שלום רב,
על פי תקנון אחריות מסכי סמסונג של חברת סמליין:
• אלקטרוניקס מתחייבת לתקן כל קלקול במוצר ולהחליף כל חלק הטעון החלפה, בכפוף לסעיף 5.9.
• לתקן את המוצר בתוך ארבעה עשר ימים. לעניין סעיף זה ימי שבתות וחגים לא יבואו במניין הימים.
להלן התקנון המלא
https://www.samline.co.il/%D7%AA%D7%A7% ... %A0%D7%92/
ברצוני להפנות שתי שאלות לאלה שמכירים היטב את חוקי הצרכן:
1. מתי מתחיל מניין 14 הימים?
האם מאותו הרגע בו התקשרתי לנותן השירות והודעתי על התקלה?
או מהיום בו הגיע טכנאי לראשונה לאבחן את הבעיה?
2. האם נותן השירות רשאי למשוך את הזמן גם מעבר ל14 ימי עבודה?
במקרה הספציפי שלי, טכנאי הגיע כעבור שלושה ימים לאחר הפנייה הטלפונית הראשונה.
לא פתר את הבעיה.
טכנאי שני הגיע כעבור כשבוע, אף הוא לא הצליח .
כעת עליי להמתין לטכנאי בפעם השלישית.
כלומר תיאורטית הסאגה הזו יכולה להמשך אפילו חצי שנה, כאשר סמליין/אלקטרוניקס פרו יכולים לטעון להגנתם, שהם מנסים כמיטב יכולתם לתת את המענה ההולם.
תודה רבה.
תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות
- bariko (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8903
- הצטרף: ספטמבר 2005
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 1449 פעמים
- קיבל תודות: 347 פעמים
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות
ניסית להשתמש בשירות שקוראים לו גוגל?
למשל חיפוש כזה:
"אחריות ושירות לאחר מכירה"
לנוחותך, הנה התוצאה הראשונה המתקבלת:
https://www.nevo.co.il/law_html/law00/74025.htm
למשל חיפוש כזה:
"אחריות ושירות לאחר מכירה"
לנוחותך, הנה התוצאה הראשונה המתקבלת:
https://www.nevo.co.il/law_html/law00/74025.htm
Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות
תקנות הגנת הצרכן תופסות לשנת האחריות הראשונה. כך שבמקרה של הרחבה כנראה החוזה הוא מה שתופס. ומה שלא ברור נתון לפרשנות סבירה. גם חוזים וחוקים לא מכסים בדרך כלל את המקרים המורכבים וכנראה התכוונו לזמן סביר אם המוצר נמסר למעבדה ולא חשבו לציין מה קורה במקרה של תקלה שלא נפתרת אחרי כמה נסיונות...22/06/2022 1:04bariko כתב: ↑ ברצוני להפנות שתי שאלות לאלה שמכירים היטב את חוקי הצרכן:
1. מתי מתחיל מניין 14 הימים?
האם מאותו הרגע בו התקשרתי לנותן השירות והודעתי על התקלה?
או מהיום בו הגיע טכנאי לראשונה לאבחן את הבעיה?
2. האם נותן השירות רשאי למשוך את הזמן גם מעבר ל14 ימי עבודה?
במקרה הספציפי שלי, טכנאי הגיע כעבור שלושה ימים לאחר הפנייה הטלפונית הראשונה.
לא פתר את הבעיה.
טכנאי שני הגיע כעבור כשבוע, אף הוא לא הצליח .
כעת עליי להמתין לטכנאי בפעם השלישית.
כלומר תיאורטית הסאגה הזו יכולה להמשך אפילו חצי שנה, כאשר סמליין/אלקטרוניקס פרו יכולים לטעון להגנתם, שהם מנסים כמיטב יכולתם לתת את המענה ההולם.
תודה רבה....
חכה בסבלנות ותשמור את האנרגיות לאחרי שהסיפור יסתיים סופית.
Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות
מרגע שפתחו לך קריאת שירות במחשב, צריך לספור 14 ימי עסקים לתיקון המוצר/ החלפה.
וכל דבר סותר את זה. כי אחרת זה מצב לא הגיוני. ולרעת הלקוח.
הוא יכול למשוך. להגיד שאין חלפים וכו'
אתה מצדך יכול לדרוש טלווייזיה חליפית/חדשה, פיצוי. מה שתסכמו.
אל תתן להם למשוך אותך בלי פתרון.
החוק לצדך.
וכל דבר סותר את זה. כי אחרת זה מצב לא הגיוני. ולרעת הלקוח.
