עברתי מאפסון 9300 לסוני 270 - אמ;לק : אני לא חוזר אחורה :)

מקרנים קידמיים - Front Projector.

מנהלים: מנהלי וידאו, מנהלי מקרנים

שלח תגובה
Galna
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 560
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: שדרות
נתן תודות: 369 פעמים
קיבל תודות: 49 פעמים

עברתי מאפסון 9300 לסוני 270 - אמ;לק : אני לא חוזר אחורה :)

לינק להודעה #1 

שלום,
כיום אני עם אפסון 9300, ומאוד מרוצה.
הוצע לי סוני vpl270es במחיר שמתאים לי.

ממה שאני קורא- אין ספק שאקבל שדרוג מטורף ברזולוציה.
החשש שלי הוא בעיקר מההבדלים בקונטרסט, לסוני אין צמצם דינאמי.
מצטרף לזה ההבדל הגדול בבהירות (הסוני הרבה פחות בהיר).

האם תוכלו לייעץ בבקשה?
מניסיונכם עם הסוני: איך ה-HDR? איך הקונטרסט? איך ה-3d?

השימוש העיקרי שלי הוא לצפייה בסרטים במדיה פיזית (4k, blu-ray).
תודה לכל מי שיגיב ⁦🙏🏽
נערך לאחרונה על ידי Galna ב 22/11/2020 12:42, נערך פעם 1 בסך הכל.
גל נעים - Gal Naim,
כמו ששומעים.

topprojector
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 229
הצטרף: ינואר 2012
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 17 פעמים

לינק להודעה #2 

הי גל

עד לפני חודשיים הייתי בדיוק עם התלבטות זהה לשלך. הייתי בעלים גאה של אפסון 9300 והחלטתי להתפנק בשדרוג. בסיס החשיבה היה הרצון לקבל תמונה של מקרן 4K אמיתי (פאנלים 4K טבעיים). תמיד הרגשתי שעם כל זה שה 9300 הוא מקרן מצוין, הוא לא מספיק חד בתכני 4k. היה ברור לי שאני לא הולך על מקרן DLP והיה לי ברור שאין כל הצדקה לשדרג לאפסון 9400 מכיוון שגם הוא עדיין לא 4k אמיתי ועד כמה שהבנתי השיפור שארוויח מכך יהיה זניח. מכיוון שגם התקציב היה מוגבל, הבנתי שהאפשרות הריאלית היא הסוני 270. במשך חודש עשיתי מחקר מקיף. קראתי ביקורות מכל העולם והבנתי שמדובר במקרן נהדר. התרשמתי גם מההתלהבות של כמה חברי פורום שרכשו אותי ולבסוף הבנתי שזה יהיה המקרן הבא שלי. הזמנתי את המקרן מחנות בארץ שעובדת עם היבואן הרשמי. קיבלתי את המקרן, חיברתי ופשוט נשמטה לי הלסת. אני רואה בעיקר תכני 4K HDR מקוריים והם פשוט נראים נפלא. על אף העדר הצמצם הדינאמי, הקונטרסטיות פשוט יוצאת מהכלל. שחורים עמוקים ונהדרים וצבעים טבעיים כמו בחיים. יותר מכך, לפני ההתקנה הקבועה, עשיתי ממש השוואה של מקרן לייד מקרן עם תכנים זהים, והקונטרסט של הסוני היה נראה לי מוצלח יותר. לגבי ההבדל בעוצמת ההארה, למרות הנתונים היבשים, לא הרגשתי מחסור בבהירות של הסוני, נראה שהקונטרסט האדיר "מפצה" על זה. ה HDR חלומי - מוסיף לסרט מעין מימד נוסף של גוונים וצבעים, באמת פנטסטי. לגבי ה 3D - אני לא מחסידי הזאנר, אולם מכיוון שרכשתי גם 4 זוגות משקפיים, ראינו כמה סרטי תלת מימד והם נראים טוב מאוד.
שורה תחתונה, אל תהסס לשנייה, בטח עם קיבלת עליו עסקה טובה. בהצלחה

Galna
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 560
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: שדרות
נתן תודות: 369 פעמים
קיבל תודות: 49 פעמים

לינק להודעה #3 

@topprojector
·
וואי וואי, אין לי מילים, תודה ענקית על ההשקעה והפירוט בתגובה!
יצאת ענק!
תודה תודה תודה ⁦🙇🏾‍♂️⁩
גל נעים - Gal Naim,
כמו ששומעים.

Galna
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 560
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: שדרות
נתן תודות: 369 פעמים
קיבל תודות: 49 פעמים

Re: עברתי מאפסון 9300 לסוני 270 - אמ;לק : אני לא חוזר אחורה :)

לינק להודעה #4 

לפני מספר שבועות הוצע לי לעבור מאפסון9300 לסוני vpl270es.

אחרי המון התלבטויות, עצות כאן בפורום, קריאה וצפייה בביקורות- החלטתי ללכת על זה.

אחרי 50 שעות צפייה, אני ממש מרוצה מההחלטה.

מאוחר יותר אעלה פירוט מהרשמים שלי.

בקצרה:

חדות נפלאה, HDR מעולה, בהירות מפתיעה מאוד לטובה!

יש ויתור בשחורים, אבל הקפיצה בבהיקות מפצה על זה.

כאמור, פירוט בהמשך.
גל נעים - Gal Naim,
כמו ששומעים.

Galna
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 560
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: שדרות
נתן תודות: 369 פעמים
קיבל תודות: 49 פעמים

Re: עברתי מאפסון 9300 לסוני 270 - אמ;לק : אני לא חוזר אחורה :)

לינק להודעה #5 

הי,
אני ממש אשתדל לתאר עד כמה שניתן, על ההבדלים בעיקר בין האפסון לסוני ולא רק מה אהבתי ומה לא אהבתי בסוני.
כמובן שכל מה שכתוב כאן הוא דעה אישית, מהתנסות ביתית בלבד.
כל התכנים מנוגנים מנגן אופו 203, והתכנים הם בלו-ריי ו- 4K פיזיים.
כל הימים הראשונים הושקעו בכיול המקרן באופן ביתי-חובבני, על-פי העין, באמצעות דפוסי כיול שרכשתי און-ליין.
יש למקרן כמה מצבי צבע ראשוניים. באמצעות האופו אני יכול לדעת באיזו רמת ניט הכותר הספציפי עבר מאסטרינג.
כיילתי מצב צבע אחד ל- 4K ב- 1000 ניטס ומצב שני ל-4000 ניטס.
כיילתי עוד מצב אחד לבלוריי (Rec. 709 , SDR).

הדבר הראשון שמיד שמתי לב אליו בסוני זו החדות. היה צפוי מפאנלים שהם נייטיב 4K.
סרטים כמו "האיש שנולד מחדש", סצינות איימקס ב-"משימה אפשרית 6" פשוט מדהימות.
בסרטים שצולמו בפילם או עשו להם תיקוני צבע עם הרבה גריין, הרזולוציה מעצימה את הגרעיניות. זה רק בסרטים מסויימים. זו לא בעיה מבחינתי כי אני חווה את זה כחלק מסגנון הצילום. מה גם שאפשר מאוד לצמצם את זה באמצעות שינוי הגדרות ה- שארפנס.

ברור לי שרק עכשיו אני מתחיל לראות רזולוצית 4K. יחד עם זאת- הטכנולוגייה של אפסון של הטיית פיקסלים היא מצויינת!
התמונה שמתקבלת באפסון היא באופן משמעותי חדה יותר מ-1080.
עופר פעם קרא לזה "3K", אני מאוד מתחבר לזה. זה חד מאוד, זה יותר מ- 1080, אבל זה לא 4K.

פחדתי מאוד מהבהיקות של המקרן. בנתונים כתוב שהוא מפיק 1500 לומנס לעומת 2200 של האפסון. אבל, ואני באמת לא יודע איך, הסוני הרבה יותר בוהק. אני מניח שזה קשור לשיטת הפאנלים שלהם.
זה כמובן בולט יותר בסרטי HDR (למשל גודזילה-מלך המפלצות). מצאתי את עצמי מכווץ עיניים בהבזקי אור.
יחד עם זאת, וכפי שכבר הבנתי לפני רכישת המקרן- רמת השחור לא ממש טובה. מצאתי שזה כמעט לא מפריע לי בתוכן רגיל (כמעט כל סרט).
שני מצבים שהנושא הזה כן בולט: 1. פייד טו-בלאק. 2. סצינות "בחלל".
בפייד-טו-בלק, המסך מחשיך אבל עדיין רואים עליו טיפה אור מהמקרן, לכן החושך הוא מעט אפרפר.
בסצינות "בחלל", למשל הפתיחות של "מלחמת הכוכבים", או סרט כמו "בין כוכבים". לצערי החלל השחור בין הכוכבים פשוט לא מספיק חשוך והוא כאמור מעט אפרפר.

