אחרי שנים של התעסקות באודיופיליה ציוד , חברה ברנז'ה הבנתי דבר שתמיד היה שם אבל לא יכלתי להסביר אותו.
במהלך השבוע האחרון נחת בביתי מגבר של וינסנט מדגם 234 .
http://www.vincent-tac.de/en/product-ty ... v-234.html
חיברתי אותו חיממתי אותו ליטפתי אותו והאזנתי לו שעות.
אף על פי שבשניה הראשונה הבנתי מה לא מוצא חן בעיני בו עדייו לא יכולתי לפרש את התוצאה.
קראתי לשמעון מור יוסף שהביא לי אותו ובצענו מבחן השוואה ראש בראש מול ה MYRYAD שלי.
התחלנו לדון בהבדלים בין שני ההגברות.
בתחילה הבנתי שהשפה שלנו לא מסונכרנת , דוגמה
אני טענתי שהמגבר של שהוא הביא יש בעיה של עומק והוא טען הפוך שה MYRYAD לוקה באותה הבעיה.
הבנתי שכניראה אין לנו שפה משותפת והסברתי לו מה כוונתי במילה "עומק" .
הכוונה שלי במילה עומק מתייחסת לגוון הצליל של כלי בודד והדוגמה היחידה שעלתה בראשי היא בייס דראם.
ניתן לתאר את המילה עומק כך שצליל ה"בייס דראם" נקי עם אקו ועומק לעומת מצב שבו לתוך ה"בייס דראם" דחפו כריות.
אגב זה דבר נהוג אצל מתופפים,ומשתמשים בטכניקה בזו בעיקר כפונקציה של החלל בו מנגנים.
לעומת זאת ה"עומק" שהוא דיבר עליו מתייחס למה שחל בין הכלים,מין רובד נוסף שלצורך הכתיבה אני אשתמש במילה "שומן".
אחרי שתאמנו את השפה חזרנו לבחון את הנושא שוב ואכן ה MYRYAD ניחן בתכונה מדהימה כך שהוא נותן ביטוי לכל כלי וכלי ללא סמיכה ואם אני אשתמש בתיאור הקודם ה MYRYAD הוא בייס דראם ללא כרית, לעומת
הווינסנט אינו נותן את הפוקוס על הכלי אלא בייס דראם עם כרית.
בהתחלה פרשנו את זה שלMYRYAD רצפת רעש טובה יותר אחר כך הבנו כי בעצם מדובר בתמונת סטריאו שונה לחלוטין.
ובעצם מדובר בשני חיות שונות לגמרי.
קשה מאוד לתאר במילים את התחושה אך מצאתי דוגמה שתתאר את המצב.
כאשר מצלמים תמונה נניח פרח בשדה ניתן לבצע את התמונה בשני אופנים:
האחד כאשר הפוקוס הוא על הפרח והרקע מטושטש כך שרואים כל פרט ופרט בפרח אך את המרחב לא ניתן לראות.
לעומת מצב שבו מצלמים את הפרח ורואים גם את הרקע,אך כמות הפרטים בפרח קטנה יותר מהגירסה הראשונה .
ובקיצור ה MYRYAD הוא כמו אפשרות הצילום הראשונה הרזולוציה שלו על כל כלי היא פנומנאלית לעומת זאת בתמונת הסטריאו הכללית חסר משקל,או בעצם ניתן להגיד חסרת נפח.
לעמות זאת הווינסנט היה בעל נפח תמונת הסטריאו באמת גדולה יותר אך הרזולוציה על הפרטים פחות טובה.
ואם נחזור לעולם המוסיקה ב MYRYAD הכלי נישמע עם יותר רבדים אינטימי יותר ואולי ניתן להגדיר זאת אנאליטי יותר לעומת הווינסנט שבעל במה ענקית ונפח גדול יותר.
