הייתי מעוניין לשמוע את דעתכם \ ניסיונכם לגבי השפעות הרכיבים על התוצאה הכללית
פונו
ראש
זרוע
פטיפון .
אשמח אם תוכלו לנקד באחוזים את ההשפעה של כל רכיב ,
השפעת חלקי הפטיפון על התוצאה הכללית - סאונד
- Eyal_W (פותח השרשור)
- עוסק בתחום
- הודעות: 7639
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 16 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
השפעת חלקי הפטיפון על התוצאה הכללית - סאונד
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
- Joshua_G
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3390
- הצטרף: יוני 2008
- שם מלא: יהושע גומא
- מיקום: תל מונד
- נתן תודות: 2 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
כל אחת מהחוליות: פטפון, זרוע, ראש ופונו סטייג' – משפיעה על כל אחד מהרכיבים של הצליל:
צבע הצליל (המורכב במידה רבה מכל התכונות הבאות),
מנעד – או טווח תדרים,
איזון טונאלי,
דינאמיות – כולל מיקרו-דינאמיקה,
מהירות – בעיקר במעברים,
פירוט,
במה, או תמונת הסטריאו.
לפטפון ולזרוע שתי תכונות חשובות נוספות:
תדר התהודה העצמי ורמת הבידוד מתנודות ורעשי הסביבה.
האידיאלי הוא שכל אחת מהחוליות תהיה טובה (ככל הניתן ובגבולות התקציב) בכל אחת מהתכונות ובכל התכונות גם יחד.
קשה לאזן תכונה מסוימת חסרה בחוליה אחת על ידי תכונה כזאת עודפת בחוליה אחרת. למשל, אם יש פטפון שהוא מעט עמום וזרוע שהיא מעט בהירה – שילוב של שניהם יכול, אולי, להביא לאיזון טונאלי, אבל זה בהחלט עלול להיות כרוך בתשלום בתכונות אחרות, כמו אולי דינאמיות.
השורה התחתונה, לדעתי, היא שהנכון הוא לשמור על איזון מסוים ברמת ואיכות כל אחת מהחוליות. למשל, אין טעם להשקיע כסף רב בפטפון מעולה ולהסתפק בזרוע ובראש נחותים. גם אין טעם להשקיע אלפי דולרים בראש שיורכב על מחרשה, או פטפון ברמת כניסה. ההשקעה הנבונה ביותר היא כאשר כל החוליות הן ברמת איכות דומה, או קרובה.
צבע הצליל (המורכב במידה רבה מכל התכונות הבאות),
מנעד – או טווח תדרים,
איזון טונאלי,
דינאמיות – כולל מיקרו-דינאמיקה,
מהירות – בעיקר במעברים,
פירוט,
במה, או תמונת הסטריאו.
לפטפון ולזרוע שתי תכונות חשובות נוספות:
תדר התהודה העצמי ורמת הבידוד מתנודות ורעשי הסביבה.
האידיאלי הוא שכל אחת מהחוליות תהיה טובה (ככל הניתן ובגבולות התקציב) בכל אחת מהתכונות ובכל התכונות גם יחד.
קשה לאזן תכונה מסוימת חסרה בחוליה אחת על ידי תכונה כזאת עודפת בחוליה אחרת. למשל, אם יש פטפון שהוא מעט עמום וזרוע שהיא מעט בהירה – שילוב של שניהם יכול, אולי, להביא לאיזון טונאלי, אבל זה בהחלט עלול להיות כרוך בתשלום בתכונות אחרות, כמו אולי דינאמיות.
השורה התחתונה, לדעתי, היא שהנכון הוא לשמור על איזון מסוים ברמת ואיכות כל אחת מהחוליות. למשל, אין טעם להשקיע כסף רב בפטפון מעולה ולהסתפק בזרוע ובראש נחותים. גם אין טעם להשקיע אלפי דולרים בראש שיורכב על מחרשה, או פטפון ברמת כניסה. ההשקעה הנבונה ביותר היא כאשר כל החוליות הן ברמת איכות דומה, או קרובה.
בברכה,
יהושע גומא
יהושע גומא
שלום
בדיקה על מנת לבחון איזה רכיב משפיע יותר על הסאונד קשה מאוד או אפילו שאינה ניתנת לביצוע.
נניח שאתה מעונין לבצע בדיקה כזו על שני סוגי פטיפונים , שני סוגי זרועות , שני סוגי ראשים ושני דגמים של פונו סטייג
יש כאן 14אפשרויות לקומבינציות שונות........
אם תרצה למתג בין האפשרויות ...תצטרך שיהיו לך 14 קומבינציות מורכבות בו זמנית ומחוברות באותם תנאים דרך ממתג לאותו סט הגברה ורמקולים
תאר לעצמך מצב שבו תרצה לבחון מספר גדול יותר של רכיבים
אני לא מכיר מבחן כזה
ככלל פטיפון עם מקדם שיכוך גבוה וזרוע מדויקת יתנו מענה לכלל סוג הראשים
ראש יתן את גוון וניקיון הצליל..
בברכה
דודו
בדיקה על מנת לבחון איזה רכיב משפיע יותר על הסאונד קשה מאוד או אפילו שאינה ניתנת לביצוע.
נניח שאתה מעונין לבצע בדיקה כזו על שני סוגי פטיפונים , שני סוגי זרועות , שני סוגי ראשים ושני דגמים של פונו סטייג
יש כאן 14אפשרויות לקומבינציות שונות........
אם תרצה למתג בין האפשרויות ...תצטרך שיהיו לך 14 קומבינציות מורכבות בו זמנית ומחוברות באותם תנאים דרך ממתג לאותו סט הגברה ורמקולים
תאר לעצמך מצב שבו תרצה לבחון מספר גדול יותר של רכיבים
אני לא מכיר מבחן כזה
ככלל פטיפון עם מקדם שיכוך גבוה וזרוע מדויקת יתנו מענה לכלל סוג הראשים
ראש יתן את גוון וניקיון הצליל..
