ראיתי בטלגרם תלונות גם מאנשים שלא עשו עדכון מזמן בגלל הסנטרי לא רשמי. יכול להיות צירוף מקרים.18/07/2022 12:08oferlaor כתב: ↑ כנראה שהבעיה היא בצד של הרכב, לא בתשתית. ראינו שזה קורה אחרי עדכון, הרי....
טסלה - השרשור הרישמי
Re: טסלה - השרשור הרישמי
- deleteduser1
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1253
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
- נתן תודות: 174 פעמים
- קיבל תודות: 181 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אצלי זה התחיל בלי קשר לעדכון והמשיך גם אחריו.18/07/2022 12:41digest כתב: ↑ ראיתי בטלגרם תלונות גם מאנשים שלא עשו עדכון מזמן בגלל הסנטרי לא רשמי. יכול להיות צירוף מקרים....
העדכון לטענתם הוא לא ברכב אלא בIP המשוייך לרכב בשרתים ובודקים עם הרכב אם זה פתר את הבעיה.
(כמובן שייתכן שמחרטטים אותי. מקווה שלא)
Re: טסלה - השרשור הרישמי
במסגרת העבודה פגשתי קולגה שעובד בחברה הזו (וגם אם תכוון לי אקדח לראש אני לא זוכר את השם שלהם). סיפרתי את מה שהוא תיאר לי, ולא מדובר פה על סודות גדולים או סודות בכלל. מי שלא רוצה להאמין זה בסדר, רק למה לעזאזל שאני סתם אכתוב פה דברים??? מה האינטרס? להקטין את טסלה.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בארץ לא18/07/2022 11:23nir11 כתב: ↑ זה נכון לגבי כל הרכבים החדשים לדעתי, ובודאות לגבי הגרמנים מתוצר קונצרן VW. לא בהכרח ברמת IP אלא על בסיס פרוטוקול קנבאס. ככל שהמכוניות ממוחשבות יותר (לא ממש דבר חדש) האבטחה נהית קריטית יותר ובניגוד למה שחושבים תעשית הרכב משקיע בזה לא מעט.
בארופה (אין לי מושג לגבי ישראל) כל מי שקונה רכב מקונצרן VW חותם במערכת המולטימדיה על opt in לחיבור לרשת. זה אומר קבלת עדכוני תוכנה וכל מני שרותים שניתן לקבל רק אונליין. יש לי מידע פנים מחברה שהיא שותפה של VW בנושאה ומפתחת עבורה ועבור חברות אחרות את המערכת הזו.
ממה שמספרים לי העבודה מולם היא סיוט, נדרשים לעמידה בתקנים מאוד מחמירים....
משום מה בארץ צ'מפיון דוחפים את המערכת שלהם
אין עדכוני תוכנה
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בדיוק אתמול הייתי באולם התצוגה הראשי של צ'מפיון וישבתי עם סוכן (והזמנתי רכב). אין אפליקציה, אין חיבור בכלל, וכמובן שאין עדכוני תוכנה מהאוויר. לא בסקודה, לא בישראל....
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אחד היוטיוברים המובילים בתחום רכבי טסלה מציג רכב שנסע מעל 1,000,000(!) מייל (כ 1,609,344 קילומטר!).
לפי סקר שהוא מציג ממקור רישמי אורך חיים ממוצע של רכב לפני תקלה ברכיב מרכזי הוא 8-15 שנים או 150000-300000 מייל. ז"א שהטסלה שלו עשתה פי כ 3 עד 6.6 מהממוצע הנ"ל.
סתם בשביל לסבר את האוזן, ממוצע נסיעה של רכב פרטי בארץ עומד על מתחת ל 20,000 ק"מ בשנה, ז"א שמדובר פה על כ 50(!) שנות נהיגה עפ"י הממוצע!
לפי סקר שהוא מציג ממקור רישמי אורך חיים ממוצע של רכב לפני תקלה ברכיב מרכזי הוא 8-15 שנים או 150000-300000 מייל. ז"א שהטסלה שלו עשתה פי כ 3 עד 6.6 מהממוצע הנ"ל.
סתם בשביל לסבר את האוזן, ממוצע נסיעה של רכב פרטי בארץ עומד על מתחת ל 20,000 ק"מ בשנה, ז"א שמדובר פה על כ 50(!) שנות נהיגה עפ"י הממוצע!
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
ועוד מדובר בדור הישן של מודלים S ו-X.
במודל 3 ומודל Y יש מנועים שונים ואמינים יותר. יש סוללות חדשות ואמינות יותר. ב-SR+\RWD יש סוללות LFP אשר עוד יותר עמידות.
