השפעת חלקי הפטיפון על התוצאה הכללית - סאונד

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו וכן אודיו אנלוגי - פטיפונים, ויניל וטייפים
Eyal_W (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 7639
הצטרף: יולי 2005
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

השפעת חלקי הפטיפון על התוצאה הכללית - סאונד

נושא שלא נקרא #1 

הייתי מעוניין לשמוע את דעתכם \ ניסיונכם לגבי השפעות הרכיבים על התוצאה הכללית

פונו
ראש
זרוע
פטיפון .


אשמח אם תוכלו לנקד באחוזים את ההשפעה של כל רכיב ,
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.

: Amarra Dealer

http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים

Joshua_G
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3390
הצטרף: יוני 2008
שם מלא: יהושע גומא
מיקום: תל מונד
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אין לי כל דרך לכמת באחוזים.
מה שברור הוא שלכל אחד מהם השפעה מהותית וניכרת על מה שיוצא בסוף מהמכלול.
בברכה,
יהושע גומא

Eyal_W (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 7639
הצטרף: יולי 2005
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

תנסה לפרט .. איזה רכיב משפיע ועל מה הוא משפיע
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.

: Amarra Dealer

http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים

Joshua_G
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3390
הצטרף: יוני 2008
שם מלא: יהושע גומא
מיקום: תל מונד
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

כל אחת מהחוליות: פטפון, זרוע, ראש ופונו סטייג' – משפיעה על כל אחד מהרכיבים של הצליל:
צבע הצליל (המורכב במידה רבה מכל התכונות הבאות),
מנעד – או טווח תדרים,
איזון טונאלי,
דינאמיות – כולל מיקרו-דינאמיקה,
מהירות – בעיקר במעברים,
פירוט,
במה, או תמונת הסטריאו.
לפטפון ולזרוע שתי תכונות חשובות נוספות:
תדר התהודה העצמי ורמת הבידוד מתנודות ורעשי הסביבה.

האידיאלי הוא שכל אחת מהחוליות תהיה טובה (ככל הניתן ובגבולות התקציב) בכל אחת מהתכונות ובכל התכונות גם יחד.
קשה לאזן תכונה מסוימת חסרה בחוליה אחת על ידי תכונה כזאת עודפת בחוליה אחרת. למשל, אם יש פטפון שהוא מעט עמום וזרוע שהיא מעט בהירה – שילוב של שניהם יכול, אולי, להביא לאיזון טונאלי, אבל זה בהחלט עלול להיות כרוך בתשלום בתכונות אחרות, כמו אולי דינאמיות.

השורה התחתונה, לדעתי, היא שהנכון הוא לשמור על איזון מסוים ברמת ואיכות כל אחת מהחוליות. למשל, אין טעם להשקיע כסף רב בפטפון מעולה ולהסתפק בזרוע ובראש נחותים. גם אין טעם להשקיע אלפי דולרים בראש שיורכב על מחרשה, או פטפון ברמת כניסה. ההשקעה הנבונה ביותר היא כאשר כל החוליות הן ברמת איכות דומה, או קרובה.
בברכה,
יהושע גומא

Adudu
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 320
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

שלום
בדיקה על מנת לבחון איזה רכיב משפיע יותר על הסאונד קשה מאוד או אפילו שאינה ניתנת לביצוע.
נניח שאתה מעונין לבצע בדיקה כזו על שני סוגי פטיפונים , שני סוגי זרועות , שני סוגי ראשים ושני דגמים של פונו סטייג
יש כאן 14אפשרויות לקומבינציות שונות........
אם תרצה למתג בין האפשרויות ...תצטרך שיהיו לך 14 קומבינציות מורכבות בו זמנית ומחוברות באותם תנאים דרך ממתג לאותו סט הגברה ורמקולים
תאר לעצמך מצב שבו תרצה לבחון מספר גדול יותר של רכיבים
אני לא מכיר מבחן כזה
ככלל פטיפון עם מקדם שיכוך גבוה וזרוע מדויקת יתנו מענה לכלל סוג הראשים
ראש יתן את גוון וניקיון הצליל..
בברכה
דודו
המעבדה של דודו
טל-אל, גליל מערבי
אתר:
https://sites.google.com/site/dudulab/dudulab

yuvalb
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 756
הצטרף: נובמבר 2005
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

יש כאן הרבה יותר אפשרויות מאחר ולא כל רכיב מסוגל לעבוד עם כל רכיב אחר...

מניסיוני, התשובה לכך הרבה יותר מורכבת...
ההשפעה על הסאונד בתחום האנלוג היא יותר מאשר "להצביע" על מרכיב כלשהו כחולייה חלשה והיא תלויה בעיקר במס' התאמות:
1. זרוע - ראש: חייבת להיות התאמה מבחינת ה compliance על מנת שלא יווצר תדר רזוננס שמיע.
2. ראש -פונו: התאמה מבחינת עכבות - מה "רואה" הראש.
3. זרוע -פטיפון: הזרוע צריכה להיות להיות רזונטיבית במידה דומה לפטיפון עצמו כדי להתאים. יש זרועות מעולות שעובדות נניח על פטיפון מסויים ולא יעבדו על פטיפון אחר.

