18/03/2021 14:59
digest כתב: ↑
הדוגמה לא טובה, כי ידעת מה הוא בערך המחירון/מצב השוק של הרכב לפני שעשית תיקון ב6000 ש״ח. אצלי הכל הפוך: אני קונה טלוויזיה בין הטובות בכל הפרמטר האפשרי, ובין היקרות עבור צרכן רגיל, ואחרי שנתיים בלבד אני צריך לזרוק אותה לפח?
זה לא אמור לעבוד כך עם מוצרים יקרים!
ובוודאי לא עם החברה כמו סמסונג. אם סיכוי של תקלת הפנל הוא לא אפסי ולתקן/להחליף הפנל עולה פי 2 עלות של טלוויזיה חדשה (כן, נתנו לי ״הצעת תיקון״ בסך 18000 שקל!) אז סמסונג צריכה לתת אחריות של 4 או 5 שנים ספציפית לפנל ,( או בשעות עבודה של הפנל ביחס לממוצע).
חזרה לדוגמה עם רכב, היצרן/היבואן לא יכולים לומר לך 3 שנים לאחר שקנית רכב ב100-200Kש״ח - תזרוק את הרכב, אנחנו לא מתקנים אותו. כנ״ל עם מקררים, מזגנים וכל דבר יקר אחר, אשר כבר מצדיק תביעות, כאב ראש וכו׳.
...
יש לך טעות קטנה - מאיפה היה לי לדעת את מחירון/מצב השוק של הרכבים?!
מה אני איש מכירות של מכוניות משומשות?
וגם הרכב לא שאל אותי מתי למות - מת כשבא לו.
אני אזרום אם הדוגמא שלך. זה כמו שתקנה רכב חדש ב-200 אלף שקל, ותקבל 3 שנים אחריות.
אבל אחרי 3 שנים וחצי פתאום אתה מגלה שהרכב הלך טוטאלוס. לא משנה מה הסיבה - נפל לנהר, מישהו נכנס בו וברח, הוריקן העיף אותו לקנזס... בשורה התחתונה, לא אשמתך. (קצת קשה להשוות כי בטלויזיות יש רכיב בודד שמהווה 90% מהטלויזיה, וברכב לא)
אתה בא לחברת הרכבים ואומר להם: תתקנו לי.
אומרים לך, לא כלכלי. לתקן יעלה יותר מלקנות חדש.
ואז אתה בא ומתרעם: איך יכול להיות שחברת רכבים שמכרה לי קכב יוקרה ב-200 אלף שלך, לא יודעת לתקן את הרכב שלה 3.5 שנים אחרי שהוא עלה על הכביש?
עכשיו תבוא ותגיד בצדק: ברכב זה לא יקרה, כי אני יודע שהרכב הוא יקר, בטוח יהיה לי ביטוח מקיף!
ואתה תהיה צודק.
אבל אתה ידעת שאתה קונה טלויזיה יוקרתית בעשרות אלפי שקלים, ובחרת שלא להרחיב לה את האחריות.
ובחרת גם לא לעשות ביטוח פרטי משלך.
אני מבין את הבאסה, ולגמרי יכול להזדהות.
אני חושב שזה אחד הסיוטים הגדולים של כל בעל טלויזיה שהטלויזיה תתקלקל אחרי שנגמרה האחריות.
במיוחד אם זאת טלויזיה יקרה כל כך.
אני פשוט חושב שבמקרה הזה אין כל כך טען לחפש אשמים.
מוצרי אלקטרוניקה יכולים להתקלק (כמו כל דבר אחר), וככל שהמוצר יותר מודרני - ככה יותר קשה לתקן אותו.