באינטרנט יש איזושהי דיעה רווחת שכיום לגיימינג רצוי "לא פחות מ 8 ליבות, כי בקונסולות החדשות זה מה שיש ומפתחות המשחקים מכוונות לשם".
הערוץ המקצועי הבא בדק האם זה נכון, ומה באמת משפיע על הביצועים במשחקים, האם זה מספר הליבות? התדר שלהם? ואולי דווקא כמות זיכרון המטמון של המעבד?
כל התשובות בווידאו המעניין הבא:
מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
משחקים לא מנצלים הרבה ליבות נוספות (כמו גם הרבה תוכנות אחרות, פשוט במשחקים בפרט מאד קשה לעשות התאמות לניצול ליבות מרובות). כמובן שזה לא גורף לכל המשחקים, אבל גם המשחקים שמנצלים ליבות מרובות בצורה טובה יחסית עדיין לא מתקרבים ללנצל את הכל. בסוף יש thread אחד שמנצל ליבה אחת ל-100% (ולפעמים גם זה לא אם צוואר הבקבוק הוא כרטיס המסך), ו-threads נוספים מבצעים משימות "קלות" יותר ככה שגם אם יש לך הרבה ליבות נוספות וגם אם קצת, הן יסתדרו איתם בקלות. לכן למשחקים בעיקר חשוב single thread performance (כל עוד יש לך 4 ליבות לפחות). ועוד יותר חשוב בכלל כרטיס המסך...
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
GalZohar - רואים שלא צפית בווידאו...
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
רשמתי מה שאני יודע, בלי קשר לאם הסרטון מסכים עם זה או לא. זה סרטון של 20 דקות ועם הרבה חפירות מעבר למה שחשוב.
העפתי מבט והוא מקבל מאות (!) פריימים לשנייה בחלק מהבדיקות. כלומר ההבדלים בביצועים לשימושים הנ"ל חסרי משמעות לחלוטין מבחינה מעשית. בבדיקות שבהן הוא קיבל frame rate נמוך יותר (כנראה בגלל עומס על כרטיס המסך, או לפחות לרוב האנשים זו תהיה הסיבה גם אם אצלו זה לא), רואים שכמעט אין הבדל. ואם לוקחים משחק ספציפי שמעמיס על ה CPU אולי תראה יותר הבדל אם המשחק בנוי בהתאם, אבל זה מקרים מיוחדים ולא מה שתראה ברוב המשחקים.
בנוסף, מה שהוא לא הראה בכלל זה benchmark של single thread בהשוואה לביצועים של המשחק, שלטענתי אם תבדוק את זה כנראה תקבל קורלציה טובה בין שני המדדים הללו, יותר מאשר מדדים אחרים שאתה יכול להסתכל עליהם לפני הקניה. אם וכמה זכרון המטמון עוזר לביצועים יבוא לידי ביטוי גם ב benchmark של single thread.
ובכלל, לרוב המוחלט של הגיימרים (מחשבים עד 8000 ש"ח וכנראה גם יותר) צוואר הבקבוק נמצא בכרטיס המסך ולא במעבד, ואז גם מעבד של חללית לא יעזור.
העפתי מבט והוא מקבל מאות (!) פריימים לשנייה בחלק מהבדיקות. כלומר ההבדלים בביצועים לשימושים הנ"ל חסרי משמעות לחלוטין מבחינה מעשית. בבדיקות שבהן הוא קיבל frame rate נמוך יותר (כנראה בגלל עומס על כרטיס המסך, או לפחות לרוב האנשים זו תהיה הסיבה גם אם אצלו זה לא), רואים שכמעט אין הבדל. ואם לוקחים משחק ספציפי שמעמיס על ה CPU אולי תראה יותר הבדל אם המשחק בנוי בהתאם, אבל זה מקרים מיוחדים ולא מה שתראה ברוב המשחקים.
בנוסף, מה שהוא לא הראה בכלל זה benchmark של single thread בהשוואה לביצועים של המשחק, שלטענתי אם תבדוק את זה כנראה תקבל קורלציה טובה בין שני המדדים הללו, יותר מאשר מדדים אחרים שאתה יכול להסתכל עליהם לפני הקניה. אם וכמה זכרון המטמון עוזר לביצועים יבוא לידי ביטוי גם ב benchmark של single thread.
ובכלל, לרוב המוחלט של הגיימרים (מחשבים עד 8000 ש"ח וכנראה גם יותר) צוואר הבקבוק נמצא בכרטיס המסך ולא במעבד, ואז גם מעבד של חללית לא יעזור.
