בשלבי חיפוש רכב - מתחיל להתכנס

טכנולוגיה בתחבורה כללי
kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #31 

למחוק

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8125
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1316 פעמים
קיבל תודות: 1157 פעמים

הודעה שלא נקראה #32 

יש גם מקרים שנמכר מעל המחירון, זה תלוי במצב הרכב ובסופו של דבר בקונה שבאמת רוצה לקנות.
כל המודעות יד 2 האלה, לא ממש מעניינות את אף אחד כל הטלפונים לבירורים, כי צריך בסופו של דבר צריך רק קונה אחד בלבד.

מניסיון של לפני חודש וחצי שבו מכרנו רכב שנקנה בעסקת ליסינג מימוני (0 ק"מ) ולאחר מכן עבר לבעלות שלנו (יד 2), עלה לכביש ב-01/2014 ונמכר מעל למחירון רק בגלל שנסע 30,000 ק"מ. קיצור - רכב חדש.

מה שכן למדתי בתהליך, זה שיש מחירון לוי יצחק שלפיו "עובדים" כולם כי הוא יותר זול ויש את מחירון יד 2 שגבוה בעשרות אחוזים מלוי יצחק.
קיצור, מונופול ביזיון. קיבלתי לא מעט הצעות הזויות של מחירים שלא קשורים לכלום.
הבחור הראשון "שהבין" את המציאה שיש לו ביד, בא לראות את הרכב (היחידי) וסגר על המקום.

המסקנה שלי, בטוח יהיה הפסד כי השוק מוצף ברכבים למכירה, ככה שבכל מקרה צריך לקחת בחשבון על רכב שנוסע מראש הפסד של כמה אלפים טובים.
שורה תחתונה, זה לא כזה משנה. העיקר שבהמלך השימוש של הרכב - נהיה מרוצים מחווית הנסיעה במיוחד כאשר נוסעים הרבה וכן מנוחות השימוש והאמינות שלו. אפשר גם לחפש מציאות, אבל לרוב הן נחטפות מהר מאוד.

תתחדש !!
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1019
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 7 פעמים
קיבל תודות: 90 פעמים

הודעה שלא נקראה #33 

קשה לי מאוד עד בלתי אפשרי להתחיל להסביר את התאוריות של מכירת רכב משומש בישראל.
זה שונה לחלוטין ממכירה של רכב משומש לפני 20 שנה למשל.

לא מזמן קניתי מזדה 2 2018 (פחות משנה על הכביש), עם 15000 ק"מ. כמובן שהיא היתה ממוכר שקנה אותה ב 0 ק"מ. הוא קנה את הרכב ב 93000 ₪ ואני קניתי ממנו אחרי כ 10 חודשים ב 74000 ₪. הרכב במצב מושלם ללא שריטה (כאילו קניתי מהחנות). המוכר היה כל כך מאושר שחשבתי שהוא הולך לקנות לי גם בקבוק דום פריניון ! אגב כשהוא קנה את האוטו, המחירון שלו בחנות היה כ 103000 ₪.
זה מתאר טיפה את מצב המשומשות בישראל של ימינו.

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 71180
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 504 פעמים
קיבל תודות: 4008 פעמים

הודעה שלא נקראה #34 

לגבי 0 ק"מ, הטיעון של החברות זה שעוד יד מוריד 20% בשווי אבל מצד שני החברות שמוכרות 0 ק"מ לא יורידו 20% מהשווי של הרכב החדש... טיעון מעניין.

טוב, הרבה עדכונים
1. פורד קוגה - לא רע, סאונד טוב, בידוד רעשים לא רע, נראה מרשים מאוד מבחוץ.
בעיה - חסר בקרת שיוט אדפטיבית עם פקקים.

2. מזדה CX5
נראה מאוד סקסי מבחוץ, מאוד מרווח.
מסך מולטימדיה קטן. גיר לא יעיל במיוחד. בידוד רעשים מוצלח מאוד (זכוכית כפולה).
בעיה - לא יעיל במיוחד, גיר מיושן.

3. פיז'ו 3008
ממש מרשים, מתכנן מחר לעשות בדיקה

4. מיצובישי אקליפס
מסך קטן
מתכנן מחר לעשות בדיקה

5. סוברו XV
יתרונות - כולל 4X4, נראה ממש מרשים - מתכנן מחר לעשות בדיקה

6. ניסן קשקאי
יש לזה מצלמת 360 מעלות (בד"כ קיים ברכבים הרבה יותר יקרים)
האם פספסתי, נראה שחסר לו קרוז קונטרול אדפטיבי

7. קיה נירו פלאגין
סה"כ מאוד יעיל, ומתוחכם טכנולוגי
מנוע 1.6 עם גיר מעט מיושן. בגאז' קטן ממש.

