טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #631 

14/09/2021 16:43  
TheCoolest כתב:

אני לא רואה לאן יש לך לרדת.
אם ניקח את דגם הבסיס שעולה בארה"ב $40,000, נכפיל אותו ב-3.25 לקבלת השווי בשקלים ונקבל 130,000 ש"ח.
על זה נוסיף 7% מכס, נקבל 139,000 ש"ח. תוסיף לזה עלויות משלוח\ייבוא ומסי שקר כלשהו של המדינה ותגיע פחות או יותר לעלות של הרכב ללא מע"מ. כ-145,290 ש"ח.
לי אישית המחיר הזה נשמע הגיוני. אולי לא הכי זול שהוא יכול להיות, אבל הגיוני לחלוטין.
אתה לא תראה כאן שום תחרות מול טסלה, ואפילו אם המחיר מיבוא מקביל היה זול יותר בכמה אלפים, זה לא היה משכנע אותי לקנות דרך צד ג'. אני מעדיף שהכסף שלי יילך ישירות למי שצריך אותו על מנת לקדם את הטכנולוגיה קדימה ולא למישהו שרק רוצה לנפח לעצמו את הכיס.
...
יכול להיות שפיספסתי משהו אבל לטסלה יש כיום אולם תצוגה בארץ ונסיעות מבחן, כך שגם להם יש עלויות נוספות שהולכות לנציג כלשהו בארץ.

הירידה היא ממחיר הבסיס שהוא מחיר לצרכן בודד ומגלם בתוכו הרבה עלויות נוספות מראש של שיווק\מכירות\אולמות תצוגה וכו...כך שגם אם הם מוזילים ליבואן מקביל את עלות הבסיס, בסה"כ הם מוכרים יותר ומרויחים יותר.
הם מרויחים נגישות לכל שאר הארץ חוץ מתל אביב ללא השקעה משמעותית. אם החזון שלהם הוא לא להשאר רכב נישה, הם לא יכולים לגדול מספיק מהר עם מכירה ישירה בלבד.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #632 

הם מוכרים את כל מה שהם מייצרים. בארה"ב יש למודל 3 SR+ ומודל LR Y תור של כמעט חצי שנה.
הם לא צריכים את העזרה של משווקים אחרים, לכן אני לא רואה שום סיבה שהם ימכרו להם ביותר זול או בכלל.
ועל הסכומים אותם הם מרוויחים על כל רכב שהם מוכרים יצרנים אחרים יכולים רק לחלום.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #633 

יבוא מקביל, ניחוש שלי, יוריד דרמטית את העלות למודלים היוקרתיים יותר שמתומחרים שערורייתית בארץ. מודלים S X וה roadster

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #634 

לא יודע.
עשיתי "דוקטורט" בניסיון להבין איך מחשבים את המסים על הרכב שרציתי לפני הרכישה.
צירפתי את פירוט החיובים על הרכב שלי:
Screenshot 2021-09-15 at 03-22-59 new-car-invoice pdf.png
החישוב של המיסים יצא פשוט יחסית, זה מה שקיבלתי. אמנם לא 100% מדויק, אבל קרוב מאד למס ששילמתי בפועל.
cartaxcalc.png
ועכשיו בואו נחשב את עלות הבסיס של הרכב אותו אנו קונים (ללא תוספות צבע, סלון, ג'אנט וכו')
cartaxcalc2.png
התחשב בזה שהמחיר באתר של טסלה ארה"ב לא כולל שירותי הובלה, ואצלנו מביאים את הרכבים מסין, נשמע לי הגיוני שיש הפרשים מסויימים במחיר. ולכן אני באמת מתקשה להבין איפה היבואנים המקבילים מתכוונים לגזור כאן קופון.

