האם אפשר לסמוך על אולסייל?

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
amitbak (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4100
הצטרף: פברואר 2007
נתן תודות: 117 פעמים
קיבל תודות: 212 פעמים

האם אפשר לסמוך על אולסייל?

נושא שלא נקרא #1 

שלום
האם אפשר לסמוך על אוסייל בהשתתפות במכרז
על מכשיר אלקטרוני?
האם זו רכישה בטוחה?
תודה מראש על כל המלצה,חיובית או שלילית.
עמית

mp3lll
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20656
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 134 פעמים
קיבל תודות: 1006 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

האם אפשר לסמוך על וואלה שופס?
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - אין יותר אקטואלי מזה.

רוביןהוד
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 621
הצטרף: ספטמבר 2010
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

מה מסתתר מאחורי השאלות?אכלתם אותה גם?

amitbak (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4100
הצטרף: פברואר 2007
נתן תודות: 117 פעמים
קיבל תודות: 212 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

אני עוד לא קניתי,בגלל זה אני שואל.
רובין הוד, האם אתה אכלת אותה?

רוביןהוד
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 621
הצטרף: ספטמבר 2010
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

לא אכבס את כביסתי ברבים.
אך מקפיא שרכשתי בזול ,למרות שהמוצר היה חדש בלחץ הזמן המוצר לא nonprost
ומחירו בחנויות מסוימות התברר כזול יותר עם תכונות דומות.אספקה ושרות היו ללא דופי

amitbak (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4100
הצטרף: פברואר 2007
נתן תודות: 117 פעמים
קיבל תודות: 212 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

אני מדבר מבחינת שירות,האם המוצרים חדשים ולא
מתצוגה,ואם המוצר מתצוגה האם הם מודיעים ללקוח?
.

riji
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 987
הצטרף: אפריל 2009
נתן תודות: 45 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

האתרים האלה אמינים ואין שום בעיה לקנות מהם כאשר יתרונות לחנות או לאתרים תלויים במוצר המסויים.
אני אישית עם העדפה קלה לוואלהשופס אך שני האתרים יציבים ואמינים וההמלצה שלי הינה לרכוש מוצרים בייבוא רשמי, במקרים אלה חוסכים את פער התיווך של החנות וקונים ישירות מהיבואנים הגדולים שלרוב גם מספקים משלוח מהיר, עלות התקנה מוזלת במידה ונדרשת כזו ואחריות מלאה ולעיתים מבצעים לאחריות מורחבת.

ב- 80% מהמקרים אני מעדיף לרכוש מהאתרים האלה ולא מחנויות וזה לאחר השוואה מקיפה, מניסיון, כמעט כל פעם שאני בכל זאת מחליט לרכוש בחנות בדיעבד אני מצטער על כך מכל מיני סיבות של שירות ועלות התקנה, היתרון היחיד בחנות היא היכולת לצאת עם המוצר עוד באותו הרגע כאשר האספקה היום כל כך מהירה במוצרים רבים אני לא בטוח שמדובר ביתרון כל כך גדול.

כל זה לא מתייחס לחנויות מתמחות אלה רק למקרה בו ידוע מה המוצר שאותו רוצים לרכוש או שמסוגלים לבחור אותו על סמך הנתונים שמתפרסמים באינטרנט.

עוד הערה קטנה, אין דבר כזה מכרז באתרים האלו... יש רק מכירות אישיות כלומר רשום שהמחיר "החל מ..." אבל תכל'ס יש לך בין 5 ל- 10 הזדמנויות להגיע למחיר המכירה כאשר יש יתרונות למספר תשלומים נמוך וקניות קודמות באתר.

ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

המכרזים שיש היום הם בלוף אחד גדול.
פעם היו מכרזים אמיתיים, כאשר ההתמודדות היתה אמיתית בזמן אמת מול אחרים.
אחרי שלא כל המכירות הצליחו להגיע למחיר הגבוה ממחיר העלות, הכניסו מינימום מחיר, שגם זה מתקבל על הדעת כיוון שהמינימום מחיר ידוע מראש לפני שאתה משתתף במכרז.

היום השיטה של "מכירה אישית" הוא בלוף אחד גדול.
זה בכלל לא מכרז.
זה בסה"כ מכירה במינימום מחיר שאתה לא יודע מה המינימום ואתה בכלל לא מתחרה מול אף אחד.
אני לא מבין את אלה שמשתתפים בסוג מכירה כזה.
הרי ברור שהמינימום שיאפשרו לך לרכוש זה יהיה במחיר השוק. בוודאי שהאפשרות למציאות, שהייתה פעם, לא קיימת יותר כיום.

