TheCoolest - כל זה היה ידוע למאסק בהכרזה הראשונית של הדגם ב 25K, מה שאומר כנראה או שהוא "טרול", או שהוא טיפש, או שהוא אשף ביחסי ציבור. אני הייתי הולך על אופציה מספר 3. אבל כן - גם בהכרזה אני הייתי בין אלו שלא האמינו לזה לרגע, יש לו היסטוריה ענפה של הכרזות שלא התממשו או שתקועות בלימבו כמו הטסלה טראק (להזכירך כל המותג טסלה קם מהחזון שלו להביא רכב חשמלי ל"המונים" - ולבנתיים הכי זול שלהם עולה 40K שזה לא קרוב בכלל לחזון שלו).
ולגבי FSD - נסכים שלא להסכים. הוא מדבר על FSD מלא כבר ה מ ו ן זמן - בשטח התוצאות מראות שהטכנולוגיה הזו מאוד לא בשלה (קישרתי סרטון שמדגים את זה היטב בשרשור הזה לא מזמן). אני לא חושב ש FSD יגיע בצורה מלאה בשנים הקרובות, ושלא תטעה - אני מחכה לזה בקוצר רוח (שונא לנהוג, ברגע שיהיה רכב FSD אמיתי אני יהיה בין הראשונים שריכוש רכב שכזה). "גזור ושמור" ונעלה את זה מהאוב עוד 4-5 שנים ונראה מי צדק ומי טעה (כמו שעשיתי היום עם שרשור "מותו של ה 3D").
עריכה - צפה בזה ותבין כמה רחוק FSD מלא (טסלה קוראים לזה בטא, אני רואה בזה בקושי אלפא במצב הנוכחי):
viewtopic.php?p=3227302#p3227302
טסלה - השרשור הרישמי
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אני חושב שהוא גם קצת א. וגם ג.
המטרה של החברה כתובה אצלם באתר:
Tesla’s mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy.
זה לא בהכרח אומר להיות החברה היחידה שמוכרת רכבים חשמליים.
תראה מה היא השיגה בעשור האחרון? טסלה גררה את כל התעשיה "kicking and screaming" לעבור לייצור רכבים חשמליים.
המחיר של הרכב בעיקרון חסר משמעות כל עוד הביקוש עולה בהרבה על ההיצע. המחירים יתחילו לרדת כשכוח הייצור של החברה יגדל ו\או כשהביקוש יתחיל לדעוך.
בינתיים הם מוכרים את כל מה שהם מייצרים, ושים לב שכל רבעון בשנתיים האחרונות הוא רבעון שיא בהשוואה לכל מה שקדם לו מבחינת כמות הרכבים.
כל שאר המוצרים שטסלה דוחה כבר שנים נדחים בגלל שהם לא עומדים בביקוש של הדגמים הקיימים. להכניס לשוק דגמים חדשים יפחית את סה"כ הרכבים שהם מיצרים בשנה וכך יפגע במטרה וגם בתוצאות השנתיות של החברה.
כל הרכבים החדשים, סייברטראק, הסמי והרודסטר החדשה תלויים בסוללות 4680 שלהם, כל עוד יכולת הייצור של הסוללות לא מספיק גבוהה, אין טעם להשיק דגמים שהם פשוט לא יוכלו לייצר כמות מספקת מהם.
בכל אופן, מאסק אמר שהכל יושק שנה הבאה (אני מצפה שאם זה באמת יקרה ב-2023, זה יהיה רק לקראת סוף השנה)
אתה מוזמן לא להסכים, העניין שסרטון שפורסם לפני חודש יהיה לא רלוונטי בעוד חודש. מאסק אמר שבכל פעם הם ניתקלו בתקרות והיו צריכים להתחיל מחדש. הפעם הוא צופה שהם עברו את המשוכה הזו (אבל כמובן ששום דבר בתחום הזה לא יכול להיות בטוח).