מודל LR S עולה כרגע $83K בארה"ב. בוא נכפיל את זה ב-3.25 ונקבל 270K ש"ח.
בארץ היא עולה 370K ש"ח לפני מסים.
תוריד 17% מע"מ, תקבל 316K.
תוריד 7% מכס, תקבל 295K.
הפרש של כ-25K ש"ח, זה אמנם "הרבה כסף", אבל זה לא נשמע לי כמו הפרש כזה גדול כשמדובר בסכומים כאלה גבוהים.
בתוך 25K הפרש הם צריכים לכלול את כל הלוגיסטיקה של הרכישה, הייצוא, שילוח, ייבוא, טיפול בכל מה שקשור לתצוגת הרכבים באולמות שלהם, שירות?
אני לא מומחה בנושא יבואני הרכב, אני פשוט לא כל כך מבין איפה יש להם כאן מקום להוזיל משהו בצורה מאד משמעותית.
אז נניח הם יוזילו 10K מהמחיר במקרה הטוב, אז זה יתורגם ל-30K או 40K במחיר הסופי.
אני חושב שמרבית האנשים שיש להם את הממון לשלם יותר מחצי מיליון שקלים על רכב, יוכלו לגרד עוד כמה עשרות אלפים ולקנות ישירות מהיצרן בדיוק כמו שאנחנו עשינו.

אבל בסופו של יום אולי אני טועה ואתה צודק.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #635 

כאמור, מודלים בסיסיים לא יושב שישנה למישהו משהו. אבל רודסטר או מודל S בגרסא הכי יוקרתית שלו, לא יודע כמה כסף עולה להם. אם זה לא היה כדאי הפ בוודאי לא היו עושים את זה.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #636 

14/09/2021 17:37  
TheCoolest כתב:
הם מוכרים את כל מה שהם מייצרים. בארה"ב יש למודל 3 SR+ ומודל LR Y תור של כמעט חצי שנה.
הם לא צריכים את העזרה של משווקים אחרים, לכן אני לא רואה שום סיבה שהם ימכרו להם ביותר זול או בכלל.
ועל הסכומים אותם הם מרוויחים על כל רכב שהם מוכרים יצרנים אחרים יכולים רק לחלום.
...
אני מקווה שאתה מבין/יודע שטסלה בשלב זה לא לא מרוויחה כסף על מכירה ישירה של הרכבים ?! הם עד היום מפסידים על כל רכב שיוצא משער המפעל שלהם ?

רוצה לדעת איך הם בכל זאת (בקושי) מתאזנים ?
הם מוכרים "קופונים" שהם מקבלים מהממשל לחברות רכב אחרות, על כל רכב "ירוק" שהם מוכרים.

אז לבוא ולספר שיצרנים אחרים יכולים לחלום על רווחים שטסלה עושה ?!
תעשה קצת שיעורי בית...לפני שאתה יוצא בהצהרות !

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #637 

הם מרוויחים המון על הרכבים שלהם.
מה שאתה ממחזר זה מידע ישן ולא רלוונטי להיום.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #638 

כתבתי בשרשור מקביל ( במקום כאן ) ...
הנה ציטוט שלי.

לא קראתי את השירשור , אבל הייתי לאחרונה בנסיעת מבחן בדגם לונג.
יתרונות : מערכת סאונד טובה , תאוצה מדהימה.
חסרונות : חייבים כל הזמן ללחוץ על דוושת הגז כי אחרת הרכב בולם , לא רואה עצמי נוסע לאילת או לצפון עם כמה שעות של לחיצה רצופה על דוושת ה״גז״
מסך : כל דבר ואפילו הקטן ביותר - נדרש להסיס מבט למסך, להבין איפה אתה נמצא , ולכוון האצבעות , נכון שצריך להתרגל אבל שבריר של שנייה
שהעיניים לא בכביש - סכנה !
רעש איום וחזק בנסיעה - מה זה הדבר הזה ? כעת מבין מדוע איש המכירות ״התעקש״ להפעיל המוסיקה ...
כאשר ישבתי במושב האחורי , 2 גומיות אטימה ( בשני הצדדים של הרכב ) של החלונות - יצאו ממקומם ...
ריפודי עור - או שחור או לבן - אין אחרת ...
ובכלל , שאלתי אם המסך לא עולה ( זה הרי מחשב ) הרכב לא זמין לנסיעה - השיב - תתקשר לתמיכה.
איך זה שנותנים קנס למי שמתעסק עם הנייד - ובטסלה כל הזמן אתה עם מסך עובד ...
זה לא רכב - זה מחשב על גלגלים .
באתי לקנות ועזבתי מאוכזב.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #639 

