טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
digest
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 782
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1156 

18/07/2022 12:08  
oferlaor כתב:
כנראה שהבעיה היא בצד של הרכב, לא בתשתית. ראינו שזה קורה אחרי עדכון, הרי.
...
ראיתי בטלגרם תלונות גם מאנשים שלא עשו עדכון מזמן בגלל הסנטרי לא רשמי. יכול להיות צירוף מקרים.

deleteduser1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1253
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
נתן תודות: 174 פעמים
קיבל תודות: 181 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1157 

18/07/2022 12:41  
digest כתב:
ראיתי בטלגרם תלונות גם מאנשים שלא עשו עדכון מזמן בגלל הסנטרי לא רשמי. יכול להיות צירוף מקרים.
...
אצלי זה התחיל בלי קשר לעדכון והמשיך גם אחריו.
העדכון לטענתם הוא לא ברכב אלא בIP המשוייך לרכב בשרתים ובודקים עם הרכב אם זה פתר את הבעיה.
(כמובן שייתכן שמחרטטים אותי. מקווה שלא)

eizen5
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1024
הצטרף: ינואר 2010
נתן תודות: 520 פעמים
קיבל תודות: 92 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1158 

נמחק.
נערך לאחרונה על ידי eizen5 ב 30/12/2023 21:27, נערך פעם 1 בסך הכל.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1159 

במסגרת העבודה פגשתי קולגה שעובד בחברה הזו (וגם אם תכוון לי אקדח לראש אני לא זוכר את השם שלהם). סיפרתי את מה שהוא תיאר לי, ולא מדובר פה על סודות גדולים או סודות בכלל. מי שלא רוצה להאמין זה בסדר, רק למה לעזאזל שאני סתם אכתוב פה דברים??? מה האינטרס? להקטין את טסלה.

OMRIJ
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1901
הצטרף: מרץ 2007
נתן תודות: 25 פעמים
קיבל תודות: 231 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1160 

18/07/2022 11:23  
nir11 כתב:
זה נכון לגבי כל הרכבים החדשים לדעתי, ובודאות לגבי הגרמנים מתוצר קונצרן VW. לא בהכרח ברמת IP אלא על בסיס פרוטוקול קנבאס. ככל שהמכוניות ממוחשבות יותר (לא ממש דבר חדש) האבטחה נהית קריטית יותר ובניגוד למה שחושבים תעשית הרכב משקיע בזה לא מעט.
בארופה (אין לי מושג לגבי ישראל) כל מי שקונה רכב מקונצרן VW חותם במערכת המולטימדיה על opt in לחיבור לרשת. זה אומר קבלת עדכוני תוכנה וכל מני שרותים שניתן לקבל רק אונליין. יש לי מידע פנים מחברה שהיא שותפה של VW בנושאה ומפתחת עבורה ועבור חברות אחרות את המערכת הזו.
ממה שמספרים לי העבודה מולם היא סיוט, נדרשים לעמידה בתקנים מאוד מחמירים.
...
בארץ לא
משום מה בארץ צ'מפיון דוחפים את המערכת שלהם
אין עדכוני תוכנה

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1161 

18/07/2022 16:18  
OMRIJ כתב:
בארץ לא
משום מה בארץ צ'מפיון דוחפים את המערכת שלהם
אין עדכוני תוכנה
...
בדיוק אתמול הייתי באולם התצוגה הראשי של צ'מפיון וישבתי עם סוכן (והזמנתי רכב). אין אפליקציה, אין חיבור בכלל, וכמובן שאין עדכוני תוכנה מהאוויר. לא בסקודה, לא בישראל.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1162 

כל הכבוד לך.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1163 

אחד היוטיוברים המובילים בתחום רכבי טסלה מציג רכב שנסע מעל 1,000,000(!) מייל (כ 1,609,344 קילומטר!).

לפי סקר שהוא מציג ממקור רישמי אורך חיים ממוצע של רכב לפני תקלה ברכיב מרכזי הוא 8-15 שנים או 150000-300000 מייל. ז"א שהטסלה שלו עשתה פי כ 3 עד 6.6 מהממוצע הנ"ל.

סתם בשביל לסבר את האוזן, ממוצע נסיעה של רכב פרטי בארץ עומד על מתחת ל 20,000 ק"מ בשנה, ז"א שמדובר פה על כ 50(!) שנות נהיגה עפ"י הממוצע!



TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1164 

ועוד מדובר בדור הישן של מודלים S ו-X.
במודל 3 ומודל Y יש מנועים שונים ואמינים יותר. יש סוללות חדשות ואמינות יותר. ב-SR+\RWD יש סוללות LFP אשר עוד יותר עמידות.
אני מניח שנצטרך לחכות עוד 3-5 שנים כדי לראות באמת מה הרכבים החדשים יותר באמת מסוגלים לעשות.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1165 

כן - זה בדיוק מה שהוא אומר בסיכום של הווידאו :D

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1166 

אני מת לראות את הוידאו של מונרו בנוגע לפירוק הסוללה של מודל Y עם סוללות 4680.
בינתיים נראה שהם נגנבו לגמרי ממה שטסלה עשתה עם הרכבים האלה.

deleteduser1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1253
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
נתן תודות: 174 פעמים
קיבל תודות: 181 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1167 

19/07/2022 14:54  
TheCoolest כתב:
אני מת לראות את הוידאו של מונרו בנוגע לפירוק הסוללה של מודל Y עם סוללות 4680.
בינתיים נראה שהם נגנבו לגמרי ממה שטסלה עשתה עם הרכבים האלה.
...
בינתיים נראה שהם מתקשים לפרק את הסוללות. כבר העלו סרטון התנצלות על העיכוב ביום שישי.
גם אני סקרן.

אגב, יצאו שני סרטונים השבוע שמתארים בדיוק את הפירוק, המבנה והכימיה של ה4680. מאד מעניין.
חלק 1, הפירוק:

חלק 2, הכימיה:

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75318
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1168 

אבל זה מבאס לראות את זה כשאתה יודע שלך אין כזה :)

deleteduser1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1253
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: רוצה שתמחקו אותי
נתן תודות: 174 פעמים
קיבל תודות: 181 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1169 

19/07/2022 15:10  
oferlaor כתב:
אבל זה מבאס לראות את זה כשאתה יודע שלך אין כזה :)
...
זה בעיקר מוסיף לי להתלבטות האם כדאי לקנות מודל Y עכשיו או לחכות שבברלין ייצרו רכבים עם 4680....
מחפש הצדקה לרכישה... בינתיים אין 8O

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #1170 

@oferlaor
בתור בעל הרכב, סוג של כן. אבל אני עם SR, בכל מקרה זה LFP.
בתור בעל מניות, לא ממש :)

@eyalron
אני מכיר את הסרטונים האלה, הסוללה ב-the limited factor היא אב-טיפוס, וגם לא ברור אם היא עברה את הטעינות הראשוניות במפעל או לא. ז"א שחישוב ה-energy density עלול להיות לא מדויק.
אני מחכה לסרטוני ההמשך של מונרו לראות מה המצב בסוללה שמגיעה ללקוחות.

בנוגע לרכישת מודל Y אני חושב שצריך לחכות קצת ולראות מה מכילה הסוללה הזו במודל Y, וכמה KWH היא באמת.
אפשר גם להזמין את הרכב עכשיו, במידה וזמן ההמתנה ארוך, יכול להיות שעד שיגיע הרכב הם יעברו ל-4680.
וגם אם לא, אפשר לנסות לדחות, ואם לא אז מקסימום אפשר לבטל את הרכישה ולהפסיד 1,000 ש"ח. זה המקרה הכי גרוע.
הבעיה שאני רואה כרגע היא שללא ממשלה, סביר להניח שנראה את המס על חשמליות עולה בתחילת השנה הבאה, והמחיר של הרכבים האלה יקפוץ ב-20K כלפי מעלה בלי קשר לתמחור של טסלה.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”