בכל אופן, הם מתכננים ייצור "המוני" של המונית רק ב-2024, אז יש להם עוד שנתיים לשכלל את ה-FSD.
המטרה של החברה כתובה אצלם באתר:
Tesla’s mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy.
זה לא בהכרח אומר להיות החברה היחידה שמוכרת רכבים חשמליים.
תראה מה היא השיגה בעשור האחרון? טסלה גררה את כל התעשיה "kicking and screaming" לעבור לייצור רכבים חשמליים.
המחיר של הרכב בעיקרון חסר משמעות כל עוד הביקוש עולה בהרבה על ההיצע. המחירים יתחילו לרדת כשכוח הייצור של החברה יגדל ו\או כשהביקוש יתחיל לדעוך.
בינתיים הם מוכרים את כל מה שהם מייצרים, ושים לב שכל רבעון בשנתיים האחרונות הוא רבעון שיא בהשוואה לכל מה שקדם לו מבחינת כמות הרכבים.
כל שאר המוצרים שטסלה דוחה כבר שנים נדחים בגלל שהם לא עומדים בביקוש של הדגמים הקיימים. להכניס לשוק דגמים חדשים יפחית את סה"כ הרכבים שהם מיצרים בשנה וכך יפגע במטרה וגם בתוצאות השנתיות של החברה.
כל הרכבים החדשים, סייברטראק, הסמי והרודסטר החדשה תלויים בסוללות 4680 שלהם, כל עוד יכולת הייצור של הסוללות לא מספיק גבוהה, אין טעם להשיק דגמים שהם פשוט לא יוכלו לייצר כמות מספקת מהם.
בכל אופן, מאסק אמר שהכל יושק שנה הבאה (אני מצפה שאם זה באמת יקרה ב-2023, זה יהיה רק לקראת סוף השנה)
אתה מוזמן לא להסכים, העניין שסרטון שפורסם לפני חודש יהיה לא רלוונטי בעוד חודש. מאסק אמר שבכל פעם הם ניתקלו בתקרות והיו צריכים להתחיל מחדש. הפעם הוא צופה שהם עברו את המשוכה הזו (אבל כמובן ששום דבר בתחום הזה לא יכול להיות בטוח).
בכל אופן, הם מתכננים ייצור "המוני" של המונית רק ב-2024, אז יש להם עוד שנתיים לשכלל את ה-FSD.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
קראתי והנהנתי לארוך כל התגובה שלך בהסכמה, איבדת אותי ב"מאסק אמר"15/05/2022 18:16TheCoolest כתב: ↑
בכל אופן, מאסק אמר שהכל יושק שנה הבאה (אני מצפה שאם זה באמת יקרה ב-2023, זה יהיה רק לקראת סוף השנה)
...
מה שנקרא גזור ושמור - נחזור לזה שנה הבאה ולדעתי נראה ששוב המאסק אמר זה עורבא פרחה והכרזות נייר. כנ"ל FSD מלא אמיתי ב 2024 (ושוב, אני מת שזה יגיע כמה שיותר מהר, פשוט לא רואה את זה קורה בשנים הקורבות בקצב שזה מתפתח לצערי).
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לא שולל עיכובים, אבל עכשיו שהמפעלים שלהם מתחילים לייצר גם סוללות, אני מניח שזה יגיע.
הם לא יכולים להמשיך ולדחות את זה לנצח. כבר מספר פעמים בכל מני ראיונות ואפילו ב-earnings call הוא אמר שהרכבים החדשים יגיעו בשנה הבאה.
אז נקווה שזה יגיע, אבל בגדול, זה לא מה שימנע מהחברה להצליח.
בנוגע ל-FSD נשאר לנו לחכות ולראות. כמו שכבר כתבתי, שיפורים קורים בצורה אקספוננציאלית. אז גם אם עכשיו זה נראה לך עלוב, קצב השיפור יכול להיות מטורף.
בינתיים מחכים לראות מה הגרסה החדשה של ה-FSD תדע לעשות, אמורה לצאת גרסה חדשה עם המון שינויים.
הם לא יכולים להמשיך ולדחות את זה לנצח. כבר מספר פעמים בכל מני ראיונות ואפילו ב-earnings call הוא אמר שהרכבים החדשים יגיעו בשנה הבאה.
אז נקווה שזה יגיע, אבל בגדול, זה לא מה שימנע מהחברה להצליח.
בנוגע ל-FSD נשאר לנו לחכות ולראות. כמו שכבר כתבתי, שיפורים קורים בצורה אקספוננציאלית. אז גם אם עכשיו זה נראה לך עלוב, קצב השיפור יכול להיות מטורף.
בינתיים מחכים לראות מה הגרסה החדשה של ה-FSD תדע לעשות, אמורה לצאת גרסה חדשה עם המון שינויים.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
תראה את השורט הבא.
הבן אדם הזה יודע איך AI עובד, הוא בתחום. יש לו אחלה סרטונים בערוץ - מומלץ.
https://www.youtube.com/shorts/rvpouuCWySQ
הבן אדם הזה יודע איך AI עובד, הוא בתחום. יש לו אחלה סרטונים בערוץ - מומלץ.
https://www.youtube.com/shorts/rvpouuCWySQ
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
סופי ומאושר: טסלה תגבה 1.25 ש"ח לקוט"ש בכל התחנות וכל הזמנים החל מה-25 למאי
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אם הם מתכננים לגבות מס "חניה" הם הולכים לקנוס גם ICE?17/05/2022 18:12oferlaor כתב: ↑ סופי ומאושר: טסלה תגבה 1.25 ש"ח לקוט"ש בכל התחנות וכל הזמנים החל מה-25 למאי...
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
רק כשהמדינה\עיריות יתחילו לחלק להם דוחות.
ד"א, צריך לקנוס כל רכב שלא טוען, גם אם הוא חשמלי.
ד"א, צריך לקנוס כל רכב שלא טוען, גם אם הוא חשמלי.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לא חושב שניתן לזהות ice או לחייב בלי שינוי פיזי של העמדות. בסין הוסיפו מחסומים קטנים שיורדים רק כשטסלה נכנסת.
המחיר יותר מפייר ולדעתי יאלץ גם את שאר התחנות להוריד מחירים.
המחיר יותר מפייר ולדעתי יאלץ גם את שאר התחנות להוריד מחירים.
- deleteduser1
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1253
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
- נתן תודות: 174 פעמים
- קיבל תודות: 181 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
למי שהתעניין, סיימתי עכשיו התקנה אצלי ברכב של CARPLAYעל הטסלה. הכל עובד ללא יוצא מהכלל.
זה מורכב וקצת מייגע (ודורש מיומנו טכנית מסויימת).
זה מורכב וקצת מייגע (ודורש מיומנו טכנית מסויימת).
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- deleteduser1
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1253
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
- נתן תודות: 174 פעמים
- קיבל תודות: 181 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
מסכים. מניח שבסוף זה יהיה דונגל כמו זה שהשתמשנו להפוך את הCARPLAY לאלחוטי במכוניות אחרות...
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בדיוק. כזה שגם יחובר בglove compartment ויקבל כניסה של דיסק און קי גם. או שיחליף את הדיסק און קי שם.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בעזרת ציוד בשווי 100$ בלבד חוקרים הצליחו לפרוץ (בין היתר) לטסלה בעזרת פרצת אבטחה בבלוטוט:
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הפריצה שאני מכיר היא על BLE ומשפיעה על כל מנעול או מערכת שמבוססת על BLE
הפריצה דורשת man in the middle. כלומר, מישהו שצמוד לאדם עם הטלפון שמחובר לרכב ועוד מישהו שהוא ליד הרכב.
הפריצה דורשת man in the middle. כלומר, מישהו שצמוד לאדם עם הטלפון שמחובר לרכב ועוד מישהו שהוא ליד הרכב.