ברוק כבד ללא ספק ה MYRYAD נשמע נכון יותר פחות התערבבות של הכלים והמון רבדים של כל כלי,אפשר עוד להסביר שהכלים בוקעים מהסט כמו חיילים מסודרים פלס,ובצורה הזו ניתן להאזין לרוק כבד מבלי שמתעייפים ומבלי שנוצר בלאגן ו\או "קקהפוניה".
כנגד בסגנון רגוע יותר ופחות עוצמתי ומהיר, הוינסנט הביא איתו מימד שלישי נוסף של נפח ועושר בין הכלים במרווחים.
קראתי לפוסט הזה התפכחות \תובנות כי לאורך כל התקופה שאני עוסק בתחום היה קשה לי להגדיר במילים ולנתח את הסיבה לבחירת בהסט שלי,תמיד שמעתי עם האוזניים וכך קיבלתי את ההחלטות בבניית הסט אך כיום אני יכול גם לתאר במילים .
ברור לי למה רוק כבד אצלי נישמע מצויין בייחס לסטים של שאר החברים מבלי קשר לעלותם,ברור לי מה ההפסד שלי
כתוצאה המצב.
מאחר ובכל זאת אנחנו מדברים על ציוד כמה מילים על הווינסנט , מדובר מגבר שבנוי לתפארת משקלו בברזל 25 ק"ג הגימור שלו מדהים הבנייה בחלק הקידמי והאחורי לא פחות ממדהימה.
אחרי שרואים את המגבר ומרגישים אותו נעלמת לחלוטין התחושה שמדובר בייצור בסין,הוא בנוי טוב יותר מאשר ה MYRYAD שלי שניבנה באנגליה.
ווינסנט בנוי בסימטריה, בעל כניסת בלאנס, יציאת פרה ויכול לשמש כ POWER AMP
בעל יכולת שליטה בגיין
עובד ב 200 Wל ערוץ ב 8 אום
לגבי הסאונד שלו יש לו במה עצומה ונפח ובשרנות הוא מאוזן טונאלית להפליא הוא שלט ברמקלים שלי ביד רמה והסנירגיה היתה טובה מאוד.
בהשוואה ל MYRYAD כבר הבנתם כי מדובר בחיות שונות לגמרי,אם כך אז מה נכון ?
כל אחד יחליט בעצמו אני רק יכול להגיד שללא המוסיקה הבעייתית לה אני מאזין אין מקום אפילו למחשבה הווינסנט מנצח בהליכה .
נכון שבגין הבחירה בווינסנט התשלום הוא ברזולצית הכלי ברמת הפרט,אך אני מניח שרוב החברים יתעלמו מהדבר הזה וזה לא יפריע להם כלל וכי באוברל הוא מגבר מהנה ואיכותי .
אני בהחלט ממליץ להכניס אותו לרשימת האזנות.
אגב מחירו 13800 ₪.
ונחזור לתובנות כניראה מאוד קשה למזג בין שני התוצאות של ה MYRYAD והוונסנט שכן אם היה ניתן מדובר במגבר האולטימטיבי.
אני רוצה להודות לשמעון על המפגש הזה אשר טרם לי רבות,עצם קיום המפגש אפשרה לי את היכולת להביע בכתב
את שתארתי,ויותר מזה את היכולת להבין מה אחרים מחפשים במוסיקה.
נידמה לנו שקיים קו משותף בינינו (בין האודיופילים) , אני חייב להגיד שלאורך שנים אני טוען שאין קו משותף בדיונים אודיופילים מהסיבה שכל אדם מאזין באופן שונה ומפרש את המוסיקה באופן .
יחד עם זאת אין נכון לא נכון,איש איש וטעמו.
מאחר ולא תכננתי להכין כתבה על הווינסנט צלמתי אותו בסלולרי .
התפכחות \תובנות Vincent - SV-234 Vs Mryayd Z-140
התפכחות \תובנות Vincent - SV-234 Vs Mryayd Z-140
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
נערך לאחרונה על ידי Eyal_W ב 24/10/2009 22:50, נערך 2 פעמים בסך הכל.
