הרמקולים שברשותך הם 2WAY במקורם עד כמה שזכור לי , אלא אם מישהו שינה אותם במשך הזמן - אין שום צורך להפוך אותם ל - 2WAY.udii כתב:
דבר נוסף הרמקול שלי הוא 4WAY
הייתי רוצה להפוך אותו ל 2WAY
יש לך המלצה לקרוס בשבילי ? אקיבי\פסיבי (מה שיתן באס יותר חזק ....)...
אומגה אודיו OLP-603 סיפור בהמשכים :idea:
- nirses
- חבר ותיק
- הודעות: 1143
- הצטרף: אוקטובר 2005
- שם מלא: ניר שמשון
- מיקום: תל הביב - כן, התכוונתי לזה.
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 33 פעמים
ודרך אגב - שמעתי את הרמקולים האלה בשתי הזדמנויות שונות ולי הם נשמעו טוב למדי . הדבר שלי הפריע בהם שהבס שלהם היה קצת חזק לי מידי וכיסה מעט את תחום המיד אבל במידה מועטה בלבד . הייתי מציע לך בפירוש לשמוע אותם עם עוד מגבר או שניים לפני שאתה פוסל אותם לגמרי כי בסה"כ הם רמקולים טובים .
לו הייתי רוטשילד ...
- roypeles
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3058
- הצטרף: נובמבר 2006
- שם מלא: רואי
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 68 פעמים
- קיבל תודות: 95 פעמים
תראה, אני חושב שהעובדה נעוצה במגבר. בגלל שיש לך מגבר כל כך טוב ומשובח, הקלטות טובות נשמעות מעולה, והקלטות פחות טובות נשמעות רע, והרע הזה בולט בהגברה איכותית הרבה יותר מהגברה חלשה יותר ופחות איכותית. (זה בעצם משמעותו של המושג HIFI - היי פידליטי - נאמן למקור).
אם בחלק מההקלטות הרמקולים נשמעים נהדר. אז הבעיה לא ברמקולים.
גם לי זה קרה, לאחר שדרוג הציוד, היו הקלטות שלא יכולתי אפילו לשמוע אותם מרוב שהם נשמעו רע. בהתחלה ניסיתי אולי להאשים את המגבר, כי הרי קודם זה נשמע טוב יותר, אבל ברגע ששמעתי איך נשמעת הקלטה טובה הבנתי את הבעיה.
במקרה כזה, משתמע כי אם ברמקול אחר תשמע את אותה ההקלטה טוב, אזי אותו הרמקול אמור להיות פחות טוב ופחות נאמן למקור.
אם הבס מרוח, סביר להניח במקרה הזה שמקורו בהקלטה לא ברמקולים. תחשוב עם עצמך באיזה הגברות הוא נשמע לך טוב. ותזכור תמיד, שלאו דווקא הגברה יקרה היא הגברה טובה.
תחשוב על זה.
תן להם צ'אנס עם כמה סוגי מוסיקה שונים והקלטות שונות.
אני חושב שעוד לא התרגלת לצליל שהמגבר הזה יודע להפיק שעולה עשרות מונים על מה שהיה לך עד היום (ואני לא סופר את הק"ב...).
ועוד משהו, תנסה עם הלאודנס ובלי הלאודנס. לפעמים הוא נהדר ולפעמים פחות.
אם בחלק מההקלטות הרמקולים נשמעים נהדר. אז הבעיה לא ברמקולים.
גם לי זה קרה, לאחר שדרוג הציוד, היו הקלטות שלא יכולתי אפילו לשמוע אותם מרוב שהם נשמעו רע. בהתחלה ניסיתי אולי להאשים את המגבר, כי הרי קודם זה נשמע טוב יותר, אבל ברגע ששמעתי איך נשמעת הקלטה טובה הבנתי את הבעיה.
במקרה כזה, משתמע כי אם ברמקול אחר תשמע את אותה ההקלטה טוב, אזי אותו הרמקול אמור להיות פחות טוב ופחות נאמן למקור.
אם הבס מרוח, סביר להניח במקרה הזה שמקורו בהקלטה לא ברמקולים. תחשוב עם עצמך באיזה הגברות הוא נשמע לך טוב. ותזכור תמיד, שלאו דווקא הגברה יקרה היא הגברה טובה.
תחשוב על זה.
תן להם צ'אנס עם כמה סוגי מוסיקה שונים והקלטות שונות.
אני חושב שעוד לא התרגלת לצליל שהמגבר הזה יודע להפיק שעולה עשרות מונים על מה שהיה לך עד היום (ואני לא סופר את הק"ב...).
ועוד משהו, תנסה עם הלאודנס ובלי הלאודנס. לפעמים הוא נהדר ולפעמים פחות.