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
אין תשובה חד משמעית על השאלה הזו. זה תלוי במשחק ובחומרה של המחשב. אין צוואר בקבוק אחד שהוא תמיד צוואר בקבוק, ולא ראיתי את הוידאו.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
האמ;לק של הסרטון הוא שברוב המשחקים בהם המעבד משחק תפקיד, מה שחשוב יותר הוא כמות הזכרון המטמון ולא מספר הליבות.
זה מתורגם למצב בו ה-Ryzen 5 5600X זה בערך המעבד הכי טוב שאפשר לקנות היום למשחקים. הוא לא נופל כמעט בכלום משאר המעבדים בסדרות הגבוהות יותר, ובאינטל ע"מ להוציא ביצועים דומים, צריך ללכת על דגמי הקצה בכדי לקבל את מלוא הזכרון המטמון שהמעבדים שלהם מציעים.
זה מתורגם למצב בו ה-Ryzen 5 5600X זה בערך המעבד הכי טוב שאפשר לקנות היום למשחקים. הוא לא נופל כמעט בכלום משאר המעבדים בסדרות הגבוהות יותר, ובאינטל ע"מ להוציא ביצועים דומים, צריך ללכת על דגמי הקצה בכדי לקבל את מלוא הזכרון המטמון שהמעבדים שלהם מציעים.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
תודה לאל - סופסוף תגובה שרלוונטית לדיון ובאמת נעה סביב המסקנות אליה הגיע הבודק בווידיאו24/08/2021 10:44TheCoolest כתב: ↑ האמ;לק של הסרטון הוא שברוב המשחקים בהם המעבד משחק תפקיד, מה שחשוב יותר הוא כמות הזכרון המטמון ולא מספר הליבות.
זה מתורגם למצב בו ה-Ryzen 5 5600X זה בערך המעבד הכי טוב שאפשר לקנות היום למשחקים. הוא לא נופל כמעט בכלום משאר המעבדים בסדרות הגבוהות יותר, ובאינטל ע"מ להוציא ביצועים דומים, צריך ללכת על דגמי הקצה בכדי לקבל את מלוא הזכרון המטמון שהמעבדים שלהם מציעים....
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
כתבת כותרת מבטיחה ואתה מצפה שנתייחס לאיזה וידאו שצרפת כתנך של חומרת הגיימינג. קיבלת תשובות יותר מעמיקות מלינק.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
nir11 - כתבתי כותרת שמסבירה בדיוק מה נבדק בווידאו. תצפה, לא תצפה - החלטה שלך, אבל להגיב בלי שום צפייה וללא שום קונטקסט = בזבוז זמני של כולם. ואתה ממשיך להגיב בלי לצפות (ובלי ללמוד שום דבר חדש בדרך), אז תרשה לי להפסיק להגיב לך - מיותר.
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
הזכרת לי את הכתבות שבוואלה שמתימרות (אחת ולתמיד...) לתת את כל התשובות וחודש אחרי יש להם תשובות אחרות לגמרי לאותו נושא בדיוק18/08/2021 14:52Huber כתב: ↑ באינטרנט יש איזושהי דיעה רווחת שכיום לגיימינג רצוי "לא פחות מ 8 ליבות, כי בקונסולות החדשות זה מה שיש ומפתחות המשחקים מכוונות לשם".
כל התשובות בווידאו המעניין הבא:...
כאן למשל הם יותר ריאליים בתשובות שלהם:
https://www.gamingscan.com/how-many-cores-for-gaming/
אם כבר מהמרים אז עדיף להמר על התצורה של הקונסולות כי הן מחזיקות יותר שנים וגם כי כנראה הן אלה שנותנות את הטון ליוצרי המשחקים כך שרוב הסיכויים שגם משחקים עתידיים יותאמו אליהם ולא לאיזה מפרט איזוטרי של גיימר כלשהו שהחליט שהוא קונה מעבד עם 12 ליבות ליתר ביטחון ואז יצר לעצמו צוואר בקבוק ב-GPU.
מן הסתם אין תשובה נכונה אחת וזה מדגיש עוד יותר את העדיפות לקונסולה ששם יש ביטחון שכל דבר שיצא לקונסולה ירוץ חלק במשך כמה שנים לפחות, פלוס זה שעולה רבע מחיר.
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
לא חוכמה לרוץ חלק על קונסולה עם גרפיקה ברמה שמותאמת לקונסולה על כל מגבלותיה. במחשב אפשר להשקיע הרבה יותר כסף וגם יש לכסף הזה תמורה (אלא אם כן זה משחק מותאם לקונסולה שלא עבר כמעט שום שינוי בהתאמה למחשב אח"כ, ואז גם חומרה זולה כנראה תריץ אותו יופי).
מה שאני טוען זה שהבדיקות שהוא עשה לא רלוונטיות להחלטות שרוב האנשים צריכים לעשות כשהם קונים מחשב. אז מה אם הוא מצא benchmark שבו ה cache תורם יותר ממאפיינים אחרים? אז זה אומר שזה הדבר הכי חשוב לשפוך עליו כסף? הוא הגיע למסקנה שה-cache משפיע על הביצועים של המעבד, כל מסקנה מעבר לזה זה שימוש שגוי או לכל הפחות לא מבוסס בנתונים שנמדדו.
בסוף, לרוב המשחקים לרוב מחשבי הגיימרים בעולם לא יהיה הבדל משמעותי (אם בכלל) בין מעבד ב-1000 ש"ח למעבד ב-5000 ש"ח. פשוט כי צוואר הבקבוק זה כרטיס המסך. וגם במקרים שבהם צוואר הבקבוק זה המעבד, ככל הנראה הנתון שכדאי להסתכל עליו זה benchmark של single thread, או יותר טוב של המשחק עצמו במצבים הרלוונטיים על חומרה רלוונטית, ולא באמת ניתן להסיק מנתונים יבשים של המעבד כמה טוב משחקים ירוצו עליו, למרות שכביכול הוא טוען שניתן להסיק את זה מהבדיקות שלו. אני לא מתווכח עם התוצאות אלא לגבי הרלוונטיות שלהן.
בסוף העלת פה שאלה וטענת שהסרטון עונה עליה. אני עניתי את התשובה שלי לשאלה. ואחכ גם התייחסתי לבדיקות בסרטון (למרות שלא ראיתי 100% ממנו) ונראה שהן לא הכי רלוונטיות. בסוף כדי לבדוק CPU במשחקים בד"כ צריך להביא את המשחק למצב לא סטנדרטי או לא רלוונטי כדי לראות הבדלים. וזה פחות או יותר מה שהוא עשה. לדעתי זה טעות להסתמך על זה בתור משהו מרכזי שיכול להנחות אותך לרכישה הבאה.
מה שאני טוען זה שהבדיקות שהוא עשה לא רלוונטיות להחלטות שרוב האנשים צריכים לעשות כשהם קונים מחשב. אז מה אם הוא מצא benchmark שבו ה cache תורם יותר ממאפיינים אחרים? אז זה אומר שזה הדבר הכי חשוב לשפוך עליו כסף? הוא הגיע למסקנה שה-cache משפיע על הביצועים של המעבד, כל מסקנה מעבר לזה זה שימוש שגוי או לכל הפחות לא מבוסס בנתונים שנמדדו.
בסוף, לרוב המשחקים לרוב מחשבי הגיימרים בעולם לא יהיה הבדל משמעותי (אם בכלל) בין מעבד ב-1000 ש"ח למעבד ב-5000 ש"ח. פשוט כי צוואר הבקבוק זה כרטיס המסך. וגם במקרים שבהם צוואר הבקבוק זה המעבד, ככל הנראה הנתון שכדאי להסתכל עליו זה benchmark של single thread, או יותר טוב של המשחק עצמו במצבים הרלוונטיים על חומרה רלוונטית, ולא באמת ניתן להסיק מנתונים יבשים של המעבד כמה טוב משחקים ירוצו עליו, למרות שכביכול הוא טוען שניתן להסיק את זה מהבדיקות שלו. אני לא מתווכח עם התוצאות אלא לגבי הרלוונטיות שלהן.
בסוף העלת פה שאלה וטענת שהסרטון עונה עליה. אני עניתי את התשובה שלי לשאלה. ואחכ גם התייחסתי לבדיקות בסרטון (למרות שלא ראיתי 100% ממנו) ונראה שהן לא הכי רלוונטיות. בסוף כדי לבדוק CPU במשחקים בד"כ צריך להביא את המשחק למצב לא סטנדרטי או לא רלוונטי כדי לראות הבדלים. וזה פחות או יותר מה שהוא עשה. לדעתי זה טעות להסתמך על זה בתור משהו מרכזי שיכול להנחות אותך לרכישה הבאה.
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
לא יודע אם בסכום של קונסולה אפשר להרכיב מחשב שיריץ את כל המשחקים הכבדים שרצים חלק בקונסולה, בטח שלא ב-4K כפי שקיים בדור האחרון.24/08/2021 13:06GalZohar כתב: ↑ לא חוכמה לרוץ חלק על קונסולה עם גרפיקה ברמה שמותאמת לקונסולה על כל מגבלותיה. במחשב אפשר להשקיע הרבה יותר כסף וגם יש לכסף הזה תמורה (אלא אם כן זה משחק מותאם לקונסולה שלא עבר כמעט שום שינוי בהתאמה למחשב אח"כ, ואז גם חומרה זולה כנראה תריץ אותו יופי)....
לא חולק על זה שיש תמורה לכסף רק שהתמורה עם תועלת שולית פוחתת משמעותית לעומת הקפיצה במחיר גם מבחינת המשחקים שזה בכלל רלוונטי להם וגם בגלל שעיקר התועלת באפשרות ליותר פרטים ויזואליים ואפילו לא ברזולוציה. במיוחד לאחרונה שעלות כרטיסי המסך לא מרקיעה שחקים לעומת עלותם ליצרני הקונסולות. כן מקבלים בקונסולה יכולות גרפיות הרבה יותר טובות ממה שאפשר לקנות באותו כסף כאדם פרטי.
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
יכול להיות שאם אתה רוצה ביצועים של קונסולה, תקבל אותם יותר בזול בקונסולה. אבל אם אתה רוצה ביצועים טובים יותר בקונסולה אין איך להשיג את זה. למי שהגרפיקה של משחקי הקונסולה מספקת אותו ואין לו בכלל עניין למשחקים שכלל לא זמינים לקונסולה, ואין לו צורך במחשב ביתי בכלל או שיש לו כבר מחשב שלא מספיק טוב למשחקים ולא ניתן לשדרוג אבל עונה לצרכיו האחרים (כי צריך לקחת בחשבון גם את זה שרוב האנשים צריכים מחשב בבית וגם אם הוא לא למשחקים הוא עולה כסף)... אז כן קונסולה זה עדיף.
אולי היום קונסולות כבר מריצות הרבה (?) משחקים ב-4k אבל בד"כ לא ב-FPS שתוכל להשיג על מחשב עם חומרה טובה. הכל עניין של לאן שואפים ובמה מסתפקים.
בכל מקרה זה כבר קצת סוטה מנושא הדיון שהיה בכלל בחירת CPU למחשב גיימינג, ושם לדעתי לרוב האנשים פשוט צריך לקחת אחד "מספיק טוב" ולהשאיר תקציב לכרטיס המסך, אלא אם כן זה מחשב בתקציב גבוה ביותר.
אולי היום קונסולות כבר מריצות הרבה (?) משחקים ב-4k אבל בד"כ לא ב-FPS שתוכל להשיג על מחשב עם חומרה טובה. הכל עניין של לאן שואפים ובמה מסתפקים.
בכל מקרה זה כבר קצת סוטה מנושא הדיון שהיה בכלל בחירת CPU למחשב גיימינג, ושם לדעתי לרוב האנשים פשוט צריך לקחת אחד "מספיק טוב" ולהשאיר תקציב לכרטיס המסך, אלא אם כן זה מחשב בתקציב גבוה ביותר.
- benny123
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5991
- הצטרף: אוקטובר 2009
- מיקום: אצלך במחשב
- נתן תודות: 556 פעמים
- קיבל תודות: 937 פעמים
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
מה עם מעבדי XEON לטובת משחקים? הבנתי הרשמים די חיוביים אבל צריכת חשמל גבוהה ואין אפשרות למצב "שינה"... חוץ מזה אוכל הכל עם כרטיס מסך בהתאם
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: מה משפיע יותר על ביצעוים במשחקים? מספר ליבות? תדר? זיכרון מטמון?
benny123 - מה?! מעבזי זיאון גרועים למשחקים. התדרים שלהם לרב נמוכים משמעותית, הם יקרים יותר ומצריכים לוחות אם יקרים יותר. אפס יתרונות - רק חסרונות.
יש סיבה למה מעבדי זיאון פונים לשוק השרתים ולא לשוק הביתי.
יש סיבה למה מעבדי זיאון פונים לשוק השרתים ולא לשוק הביתי.