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #35 

אני שמעתי על 13% באיבוד יד אבל לא ממקור מוסמך. בכל מקרה, השאלה היא האם דיברו על יד 2 משומש או חדש. מן הסתם זה לא אותו הדבר.

לגבי הרכבים, אכן בחנת לא מעט רכבים מיצרנים שונים וזה טוב מאוד.

פיז'ו עשו עליית מדרגה בשנים האחרונות בכל הקטגוריות מבחינת עיצוב פנים וחוץ, רשימת איבזור ויכולת ניהוג + ביצועים. איך היא נמכרת כישנה וכמה אמינה היא? אני לא יודע אבל כדאי לברר קצת.

את הסובארו יש לאישתו של אחי. מרוצה מאוד. מבחינת יכולות שטח (אם זה מעניין בכלל) מפתיעה מאוד. היא הרי עדיין נחשבת ג'יפ כביש.

תצוגת (זו לא מצלמה, כמובן) 360 זה מקדם הרשמת אורחים גבוה מאוד. כמה זה באמת פרקטי? לא יודע. אני כמעט ולא השתמשתי. ראיתי שהיום מוציאים דברים יפים מאוד בתחום אבל בסדרות הגבוהות של רכבי היוקרה. יקח קצת זמן עד שיגיע לעם.

בהצלחה!

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 71180
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 504 פעמים
קיבל תודות: 4008 פעמים

הודעה שלא נקראה #36 

@kingikra
·לא ציינתי את כל הרכבים שבדקתי (היו עוד כמה שבדקתי ופסלתי מסיבות שונות, כגון קודיאק/קארוק של סקודה, וטיגואן של פולקסוואגן, יונדאי ועוד).

אני כרגע עם טיוגאן שיש לו גרסא מעט מצ'וקמקת של ה-360 (בוודאי ביחס למה שיש כיום ב-BMW). לא מעניין אותי הרשמת אורחים, אני אגואיסט - מתעניין בעצמי.

הפיצ'ר חשוב מאוד ואחרי שתפסתי את הרעיון (לוקח כמה פעמים) והוא טוב פי כמה וכמה מסנסורי קרבה. אתה באמת מבין איך להכנס לחניה צפופה (נפוץ מאוד בארצנו המאוד לחוצת חניות) או ניווט באיזורים מורכבים. יוצא לי להשתמש בזה בממוצע שלוש פעמים בשבוע וזה הציל אותי לא פעם משפשופים. הטיגואן לא רכב קטן (אמנם לא גדול כמו הסופרב שהיה לי לפני) ואני יכול להכנס גם לחניות שיש לי 2-3 ס"מ מכל כיוון בלי לגרום נזק לי או לרכבים האחרים. לצאת מהדלת בחניה צפופה זה כבר סיפור יותר מורכב...

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 71180
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 504 פעמים
קיבל תודות: 4008 פעמים

הודעה שלא נקראה #37 

עדכונים:
1. נסיעת מבחן ב-3008 יצאה יוצאת מהכלל. הרכב הזה תענוג. אין טיפת רעש רוח ובקושי שומעים את המנוע. המון כח יש במנוע, המון טכנולוגיה, מסך טוב, שליטה טובה בכביש, כל טכנולוגיית הבטיחות יוצאים טוב.
חסרונות: יקר
ולא שומר על הערך שלו לאורך זמן. כלומר, רכב שצריך להחזיק הרבה מאוד שנים כדי להתגבר על ירידת הערך.

2. קשקאי - נפסל. מרגיש ממש מיושן בעיצוב פנים ומאוד "עייף", חסר קרוז קונטרול אדפטיבי. סאונד לא להיט למי שמתכנן על מוזיקה.

3. קיה - נפסל. נראה ממש יפה ב-showroom, אבל חמש דקות נסיעה והגב כואב ואתה שומע את הכביש יותר מדי חזק.

4. מיצובישי אקליפס - נפסל. המון רעש בכביש, צפוף מאחורה, לא הכי נוח. מנוע חזק, אבל גם רעשני למדי. יש מבצע ממש טוב על גרסאת ה-4X4 שלהם, אבל כאמור, נפסל בגלל כל אלה.

עדיין לא נסעתי נסיעת מבחן על הסוברו XV. מתכנן לבדוק אותו מחר עם גרסאת ה- Crosstrek special edition. נראה ממש טוב מבפנים (מאוד ספורטיבי).

