האם במשטרת התנועה סוף סוף השכילו להבין את הגורם לתאונות?

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
shraga007 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6362
הצטרף: נובמבר 2005
מיקום: גן-יבנה
נתן תודות: 129 פעמים
קיבל תודות: 244 פעמים

האם במשטרת התנועה סוף סוף השכילו להבין את הגורם לתאונות?

נושא שלא נקרא #1 

מסמסים תוך כדי נהיגה? שוטרים בבגדי הסוואה שמצלמים אתכם עם עדשה טלסקופית, זו רק שיטה אחת של המשטרה לתפוס אתכם. כל הפרטים: http://reshet.tv/item/news/domestic/tra ... rs-395774/
...
אני מקווה שסוף סוף הבינו מה הגורם המרכזי לתאונות.
ספויילר: לא ,זה לא מהירות.
מה יותר גרוע מטיפש? טיפש שחושב שהוא חכם

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

מה שמדכא בכל העיניין, הוא שסטטיסטיקת תאונות הדרכים בארץ הייתה גם גבוהה לפני קיום טלפונים ניידים.
ייתכן שיש פה במידה רבה עיניין של החלפת גורמים ישירים לתאונה, כאשר הגורמים הבסיסיים, דהיינו חוסר משמעת וזלזול בחוק ובכללי זהירות, נשארים כפי שהיו תמיד.
לדוגמא, אותם אנשים שלא היו עסוקים בטקסטים בטלפון אולי היו אלה שעקפו בקו לבן או גנבו רמזור - המשותף לכל המקרים זה פשוט חוסר משמעת.
משה

movieman
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4676
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 42 פעמים
קיבל תודות: 364 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

לדעתי , הגורמים הכי משפיעים על תאונות הדרכים הינם:

1. הגורם האנושי שכולל בתוכו אי ציות לתמרור/רמזור , תשומת לב של הנהג לכביש/לצמת/לסיטואציה בה הוא נמצא (מכל מני סיבות)
2. בעיית תשתיות - לא מעט כבישים /צמתים מתוכננים בצורה לקוייה מבחינת ראות ומבחינות אחרות
3. כמות כלי הרכב לשטח נתון
4. המנטליות של - "הכביש של אבא שלי" - שקשורה גם לסעיף 1.
5. איכות המחייה בארץ (כל הזמן החיים כאן הם בלחץ של זמן)
6. גיל הנהג
7. גורמים שונים - בינהם מהירות .

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

הכל נכון רק שהחלוקה שלך שרירותית ולא מסודרת ועם הרבה חפיפה בין הגורמים שציינת.
נראה לי יותר מסודר כך:
1) הגורם האנושי
  • א) עבריינות תנועה ברורה, כלומר אי ציות לחוק במודע או זלזול בחוק
    ב) טעויות שיפוט, חוסר בתשומת לב וריכוז וחוסר נסיון (כאשר האחרון גורם לעתים לאחד האחרים)
2) תשתיות
  • א) תשתית לא מספקת ביחס למספר רכבים - הצפיפות
    ב) תשתית לקוייה - כבישים משובשים, חוסר במרווחי ביטחון (שוליים והפרדות)
משה

ag43
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2224
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

Re: האם במשטרת התנועה סוף סוף השכילו להבין את הגורם לתאונות?

נושא שלא נקרא #5 

shraga007 כתב:
...
...
אני מקווה שסוף סוף הבינו מה הגורם המרכזי לתאונות.
ספויילר: לא ,זה לא מהירות.
...
·הדוח פשוט גבוה יותר ממהירות מופרזת. זה הכל.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

Re: האם במשטרת התנועה סוף סוף השכילו להבין את הגורם לתאונות?

נושא שלא נקרא #6 

ag43 כתב:
...
...
·הדוח פשוט גבוה יותר ממהירות מופרזת. זה הכל.
...
·
אם זה נכון אז טוב שכך, גם אם זו המוטיבציה באכיפה המוגברת.
אתה מתאר התנהלות טובה, לא התנהלות בעייתית.
סביר שעל עבירות חמורות יותר יהיו עונשים גבוהים יותר, וסביר שיאכפו אותן יותר.

בעיניין מהירות גבוהה, יש פה עיניין שהרבה אנשים מפספסים לגמרי.
זה נכון שלרוב מהירות גבוהה לא גורמת לתאונות, אבל זו בכלל לא הסכנה של מהירות גבוהה.
הסכנה עם מהירות גבוהה זה שהיא מגבירה, ואף מגבירה מאוד, את הסכנה לתאונה שנובעת מרוב הגורמים האחרים. כשהמהירות גבוהה מרווחי הביטחון יורדים - קשה יותר לתקן טעויות שלך או להגיב בזמן לטעויות או עבירות של אחרים.
בנוסף, אם כבר יש חו"ח התנגשות, התוצאות יהיו חמורות יותר כשזה מתרחש במהירות גבוהה יותר.
זה שזו עבירה שקל לקנוס באמצעים פשוטים ואף אוטומטיים זה גם נכון, אבל לא צריך להפוך את זה עקב כך, לעבירה לא רלוונטית.
משה

ag43
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2224
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

הבעיה היא שלא משקיעים בביריונות כביש, אי שמירת מרחק וכו' כי הם קשים לאכיפה למרות שהן החמורות מכולן. תופסים מה שקל ומשתלם. בקשר למהירות - ההבדל בין התוצאות של תאונה ב110 קמ"ש ל130 הוא זניח.

guys
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1229
הצטרף: ספטמבר 2006
נתן תודות: 128 פעמים
קיבל תודות: 65 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

אבל עיקר מאמצי האכיפה הופנו לנושא המהירות ולא לסיבות מהותיות הרבה יותר. אתה תחטוף דוח אם נסעת בבעיטה על 120 קמש בכביש ואילו זה שעבר ברמזור אדום/ חצה קו לבן וכו ימשיך לעשות כן באין מפריע.
מכאן המירמור לנושא אכיפת המהירות.

ואני בהחלט מסכים עם הנאמר.
מדינות מתוקנות, בעלות תרבות נהיגה נורמלית יותר ותשתיות ראויות, נוהגים הרבה יותר מהר, אבל שם מכבדים את הנהג האחר ואת כללי הזהירות.

JamesStone
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1406
הצטרף: יולי 2015
שם מלא: James Stone
נתן תודות: 485 פעמים
קיבל תודות: 142 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

ag43 כתב:ההבדל בין התוצאות של תאונה ב110 קמ"ש ל130 הוא זניח.
...
·

גם ההבדל בין 130 ל-150 (מבחינת התוצאות) זניח, וגם ההבדל שבין 150 ל-170 זניח.
אז מה אתה מנסה לומר? "אם כבר אז כבר?" - שאכיפת המהירות לא מהותית?


איזו מהירות אתה היית אוכף בכבישים מהירים?

ג'יימס

ag43
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2224
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

זה לא מה שטענתי. טענתי שההבדל בתוצאות (=פציעות ומוות) זניחים, לא כתבתי שאין הבדל בשליטה ברכב ובזמן התגובה. המהירות שיש לאכוף צריכה להיות מתאימה לתוואי הדרך,לרכב ולמצבו. לא יכול להיות שהמהירות המותרת ברוב כבישי ישראל בשנת 2017 זהה למהירות שהיתה מותרת 40 שנה קודם.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

ag43 כתב:הבעיה היא שלא משקיעים בביריונות כביש, אי שמירת מרחק וכו' כי הם קשים לאכיפה למרות שהן החמורות מכולן. תופסים מה שקל ומשתלם. בקשר למהירות - ההבדל בין התוצאות של תאונה ב110 קמ"ש ל130 הוא זניח.
...
·

אתה צודק שאי שמירת מרחק הכי חמורה, ואתה צודק גם שקשה לאכוף אותה.
תקן אותי אם אני טועה, אבל משתמע מדבריך, כאילו המשטרה העצלנית מנסה לעשות מה שקל במקום להשקיע במה שצריך.
הקושי באכיפה זה אילוץ אמיתי. כשמנסים להשיג אפקטיביות מקסימלית עם משאבים מצומצמים (לא אומר שזה מה שעושים, אבל ברמה העקרונית) אז בהחלט צריך גם לשקול את יעילות האכיפה האפשרית. לדוגמא, אם אתה יכול להוריד מהירות של עשרת אלפים נהגים במקום לגרום לנהג אחד לא להיצמד לזה שלפניו, סביר שבסה"כ מנעת יותר נזק.

בעיניין "ההבדל בין התוצאות של תאונה ב110 קמ"ש ל130 הוא זניח" זו טעות קשה.
קודם כל, ברמה הפיזיקלית, האנרגיה עולה עם ריבוע המהירות - כך שמכונית שנעה ב130 קמ"ש יש לה 40% יותר אנרגיה מזו שנעה 110. בהתנגשות מה שמתרגם למעיכת המכונית זו האנרגיה.