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
- barvfr
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 725
- הצטרף: מאי 2007
- מיקום: רמת השרון
- נתן תודות: 20 פעמים
- קיבל תודות: 16 פעמים
Re: התפכחות \תובנות Vincent - SV-234 Vs Mryayd Z-140
אייל, אהבתי את ההשוואה למצבי הצילום...

הכניסה אותי למחשבות על מה אני שומע אצלי...

- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59258
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 851 פעמים
- קיבל תודות: 1617 פעמים
- יצירת קשר:
מרטין המטרה היתה להמחיש שהרי זה לא פורום צילום.
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
- danlior
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6462
- הצטרף: ינואר 2006
- מיקום: תל-אביב
- נתן תודות: 147 פעמים
- קיבל תודות: 97 פעמים
13,800 ש"ח? והוא עוד אטראקטיבי?
תארו לכם כמה אטראקטיבי הוינסנט באמת היה לו היה נימכר בארץ במחירו בחו"ל 1,800 יורו SRP (קצת פחות מ-10,000 ש"ח)
מעולם לא יצא לי לשמוע אותו אך שמעתי עליו רק טובות אם כי האשימו אותו לא פעם בצביעה ובניפוח של הסאונד.
תארו לכם כמה אטראקטיבי הוינסנט באמת היה לו היה נימכר בארץ במחירו בחו"ל 1,800 יורו SRP (קצת פחות מ-10,000 ש"ח)
מעולם לא יצא לי לשמוע אותו אך שמעתי עליו רק טובות אם כי האשימו אותו לא פעם בצביעה ובניפוח של הסאונד.
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"
דני מעניין שמכל מה שכתבתי מעניין אותך עניין המחיר.
אנא ממך יש מקום מיוחד
http://www.hometheater.co.il/vt31096.%D ... 7%99%D7%9D
אנא ממך יש מקום מיוחד
http://www.hometheater.co.il/vt31096.%D ... 7%99%D7%9D
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
Re: התפכחות \תובנות Vincent - SV-234 Vs Mryayd Z-140
...
היה מפגש מהנה, נדיר ופורה
לאייל יש אוסף מוסיקה {מקורי} והוא אמיתי בדעותיו {נדיר מאוד}
יש לו יכולת התבוננות במוסיקה באופן שונה מאודיופיילים רבים המאזינים למכשירים ושוכחים את המטרה
אייל אוהב מוסיקה בצורה עיוורת ונהנה ממנה בצורה הבתולית והטהורה ומה שיפה בכול הוא האמת הפנימית שלו ויכולת השיח התרבותית.
תודה אייל על האירוח והזמן המהנה מאוד.
הערה
לקח לנו זמן להסתנכרן אחד מול השני בכדי להבין כל אחד על מה הוא מדבר
אני חושב שמאוד חשוב להבין אחד את השני ובייחוד בתחום הזה
כל אחד אומר מילים "בומבסטיות" וכל אחד מפענח אותן / מתכוון אליהן אחרת
צריך לעשות סדר בבלגאן ולהפשיט את המילים
חשוב מאוד במפגש בין אודיופיילים שכאשר ישנה מילה "מפוצצת" שנזרקת לאוויר יהיה לה פירוש עד כמה שאפשר {לא כל אחד יודע לבטא את מחשבותיו והרגשותיו אבל לא לשבת בשקט ולנסות להבין}
נ.ב
דני,
מחיר רשמי בגרמניה 1900 יורו
המחירון בארץ: 13800 ₪ אני מוכר אותו בפחות מכך.
נערך לאחרונה על ידי Av1 ב 25/10/2009 12:44, נערך פעם 1 בסך הכל.
Av1 - טכנולוגיות בידור
שמעון תודה על התגובה.
ברשותך כמה חידודים.
אכן השתמשתי במילה "שומן" מאחר ולא מצאתי מילה אחרת ונכון שזה מתפרש אולי כשלילי אך לחלוטין זו לא היתה הכוונה.
סה"כ זה ענייין של פרזנטציה,אכן הווינסט הביא איתו מימיד נוסף כפי שכתבתי אך התשלום בגין המימיד הזה לפחות מבחינתי גדול כאשר מדובר ברוק כבד.
