אם כבר ב ׳מכבסת מילים׳ עסקינן - מה הארגומנט ?? אין תשתיות, אין מצב !!12/08/2022 19:47shmizan כתב: ↑ @TheCoolest אתה מכבס מילים...
"רכב חשמלי עדיין לא מתאים לכל אחד" - רכב כלשהו "לא מתאים לכל אחד", כי הוא לא יכול לנהוג בו (למשל רישיון למשאית, לאוטובוס, לרכב עם הילוכים אוטומטיים בלבד...), ולא כי הוא צריך לחשוב על דברים מראש, להתכונן, ולדאוג.
מה שאתה מתאר זה בדיוק זה שמי שקונה עכשיו רכב חשמלי, "מתגלח" כמו שכתבו כאן לפני. אבל אולי אתה לא רוצה לראות את זה ככה...
כשזה יהיה ברור מאליו, כמו לקנות רכב רגיל, כשלא תצטרך לחשוב על כלום מראש, אז זה אומר שזה מקובל וסטנדרטי.
שאר הדברים שציינת כבר הוזכרו עשרות פעמים בשרשור של הטסלה ואין עליהם ויכוח.
דיסוננס קוגניטיבי הוא נחלת כולם, לא רק נהגי טסלה..
לא ברור למה הכוונה ב-"המעבר יקרה מוקדם יותר ממה שאתה חושב"... מבחינתי שיקרה מחר, אני דווקא מצפה לכל היתרונות שיש לרכב חשמלי להציע....
רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
- sigamore
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4687
- הצטרף: אוגוסט 2006
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 385 פעמים
- קיבל תודות: 637 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
אין ספק שזה להתגלח. התשתיות לא מושלמות (אם כי קפצו דרמטית בשנה שנתיים האחרונות) זה טיבעה של כל טכנולוגיה חדשה.
אבל גם החוקים לא שם. אנחנו תלויים ברצון הטוב של ועד בית ולפעמים מספיק שכן אחד לחסום התקנת מטען פרטי. זה לא הגיוני וזה צריך להשתנות.
מצד שני, כשזה יהיה כל כך פופולרי שזה יחייב את החקיקה אז גם המיסים ישתנו והאטרקטיביות תשתנה.
אבל זה העתיד. זה דורש התארגנות שונה ומיינדסט אחר ולטעמי אין שום ספק שהתלות שלנו בדלק ונפט יש תאריך פקיעת תוקף.
אבל גם החוקים לא שם. אנחנו תלויים ברצון הטוב של ועד בית ולפעמים מספיק שכן אחד לחסום התקנת מטען פרטי. זה לא הגיוני וזה צריך להשתנות.
מצד שני, כשזה יהיה כל כך פופולרי שזה יחייב את החקיקה אז גם המיסים ישתנו והאטרקטיביות תשתנה.
אבל זה העתיד. זה דורש התארגנות שונה ומיינדסט אחר ולטעמי אין שום ספק שהתלות שלנו בדלק ונפט יש תאריך פקיעת תוקף.
- sigamore
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4687
- הצטרף: אוגוסט 2006
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 385 פעמים
- קיבל תודות: 637 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
נושא ועדי הבתים הוא אכן אבן נגף רצינית. שכנים בבניין הסמוך אכלו מרורים מהועד עד שנשברו, שילמו אלפי שקלים נוספים ומשכו קו מהלוח הדירתי.
חקיקה בנושא הכרחית לפני שיגיע באמת הבוום הגדול של הרכישות.
חקיקה בנושא הכרחית לפני שיגיע באמת הבוום הגדול של הרכישות.
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !
- yaronkle
- חבר במועדון HT
- הודעות: 5066
- הצטרף: אוקטובר 2005
- שם מלא: ירון קליין
- מיקום: גן יבנה
- נתן תודות: 186 פעמים
- קיבל תודות: 290 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
באופן קבוע אני רואה רכבים רגילים חונים בעמדות טעינה בקניונים.