בברכה
דודו
- yuvalb
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 756
- הצטרף: נובמבר 2005
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 6 פעמים
יש כאן הרבה יותר אפשרויות מאחר ולא כל רכיב מסוגל לעבוד עם כל רכיב אחר...
מניסיוני, התשובה לכך הרבה יותר מורכבת...
ההשפעה על הסאונד בתחום האנלוג היא יותר מאשר "להצביע" על מרכיב כלשהו כחולייה חלשה והיא תלויה בעיקר במס' התאמות:
1. זרוע - ראש: חייבת להיות התאמה מבחינת ה compliance על מנת שלא יווצר תדר רזוננס שמיע.
2. ראש -פונו: התאמה מבחינת עכבות - מה "רואה" הראש.
3. זרוע -פטיפון: הזרוע צריכה להיות להיות רזונטיבית במידה דומה לפטיפון עצמו כדי להתאים. יש זרועות מעולות שעובדות נניח על פטיפון מסויים ולא יעבדו על פטיפון אחר.
כל אחת מההתאמות הללו היא קריטית לביצועים הרבה יותר מאשר איכות כל רכיב בנפרד.
באנלוג, השלם לא יהיה שווה בהכרח לסכום חלקיו...
זה מה שאני חוויתי עם פטיפונים/זרועות/ראשים שונים.
יובל
מניסיוני, התשובה לכך הרבה יותר מורכבת...
ההשפעה על הסאונד בתחום האנלוג היא יותר מאשר "להצביע" על מרכיב כלשהו כחולייה חלשה והיא תלויה בעיקר במס' התאמות:
1. זרוע - ראש: חייבת להיות התאמה מבחינת ה compliance על מנת שלא יווצר תדר רזוננס שמיע.
2. ראש -פונו: התאמה מבחינת עכבות - מה "רואה" הראש.
3. זרוע -פטיפון: הזרוע צריכה להיות להיות רזונטיבית במידה דומה לפטיפון עצמו כדי להתאים. יש זרועות מעולות שעובדות נניח על פטיפון מסויים ולא יעבדו על פטיפון אחר.
כל אחת מההתאמות הללו היא קריטית לביצועים הרבה יותר מאשר איכות כל רכיב בנפרד.
באנלוג, השלם לא יהיה שווה בהכרח לסכום חלקיו...
זה מה שאני חוויתי עם פטיפונים/זרועות/ראשים שונים.
יובל
- dragon
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 19
- הצטרף: יוני 2006
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 132 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
גם כבל החשמל חשוב...
ובנימה יותר רצינית: כל ניסיון לכמת באחוזים את חלקו/השפעתו/תרומתו של כל רכיב במערכת, נידון לכישלון. וזה נכון לא רק לגבי פטיפונים.
נוטה להסכים (כרגיל....) עם יאיר. לפטפון חשיבות קריטית. באם הוא מובנה טוב אזי הלוגיקה היא שהשיכוך, הפלטה (צלחת) והמנוע יהיו מדוייקים ושקופים יותר. על פי רוב פטפון יקר "ייקח" בחשבון את הגורמים "הבעייתיים" הללו.
לגבי היתר קשה למקם, זה עשוי להיות שונה ממקרה למקרה. שדרוג זרוע קיצוני (מזרוע של 300$ ל-3000$) יכול להוות רכיב בעל חשיבות רבה.
גם שדרוג פונו מעלות של 500$ ל-4000$ (המספרים אינם תלושים מהמציאות) עשוי להיות מכריע.
לגבי היתר קשה למקם, זה עשוי להיות שונה ממקרה למקרה. שדרוג זרוע קיצוני (מזרוע של 300$ ל-3000$) יכול להוות רכיב בעל חשיבות רבה.
גם שדרוג פונו מעלות של 500$ ל-4000$ (המספרים אינם תלושים מהמציאות) עשוי להיות מכריע.
The Black Wax
- Eyal_W (פותח השרשור)
- עוסק בתחום
- הודעות: 7639
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 16 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
אני לא בטוח שאני מסכים ....
מנסיון שלי בהחלט יש השפעה לכל רכיב אך יחס ההששפעות אינו שווה .
במקום הראשון חשיבות עליונה לפונו ... הוא האחראי על הגוון ועל הפרזנטציה הכללית
במקום השני הוא הראש ... הוא אחראי על המיקרו והמקרו דינמיקה הרזולציה הכללית
לאחר מכן הזרוע והפטיפון עצמו .
חשוב שהפטיפון עצמו לא יעביר מקרופניות והוא יהיה מוארק כמו שצריך .
אם להיכנס לאחוזים
75% הפונו
15$ לראש
10% לפטיפון ולזרוע .
אין טעם להיכנס לנושא הסינרגיה כי הוא ברור לחלוטין וחשוב .
מנסיון שלי בהחלט יש השפעה לכל רכיב אך יחס ההששפעות אינו שווה .
במקום הראשון חשיבות עליונה לפונו ... הוא האחראי על הגוון ועל הפרזנטציה הכללית
במקום השני הוא הראש ... הוא אחראי על המיקרו והמקרו דינמיקה הרזולציה הכללית
לאחר מכן הזרוע והפטיפון עצמו .
חשוב שהפטיפון עצמו לא יעביר מקרופניות והוא יהיה מוארק כמו שצריך .
אם להיכנס לאחוזים
75% הפונו
15$ לראש
10% לפטיפון ולזרוע .
אין טעם להיכנס לנושא הסינרגיה כי הוא ברור לחלוטין וחשוב .
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים