טוב מאוד שגמתחילים לגבות כסף על הטעינה בסופרצ׳רגרים ועוד יותר על החיוב על השארת הרכב בחניית הטעינה לאחר גמר הטעינה.
השימוש הכי חשוב של הסופרצ׳ארגרים הוא הארכת טווח הנסיעה, וכאשר הטעינה בחינם, חלק מהאנשים פשוט העדיפו לטעון שם מאשר לשלם כסף על טעינה בבית (כמובן שיש גם את בעלי טסלה שמסיבות אוביקטיביות לא יכולים להטעין בבית).
בתור בעל טסלה, בשנה שעברה היו אומנם מעט עמדות סופרצארגר ופריסה חלקית אבל ידעת בסבירות גבוהה שכשתגיע במהלך טיול תהיה עמדה פנוייה.
בחצי שנה האחרונה, אני מדיר את רגלי מהסופרצארגרים בגלל העומס (בדרך כלל מעבר למה שמסומן כתפוס יש עוד תור של רכבים בעמדות הפופולריות.
מקווה מאוד שסיום המצב הלא טבעי של חשמל חינם, ימתן את הביקוש למי שבאמת צריך ולא מי שמנסה לחסוך כמה שקלים.
טסלה - השרשור הרישמי
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
כן. מסכים עם זה אבל קיוויתי שיתחילו רק עם קנס על חניה סתם ושהמחיר יהיה יותר אטרקטיבי (למרות שהם לא הכריזו רשמית). מקווה עדיין שזה יהיה יותר בכיוון של 1₪
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אני מניח שטסלה הגיעה להסכם סוף סוף עם רשות המסים ולכן יכולה להתחיל לחייב.
אם זה היה המצב עוד מההתחלה, אז מלכתחילה הטעינה לא הייתה חינם, לא נראה לי שזה היה צ'ופר של טסלה ל-early adopters, הם פשוט לא יכלו להשאיר אנשים בלי יכולת טעינה.
בנוגע למחיר, גם אני מקווה שזה יעלה 1 ש"ח, אבל התחשב ב"פיילוט" שלהם, כנראה ש-1.5 ש"ח יהיה הסכום הסופי.
אותי מעניין לדעת כמה יגבו על תפיסת עמדה. לפי "$0.5" שיש בדף שלהם, אני מניח שהם יגבו 2.5 ש"ח ל-50%+ תפוסה ו-5 ש"ח כשהתפוסה מלאה.
אם זה היה המצב עוד מההתחלה, אז מלכתחילה הטעינה לא הייתה חינם, לא נראה לי שזה היה צ'ופר של טסלה ל-early adopters, הם פשוט לא יכלו להשאיר אנשים בלי יכולת טעינה.
בנוגע למחיר, גם אני מקווה שזה יעלה 1 ש"ח, אבל התחשב ב"פיילוט" שלהם, כנראה ש-1.5 ש"ח יהיה הסכום הסופי.
אותי מעניין לדעת כמה יגבו על תפיסת עמדה. לפי "$0.5" שיש בדף שלהם, אני מניח שהם יגבו 2.5 ש"ח ל-50%+ תפוסה ו-5 ש"ח כשהתפוסה מלאה.
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
זה לא שקל. זה 1.5₪ ל kWh. כלומר 83₪ למלא ״טנק מלא״ (לא ברור אם זה אחרי מע״מ או לא) של 350 עד 420 קמ. כלומר 20 אגורות לקילומטר.
זה לעומת 7.27₪ לליטר. אם ליטר זה מספיק ל 15 קמ יוצא בערך 50 אגורות לקילומטר ב ice.
לשם השוואה, בבית עולה לי 55אג ל kWh שזה יוצא 7-8 אגורות לקילומטר. שביעית מעלות ice יעיל יחסית (משפחתית לא היברידית)
זה לעומת 7.27₪ לליטר. אם ליטר זה מספיק ל 15 קמ יוצא בערך 50 אגורות לקילומטר ב ice.