אין אכיפה?
אין אכיפה?
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
גרוע מזה. אין חוק שמאפשר אכיפה למיטב ידיעתי. כלומר, אם בעל חניון מציב עמדות זה נופל עליו לאכוף. ומה האינטרס שלו לעצבן לקוחות?
- kingikra
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
בתור חובב רכבי ספורט ונהיגה ספורטיבית אני נגד אבל מי שואל אותי?
על הסאונד (מה שרוב האנשים קוראים רעש) כבר ויתרתי אבל בנושא המשקל הגבוה של רכבים חשמליים יהיה מעניין מאוד. אני בטוח שתוך 10 - 20 שנה יצליחו לייצר סוללות קלות יותר בין אם הן יהיו קטנות יותר או פשוט מחומר אחר.
לגבי חרדת טווח זה משהו שמהר מאוד יעלם מהלקסיקון. הטווחים יגדלו (מרצדס כבר רשמו 1000 ק"מ) וזמני הטעינה יתקצרו.
על הסאונד (מה שרוב האנשים קוראים רעש) כבר ויתרתי אבל בנושא המשקל הגבוה של רכבים חשמליים יהיה מעניין מאוד. אני בטוח שתוך 10 - 20 שנה יצליחו לייצר סוללות קלות יותר בין אם הן יהיו קטנות יותר או פשוט מחומר אחר.
לגבי חרדת טווח זה משהו שמהר מאוד יעלם מהלקסיקון. הטווחים יגדלו (מרצדס כבר רשמו 1000 ק"מ) וזמני הטעינה יתקצרו.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
אני לא חושב שהמשקל זה משהו שיתרכזו בו בעתיד הנראה לעין. יותר חשוב דחיסות צבירת האנרגיה והגדלת הטווח. הדרך להנמיך משקל הוא מעבר למימן.
לגבי ספורטיביות. יש יתרונות לרכבים חשמליים בדמות המומנט / torq ומי שאוהב ספציפית דלק אני מניח שבעולם המירוץ תמיד אפשר יהיה להשאר עם רכבי אספנות עם דלק (עוד עשור או שניים כמובן). יתכן שכמו כל רכבי אספנות יהיה לזה עלות כלשהי אבל רכבי ice ישארו זמינים עוד הרבה שנים למי שיש לו כסף ...
לגבי ספורטיביות. יש יתרונות לרכבים חשמליים בדמות המומנט / torq ומי שאוהב ספציפית דלק אני מניח שבעולם המירוץ תמיד אפשר יהיה להשאר עם רכבי אספנות עם דלק (עוד עשור או שניים כמובן). יתכן שכמו כל רכבי אספנות יהיה לזה עלות כלשהי אבל רכבי ice ישארו זמינים עוד הרבה שנים למי שיש לו כסף ...
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
@kingikra
ברוב הרכבים אין "סאונד", ברוב הרכבים מדובר על רעש מציק למדי.
כמובן שיש רכבי ספורט שנשמעים טוב, אבל רוב המכוניות בארץ ובעולם לא נכנסות לקטגוריה הזו. וכאן אני מכליל גם כל מני הונדות ואיביזות למיניהן עם צנרת פליטה בקוטר של כדור באולינג.
כנ"ל קטנועים ואופנעים. כמה פעמים עובר איזה מישהו על קטנוע ללא עמם פליטה בלילה ומעיר את כל הרחוב?
ומה עם אוטובוסים ומשאיות? גם לזה תקרא "סאונד"? איזה סאונד יש למשאית דיזל?
בנוגע למשקל, אז רק שתדע הרבה רכבי ספורט מודרניים שוקלים לא פחות מטסלה מודל 3. בעיקר רכבים אקזוטיים או ברמות מחיר ממש גבוהות שוקלים פחות מטון וחצי.
אפילו הלוטוס החדשות העלו במשקל.
גם אני חושב שעם הזמן טכנולוגיית הסוללות תשתפר ויחס דחיסות האנרגטית למשקל יעלה. אבל סביר להניח שאלה יהיו טכנולוגיות יקרות שיכנסו בעיקר לרכבי על במחירים שרובנו יכולים רק לחלום עליהם (טוב נו, בערך כמו עכשיו, כן?)
אני גם לא כזה בטוח לגבי מימן. לא סתם רכבים מבוססי מימן הם דיי איטיים. יש ברכב סוללה קטנה ומערכת שמפיקה חשמל מהמימן וטוענת את הסוללה.
תצטרך מערכת יעילה+חזקה מאד עבור הנעת רכב ספורט חזק. ובאופן כללי, לפחות כרגע, להנעת רכב במימן דרוש מיכל מאד כבד ומאד יקר. ההבדל במשקל לא כזה גדול.
ברוב הרכבים אין "סאונד", ברוב הרכבים מדובר על רעש מציק למדי.
כמובן שיש רכבי ספורט שנשמעים טוב, אבל רוב המכוניות בארץ ובעולם לא נכנסות לקטגוריה הזו. וכאן אני מכליל גם כל מני הונדות ואיביזות למיניהן עם צנרת פליטה בקוטר של כדור באולינג.
כנ"ל קטנועים ואופנעים. כמה פעמים עובר איזה מישהו על קטנוע ללא עמם פליטה בלילה ומעיר את כל הרחוב?
ומה עם אוטובוסים ומשאיות? גם לזה תקרא "סאונד"? איזה סאונד יש למשאית דיזל?
בנוגע למשקל, אז רק שתדע הרבה רכבי ספורט מודרניים שוקלים לא פחות מטסלה מודל 3. בעיקר רכבים אקזוטיים או ברמות מחיר ממש גבוהות שוקלים פחות מטון וחצי.
אפילו הלוטוס החדשות העלו במשקל.
גם אני חושב שעם הזמן טכנולוגיית הסוללות תשתפר ויחס דחיסות האנרגטית למשקל יעלה. אבל סביר להניח שאלה יהיו טכנולוגיות יקרות שיכנסו בעיקר לרכבי על במחירים שרובנו יכולים רק לחלום עליהם (טוב נו, בערך כמו עכשיו, כן?)
אני גם לא כזה בטוח לגבי מימן. לא סתם רכבים מבוססי מימן הם דיי איטיים. יש ברכב סוללה קטנה ומערכת שמפיקה חשמל מהמימן וטוענת את הסוללה.
תצטרך מערכת יעילה+חזקה מאד עבור הנעת רכב ספורט חזק. ובאופן כללי, לפחות כרגע, להנעת רכב במימן דרוש מיכל מאד כבד ומאד יקר. ההבדל במשקל לא כזה גדול.
- kingikra
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
@oferlaor
דיברתי אך ורק על רכבי ספורט. ברור שברכבים יומיומיים אין שום שיקול לעבוד על דיאטה. זה לא ממש מעניין.
מומנט, כוח ותאוצה בקו ישר זה נתונים מגניבים אבל אין להם ממש קשר לנהיגה ספורטיבית ולהנאה מנהיגה בכביש מפותל או במסלול. קח למשל מאזדה מיאטה וסובארו BRZ, שהן שתי עגלות (הכל יחסי כמובן) אבל סופר מהנות לנהיגה.
@TheCoolest
כשהיה מותר להשתולל עם הסאונד, אז הצליחו להוציא צלילים בכלל לא רעים גם ממנועי 4 צילינדרים. בעידן הנוכחי, כשכל דגם יוצא שקט יותר מקודמו, אני מדבר על 6 צילינדרים וצפונה וגם שם אפשר לעשות עבודה רעה (קיה סטינגר GT, למשל).
אוטובוסים ומשאיות? אני דיברתי רק על רכבי ספורט.
