סליחה על ההתפרצות ועל דעתי הלא כל כך ידידותית לשרשור הזה
אני חושב שניר נותן מבט מזוית מעט שונה על נושא הרכבים החשמליים
אני מאוד בעד רכבים חשמליים אבל לא אוהב את הפורמט של טסלה, נכון שזה שרשור רשמי של טסלה אבל לא ראיתי שכתבתם שזה שרשור רק בעד טסלה ואין לגיטימציה להביע דיעות שונות
בנושא הילדים המתבגרים, מבין את ניר לחלוטין, עברתי את זה, אמנם לא ברכבים חשמליים אבל לא היה פעם אחת שאי מהילדים תדלק את הרכב למרות שהיה להם כרטיס אשראי שלי
אני פתרתי את זה בקניית רכב יעודי (סיטרואן סקסו) לילדים (שלושה ילדים חמישה נהגים) שבהם הם התחלקו בשיטת הכיסא החם, היו פעמים מועטות מאוד שהם היו צריכים לנסוע (בטרמפים) לתחנת דלק עם בקבוק קולה כדי למלא דלק לאחר שנגמר להם הסולר במיכל (עם סולר יש בעיות נוספות שהמכל מתרוקן וזה ממש לימד אותם לקח) המפתחות הרכב שלי היו עבורם כמו נרות חנוכה, לראותם בלבד
אני לא בטוח שזה היה הצעד הנכון אבל זה היה די מזמן
היום אני ממתין לרכב החשמלי שיתן טווח של יותר מ 450 קילומטר בין טעינות וזמן המתנה של פחות מ 10 שנים ואז אני מקווה להצטרף לקהילת הנהגים ברכבים חשמליים
טסלה - השרשור הרישמי
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6718
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1309 פעמים
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
זה אמור להיות שרשור על נושאים שקשורים לטסלה - חדשות, עדכונים, מידע חדש, בעיות וכו'.11/08/2022 12:56molvy כתב: ↑ סליחה על ההתפרצות ועל דעתי הלא כל כך ידידותית לשרשור הזה
אני חושב שניר נותן מבט מזוית מעט שונה על נושא הרכבים החשמליים
אני מאוד בעד רכבים חשמליים אבל לא אוהב את הפורמט של טסלה, נכון שזה שרשור רשמי של טסלה אבל לא ראיתי שכתבתם שזה שרשור רק בעד טסלה ואין לגיטימציה להביע דיעות שונות
בנושא הילדים המתבגרים, מבין את ניר לחלוטין, עברתי את זה, אמנם לא ברכבים חשמליים אבל לא היה פעם אחת שאי מהילדים תדלק את הרכב למרות שהיה להם כרטיס אשראי שלי
אני פתרתי את זה בקניית רכב יעודי (סיטרואן סקסו) לילדים (שלושה ילדים חמישה נהגים) שבהם הם התחלקו בשיטת הכיסא החם, היו פעמים מועטות מאוד שהם היו צריכים לנסוע (בטרמפים) לתחנת דלק עם בקבוק קולה כדי למלא דלק לאחר שנגמר להם הסולר במיכל (עם סולר יש בעיות נוספות שהמכל מתרוקן וזה ממש לימד אותם לקח) המפתחות הרכב שלי היו עבורם כמו נרות חנוכה, לראותם בלבד
אני לא בטוח שזה היה הצעד הנכון אבל זה היה די מזמן
היום אני ממתין לרכב החשמלי שיתן טווח של יותר מ 450 קילומטר בין טעינות וזמן המתנה של פחות מ 10 שנים ואז אני מקווה להצטרף לקהילת הנהגים ברכבים חשמליים...
זה לא אמור להיות טסלה - בעד או נגד. זה גם לא אומר להיות שרשור "ניר מסביר למה הוא נגד טסלה" כי אז אף אחד לא ירצה לכתוב בפורום או בשרשור. בדיוק כמו שאנחנו לא מסכימים שיהיו אנשים שהם שרופים של סוני שיחפרו בשרשורים של סמסונג, אנחנו גם לא רוצים כאן אג'נדות אלא פלורליזם של דעות (דעה היא דעה, היא לא פוסלת או מונעת ממשהו אחר).
אז החוקים הם אותם חוקים כמו בכל שאר המקומות. תשאירו את האג'נדות בצד, ועכשיו בואו נדבר על עובדות ודעות מתוך מקום שכולם שווים וכולם ליגיטימיים.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הבעתי כבר את דעתי בנושא הטווח הרבה פעמים, לא ברורה לי ההתעקשות הזו לטווח גבוה. כמובן שזה מאד תלוי באופן השימוש, אבל אם אין לך נסיעות של 300+ ק"מ בכל יום אז טווח ארוך מזה הוא חסר משמעות. אם פעם בחצי שנה אתה נוסע רחוק, אז אפשר לטעון 20 דקות ולהמשיך הלאה. זאת "פשרה", אבל אני לא חושב שהיא משמעותית, התחשב בשאר היתרונות שאתה מקבל עם רכב חשמלי בשאר הזמן. כמובן כל זה תופס אם יש לך אפשרות לטעון בבית.