הוא יכול למשוך. להגיד שאין חלפים וכו'
אתה מצדך יכול לדרוש טלווייזיה חליפית/חדשה, פיצוי. מה שתסכמו.
אל תתן להם למשוך אותך בלי פתרון.
החוק לצדך.
- Alon_Solo
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4147
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: קרית אונו
- נתן תודות: 71 פעמים
- קיבל תודות: 443 פעמים
Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות
זה ידוע שהם עושים מה שבא להם.
זה שהחוק לצידך לא ממש עוזר לך כי הם יכולים לצפצף עליו בידיעה שבמקרה הכי גרוע בית המשפט יעשה להם נו נו נו...
זה שהחוק לצידך לא ממש עוזר לך כי הם יכולים לצפצף עליו בידיעה שבמקרה הכי גרוע בית המשפט יעשה להם נו נו נו...
- bariko (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8903
- הצטרף: ספטמבר 2005
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 1449 פעמים
- קיבל תודות: 347 פעמים
Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות
תודה לכם.
מצטער לא ראיתי את "אחריות ושירות לאחר מכירה"
אני מניח שהסעיף הרלוונטי מבחינתי :
(ב)
חויב עוסק בתיקון הטובין לפי תקנה 19, ימלא את חובתו בתוך תקופה של שלושה שבועות מיום שנקרא לעשות כן או מיום שהטובין נמסרו לנקודת המכירה, לפי הענין.
אבל גם סעיף זה נתון לפרשנות.
עברו כבר יותר משבועיים מאז פניתי לראשונה אל השירות ודיווחתי על התקלה.
אלקטרוניקס פרו עלולים לטעון שהם מנסים לתקן את הבעיה, עובדה שכבר שלחו טכנאי פעמיים, וככה למשוך את זה גם חודשיים.
מחר (חמישי) אני מתכוון להיות יותר תקיף ולדרוש מהטכנאי -או שהוא פותר את התקלה במקום, כולל תליית המסך והמתנה של כרבע שעה לראות שזה עובד יציב.
או שהם מעמיסים הכול ולוקחים למעבדה, לבדיקה מקיפה, ואחר כך החזרה במסגרת הזמן שמוקצב להם על פי חוק.
מצטער לא ראיתי את "אחריות ושירות לאחר מכירה"
אני מניח שהסעיף הרלוונטי מבחינתי :
(ב)
חויב עוסק בתיקון הטובין לפי תקנה 19, ימלא את חובתו בתוך תקופה של שלושה שבועות מיום שנקרא לעשות כן או מיום שהטובין נמסרו לנקודת המכירה, לפי הענין.
אבל גם סעיף זה נתון לפרשנות.
עברו כבר יותר משבועיים מאז פניתי לראשונה אל השירות ודיווחתי על התקלה.
אלקטרוניקס פרו עלולים לטעון שהם מנסים לתקן את הבעיה, עובדה שכבר שלחו טכנאי פעמיים, וככה למשוך את זה גם חודשיים.
מחר (חמישי) אני מתכוון להיות יותר תקיף ולדרוש מהטכנאי -או שהוא פותר את התקלה במקום, כולל תליית המסך והמתנה של כרבע שעה לראות שזה עובד יציב.
או שהם מעמיסים הכול ולוקחים למעבדה, לבדיקה מקיפה, ואחר כך החזרה במסגרת הזמן שמוקצב להם על פי חוק.
Re: תהיות חוקתיות לגבי תקנון אחריות
"אחריות ושירות לאחר מכירה" זה אחלה. אבל ...
זה מתייחס רק לתקופת האחריות המחויבת לפי חוק (שנה) או גם להרכבת אחיות (מעבר לשנה) אם אין התניה לגבי נושא זה. עוד לא ראיתי הרחבת אחריות שבאה ללא ההתניה הזו.
גך שהשאלה החשובה היא - האם הטלוויזיה עוד בתקופת שנת האחריות לפי חוק? אם לא - האם הרחבת האחריות מכילה את ההתניה שמסירה ממנה את כללי חוק הגנת הצרכן?
זה מתייחס רק לתקופת האחריות המחויבת לפי חוק (שנה) או גם להרכבת אחיות (מעבר לשנה) אם אין התניה לגבי נושא זה. עוד לא ראיתי הרחבת אחריות שבאה ללא ההתניה הזו.
גך שהשאלה החשובה היא - האם הטלוויזיה עוד בתקופת שנת האחריות לפי חוק? אם לא - האם הרחבת האחריות מכילה את ההתניה שמסירה ממנה את כללי חוק הגנת הצרכן?
- bariko (פותח השרשור)
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8903
- הצטרף: ספטמבר 2005
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 1449 פעמים
- קיבל תודות: 347 פעמים