שנית, וזה יותר קריטי, אנחנו דווקא מדברים על אבחנות בינאריות. האם האדם נהרג או לא? האם האדם נשאר נכה לכל החיים או לא? כלומר, יש כאן תופעה מאוד לא לינארית של סף. בהתנגשות עד מהירות מסוימת (נניח שמשוויים בדיוק אותה סוג התנגשות ) אז עד מהירות מסוימת אתה לא נכה, ממהירות מסוימת אתה נכה, וממהירות יותר גבוהה שלישית אתה כבר היסטוריה.
אין לי את הכלים להחליט על המהירות הנכונה, כלים סטטיסטיים בעיקר, אבל להחליט שאין הבדל בין 110 ל130 כי המספרים נראים לך קרובים זו התעלמות מכך שאינך יודע מה מהירויות הסף לגבי כל מיני נזקים, ומשום מה אתה מניח שהיא גבוהה הרבה יותר.

אגב, יכול להיות שההסתברות לתאונה של מי ש"טס" באוטובאהן גרמני לא גבוהה (כי התשתית מצוינת והנהג מרוכז ולא מסמס) , אבל כשיש שם תאונות במהירויות מאוד גבוהות, כמעט אף אחד לא נשאר בחיים.

לגבי דבריך על מהירויות שלא השתנו בארץ המון שנים זה פשוט לא נכון עובדתית. לפני 40 שנה לא היה מעל 90 בארץ.
היום גם בכביש 6 וגם בכבישים מהירים אחרים המגבלה יותר גבוהה.
נכון, יש כבישים שנשארו עם אותה המגבלה אבל מה לעשות, יש כבישים שנשארו צרים, יש כבישים שנשארו בלי הפרדה ויש כבישים שנשארו מפותלים. בנוסף, הצפיפות עלתה בכמעט כל הכבישים.
משה

ag43
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2224
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

האנרגיה במהירות 110 מספיקה ברוב המקרים לא להשאיר יותר מדי מהבן אדם באותה מדה כמו ב130. כתבתי שרוב הכבישים בארץ לא שונו למרות שאין מה להשוות את מצבם אז והיום. התלונה העיקרית שלי על המשטרה היא במבחן התוצאה - המאמץ מרוכז באכיפת סוג מסויים של עבירות וכמות ואחוזי הקטל בדרכים רק עולים. איך אינשטיין אמר? "שגעון הוא לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות".

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

לא הבנתי אם אתם בעד או נגד, אבל אני ממש בעד האכיפה נגד נהגים שמתעסקים עם הנייד, מתפללים או קוראים דף גמרא תוך כדי נהיגה (שמעתם נכון, דף גמרא, רואים את זה לא מעט בכביש 471 שדרכו נוסעים בין אלעד לבני ברק, ובו מהירות הנסיעה המותרת היא 110 קמ"ש).
טוב מאוד שהתחילו לאכוף את זה. (Y)
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

ag43
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2224
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

דף גמרא עדיין לא ראיתי. נשים מתאפרות כן.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

movieman כתב: 4. המנטליות של - "הכביש של אבא שלי" - שקשורה גם לסעיף 1.
...
·

לדעתי האישית זו הבעיה המרכזית בכבישים (ובחברה הישראלית, אבל זה כבר דיון אחר) כיום. אם בצעירותי נהניתי לנהוג, היום זו מטלה שאני מבצע ככורח, כי אני פשוט שונא את המנטליות בכבישים. היום בבוקר לדוגמא ניסיתי להשתלב מנתיב ימני לשמאלי על מנת לעבור לנתיב פניה שמאלה, אותתי וראיתי בבירור שמהרגע שאותתי הרכבים שמאחוריים האצו וצימצמו מרווח על מנת למנוע ממני אקטיבית להשתלב. פשוט טירוף. וזו רק דוגמא אחת, אני לא מדבר על העובדה שכיום אף אחד יותר לא טורח לאותת (אפילו משטרות), חותכים אותך בתוך כיכרות, וכמובן בתנועה עצמה. בין זה לבין העובדה שנהג ישראלי תמיד צודק, ואפילו אם התנהגות שלו גובלת בעבריינות, הוא יתקוף אותך אם חס וכרפס תעיר לו, הנהיגה בארץ פשוט הפכה למעמסה.

היום פשוט מגעיל לסוע על כבישי הארץ.

לגבי נושא הת'רד - אני בעד. התנהגות שכזו מסכנת את כולנו, ואכיפה שלה לדעתי היא ברכה .

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”