ואני לא אכנס בכלל לזה שיש כבר לא מעט רכבים עם טווח של 450+ ק"מ. למשל טסלה מודל 3 לונג ריינג'. או ג'ילי עם הסוללה הגדולה גם נותנת טווח של 460 ק"מ.
בנוגע לזמני המתנה, אז כאן אנחנו בבעיה של ביקוש גבוה והיצע מוגבל עקב מגבלות ייצור.
ואני לא אכנס בכלל לזה שיש כבר לא מעט רכבים עם טווח של 450+ ק"מ. למשל טסלה מודל 3 לונג ריינג'. או ג'ילי עם הסוללה הגדולה גם נותנת טווח של 460 ק"מ.
בנוגע לזמני המתנה, אז כאן אנחנו בבעיה של ביקוש גבוה והיצע מוגבל עקב מגבלות ייצור.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
השאלה היא האם יש מספיק נקודות טעינה להחזיק את הסיפור הזה לכולם. מי שנוסע הרבה צריך בעתיד הנראה להמשיך עם בנזין או לפחות היברידי. מרביץ האנשים זה לא רלוונטי להם. אני נוסע ממוצע של 80-100 קמ ביום וחשמל חוסך לא מעט.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
תלוי בצירי הנסיעה, ונכון להיום גם ברכב. רוב הנהגים לא נוסעים הרבה ביומיום, כמובן שיש יוצאי דופן, אבל הם יוצאי דופן ולא הכלל.
אין ויכוח על זה שהיום רכב חשמלי לא מתאים לכולם, אבל הוא מתאים להרבה מאד אנשים.
עם הזמן יתווספו נקודות טעינה איטיות בכל מקום, ולא תהיה בעיה.
אין ויכוח על זה שהיום רכב חשמלי לא מתאים לכולם, אבל הוא מתאים להרבה מאד אנשים.
עם הזמן יתווספו נקודות טעינה איטיות בכל מקום, ולא תהיה בעיה.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
טסלה חסמה את האפשרות להזמין מודל 3 LR בארה"ב באופן זמני בגלל רשימת המתנה ארוכה מדי. אפשר להזמין רק RWD או P.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בקליפורניה הטסלה היא הרכב הכי נמכר כיום. לא הרכב החשמלי הכי נמכר, הרכב הכי נמכר מכל הרכבים שנמכרו בקטגוריה שלהם.
בארה"ב טסלה לא לוקחת כרגע יותר הזמנות למודל 3 LR עד מתישהו ב 2023:
בארה"ב טסלה לא לוקחת כרגע יותר הזמנות למודל 3 LR עד מתישהו ב 2023:
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אני חושב שטסלה ביטלה את ההזמנות ל-LR בגלל השינויים עם המס שייכנסו לתוקף בתחילת שנה הבאה.
הרכב נמצא קצת מעבר לסף, אולי הם יורידו את המחיר שלו מעט כדי שיהיה מתחת לרף המס.
הרכב נמצא קצת מעבר לסף, אולי הם יורידו את המחיר שלו מעט כדי שיהיה מתחת לרף המס.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
גם בגלל זה וגם בגלל שזמן ההמתנה ארוך כרגע והעלאת המחיר לא תעזור לפתור את זה.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
מי שמכיר את התרבות הקליפורנית יודע שזו הפתעה קטנה מאוד. זו המדינה הכי פרוגרסיבית בעולם. לא זכור לי המידע המדוייק אבל קליפורניה הוציאה תקנה לגבי זה שאחוז מסויים של הרכבים חייב להיות זירו אמישן (לא זוכר את הניסוח המדויק) לפני ה-מ-ו-ן שנים. הרבה לפני שהטסלה עלתה בכלל על הכביש לדעתי. זכור לי שזו הייתה תקנה הזויה, כי פשוט לא היו אז רכבים חשמליים. זו המדינה הכי מתקדמת ופרוגרסיבית בעולם.16/08/2022 18:08Huber כתב: ↑ בקליפורניה הטסלה היא הרכב הכי נמכר כיום. לא הרכב החשמלי הכי נמכר, הרכב הכי נמכר מכל הרכבים שנמכרו בקטגוריה שלהם.
בארה"ב טסלה לא לוקחת כרגע יותר הזמנות למודל 3 LR עד מתישהו ב 2023:
...
- sigamore
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4687
- הצטרף: אוגוסט 2006
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 385 פעמים
- קיבל תודות: 637 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
מתקדמת = פרוגסיבית
התקנות (Zero-Emission Vehicle Program) השתנו במהלך השנים ועודכנו לאחרונה ב 2015.