בדקתי עכשיו כמה שוקלת מודל 3. דגם ההנעה האחורית שוקל 1750 ק"ג. אחת הסיבות העיקריות שלא מעט מגזיני רכב הכתירו את ה M2 כיורשת של ה M3 זה המשקל. ה M3 החדשה אכן שוקלת 1700+. הM2 עדין שוקלת 1550 ק"ג (כנראה שיתשנה בדור הבא) וגם זה לא מעט. צריך להבין שכל 50 ק"ג קובעים כאן. זה לא שצריך הבדל של טון כדי לומר שיש פער משמעותי במשקל.
הרבה דברים שמתחילים ברכבי יוקרה, בסוף מתגלגלים גם לרכבים "עממיים". זה לוקח זמן אבל זה קורה.
בכל מקרה הנקודה שלי היא שמשקל זה פרמטר חשוב להנאה מנהיגה ספורטיבית. העובדה שרכבי ספורט עולים במשקל זה כי בונים אותם יותר מרווחים ויותר בטיחותיים ולא כי הגיעו למסקנה שמשקל יתר הוא מהנה יותר לנהיגה.
דיברתי אך ורק על רכבי ספורט. ברור שברכבים יומיומיים אין שום שיקול לעבוד על דיאטה. זה לא ממש מעניין.
מומנט, כוח ותאוצה בקו ישר זה נתונים מגניבים אבל אין להם ממש קשר לנהיגה ספורטיבית ולהנאה מנהיגה בכביש מפותל או במסלול. קח למשל מאזדה מיאטה וסובארו BRZ, שהן שתי עגלות (הכל יחסי כמובן) אבל סופר מהנות לנהיגה.
@TheCoolest
כשהיה מותר להשתולל עם הסאונד, אז הצליחו להוציא צלילים בכלל לא רעים גם ממנועי 4 צילינדרים. בעידן הנוכחי, כשכל דגם יוצא שקט יותר מקודמו, אני מדבר על 6 צילינדרים וצפונה וגם שם אפשר לעשות עבודה רעה (קיה סטינגר GT, למשל).
אוטובוסים ומשאיות? אני דיברתי רק על רכבי ספורט.
בדקתי עכשיו כמה שוקלת מודל 3. דגם ההנעה האחורית שוקל 1750 ק"ג. אחת הסיבות העיקריות שלא מעט מגזיני רכב הכתירו את ה M2 כיורשת של ה M3 זה המשקל. ה M3 החדשה אכן שוקלת 1700+. הM2 עדין שוקלת 1550 ק"ג (כנראה שיתשנה בדור הבא) וגם זה לא מעט. צריך להבין שכל 50 ק"ג קובעים כאן. זה לא שצריך הבדל של טון כדי לומר שיש פער משמעותי במשקל.
הרבה דברים שמתחילים ברכבי יוקרה, בסוף מתגלגלים גם לרכבים "עממיים". זה לוקח זמן אבל זה קורה.
בכל מקרה הנקודה שלי היא שמשקל זה פרמטר חשוב להנאה מנהיגה ספורטיבית. העובדה שרכבי ספורט עולים במשקל זה כי בונים אותם יותר מרווחים ויותר בטיחותיים ולא כי הגיעו למסקנה שמשקל יתר הוא מהנה יותר לנהיגה.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
אז מה הקשר בינה לבין המודל 3? מודל 3 לא ממש ספורט וממש לא מיני
- kingikra
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
Re: רכבים חשמליים מכל הסוגים - בעד ונגד
@TheCoolest כתב שרכבי הספורט כיום שוקלים כמעט כמו מודל 3. הסברתי שרכב ששוקל כמו מודל 3 כבר בקושי נחשב רכב מהנה לנהיגה ונתתי דוגמה את ה M3 וה M2....
לא היה פה שום ניסיון להשוות בין M2 למודל 3. ללא קשר לא הייתי מכנה את ה M2 מיני אבל זה דיון אחר
לא טענתי מעולם שרכב חשמלי, כדיילי, זה לא רכב טוב.