על מנת לדעת עד איזה מחיר כדאי להציע אתה חייב לעשות סקר שוק.
אז אם כבר עושים סקר שוק, לא עדיף לקנות במקום שאתה רואה את המוכר בעיניים, מדבר איתו ויכול להתרשם מהידע שלו ?

מה הערך המוסף היום של קניה דרך "מכירה אישית"?
ארז

riji
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 987
הצטרף: אפריל 2009
נתן תודות: 45 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

ארז_וחני כתב: על מנת לדעת עד איזה מחיר כדאי להציע אתה חייב לעשות סקר שוק.
אז אם כבר עושים סקר שוק, לא עדיף לקנות במקום שאתה רואה את המוכר בעיניים, מדבר איתו ויכול להתרשם מהידע שלו ?

מה הערך המוסף היום של קניה דרך "מכירה אישית"?
ארז
...
פשוט מאוד, מחיר... עדיין ולמרות כל מה שרשמת, המחיר במכירה אישית ובמיוחד ללקוחות וותיקים (מחיר זול יותר משל לקוחות חדשים, בדוק!) הינו זול יותר במרבית המקרים מהמחיר בחנויות ומהמחיר הזול ביותר באתרים השונים. כמובן שזה תלוי בכל מיני פרמטרים וזה לא משהו מובטח או קבוע אך עדיין הוא מתקיים עבור מספיק מוצרים.

ודרך אגב, כמו כל דבר יש פה שיטה, ברגע שמבינים אותה אזי מקבלים את מחיר המכירה המתוכנן ולא שקל יותר ותמיד יש הזדמנות להתמקח עם נציג טלפוני במידה ורוצים.

ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

riji כתב:
פשוט מאוד, מחיר... עדיין ולמרות כל מה שרשמת, המחיר במכירה אישית ובמיוחד ללקוחות וותיקים (מחיר זול יותר משל לקוחות חדשים, בדוק!)
...
זה לא משהו שאמור להפתיע או להפיל מהכסא.
אם אתה לקוח קבוע של חנות מסוימת או מרכז קניה גדולה, גם שם תקבל הנחה גדולה יותר מלקוח חדש.
אין כאן שום חידוש או ערך מוסף על פני חנות רגילה.
riji כתב: ודרך אגב, כמו כל דבר יש פה שיטה, ברגע שמבינים אותה אזי מקבלים את מחיר המכירה המתוכנן ולא שקל יותר ותמיד יש הזדמנות להתמקח עם נציג טלפוני במידה ורוצים.
...
אתה יכול להסביר את השיטה?
להבנתי השיטה פשוטה למדי - האתר קובע את מחיר המינימום שממנו והלאה הוא מוכן למכור את המוצר ואתה, הלקוח, צריך לנחש אותו. אם הצעת מחיר גבוה יותר מהמינימום שהאתר מוכן למכור, אז שילמת מחיר גבוה יותר ממחיר המינימום שהאתר מוכן למכור.
אז מה פה כל כך אטרקטיבי ללקוח?

ארז

riji
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 987
הצטרף: אפריל 2009
נתן תודות: 45 פעמים
קיבל תודות: 47 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

כמו שציינתי נקבע מחיר מינימום המשוקלל מכל מיני פרמטרים, במרבית המקרים וזה נאמר מניסיון רב מחיר המינימום הוא גם מחיר המינימום של היבואן, וזה נמוך ממחיר המינימום של החנויות. גם במידה והצלחת להגיע ליחסים טובים מאוד בחנות מסויימת עדיין אין לה את מגוון היבואנים שמוכרים לאתרים הגדולים ולרוב היא תנסה להרוויח על משלוח, התקנה, תוספת אחריות וכיו"ב וכמעט בכל המקרים שבדקתי מדובר על פער של עשרות אחוזים לטובת האתרים כי בחנויות תמיד מבקשים על השירותים האלה יותר בגלל מחירונים קבועים או הסכמים כאלה ואחרים עם היבואנים.

ייתכן שכאשר אתה קונה כל הזמן מחנות מסויימת או מיבואן כזה או אחר, המחיר באתרים לא יעניין אותך, אבל כאשר מגוון המוצרים שאתה מחפש רחב יותר, חנות אחת לא מספיקה.
בנוסף וזה עוד יתרון - למה לי בכלל לטרוח להגיע לחנות? ולמה לשלם את פער התיווך לחנות על כך שהיא בסה"כ מייצרת הזמנה לאותו יבואן בדיוק כמוני?

ודרך אגב, אני קצת מופתע... מוכרים עם ידע?? זה רלוונטי אולי לחנויות מתמחות וכבר מראש הוצאתי אותם מהמשחק. בחנויות הרגילות מעטים המקרים בהם אני צריך את ה"ידע" של המוכרים, לרוב ואני אומר את זה בצער, אין כזה.

urisavor
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 908
הצטרף: ספטמבר 2009
מיקום: רחובות
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

מצטרף להמלצה על שני האתרים. עשרות אלפי שקלים הוצאתי אצלם, בלי אף תלונה מצידי. גם כשמשהו לא הסתדר, החזרתי תוך הזמן המוקצב, ולרוב הם ויתרו גם על דמי ההחזר. (זו אופציה שלא קיימת לך בחנות רגילה!!!)
מניסיוני, אם אתה רוצה לקבל מושג טוב על מחיר המינימום בשוק (כנראה המחיר שנקבע עלי ידי היבואן, מה שלא היה יכול להיות חוקי במדינה נורמאלית-אבל בואו לא נתחיל עם זה כאן... :-( ) - הראה "רצינות" בשלב המכירה האישית, ונציג כבר יתקשר אליך עם הצעה קרובה לאותו מיני ום.

ארז_וחני
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4931
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 204 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

תודה על ההסבר.
אז לפני שניגשים למכרז כזה צריך לעשות סקר שוק רציני על מנת לדעת מה מחיר המקסימום שכדאי להציע בהסתמך על המחיר הכי טוב שאפשר להשיג את המוצר בשוק, נכון?

בלי קשר, אם יש מקרים שמחיר המינימום שהאתר מוכן למכור זה מחיר המינימום של היבואן, אז מה הרווח של האתר?
גם האתר מעוניין להרוויח, לא?
מה יוצא לאתר במקרה כזה? הרי הוא לא יכול לפרסם ברבים שהוא מוכר בזול...
למעשה, כל הפואנטה של מכירה אישית זה על מנת לפתור בעיה של היבואנים מול שאר החנויות. כאשר יבואן מאפשר מכירה באופן גלוי במחיר נמוך משמעותית מהמחיר המוצע בשוק, הוא פשוט גורם ללקוחות לברוח מהחנויות ואז נוצרת ליבואן בעיה מסחרית מול החנויות.
כאשר המכירה חסויה והמחיר לא ידוע לציבור הרחב , אז ממילא הבעיה לא נוצרת ורק הרוכש יודע מה ההפרש בין המחיר שהוא קנה לבין המחירים שהוצעו לו ע"י החנויות.

ארז

urisavor
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 908
הצטרף: ספטמבר 2009
מיקום: רחובות
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

ארז צודק בהחלט. ככה זה עובד כשמנסים לקבוע מחירי שוק. השוק ממציא פטנטים על מנת להתקרב למחיר השוק האמיתי. פעם זה היה שוק שחור, היום זה "מכירות אישיות", "מכרזים", או "ועדי עובדים".
בארץ זה קורה לא רק בתחום החשמל והאלקטרוניקה הבידורית...אפילו בקמעונאות מזון זה קורה. מדי פעם הממונה על ההגבלים העסקיים קם מה*** שלו ומנסה לעשות משהו. זה לא מפריע לאף אחד :-(

urisavor
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 908
הצטרף: ספטמבר 2009
מיקום: רחובות
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

מצד היבואן או היצרן זו העיית הפצה קלאסית. הוא רוצה מצד אחד שהמוצר שלו יהיה על כמה שיותר "מדפים" כדי שייראה ליותר קונים פוטנציאליים. המפיצים (חנויות סופרמרקטים, אתרים וכו') רוצים להרויח גם הם. במקום להתחרות בינהם ולחתוך את הרווח של כולם, הם מעדיפים להכנס להסכם "ג'נטלמני" (למעשה, לא חוקי) שהם מוגבלים למחיר מוסכם. את המחיר יקבע היבואן, והוא יימנע סחורה ממי שיפר את ההסכם. במחיר זה מובטח למוכר רווח, כי הוא קונה בפחות.
זוכרים את הצעקה נגד הדפסת "מחיר מומלץ" על מוצרים של תנובה? זה בדיוק היה החשש: מתן אפשרות קלה יותר לתיאום מחירים.
עכשיו יש את "החאפר" או "המורד" או "אוהב הצרכנים" או איך שלא תבחרו לקרוא לו. הוא רוצה למשוך אליו לקוחות. הוא מוכן להסתפק ברווח נמוך יותר. אם הוא לא מספיק גדול כדי לא לפחד מהיבואן/יצרן- אז הוא נאלץ למצוא טריקים כאלו...קאפיש?

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”