- yehudaa (פותח השרשור)
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4144
- הצטרף: מאי 2006
- נתן תודות: 158 פעמים
- קיבל תודות: 256 פעמים
עדכון
התעסקתי עם הרמקולים היום .....
וברוב טיפשותי עשיתי בהם כמה פגמים .......
לכן הם לא ראויים למכירה .....
אז הנה נולד לו פרוייקט DIY
זה יהיה הקרוס אובר החדש
http://www.mavin.com/index.php?crn=202& ... how_detail
עדכון בהמשך ....
התעסקתי עם הרמקולים היום .....
וברוב טיפשותי עשיתי בהם כמה פגמים .......
לכן הם לא ראויים למכירה .....
אז הנה נולד לו פרוייקט DIY
זה יהיה הקרוס אובר החדש
http://www.mavin.com/index.php?crn=202& ... how_detail
עדכון בהמשך ....
Re: אומגה אודיו OLP-603 סיפור בהמשכים :idea:
מה נסגר בסוף עם הרמקולים?
יש לי שני רמקולים מאותו דגם.
אבל הם שונים ממה שהיה לך. אצרף תמונות בהמשך.
וופרים שונים ממה שיש לך.
וופר אחד יושב בקופסא דגורה משלו (SEALED) וופר שני יושב בקופסה אחרת ביחד עם טוויטרים ופורט של באס (OPEN BOX).
על מדבקה מאחורה רשום שיש שני טוויטרים שונים בגדולים של 1.1 ו-1.25 אינץ. אבל בפועל יש שני טוויטרים זהים של 1.1. אני חושב שהם של MOREL MDT29 אבל על טוויטרים לא רשום מילה. קניתי לשני הטוויטרים ממבראנות חדשות מ-MOREL. דגם ממבראנות נקרא R-29. ממבראנות ישינות היהו במצב גרוע, עם חורים לולא צורה.
שני הטוויטרים נזנים מאותן נקודות על קרובוסר אבל על מדבקה מאחורה רשום שהם 4 WAY.
אני סבור שאף אחד לא שינה שום דבר ברמקולים אלו כי כל הדרייבים היהו מודבקים לקופסא בדבק מקורי.
חיה מזרה כזאת.
בקרוסובר יש שני אלקרוליטים של 22UF של איזשהו בראנד סיני SAMWHA שאותם אני הולך הלחליף ל-
RBD-080: 22uF 100Vdc Elna RBD Electrolytic Bipolar Capacitor
קבל שני הוא EVOX MMK 100V 10% 5.6UF שאותם אני הולך הלחליף ל-
CSA 5U6H250V: 5.6uF 250Vdc ClarityCap CSA Range Polypropylene
נראה מה תהיה תוצאה.
בנתיים הם נשמעים די גרוע, סאונד מרוח כזה. מקווה שזה לא בעיה של וופרים אולי מגבר שלי NAD C316BEE חלש טיפה.
יש לי שני רמקולים מאותו דגם.
אבל הם שונים ממה שהיה לך. אצרף תמונות בהמשך.
וופרים שונים ממה שיש לך.
וופר אחד יושב בקופסא דגורה משלו (SEALED) וופר שני יושב בקופסה אחרת ביחד עם טוויטרים ופורט של באס (OPEN BOX).
על מדבקה מאחורה רשום שיש שני טוויטרים שונים בגדולים של 1.1 ו-1.25 אינץ. אבל בפועל יש שני טוויטרים זהים של 1.1. אני חושב שהם של MOREL MDT29 אבל על טוויטרים לא רשום מילה. קניתי לשני הטוויטרים ממבראנות חדשות מ-MOREL. דגם ממבראנות נקרא R-29. ממבראנות ישינות היהו במצב גרוע, עם חורים לולא צורה.
שני הטוויטרים נזנים מאותן נקודות על קרובוסר אבל על מדבקה מאחורה רשום שהם 4 WAY.
אני סבור שאף אחד לא שינה שום דבר ברמקולים אלו כי כל הדרייבים היהו מודבקים לקופסא בדבק מקורי.
חיה מזרה כזאת.
בקרוסובר יש שני אלקרוליטים של 22UF של איזשהו בראנד סיני SAMWHA שאותם אני הולך הלחליף ל-
RBD-080: 22uF 100Vdc Elna RBD Electrolytic Bipolar Capacitor
קבל שני הוא EVOX MMK 100V 10% 5.6UF שאותם אני הולך הלחליף ל-
CSA 5U6H250V: 5.6uF 250Vdc ClarityCap CSA Range Polypropylene
נראה מה תהיה תוצאה.
בנתיים הם נשמעים די גרוע, סאונד מרוח כזה. מקווה שזה לא בעיה של וופרים אולי מגבר שלי NAD C316BEE חלש טיפה.