חיבור VPN מלא בניתוקים ואיטי בצורה קיצונית

אינטרנט, מהירות, סיבים, fiber, ספקים, בעיות בשירות

מנהל: מנהלי רשתות

שלח תגובה
shimon166
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 49
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 0

חיבור VPN מלא בניתוקים ואיטי בצורה קיצונית

לינק להודעה #1 

שלום,

לאור המצב בתקופה האחרונה אני מתבקש לעבוד הרבה מהבית מה שכולל חיבור ל-skype.zoom ו-VPN של cisco לעבודה.
עד לפני מספר ימים הייתי מחובר לתשתית הוט דרך ספקית הוטנט במהירות של 200mb ובאמת בבדיקות מהירות הייתי מגיע קרוב מאוד ל200 מגה אך מרגע שהייתי מתחבר ל-vpn המהירות היתה צונחת ל 2-3 מגה ומלאה בניתוקים. בנוסף, שיחות סקייפ ו-zoom מתנתקות באופן קבוע.
שירות הלקוחות של הוטנט מזכיר לי למה עדיף לשלם הרבה ולא להצטרך שירות, מנתקים שיחות, לא עוזרים ותמיד תמיד מעבירים אותי לתשתית וטוענים שהם יוכלו לעזור לי.
שלשום עברתי לבזק בינלאומי כספקית על תשתית הוט והבעיה עדיין קיימת בנוסף למהירות הורדה איטית יותר בצורה משמעותית (באותו היום גם גיליתי להפתעתי כתבה שמדברת שבזק בינלאומי לא עומדת בעומס).

מידע נוסף:
- אני עם מודם ראוטר Hotbox 4.
- ספקית hotnet טענה שאני לא יושב מאחורי NAT.
- בבית הוריי הכל עובד תקין על תשתית בזק 40 מגה של 012.

אני קצת אובד עצות לגבי כל העניין היות והידע שלי ברשתות / הגדרות רשת לוקה בחסר ואין לי איך לסדר את העניין.
אשמח להארות מכם וכיוונים שיכולים להיות לבעיה.

Scanner
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 505
הצטרף: אוגוסט 2010
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 22 פעמים

לינק להודעה #2 

ממליץ שתעשה בדיקת מהירות כללית ותגלה אם קיימת בעיה כללית בתשתית האינטרנט.
לגבי בדיקת ה-NAT, תוכל להיכנס לממשק הראוטר שלך ולחפש שם את כתובת ה-IP החיצונית שלו. אחר כך, תיכנס לאחד מהאתרים שמציגים את ה-IP הציבורי שלך (לדוגמה) - אם הכתובות זהות, אתה לא מאחורי NAT.

אולי בכלל הבעיה היא עומס של מקום העבודה? אתה מנסה לבצע את שיחות הסקייפ והזום רק כשאתה מחובר ל-VPN?

shimon166
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 49
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 0

לינק להודעה #3 

@Scanner
·
איך מבצעים בדיקת מהירות כללית? האם היא בודקת עוד דברים פרט למהירות הורדה ו-ping? לדעתי הבעיה פה היא יציבות.
לגבי ה-NAT ביצעתי את הבדיקה ואני אכן לא מאחורי NAT.
בעיות ה-VPN היו עוד לפני שנוצר העומס עקב הנגיף ולגבי הסקייפ וה-zoom השיחות מתנתקות גם ללא VPN.

אני מרגיש שזה קשור לבעיית יציבות בתשתית או הגדרות/בעיות במודם ראוטר של הוט.
אולי זה לא קשור אבל ישנה בעיה נוספת שקיימת מאז המעבר להוט היא שמכשיר ה-switcher (חימום בוילר) יוצא מסנכרון מול השרת כל כמה דקות

Scanner
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 505
הצטרף: אוגוסט 2010
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 22 פעמים

לינק להודעה #4 

התכוונתי לבדיקת מהירות פשוטה (אתר Speedtest כלשהו) - הבדיקה תבדוק הורדה, העלאה והשהייה אבל לא מעבר.