כל אחת מההתאמות הללו היא קריטית לביצועים הרבה יותר מאשר איכות כל רכיב בנפרד.
באנלוג, השלם לא יהיה שווה בהכרח לסכום חלקיו... :D

זה מה שאני חוויתי עם פטיפונים/זרועות/ראשים שונים.
יובל

ילדיעפים
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9318
הצטרף: אוגוסט 2005
מיקום: צפת-אין רמזורים-יש אוויר
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

גם הפלטה חשובה
אמן מייסר

yuvalb
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 756
הצטרף: נובמבר 2005
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

ילדיעפים כתב:גם הפלטה חשובה
...
פלטה = מהווה חלק מה"פטיפון" והיא יכולה בהחלט להשפיע על האיכות (לאו דווקא כבד יותר תמיד טוב יותר).

אבל ההתאמה בין המרכיבים, עד כמה שזה נשמע נדוש, היא לדעתי הדבר החשוב ביותר.

Joshua_G
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3390
הצטרף: יוני 2008
שם מלא: יהושע גומא
מיקום: תל מונד
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

דודו ויובל,
הצדק אתכם.

דודו,
לא רק לראש – גם לפטפון, זרוע ופונו סטייג' יש בדרך כלל צבע צליל כזה או אחר וגם הם משפיעים על ניקיון הצליל.
בברכה,
יהושע גומא

dragon
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 19
הצטרף: יוני 2006
מיקום: מרכז
נתן תודות: 132 פעמים
קיבל תודות: 2 פעמים

גם כבל החשמל חשוב...

נושא שלא נקרא #10 

ובנימה יותר רצינית: כל ניסיון לכמת באחוזים את חלקו/השפעתו/תרומתו של כל רכיב במערכת, נידון לכישלון. וזה נכון לא רק לגבי פטיפונים.

yairf
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 9363
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: בנימינה
נתן תודות: 42 פעמים
קיבל תודות: 199 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

אייל - אתה שואל יותר מדי שאלות על פטיפון בזמן האחרון 8)
האסכולה האנגלית המסורתית גורסת כי הבסיס (בעצם לב הפטיפון) הוא החשוב ביותר, לאחר מכן הזרוע ורק בסוף הראש

Joshua_G
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3390
הצטרף: יוני 2008
שם מלא: יהושע גומא
מיקום: תל מונד
נתן תודות: 2 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

yairf כתב:אייל - אתה שואל יותר מדי שאלות על פטיפון בזמן האחרון 8)
האסכולה האנגלית המסורתית גורסת כי הבסיס (בעצם לב הפטיפון) הוא החשוב ביותר, לאחר מכן הזרוע ורק בסוף הראש
...
מה עם הצלחת והמנוע?
בברכה,
יהושע גומא

roeek
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1349
הצטרף: אוקטובר 2006
מיקום: אשדוד
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 4 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

נוטה להסכים (כרגיל....) עם יאיר. לפטפון חשיבות קריטית. באם הוא מובנה טוב אזי הלוגיקה היא שהשיכוך, הפלטה (צלחת) והמנוע יהיו מדוייקים ושקופים יותר. על פי רוב פטפון יקר "ייקח" בחשבון את הגורמים "הבעייתיים" הללו.
לגבי היתר קשה למקם, זה עשוי להיות שונה ממקרה למקרה. שדרוג זרוע קיצוני (מזרוע של 300$ ל-3000$) יכול להוות רכיב בעל חשיבות רבה.
גם שדרוג פונו מעלות של 500$ ל-4000$ (המספרים אינם תלושים מהמציאות) עשוי להיות מכריע.
The Black Wax

yuvalb
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 756
הצטרף: נובמבר 2005
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

(i)
אני מסכים עם הגישה ה"אנגלית-מסורתית" (שיאיר ציין) אבל היא מהווה רק תנאי הכרחי ולא מספיק על מנת לקבל תוצאה סופית טובה.

גם אם ניקח פטיפון טוב ונשים עליו זרוע מאוד יקרה וטובה לא בטוח שהחלקים "יצלצלו" כמו שצריך.

כפי שכתבתי, באנלוג, השלם לא תמיד יהיה שווה לסכום חלקיו...

Eyal_W (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 7639
הצטרף: יולי 2005
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

אני לא בטוח שאני מסכים ....
מנסיון שלי בהחלט יש השפעה לכל רכיב אך יחס ההששפעות אינו שווה .
במקום הראשון חשיבות עליונה לפונו ... הוא האחראי על הגוון ועל הפרזנטציה הכללית
במקום השני הוא הראש ... הוא אחראי על המיקרו והמקרו דינמיקה הרזולציה הכללית
לאחר מכן הזרוע והפטיפון עצמו .
חשוב שהפטיפון עצמו לא יעביר מקרופניות והוא יהיה מוארק כמו שצריך .
אם להיכנס לאחוזים
75% הפונו
15$ לראש
10% לפטיפון ולזרוע .

אין טעם להיכנס לנושא הסינרגיה כי הוא ברור לחלוטין וחשוב .
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.

: Amarra Dealer

http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג' ואנלוגי”