כאמור, הסיבות היחידות שלא סגרתי עדיין על ה-3008 זה נושא המחיר ונושא שמירת ערך. אם יש למישהו מידע שיכול לסייע, אשמח.

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #38 

לגבי ה 360, כתבתי שזו דעתי האישית בלבד. יכול מאוד להיות ,כמו שציינת, שיש אנשים שמוצאים בזה שימוש רב. ברכב היחיד שהיה לי את זה היו גם מצלמות הקפיות, שלפחות מבחינתי, היו הרבה יותר יעילות בסיטואציות שתיארת. כל מצלמה היתה מוצגת במסך המולטימדיה ברכגע שהייתי מתקרב למשהו.

לגבי מגוון הרכבים, זה בדיוק מה שצריך לעשות. לבדוק בין כמה שיותר ולעשות נסיעות מבחן על כולן. עדיף גם לכמה שיותר זמן אבל זה כבר תלוי בזמנך וביבואן או בהכרותך איתו.

על ה 3008 כתבתי לך לפני. לא היה לי שום מושג על המחיר. אם בכל זאת תחליט שהיא האחת אבל המחיר יפסול, אולי בכל זאת יד 2 אפס ק"מ.
נהגת במשך זמן מה על רכב אירופאי מעודן. אין ספק שלא יהיה לך קל לעבור ליפני\קוראני. אני לא אומר שאין רכבים יפנים\קוראנים מעודנים אבל סטטיסטית האירופאים מנצחים בתחום. מצד שני ביפני\קוראני (שוב, סטטיסטית) יהיה לך ראש שקט יותר בפן התקלות.

האם לקסוס NX בתקציב? לא נהגתי אבל יודע משני רכבי לקסוס שבחנתי שהם מצטיינים בבידוד רעשים. מבחינת נוחות נסיעה, לא נפלתי גם ב GS (נהגתי עליה סופ"ש). גם יש להם את הגיר הרציף שאני לא יודע אם מעניין אותך או לא אבל מבטל לחלוטין את תחושת הקירטוע שנוצרת במהירות נמוכה, בעיקר, בגירים רובוטיים.

בחן ככל האפשר במסגרת זמנך. זה שווה את זה בסופו של דבר

בהצלחה!

ariel-ro
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3436
הצטרף: מרץ 2009
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

הודעה שלא נקראה #39 

@oferlaor
קודם כל, אין כמעט רכבים נפוצים שנמכרים במחיר מחירון - חשוב להפנים ששוק יד השנייה קשה מאוד בשנים האחרונות.
קיה, יונדאי, טויוטה.. כולם נמכרים(למעט דגמים מאוד ספציפים) בפחות מהמחירון של פרטי כי ההיצע של הליסינג עצום והמחירון שלהם בבסיס נמוך יותר ועוד הם מורידים מחיר.
ה3008 החל לעלות על כבישי ארצנו בתחילת 2017.
המחירון של יד 2(שיותר ריאלי מלוי יצחק אבל גם לא בדיוק) מציג ירידת ערך של כ30-35 אחוז לרכב שעלה לכביש בינואר 2017 - זה סביר ברמת המחירון. - צריך גם לודא מול לוי יצחק שזה המחירון שהטרייד אין והביטוח עובדים.
ברמה הריאלית ממה שקראתי ושמעתי הוא די שומר על ערכו, נמכר באופן דומה לשאר הרכבים בקטגוריה. (ביד 2 הרכבים, מפורסמים סביב המחירון באופן גורף)
בנוסף, אם המחירון לא נחתך(והוא לא) במעמד הרכישה אתה יכול להתמקח על רכישה במחיר מחירון חזרה במידה ותקנה רכב חדש מהם

לעניין להחזיק רכב הרבה זמן-
דווקא הפוך בעיני- רכב שידוע כבעייתי בירידת הערך עדיף למכור בגיל 3-4, תסתכל על מחירים של רכבים בני 6+, פשוט שחיטה.

לעניין היקר-
על איזה דגם אתה חושב ללכת?

עוד כיוון מעניין-
סקודה השיקו השבוע סופרב וקודיאק מחודשות, ההבדל הוא לגמרי שולי(לא באמת נוספו דברים, רק התעדכן העיצוב) אבל המחיר של הסופרב קפץ בלא מעט אלפי שקלים.
זאת הזדמנות טובה לנסות להוציא קודיאק של לפני מתיחת הפנים במחיר טוב, וסופרב של לפני מתיחת הפנים במחיר מצויין.