מגיב לתגובה שקיבלתי :
לא אוהב פקודות קוליות. לא תמיד המחשב מבין את מה שאמרתי.
טסלה בעצם זה מחשב על גלגלים, למי לא נתקע מחשב ?
נרמז לי איפשהו שהסוללות של טסלה מחוברות לשילדה - לא כמו אצל יצרנים אחרים. אם יש בעיה בסוללות - אולי בעיה בהחלפתם.
עמגות טעינה ספציפיות לטסלה ולא אוניברסליות.
חסרון.
טסלה לא חברה שמייצרת מכוניות לאורך זמן ולכן סביר להניח שיצרן מכוניות וותיק יישם את הידע במכונית חשמלית.
לא שאני פוסל לגמרי , אבל המון נקודות תורפה למול מעט יתרונות.
חבל.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44362
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #640 

רונן,
אל תשכפל תגובות, תפתח שרשור יעודי.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #641 

15/09/2021 13:21  
TheCoolest כתב:
הם מרוויחים המון על הרכבים שלהם.
מה שאתה ממחזר זה מידע ישן ולא רלוונטי להיום.
...
לפני שאתה קופץ- תקרא.
הרבעון האחרון, היה למעשה הראשון שהם בקושי הרויחו ללא תלות ב "emissions credits".

https://www.theverge.com/2021/7/26/2259 ... ns-bitcoin

וכל זה לאחר שהפסידו שנים רבות !

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #642 

לא ניסיתי לקשר את רווחי החברה בכלל לרווח שיש להם מכל רכב שהם מיצרים ומוכרים.
הכוונה שלי הייתה שאם עלות הייצור של מודל 3 היא X, היא נמכרת בהרבה מעל X.
עכשיו, בנוגע לרווחים של החברה, זה ברור. הם בונים מפעלים על ימין ועל שמאל. הם בנו מפעל בסין, הם בונים מפעלים בארה"ב ובגרמניה.
הם משקיעים כמויות מטורפות של כספים בפיתוח סוללות, ועוד מלא דברים אחרים שקשורים לתחום האנרגיה ולא ספציפית לרכב.
דברים כאלה דורשים השקעות אדירות, וכשאתה רואה שהם יצאו עם רווח מכובד בשילוב העובדה שהם עדיין משקיעים טונות של כסף, מחזירים הלוואות בסכומים המתקרבים למיליארד דולר, אז אני חושב שהם במצב דיי טוב.
טסלה היא לא חברה שעומדת במקום ונחה. הם תמיד מפתחים משהו חדש ותמיד משקיעים במשהו נוסף.
תסתכל על השבב DOJO D1 שהם פיתחו, כמה לדעתך דבר כזה עולה?
זו אחת הסיבות שהחברה עדיין לא מרוויחה כל כך הרבה.
ברגע שהמפעלים החדשים יתחילו לייצר מכוניות, וברגע שהם יפתחו את רשתות הטעינה שלהם לכולם, נראה קפיצת מדרגה לא מבוטלת בהכנסות שלהם.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #643 

אתה טועה ובגדול !
אני לא מדבר מפוזיציה של פאנבוי של רכבי טסלה, אני דוקא יותר מכיוון של החברה/מניה שקוראים לה טסלה.
נתחיל מזה שטסלה מעולם לא פירסמה מאיזה דגם היא מרויחה יותר ומאיזה פחות. זה די סוד גדול שם.
דבר שני, אם טסלה הגיע לאן שהגיע היום, היא עשתה זאת כמעט בואקום שנקרא רכב חשמלי.
עד היום מי התחרו בהם ? כמעט אף אחד. פה ושם היו כל מיני דגמים לא משמעותיים ליצרנים כאלה ואחרים שלא בדיוק התחרו בטסלה לא בביצועים ולא במחיר.
היום טסלה נמצאת בסביבה אחרת לחלוטין...הרחק ממצב של ואקום, שבו היא היתה עד היום.
כרגע ישנן עשרות רבות של חברות, שמציגות רכבים חשמליים כנעט על בסיס שבועי.