אני מניח שנצטרך לחכות עוד 3-5 שנים כדי לראות באמת מה הרכבים החדשים יותר באמת מסוגלים לעשות.
במודל 3 ומודל Y יש מנועים שונים ואמינים יותר. יש סוללות חדשות ואמינות יותר. ב-SR+\RWD יש סוללות LFP אשר עוד יותר עמידות.
אני מניח שנצטרך לחכות עוד 3-5 שנים כדי לראות באמת מה הרכבים החדשים יותר באמת מסוגלים לעשות.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אני מת לראות את הוידאו של מונרו בנוגע לפירוק הסוללה של מודל Y עם סוללות 4680.
בינתיים נראה שהם נגנבו לגמרי ממה שטסלה עשתה עם הרכבים האלה.
בינתיים נראה שהם נגנבו לגמרי ממה שטסלה עשתה עם הרכבים האלה.
- deleteduser1
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1253
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
- נתן תודות: 174 פעמים
- קיבל תודות: 181 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בינתיים נראה שהם מתקשים לפרק את הסוללות. כבר העלו סרטון התנצלות על העיכוב ביום שישי.19/07/2022 14:54TheCoolest כתב: ↑ אני מת לראות את הוידאו של מונרו בנוגע לפירוק הסוללה של מודל Y עם סוללות 4680.
בינתיים נראה שהם נגנבו לגמרי ממה שטסלה עשתה עם הרכבים האלה....
גם אני סקרן.
אגב, יצאו שני סרטונים השבוע שמתארים בדיוק את הפירוק, המבנה והכימיה של ה4680. מאד מעניין.
חלק 1, הפירוק:
חלק 2, הכימיה:
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- deleteduser1
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1253
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
- נתן תודות: 174 פעמים
- קיבל תודות: 181 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
זה בעיקר מוסיף לי להתלבטות האם כדאי לקנות מודל Y עכשיו או לחכות שבברלין ייצרו רכבים עם 4680.......
מחפש הצדקה לרכישה... בינתיים אין
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
@oferlaor
בתור בעל הרכב, סוג של כן. אבל אני עם SR, בכל מקרה זה LFP.
בתור בעל מניות, לא ממש
@eyalron
אני מכיר את הסרטונים האלה, הסוללה ב-the limited factor היא אב-טיפוס, וגם לא ברור אם היא עברה את הטעינות הראשוניות במפעל או לא. ז"א שחישוב ה-energy density עלול להיות לא מדויק.
אני מחכה לסרטוני ההמשך של מונרו לראות מה המצב בסוללה שמגיעה ללקוחות.
בנוגע לרכישת מודל Y אני חושב שצריך לחכות קצת ולראות מה מכילה הסוללה הזו במודל Y, וכמה KWH היא באמת.
אפשר גם להזמין את הרכב עכשיו, במידה וזמן ההמתנה ארוך, יכול להיות שעד שיגיע הרכב הם יעברו ל-4680.
וגם אם לא, אפשר לנסות לדחות, ואם לא אז מקסימום אפשר לבטל את הרכישה ולהפסיד 1,000 ש"ח. זה המקרה הכי גרוע.
הבעיה שאני רואה כרגע היא שללא ממשלה, סביר להניח שנראה את המס על חשמליות עולה בתחילת השנה הבאה, והמחיר של הרכבים האלה יקפוץ ב-20K כלפי מעלה בלי קשר לתמחור של טסלה.
בתור בעל הרכב, סוג של כן. אבל אני עם SR, בכל מקרה זה LFP.
בתור בעל מניות, לא ממש
@eyalron
אני מכיר את הסרטונים האלה, הסוללה ב-the limited factor היא אב-טיפוס, וגם לא ברור אם היא עברה את הטעינות הראשוניות במפעל או לא. ז"א שחישוב ה-energy density עלול להיות לא מדויק.
אני מחכה לסרטוני ההמשך של מונרו לראות מה המצב בסוללה שמגיעה ללקוחות.
בנוגע לרכישת מודל Y אני חושב שצריך לחכות קצת ולראות מה מכילה הסוללה הזו במודל Y, וכמה KWH היא באמת.
אפשר גם להזמין את הרכב עכשיו, במידה וזמן ההמתנה ארוך, יכול להיות שעד שיגיע הרכב הם יעברו ל-4680.
וגם אם לא, אפשר לנסות לדחות, ואם לא אז מקסימום אפשר לבטל את הרכישה ולהפסיד 1,000 ש"ח. זה המקרה הכי גרוע.
הבעיה שאני רואה כרגע היא שללא ממשלה, סביר להניח שנראה את המס על חשמליות עולה בתחילת השנה הבאה, והמחיר של הרכבים האלה יקפוץ ב-20K כלפי מעלה בלי קשר לתמחור של טסלה.