אני משווה כשאני מסתכל על חלקים אחרים בחדר מחוץ למסך. למשל מסגרת המתכת השחורה של מסך ההקרנה, אני רוצה לראות שהשחור בתמונה בסרט- יותר שחור מהחפץ שבחדר- עם הסוני זה לא תמיד המצב.
בסצינות אחרות זה לא מורגש. יום, לילה, חוץ, פנים… התמונה בקונטרס מצוין.
כי למרות שהשחורים פחות כהים, הבהיקות הגבוהה בסוני מוסיפה לקונטרס. מפני שהטווח בין החלקים הבוהקים לחלקים הכהים מאוד מתרחב.

באפסון: פייד-טו-בלאק היה שחור כמעט מוחלט לגמרי. החדר היה הופך אפל לחלוטין.
בסצינות "חלל", השחורים היו יותר טובים מהסוני אבל במחיר של עמעום של כל התמונה (כי הצמצם הדינאמי היה נכנס לעבודה).
לכן החוויה שלי מהאפסון הייתה שהקונטרס היה פחות רחב.

ב-סוני, בזכות הבהיקות, סרטי HDR נראים מעולים. יש המון אור "לעבוד איתו" והסוני עושה עבודה מצויינת. סצינות עם אש, שמש, ניאונים, נראות מעולה. יש מה שנראה "פופ" של בצבעים החוצה בזכות הבהיקות.
הבהיקות הזו גם מאפשרת כיול מאוד רחב של הצבעים ולכן יש תחושה שהם 'מלאים' יותר מבלי להיות "רוויים" מדי. אז סרט ב-HDR נראה גם ססגוני מאוד ועדיין טבעי.

לצערי חווית ה-HDR באפסון9300 הייתה טובה אבל לא מצויינת. בעיקר כי התמונה הייתה טיפה מעומעמת. הייתי מקבל את כל הפרטים בטווחים הבוהקים, אבל לא הרגשתי את האור שבפריים.

פיצ'ר מאוד מאוד חמוד של הסוני, הוא אפשרות של זום לתוכן ב- 16:9, או ב- 1:2.35.
הפאנלים במקרן הם 4096 על 2160 (4K full frame).
סרטי 4K מגיעים ברזולוציית 3840 על 2160 (UHD).

אז אם המקרן מציג אות וידאו פיקסל טו פיקסל, נשארים לרוחב הפאנל 256 פיקסלים לא מנוצלים (128 בכל צד).
בסוני כנראה חשבו על זה, ובלחיצת כפתור יעודי בשלט, המקרן יעשה זום על התמונה ובעצם ינצל את כל 4096 הפיקסלים לרוחב התמונה.
זה מגדיל טיפה את התמונה ובעיקר מנצל יותר חלקים בפאנל.
יש פונקצייה דומה גם לסרטים ב- 16:9.


לסיכום:
מרוויחים רזולוציה, צבעים, בהיקות גבוהה שנותנת טווח דינאמי גבוה, ביצועי HDR (בזכות בהיקות גבוהה).

מוותרים על: צמצם דינאמי, שחור מוחלט, זיכרונות עדשה, כיסוי עדה ממונע.

לדעתי יש מה להשוות בין המקרנים. יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן.
ממה שאני קורא כאן בפורום- יש אנשים שרזולוציה יותר חשובה להם ויש כאלה שקונטרס נראה להם יותר חשוב, זה לגמרי העדפה אישית של כל אחד.

במאזן הכללי עבורי- הרווח עולה על ההפסד, המקרן מעולה לסרטים ואני מאוד אוהב את הסוני שלי 😎
גל נעים - Gal Naim,
כמו ששומעים.

איתי_הגיתי
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5978
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 80 פעמים
קיבל תודות: 86 פעמים

Re: עברתי מאפסון 9300 לסוני 270 - אמ;לק : אני לא חוזר אחורה :)

לינק להודעה #6 

גם אני עברתי מאפסון (ישן יותר) ל 270, ואני מסכים עם כל מילה שלך.
הסוני פשוט מסנוור, לכן אני על מצב LOW במנורה...
לגבי HDR, הורדתי כיוליי גאמה ממישהו באיזה פורום, כי ה HDR נראה קונטרסטי/כהה ישר מהמפעל.

שלח תגובה

חזור אל “מקרנים”