אם הבעיה קורית גם באפליקציות חיצוניות ל-VPN הייתי מהמר על בעיית תשתית/ראוטר

shimon166
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 49
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 0

לינק להודעה #5 

@Scanner
היות ובדקו את התשתית מספר פעמים וטענו שאין dropים והקו יציב אני מהמר על מודם ראוטר תקול/ לא מוגדר כראוי.
הייתי שמח אם מישהו מחזיק באותה חומרה ונתקל/לא נתקל בבעיות מהסוג הזה

urik79
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4255
הצטרף: יוני 2007
מיקום: סביוני יאבוייה
נתן תודות: 57 פעמים
קיבל תודות: 140 פעמים

לינק להודעה #6 

אולי הבעיה היא דווקא ב VPN של מקום העבודה?
גם לי היתה בעיה ברגע שהייתי מתחבר ל VPN שכלל הרבה מאוד ניתוקים מ ה VPN. אבל זה נפתר ברגע שדיברתי עם ה IT של העבודה.
אז אולי תנסה לדבר איתם
כל מה שרציתי כל מה שקניתי
כל מה שאספתי זה לא מספיק
כל מה ששמרתי כל מה שחמדתי
בסוף הבנתי זה לא מספיק

shimon166
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 49
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 0

לינק להודעה #7 

@urik79
·ניסיתי ליצור קשר עם ה-IT והם הפנו אותי לספקית אינטרנט.
מה שכן, כמו בכתבתי בהודעה הראשית בבית הוריי על תשתית בזק וספקית 012 הכל עובד מדהים וה-VPN חלק וללא ניתוקים.
אני ממש חושב שיש בעיה בהגדרות הHotbox אבל לא יודע על אילו הגדרות...

einavleb
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 1
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

לינק להודעה #8 

@shimon166
·
תנסה לשנות בהגדרת הנתב את הערך של mtu
ב hotbox4 ברירת המחדל היא 1500
תוריד את זה ל 512 ותבדוק אם יש שיפור
זה כל העניין
בתמיכה לא מכירים את ההגדרה הזאת

ה console של הנתב נמצא בכתובת http://192.168.1.1/
שם משתמש admin
ססמא admin
הגדרות mtu נמצאות בלשונית network

הסיבה לניתוקים היא ש vpn עוטף את חבילות התקשורת ומגדיל אותן מעל הגודל המקסימלי, מה שגורם לפרגמנטציה לאחר ההצפנה. כאשר הצד השני מקבל חבילות מוצפנות שבורות הוא פשוט מתעלם מהן.

NegativeIQ
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4083
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 9 פעמים
קיבל תודות: 509 פעמים

Re: חיבור VPN מלא בניתוקים ואיטי בצורה קיצונית

לינק להודעה #9 

shimon166 כתב:שלום,

לאור המצב בתקופה האחרונה אני מתבקש לעבוד הרבה מהבית מה שכולל חיבור ל-skype.zoom ו-VPN של cisco לעבודה.
עד לפני מספר ימים הייתי מחובר לתשתית הוט דרך ספקית הוטנט במהירות של 200mb ובאמת בבדיקות מהירות הייתי מגיע קרוב מאוד ל200 מגה אך מרגע שהייתי מתחבר ל-vpn המהירות היתה צונחת ל 2-3 מגה ומלאה בניתוקים. בנוסף, שיחות סקייפ ו-zoom מתנתקות באופן קבוע.
שירות הלקוחות של הוטנט מזכיר לי למה עדיף לשלם הרבה ולא להצטרך שירות, מנתקים שיחות, לא עוזרים ותמיד תמיד מעבירים אותי לתשתית וטוענים שהם יוכלו לעזור לי.
שלשום עברתי לבזק בינלאומי כספקית על תשתית הוט והבעיה עדיין קיימת בנוסף למהירות הורדה איטית יותר בצורה משמעותית (באותו היום גם גיליתי להפתעתי כתבה שמדברת שבזק בינלאומי לא עומדת בעומס).

מידע נוסף:
- אני עם מודם ראוטר Hotbox 4.
- ספקית hotnet טענה שאני לא יושב מאחורי NAT.
- בבית הוריי הכל עובד תקין על תשתית בזק 40 מגה של 012.

