יכול להיות שפיספסתי משהו אבל לטסלה יש כיום אולם תצוגה בארץ ונסיעות מבחן, כך שגם להם יש עלויות נוספות שהולכות לנציג כלשהו בארץ.14/09/2021 16:43TheCoolest כתב: ↑
אני לא רואה לאן יש לך לרדת.
אם ניקח את דגם הבסיס שעולה בארה"ב $40,000, נכפיל אותו ב-3.25 לקבלת השווי בשקלים ונקבל 130,000 ש"ח.
על זה נוסיף 7% מכס, נקבל 139,000 ש"ח. תוסיף לזה עלויות משלוח\ייבוא ומסי שקר כלשהו של המדינה ותגיע פחות או יותר לעלות של הרכב ללא מע"מ. כ-145,290 ש"ח.
לי אישית המחיר הזה נשמע הגיוני. אולי לא הכי זול שהוא יכול להיות, אבל הגיוני לחלוטין.
אתה לא תראה כאן שום תחרות מול טסלה, ואפילו אם המחיר מיבוא מקביל היה זול יותר בכמה אלפים, זה לא היה משכנע אותי לקנות דרך צד ג'. אני מעדיף שהכסף שלי יילך ישירות למי שצריך אותו על מנת לקדם את הטכנולוגיה קדימה ולא למישהו שרק רוצה לנפח לעצמו את הכיס....
הירידה היא ממחיר הבסיס שהוא מחיר לצרכן בודד ומגלם בתוכו הרבה עלויות נוספות מראש של שיווק\מכירות\אולמות תצוגה וכו...כך שגם אם הם מוזילים ליבואן מקביל את עלות הבסיס, בסה"כ הם מוכרים יותר ומרויחים יותר.
הם מרויחים נגישות לכל שאר הארץ חוץ מתל אביב ללא השקעה משמעותית. אם החזון שלהם הוא לא להשאר רכב נישה, הם לא יכולים לגדול מספיק מהר עם מכירה ישירה בלבד.