לשם השוואה, בבית עולה לי 55אג ל kWh שזה יוצא 7-8 אגורות לקילומטר. שביעית מעלות ice יעיל יחסית (משפחתית לא היברידית)
Re:
יש אנשים שגם התעצבנו על המהלך כי הם לא "זכו" מהחשמל חינם הזה כי הרכב יגיע אחרי ה25.512/05/2022 15:58ziv_r כתב: ↑ אנשים מוציאים רבע מיליון ש"ח על אוטו ועושים הכי הרבה רעש על 1 ש"ח שלוקחים להם על טעינה....
יש אנשים מכל מיני סוגים
אני באופן אישי שמח על המהלך לגבות תשלום ולא מעניין אותי יותר מידי אם זה שקל או שקל וחצי.
למי שאין עמדה בבית שלא יקנה רכב חשמלי.
ומי שצריך לטעון את הרכב בSC, שיטען כמה שהוא צריך להגיע הביתה ושם יטעין ב0.55 ש"ח
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Re: Re:
בול.12/05/2022 20:18Nba כתב: ↑ יש אנשים שגם התעצבנו על המהלך כי הם לא "זכו" מהחשמל חינם הזה כי הרכב יגיע אחרי ה25.5
יש אנשים מכל מיני סוגים
אני באופן אישי שמח על המהלך לגבות תשלום ולא מעניין אותי יותר מידי אם זה שקל או שקל וחצי.
למי שאין עמדה בבית שלא יקנה רכב חשמלי.
ומי שצריך לטעון את הרכב בSC, שיטען כמה שהוא צריך להגיע הביתה ושם יטעין ב0.55 ש"ח...
השתמשתי בSC פעם אחת בלבד שנסעתי לצפון ופחדתי שלא יספיק לי ה100%
לא מזמן פירסמו כתבה לא זוכר איפה שכל עוד יש לך מטען בבית, צריך כמה עמדות סופר מהירות בנקודות מפתח במדינה ולא צריך יותר מזה.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אם בנוסף לחיוב הם יחייבו גם סתם על חיבור "מת" (כל אלו שמתחברים להטעין ומשאירים שם את הרכב ליום סידורים) - סה"כ מעז יצא מתוק.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בשביל זה כבר יצטרכו לגבות משהו שערורייתי במרווחים של 15 דקות כמו בחניונים בתל אביב וגם אז יהיו כאלה שלא מזיז להם ישאירו אות הרכב...15/05/2022 14:12Huber כתב: ↑ אם בנוסף לחיוב הם יחייבו גם סתם על חיבור "מת" (כל אלו שמתחברים להטעין ומשאירים שם את הרכב ליום סידורים) - סה"כ מעז יצא מתוק....
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
חד משמעית הם יחייבו על כך. הבעיה שזה לא מכסה מישהו שסתם חונה שם ולא התחבר. לזה הם צריכים להוסיף מחסומים חכמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
@gildmor
טסלה מחייבת $0.5 על כל דקה אם התחנה תפוסה ב-50% ומעלה או $1 לכל דקה אם התפוסה היא 100%.
בארץ, אני מקווה שנראה מחירים של 2.5 ש"ח עד 5 ש"ח. אבל כנראה שזה יהיה יותר לכיוון של 1.5-2 עד 3-3.5.
וכמו שעופר אמר, זה תופס רק עבור אלה שחיברו את הרכב.
כל השאר פשוט צריכים לחטוף דוח של 250 שקל על כל שעה שהם משאירים את הרכב זרוק בעמדה.
טסלה מחייבת $0.5 על כל דקה אם התחנה תפוסה ב-50% ומעלה או $1 לכל דקה אם התפוסה היא 100%.
בארץ, אני מקווה שנראה מחירים של 2.5 ש"ח עד 5 ש"ח. אבל כנראה שזה יהיה יותר לכיוון של 1.5-2 עד 3-3.5.
וכמו שעופר אמר, זה תופס רק עבור אלה שחיברו את הרכב.
כל השאר פשוט צריכים לחטוף דוח של 250 שקל על כל שעה שהם משאירים את הרכב זרוק בעמדה.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
מה אתם מצפים? שמו את החניות של הרכבים החשמלים במקומות מאוד טובים, אז המיקום הטוב יחד עם חוסר החוק שיש בנושא, מאוד מפתה לחנות שם.
עד שזה לא ישתנה, אנשים ללא רכבים חשמלים ימשיכו לחנות שם.
עד שזה לא ישתנה, אנשים ללא רכבים חשמלים ימשיכו לחנות שם.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
עם כל הכבוד לאדון מאסק (ויש כבוד), מזמן כבר הבנתי שההצהרות שלו לא שוות את הטוויטר עליו הן מצויצות. שנתיים אחרי שהכריז על טסלה ב 25000 דולר, נשאל לאחרונה מה קורה עם זה והתחיל לברבר על המוניות האוטונומיות שיהפכו את הדגם הנ"ל לאבסולוטי. על הנייר - הוא צודק, רק שהוא "שכח" לציין שבשביל החזון הזה FSD צריך להיות מושלם והוא רחוק משם הרבה מאוד שנים לפי המצב הנוכחי שלו. עצוב.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אתה מפספס דבר מאד "פשוט" (הוא לא באמת פשוט). שהתקדמות ה-AI היא אקספוננציאלית, ואם הם הצליחו לפתור את בעיית ה-local maximum בה הם ניתקלו פעם אחר פעם בשנים האחרונות, אז השינוי יגיע בקפיצות מאד גדולות בין שחרור לשחרור.
בראיון עם Financial Times כתשובה להאם טסלה עובדת על דגם זול יותר אמר "יכול להיות".
לפי דעתי, מי שישב על הגדר וחיכה לדגם של $25K ככל הנראה ימשיך לחכות לנצח. א. כל בגלל אינפלציה ובעיות שבבים\שרשראות אספקה, הרכב הזה גם ככה כבר לא יעלה $25K אלא יותר קרוב ל-$35K. לא רחוק משם כבר יושבת לה המודל 3. עם סוללה מבנית, וגיגה קאסטינגים קדמי+אחורי, מודל 3 בהחלט יכולה להכנס לקטגוריה ועדיין להשאר רווחית.
הבעיה היא שכרגע אין לטסלה את יכולת הייצור הדרושה ע"מ לספק את הביקוש שיש לה. המחירים של טסלה בשמיים כי הביקוש לרכבים שלה בשמיים.
מעבר לזה, המטרה של טסלה היא להאיץ את המעבר של העולם לרכבים ואנרגיה נקיים.
למוניות אוטונומיות תהיה השפעה הרבה יותר גדולה מאשר לרכבים פרטיים בנושא הזה.
בראיון עם Financial Times כתשובה להאם טסלה עובדת על דגם זול יותר אמר "יכול להיות".
לפי דעתי, מי שישב על הגדר וחיכה לדגם של $25K ככל הנראה ימשיך לחכות לנצח. א. כל בגלל אינפלציה ובעיות שבבים\שרשראות אספקה, הרכב הזה גם ככה כבר לא יעלה $25K אלא יותר קרוב ל-$35K. לא רחוק משם כבר יושבת לה המודל 3. עם סוללה מבנית, וגיגה קאסטינגים קדמי+אחורי, מודל 3 בהחלט יכולה להכנס לקטגוריה ועדיין להשאר רווחית.
הבעיה היא שכרגע אין לטסלה את יכולת הייצור הדרושה ע"מ לספק את הביקוש שיש לה. המחירים של טסלה בשמיים כי הביקוש לרכבים שלה בשמיים.
מעבר לזה, המטרה של טסלה היא להאיץ את המעבר של העולם לרכבים ואנרגיה נקיים.
למוניות אוטונומיות תהיה השפעה הרבה יותר גדולה מאשר לרכבים פרטיים בנושא הזה.