פירוט מלא ניתן למצוא באתר CARB
התקנות (Zero-Emission Vehicle Program) השתנו במהלך השנים ועודכנו לאחרונה ב 2015.
פירוט מלא ניתן למצוא באתר CARB
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הפעם הראשונה שקליפורניה הוציאה תקנות מסוג זה הייתה הרבה לפני 2015. ב 2015 כבר היו המון טסלות בכבישי קליפורניה. אני מדבר על משהו כמו 10 שנים אחורה.
ולגבי זה שפרוגרסיבי זה מתקדם, שמח שהזכרת את זה לחברים פה
ולגבי זה שפרוגרסיבי זה מתקדם, שמח שהזכרת את זה לחברים פה
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הם ניסו להעביר את זה בשנות ה-90 או תחילת ה-2000, משהו כזה.
מדברים על זה הרבה בסרט Who killed the electric car?
זה סרט שבכלל מדבר על ה-EV1 של GM, שכולן נלקחו מהלקוחות (כל הרכבים היו בליניסג) ונגרטו על ידי החברה.
מדברים על זה הרבה בסרט Who killed the electric car?
זה סרט שבכלל מדבר על ה-EV1 של GM, שכולן נלקחו מהלקוחות (כל הרכבים היו בליניסג) ונגרטו על ידי החברה.
- sigamore
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4687
- הצטרף: אוגוסט 2006
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 385 פעמים
- קיבל תודות: 637 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אתה אשכרה לא קורא את ההודעה עליה אתה מגיב (או גרוע מזה - לא מבין את הנקרא...) ??17/08/2022 17:35nir11 כתב: ↑ הפעם הראשונה שקליפורניה הוציאה תקנות מסוג זה הייתה הרבה לפני 2015. ב 2015 כבר היו המון טסלות בכבישי קליפורניה. אני מדבר על משהו כמו 10 שנים אחורה.
ולגבי זה שפרוגרסיבי זה מתקדם, שמח שהזכרת את זה לחברים פה...
היכן נאמר שהתקנות תוקנו לראשונה ב 2015 ?
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הגמישות של טסלה מבחינת סוג וספקי הסוללות כל פעם מדהימה אותי מחדש.
לאחרונה, קיבלה תקינה באירופה מודל Y "בסיסית" והיא הולכת להשתמש בסוללות בלייד של BYD במפעל של החברה בברלין.
מדובר בסוללה מבנית (structural), אז כנראה שאלו יהיה רכבים עם גיגה קאסטינג קדמי, כמו המודל Y שמיוצרת עם ה-4680 בטקסס.
מדובר בסוללה ב"נפח" של 55KW בלבד, וטווח של 440ק"מ. ההנחה שלי שמדובר בטווח WLTP.
לפי השמועות הרכבים יהיו זמינים לקראת סוף השנה.
וגם עד סוף השנה אנחנו אמורים להתחיל לראות מודל 3 ו-Y עם סוללות LMFP מבית CATL. מדובר בסוללה דומה ל-LFP מרוב הבחינות, אבל משלבת מַנְגַּן (Manganese) ולכן יש לה דחיסות אנרגטית גבוהה משמעותית מסוללות LFP "רגילות" עם עמידות קרובה למדי לזו של סוללות LFP.
מהשמועות אומרים שנראה רכבים עם טווח שגבוה בכ-10% מהמודל RWD שקיים היום בשוק.
בנוסף, המחיר של הסוללות הללו פחות או יותר זהה לסוללות LFP, ולכן זה לא אמור להשפיע על מחיר הרכבים.
לאחרונה, קיבלה תקינה באירופה מודל Y "בסיסית" והיא הולכת להשתמש בסוללות בלייד של BYD במפעל של החברה בברלין.
מדובר בסוללה מבנית (structural), אז כנראה שאלו יהיה רכבים עם גיגה קאסטינג קדמי, כמו המודל Y שמיוצרת עם ה-4680 בטקסס.
מדובר בסוללה ב"נפח" של 55KW בלבד, וטווח של 440ק"מ. ההנחה שלי שמדובר בטווח WLTP.
לפי השמועות הרכבים יהיו זמינים לקראת סוף השנה.
וגם עד סוף השנה אנחנו אמורים להתחיל לראות מודל 3 ו-Y עם סוללות LMFP מבית CATL. מדובר בסוללה דומה ל-LFP מרוב הבחינות, אבל משלבת מַנְגַּן (Manganese) ולכן יש לה דחיסות אנרגטית גבוהה משמעותית מסוללות LFP "רגילות" עם עמידות קרובה למדי לזו של סוללות LFP.
מהשמועות אומרים שנראה רכבים עם טווח שגבוה בכ-10% מהמודל RWD שקיים היום בשוק.
בנוסף, המחיר של הסוללות הללו פחות או יותר זהה לסוללות LFP, ולכן זה לא אמור להשפיע על מחיר הרכבים.