לגבי "עומק" התוף, דעתי הפוכה משלך לחלוטין בווינסנט התוף נישמע כאילו דחפו בו כרית במרייד הגוון שהתקבל הוא נקי עם עמוק ונקיון אכן בצורה סטרילית ועל פי נקודת המבט שלי ,תחשוב שההקלטה בוצעה החדר סטרילי לגמרי באולפן,חדר מת (ע"מ שהחברה יבינו באיזה קטע מדובר , זה הרצועה הראשונה בתקליט של דריים AWAKE).
במרייד התחושה שמתקבלת היא תוף נטו בעוד שבווינסנט יש תוספת של החלל.
כמובן אין לי יכולת להגיד שהמרייד הוא נכון יותר או לחילופין הווינסנט זה לא מעסיק אותי כלל.
התוספת של החלל מבחינת הסגנונות שאני מאזין להם לא רק שהיא אינה חיונית אלא פוגעת בתוצאה הסופית שמתבטאת בלחץ ועומס.
זו בדיוק הסיבה שמאוד קשה לאודיופילים רבים להתחבר לסגנון הזה כי הסט שלהם לא מסוגל לבצע את ההפרדה וה"סטריליות" הזו ותוצאה כמובן "קקהפוניה".
תחושה נוספת היא שעם המרייד הנגנים פשוט רוקדים,הם פשוט נהנים מאחורה ועם הווניסנט התחושה הזו מבחינתי לפחות לא קיימת.
יחד עם זאת אני מבין לחלוטין מה מושך אודיופילים בפרזנטציה דומה לווינסנט וכפי שכתבתי אם הסגנון המוסיקלי שלי היה שונה ללא ספק הוא היה המועדף עלי.
ברשותך כמה חידודים.
אכן השתמשתי במילה "שומן" מאחר ולא מצאתי מילה אחרת ונכון שזה מתפרש אולי כשלילי אך לחלוטין זו לא היתה הכוונה.
סה"כ זה ענייין של פרזנטציה,אכן הווינסט הביא איתו מימיד נוסף כפי שכתבתי אך התשלום בגין המימיד הזה לפחות מבחינתי גדול כאשר מדובר ברוק כבד.
לגבי "עומק" התוף, דעתי הפוכה משלך לחלוטין בווינסנט התוף נישמע כאילו דחפו בו כרית במרייד הגוון שהתקבל הוא נקי עם עמוק ונקיון אכן בצורה סטרילית ועל פי נקודת המבט שלי ,תחשוב שההקלטה בוצעה החדר סטרילי לגמרי באולפן,חדר מת (ע"מ שהחברה יבינו באיזה קטע מדובר , זה הרצועה הראשונה בתקליט של דריים AWAKE).
במרייד התחושה שמתקבלת היא תוף נטו בעוד שבווינסנט יש תוספת של החלל.
כמובן אין לי יכולת להגיד שהמרייד הוא נכון יותר או לחילופין הווינסנט זה לא מעסיק אותי כלל.
התוספת של החלל מבחינת הסגנונות שאני מאזין להם לא רק שהיא אינה חיונית אלא פוגעת בתוצאה הסופית שמתבטאת בלחץ ועומס.
זו בדיוק הסיבה שמאוד קשה לאודיופילים רבים להתחבר לסגנון הזה כי הסט שלהם לא מסוגל לבצע את ההפרדה וה"סטריליות" הזו ותוצאה כמובן "קקהפוניה".
תחושה נוספת היא שעם המרייד הנגנים פשוט רוקדים,הם פשוט נהנים מאחורה ועם הווניסנט התחושה הזו מבחינתי לפחות לא קיימת.
יחד עם זאת אני מבין לחלוטין מה מושך אודיופילים בפרזנטציה דומה לווינסנט וכפי שכתבתי אם הסגנון המוסיקלי שלי היה שונה ללא ספק הוא היה המועדף עלי.
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים



המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים