שלום רב
בבקשה מניסיון בלבד, מהן ההגדרות המומלצות ל oled cx 77 במצב hdr
תודה
כיול oled cx 77 במצב hdr
- Moto
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 316
- הצטרף: אוקטובר 2010
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 10 פעמים
- קיבל תודות: 42 פעמים
Re: כיול oled cx 77 במצב hdr
אם היה לך ממיר של Apple TV ואייפון מסדרה x או מאוחר הייתי משיג כיול hdr אופטימלי מותאם בול לתאורה בחדר.
- Moto
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 316
- הצטרף: אוקטובר 2010
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 10 פעמים
- קיבל תודות: 42 פעמים
Re: כיול oled cx 77 במצב hdr
לא מדויק,15/05/2021 23:42mordsxx כתב: ↑ אם היה לך ממיר של Apple TV ואייפון מסדרה x או מאוחר הייתי משיג כיול hdr אופטימלי מותאם בול לתאורה בחדר....
גם לא כיול אופטימלי (לא ניתן לקראו לזה כיול, כיול מקצועי עם ציוד מותאם הוא שונה לגמרי) וגם היה מותאם עבור input אחד בלבד ועבור מכשי אחד בלבד (שבו מחובר Apple TV ועבור Apple TV בלבד):
The following line is true
The previous line is false
The previous line is false
Re: כיול oled cx 77 במצב hdr
מה הכוונה "מומלצות"?14/05/2021 14:40margin12 כתב: ↑ שלום רב
בבקשה מניסיון בלבד, מהן ההגדרות המומלצות ל oled cx 77 במצב hdr
תודה...
זה לא עניין של טעם?
Re: כיול oled cx 77 במצב hdr
מי שרוצה לצפות הכי קרוב לCreator Intent , כלומר לרצון היוצר, אין כזה דבר טעם. יש סטנדרטים . יש כזה דבר לצפות נכון ....
הרוב בארץ כמובן מכוון לפי טעם ולא לפי מה שנכון כי בשביל זה צריך ציוד (תוכנה+ספקטרומטר+קולורמטר) וזה כשלעצמו עולה כמעט כמו 55 אינטצ' LG OLED . העתקת הגדרות גם לא תעזור בהרבה כי כל טלוויזיה שונה, אפילו אותו דגם. אני ממליץ לגבי HDR לבטל את כל הEnhancements , לבטל Dynamic Tone Mapping וזהו. הOLEDים של LG דיי מכוונים ועושים להם כיול פשוט של WB במפעל . כמובן יש לבחור במצב תמונה מכויל . עבור HDR
עדיף לבטל את כל שיפורי התמונה בDOLBY VISION וHDR וזהו . זאת ההמלצה לצפייה נכונה יותר כשאין ציוד כיול . בHDR לCX שלי היו טעויות דיי קטנות יחסית . גם לDolbyVision . העתקת הגדרות יכולה להזיק.
בכל מקרה, אם רוצים לנסות, יש פה הגדרות :
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings
Re: כיול oled cx 77 במצב hdr
כולם אומרים"OLED לא מספיק בהיר, חייבים Q/LED לחדר מואר" ואני דווקא לאחרונה מגלה שה-CX שלי מציגה תמונה פנטסטית כשאני מגביל את התאורה (OLED LIGHT).
המוח שלנו מתוכנן כך שמשהו בהיר ייראה לנו אטרקטיבי יותר, אבל האמת היא שהבהירות הארטקטיבית מסנוורת אותנו, במיוחד עם תכנים חדשים של היום ו-HDR, ואנחנו מרגישים פחות נעים ופחות רואים את העומק והעושר של התמונה. בהתחלה זה נראה שפחות הארה היא פחות אטקרטיבית אבל אחרי 60 דקות העיניים מתרגלות והתמונה הרבה יותר נעימה ועשירה וקונטרסטית. זה בדיוק התהליך שהעיניים שלנו עוברות משינוי הצבע מקר/נטרלי לחם/חם מאוד. כל שהממליצים המומחים בלי יוצא מן הכלל ממליצים על צבע חם. לחלק מהאנשים זה נראה צהוב ואדום מדי. מהר מדי מתרגלים ואז אי אפשר לדמיין לחזור לצבע קר או מצב VIVID. אציין שאצלי הבהירות (BRIGHTNESS) על 57 בניגוד ל-50 שהוא הברירת מחדל וכולם מפחדים לגעת בזה. אז עשיתי מין קליברציה קצרה עצמאית לבהירות המתאימה לחדר שלי ואכן יצא 57. ברגע שהבהירות מתאימה, אני מוריד את ה-OLED LIGHT, כאשר במקרה של SDR אני על 25 ב- FILMMAKER MODE. ב-HDR אני על OLED LIGHT של 50 (עדיין בהירות 57), ביטול TONE MAPPING וכל ה-ENHANCEMENTS עם בוסט קטן לצבע - 55 במקום 50.
המוח שלנו מתוכנן כך שמשהו בהיר ייראה לנו אטרקטיבי יותר, אבל האמת היא שהבהירות הארטקטיבית מסנוורת אותנו, במיוחד עם תכנים חדשים של היום ו-HDR, ואנחנו מרגישים פחות נעים ופחות רואים את העומק והעושר של התמונה. בהתחלה זה נראה שפחות הארה היא פחות אטקרטיבית אבל אחרי 60 דקות העיניים מתרגלות והתמונה הרבה יותר נעימה ועשירה וקונטרסטית. זה בדיוק התהליך שהעיניים שלנו עוברות משינוי הצבע מקר/נטרלי לחם/חם מאוד. כל שהממליצים המומחים בלי יוצא מן הכלל ממליצים על צבע חם. לחלק מהאנשים זה נראה צהוב ואדום מדי. מהר מדי מתרגלים ואז אי אפשר לדמיין לחזור לצבע קר או מצב VIVID. אציין שאצלי הבהירות (BRIGHTNESS) על 57 בניגוד ל-50 שהוא הברירת מחדל וכולם מפחדים לגעת בזה. אז עשיתי מין קליברציה קצרה עצמאית לבהירות המתאימה לחדר שלי ואכן יצא 57. ברגע שהבהירות מתאימה, אני מוריד את ה-OLED LIGHT, כאשר במקרה של SDR אני על 25 ב- FILMMAKER MODE. ב-HDR אני על OLED LIGHT של 50 (עדיין בהירות 57), ביטול TONE MAPPING וכל ה-ENHANCEMENTS עם בוסט קטן לצבע - 55 במקום 50.