העתיד "הורוד" של טסלה רחוק מלהיות כזה.
היא נמצאת במגרש של הגדולים ביותר, ושם מחכים לה מתחרים עם כיסים עמוקים ביותר.

בל נשכח, שחוץ מהמנוע עם אינסוף כ"ס אין הרי בטסלה הרבה. הם לא המציאו את הסוללה וגם לא את המנוע החשמלי. דוקא הקוריאנים הציגו לאחרונה יעילות אנרגטית מרשימה אל דגמים מתחרים, כולל טעינה סופר מהירה.
אם ניגע בנושא של אמינות וחומרים, אז כאן בכלל הם רחוקים שנות דור מהמתחרים מהמזרח, להם אמינות מוכחת ועשרות שנות נסיון בכל מה שקשור למכוניות בכלל.
על נושא של פאר...פה בכלל אין על מה לדבר. אין להם שום קשר לזה כשמנסים להשוות לרכב גרמני באותן רמות מחיר. זה פשוט שמים וארץ. לא כוחות.

ולכן, מעניין יותר מה יקרה מעכשיו וקדימה... מאשר מה היה עד היום.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44362
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #644 

Arie10,
הכיסים של טסלה יותר עמוקים מכל שאר החברות ביחד...
https://www.thedrive.com/news/38485/at- ... s-combined

נראה שיש לך שנאה לחברה, זה בסדר גמור, אבל אתה לא מפסיק לפזר מידע שגוי כמעט בכל משפט שלך.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #645 

אני לא חושב שאני טועה, אבל אין לי כדור בדולח כדי לראות מה יקרה בעתיד.

אני גם לא חושב שיש משמעות רבה למידע הזה שאתה לא מוצא. מה זה משנה מאיזה רכב היא מרוויחה הכי הרבה? סביר מאד להניח שהיא מרוויחה הכי הרבה מהרכבים אותם היא מוכרת בכמויות מסחריות, כגון המודל Y וגם המודל 3. מודל S ומודל X נמכרות במספרים הרבה יותר נמוכים, הם גם הרבה יותר יקרים לייצור, כך שסביר להניח שהרווחים מהרכבים האלה לא גבוהים במיוחד.

אף אחד לא התחרה בטסלה כי כל החברות האלה חשבו שזה סתם סטארפט שימות בעוד שנה-שנתיים, ולא לקחו אותם ברצינות. היו בטוחים שהיא לא תוכל להביא לכדי ביצוע את התוכניות אותן הציג מאסק.
כרגע כל היצרנים עדיין רודפים אחרי טסלה, ומבחינת הטכנולוגיה הם הרחק מאחור.
אופן העבודה של היצרנים הקלאסיים לגמרי שונה מהדרך בה טסלה פועלת. הם לא מסוגלים לעשות את מה שטסלה עושה בלי מהפך רציני בחברה.
אין להם את אותה גישה לסוללות שיש לטסלה, מה שמגביל את כמות הרכבים שהם יכולים לייצר. אין לרובם מפעלים לייצור סוללות.
אני מסכים שהפער ילך וייסגר לאט לאט, ויהיו רכבים שחלק מהאנשים יעדיפו על פני טסלה מכל מני סיבות, זה ברור. השאלה כמה מהם הולכים לשרוד עד שהם יסגרו את הפער, כנראה לא כולם, נצטרך לחיות ולראות.

טסלה זה לא יצרן רכבים כמו טויוטה. זו חברת היי-טק שגם מייצרת רכבים. והיא פועלת במספר חזיתות.
טסלה עובדת על AI, אשר בהתחלה יאפשר לה ליצור רכבים אוטונומיים, בהמשך אותו AI ישמש לבניית רובוטים. וסביר להניח שהוא יוכל לשמש להרבה מטרות נוספות.
היא פועלת בתחום האנרגיה. היא בונה מערכות סולאריות ביתיות עם שילוב אופציונלי של סוללות. וגם בונה מערכות אגירת אנרגיה מסחריות.
היא עושה צעדים לכניסה לשוק אספקת חשמל.
היא תיכנס לשוק ייצור סוללות, החל מכריה וכלי בייצור התאים. ובנוסף היא גם פתחה מפעל למחזור סוללות.

בטסלה אין "הרבה" בגלל שהיא מחשב על גלגלים. היום יש לה יכולות A ומחר הם מוציאים עדכון תוכנה OTA שמוסיף או מרחיב יכולות שיש לרכב.
אין דבר כזה לאף חברה אחרת, זה פשוט לא קיים. וגם מי שמציע כביכול עדכוני OTA, זה לא עובד בצורה חלקה כמו בטסלה, וגם לא מאפשר את אותן היכולות.
טסלה אמנם לא המציאה את סוללת הליתיום-יון, אותה המציא אדם שקוראים לו ג'ון גודאנף (John Goodenough). אבל טסלה פיתחה את הפורמט 4680, אשר מהווה קפיצת מדרגה מהרבה מאד בחינות ביעילות של התא.
היא פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לה לייצר סוללות בצורה הרבה-הרבה יותר זולה מכל המתחרים. על ידי כך שהם הקטינו את מספר השלבים הדרושים ע"מ ליצור את הסוללה. זה מקטין ב-70% את השטח הדרוש לייצור הבטרייה, זה מקטין בהרבה את כמות האנרגיה הדרושה, זה מקטין בהרבה את זיהום הסביבה מאחר והם לא משתמשים בכמויות מטורפות של מים והקטינו שימוש בחומרים מזהמים אחרים. הם פיתחו שיטה חדשה לזיקוק ליתיום בצורה שמקטינה בצורה משמעותית מאד את הפגיעה בסביבה וגם מהווה שיטה יעילה יותר בנוסף לכל האמור לעיל.

וזה נכון שטסלה לא המציאה את המנוע החשמלי, אבל היא כן פיתחה מנוע ואלקטרוניקה מהיעילים שיש.
העובדה שיש ברכבים של טסלה מדגמי הבסיס יותר עוצמה מדגמי ה"פרימיום" של המתחרים וסוללות קטנות יותר רק מעיד על הפער שלהם מהשאר.

בנושא האמינות אני אומר את האמת ולא חקרתי לעומק את הנושא באופן כללי.
מכל מני סקרים שיצא לי לראות לאורך הזמן, בעלים של רכבי טסלה הם במעלה הסקאלה מבחינת שביעות רצון.
כולם שמעו על "איכות הרכבה זוועתית" של מודל 3 כשהדגם הזה הושק. זה כנראה נכון, אבל מאז הם עשו צעדי ענק לשיפור המצב, ואני בינתיים לא מצאתי שום בעיה אצלי ברכב, למעט גומייה בלדת האחורית שהייתי צריך ליישר (תהליך שלקח 10 שניות). אולי קיימות בעיות אחרות שלא שמתי לב אליהן, אבל עברתי על כל הרכב ולא זיהיתי בעיות שנזרקות לעיניים.
איכות החומרים אולי לא מושלמת, ולי אישית זה לא מפריע. המשטחים איתם אני בא במגע בשימוש רגיל ברכב (הכוונה נהיגה) משביעי רצון לחלוטין, לדעתי.
טסלה בונה את הרכבים שלהם כך שהם יחזיקו מאת אלפי קילומטרים בלי בעיות. ויש לא מעט אנשים שיעידו שכך המצב.
בנוסף עם מודל Y החדשים איכות ההרבה תעלה בכמה רמות עקב שימוש ב-mega casting, וזה בסופו יחלחל גם לדגמים האחרים.

פאר, אני מסכים שמודל 3 זה לא מצרדס S קלאס, אבל אני לא חיפשתי רכב מפואר. רוב האנשים לא מחפשים רכבים מפוארים.
רוצים רכב טוב, אמין, חסכוני, עם ביצועים טובים, כזה שנעים לשהות בו ומחיר סביר.
ובנוסף מקבלים מוצר מתקדם טכנולוגית שאין כמותו בשוק, כזה שרק הולך ומשתפר עם השנים במקום להיתקע באותו מצב כפי שיצא מהמפעל.
נערך לאחרונה על ידי TheCoolest ב 15/09/2021 17:04, נערך פעם 1 בסך הכל.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”