אני קצת אובד עצות לגבי כל העניין היות והידע שלי ברשתות / הגדרות רשת לוקה בחסר ואין לי איך לסדר את העניין.
אשמח להארות מכם וכיוונים שיכולים להיות לבעיה.
...
אם זה קורה רק כשאתה מחובר ל-VPN אז הייתי אומר שהבעיה היא במקום העבודה שלך ולא אצל הוט.
ההימור שלי הוא שברגע שאתה מתחבר ל-VPN של העבודה אז הוא מנתב גם את כל התקשורת לאינטרנט דרך ה-VPN, ולא רק את התקשורת שמיועדת לרשת הפנימית של החברה. מה שקורה הוא בעצם שכל החיבור שלך לאינטרנט מתנקז דרך חיבור האינטרנט של העבודה שלך ויכול מאוד להיות שהחיבור שלהם לא מספיק מהיר כדי לתת מהירות של 200 מגה לכל משתמש שמחובר ל-VPN.
אתה יכול לבדוק את זה דרך הפקודה route בלינוקס או route print ב-Windows. חפש את השורה שרשום בה default או 0.0.0.0 ומה ה-Interface שרשום שם. אם זה ה-VPN של העבודה אז זאת הבעיה. במקרה כזה אתה צריך לדבר איתם. האם זה יעזור? זה תלוי. יכול להיות שזה בטעות, ואז ה-IT של העבודה שלך אמורים לסדר את זה, בהנחה שהם יודעים מה הם עושים. מצד שני יש מקומות שעושים את זה בכוונה, כדי להכריח אותך לעבור דרך ה-Firewall הארגוני גם כשאתה עובד מהבית ("או שאתה ברשת של המשרד או שאתה באינטרנט, לא בשניהם"). במקרה כזה תצטרך לקבל את המצב כי כל עוד אתה בשעות עבודה (גם כשאתה עובד מהבית) אתה אמור להשתמש בחיבור כמו שמקום העבודה מכתיב, במיוחד אם מדובר בלפטופ ששייך לעבודה ולא ברכוש פרטי שלך. אם האיטיות והניתוקים מפריעים לעבודה שלך ולא רק לגלישה אישית באינטרנט, כנראה שהדבר הנכון יהיה לדווח למנהל שלך שהחיבור פוגע באיכות העבודה שלך ושיחליט אם הוא מעלה את זה הלאה או סופג את הפגיעה.

kosta
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 95
הצטרף: מאי 2007
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

לינק להודעה #10 

מחובר בWIFI או עם כבל לראוטר?

MrYair
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3275
הצטרף: אוקטובר 2011
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 291 פעמים

לינק להודעה #11 

לצורך בדיקה אני גם מצייע לך לכנס להגדרות של ההוטבוקס ולהפוך אותו למודם בלבד
לחבר אותו למחשב בכבל רשת לכבות ולהדליק,המחשב שלך יקבל כתובת איפי חיצונית
משמע המחשב אהיה מחובר ישירות לאינטרנט ללא שום NAT ואז תתחבר ל VPN ותבדוק
אם ה VPN מנתק או לא,אם גם במצב הזה מתנתק ה VPN אז יש פה בעיה בספק.

תשתית אין שום הגבלה על שימוש ב VPN.

ולפי התיאור שלך זה נשמע כאילו האנשי IT במקום עבודה שלך שיכורים ולא יודעים
איך להגדיר שרת VPN בסיסקו שכולל הגדרת פיירוול בצורה נכונה בציוד הזה.

Xplorer95
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 1
הצטרף: יוני 2020
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

לינק להודעה #12 

שלום,
גם לי יש את אותה הבעיה.
HOTBOX4
הוטנט 200M

האינטרנט תקין. אבל בשיחות Skype או MS Teams
יש נפילות באיכות ומתקבלת ממיקרוסופט הודעה על איכות קו נמוכה.
אגב הנל קורה עם או בלי VPN של החברה שעמה אני עובד.

מהוט נט והוט קיבלתי גם אני את אותם תשובות חלולות.

@Shimon, אשמח לדעת האם הבעיה נפתרה אצלך?

EladAlfassi
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 8
הצטרף: אפריל 2016
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

לינק להודעה #13 

גם אצלי אותו מצב.

למזלי השארתי עדיין את התשתית של בזק ושם הכל תקין.

למישהו יש פיתרון?

dvirshiber
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 1
הצטרף: נובמבר 2020
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

Re: חיבור VPN מלא בניתוקים ואיטי בצורה קיצונית

לינק להודעה #14 

גם לי יש אותה בעיה והרגע מסרו לי מהתמיכה של הוט נט שהבעיה היא אצלם כי הIP משתנה כל 2-3 דקות והם במחלקת ההנדסה מנסים כבר הרבה זמן להתגבר על זה.
הקטע היותר הזוי הוא שנניח בשביל לעבור לכתובת IP קבועה זה אפשרי רק עד מהירות של 100 מגה ביט ואני על 200 אז אני לכאורה אמור לוותר על מהירות בשביל ip קבוע .

שלח תגובה

חזור אל “אינטרנט - ספקים, תשתית, fiber”