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 71180
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 504 פעמים
קיבל תודות: 4008 פעמים

הודעה שלא נקראה #40 

הקודיאק יורד מהפרק בגלל שהוא גם גדול מדי וגם יקר מדי (ללא סיבה ברורה לעין). מאוד אוהב סקודה אבל המחירים לא סבירים ביחס לתמורה. ה-3008 כדאי הרבה יותר.

כרגע אני מתלבט בין ה-XV לבין 3008. הפער במחירים משמעותי מאוד (20K לטובת ה-XV בתצורות כמעט מקבילות). מחר בבוקר נסיעת המבחן ב-XV ואז נחליט.

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 71180
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 504 פעמים
קיבל תודות: 4008 פעמים

הודעה שלא נקראה #41 

עשינו מבחן נסיעה, ה-XV נראה לוקח. למרות שה-3008 נותן חבילה בסופו של דבר טובה יותר, ה-XV קרוב מאוד אליה וההפרש במחיר (בפרט כשלוקחים בחשבון ירידת ערך ברכב) הוא דרמטי למדי. לפני הנחות מדובר על מינימום 20K הפרש בין הרכבים, כאשר ב-XV יש גם 4X4. כאמור, חווית הנהיגה ב-3008 היתה טובה יותר ואטימות לרעשים היתה טובה יותר, אבל ההפרש במחיר לא מוצדק.

יש עדיין כמה חסרונות ב-XV, חסר סנסורים קדמיים (WTF?), הקרוז קונטרול האדפטיבי הזוחל נעצר אחרי 3 שניות של עצירה מוחלטת ונדרש לחיצה על הברקס. חסרון נוסף הוא מבחר צבעים מעט מוגבל בעיני (למי שלא הולך על לבן).

אני מאוד מתלבט על הצבעים. יש שם כחול שהוא מעט הרפתקני בתמונות אבל נורא קשה לשפוט ולא היה להם בסוכנות אחד כזה שאפשר להסתכל עליו בפועל.

המודל שכנראה אלך עליו זה ה-crosstrek special edition.

snad
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 459
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 38 פעמים

הודעה שלא נקראה #42 

הי עופר, יש לי את הXV Eyesight 2.0, בגדול אני מאוד מרוצה ממנו. הנקודות הבעייתיות - מנוע נטול טורבו שגורר צריכת דלק יחסית גבוהה ועלייה בטורים כדי לקבל כוח בעליות (1:9 בחיפה עם כל העליות והירידות, לפני כן עם סיאט לאון היה 1:12) (1:14 בבינעירוני), ובגאז' יחסית קטן, אם זה חשוב לך.
בכל אופן, לגבי הACC הוא ממש לא נכבה לאחר שלוש שניות, יצא לי רק פעם אחת שהוא נכבה, אני חושב שזה היה אחרי דקה או שתיים ללא תנועה. מה שכן, חייבים ידנית ללחוץ על כפתור הפלוס (על ההגה) בשביל לחדש תנועה לאחר עצירה מוחלטת. יכול להיות שזה אחד ההבדלים מול הקרוסטרק - לקרוסטרק אין בלם יד חשמלי ואולי זה משפיע - כי גם לדעתי זה גורר שאין היל-הולד. יכול להיות שנעצרת בעליה. היתרון של הקרוסטרק זה תיקון סטיה מנתיב אקטיבי ולא רק התראה, ויש לך גם חלון שמש ומושבי עור מחוממים וחשמליים.

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #43 

ה XV בהחלט רכב מומלץ. כפי שציינתי בעל יכולות מפתיעות מאוד בשטח.

סביר להניח שה XV ישמור על מחיר טוב יותר מהפיז'ו וגם יהיה אמין יותר.

אם הוא מתאים לך, בחירה טובה!

oferlaor (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 71180
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 504 פעמים
קיבל תודות: 4008 פעמים

הודעה שלא נקראה #44 

זה היה באמת מוזר, בעצירה מוחלטת אחרי כמה שניות היה צפצוף קל והבלימה הופסקה והיה צריך לשים בלם ידני. לא כל כך יודע מה הלוגיקה מאחורי זה.

ידוע לגבי חוסר הטורבו (די מדהים ההפרש בכ״ס בין אלה עם הטורבו ללא).

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7814
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 290 פעמים
קיבל תודות: 229 פעמים

הודעה שלא נקראה #45 

דווקא ההפרש במומנט הרבה יותר קריטי ומשמעותי ושם גם התאוצה ממהירויות נמוכות. הפער הוא בעיקר בסל"ד הנמוך בו רוב הנהגים אוהבים להיות.

שלח תגובה

חזור אל “רכב כללי”