שלום.
השאלה הזו מופנית לאנשים שמנהלים את אוסף המוזיקה שלהם על גבי הארד דיסק.
רציתי לדעת - איך אתם מעבירים את הדיסקים, כלומר, איך אתם עושים ripping?
מעניין אותי במיוחד לדעת מה האודיופילים (הדיגיטליים) ביננו עושים.
אני משתמש במדריך הזה: http://xs.vc/eac/ (האם זה טוב?) ומעביר את הדיסקים ל- FLAC ולפעמים MP3 320CBR.
ועוד שאלה - האם תסכימו לנגן במערכת שלכם קובץ שהוא לא WAV או FLAC, לדוג' MP3 באיכות של 320CBR?
תודה
איך אתם עושים ripping לדיסקים שלכם? (אם בכלל)
מסכים עם כול מילה חוץ מנושא התועבה. AAC משמש את הפלאפון אבל בביטרייט של 520VBRmatanoosh כתב:הפיתרון שהראית הוא הפיתרון הנפוץ ביותר. (EAC), וככל הנראה גם אחד מהטובים אם לא הטוב שבהם.
לגבי MP3, למה לעשות דבר כזה? התשובה היא שלילית. במידת האפשר WAV, אם לא אז FLAC. אצלי MP3 נחשב לתועבה....
וחוצמיזה תועבה זו מילה חזקה מידי
יש אנשים ששומעים בפחות ונהנים (לא שאני מצליח לקלוט איך מישהו קונה לי אוזניות באלפי דולר ומגבר אוזניות ו"מצליח" לא לשמוע הבדלים , אבל מסתבר שיש כאלו
כך שאם אתה מאלו שלא מבדילים (ומאוד יתכן שזה תלוי סגנון מוסיקה ), תשתמש בAAC ולא בMP3
סוגי הדחיסה באופן כללי מתחלקים ל2:
- LOSSY - בהם יש איבוד מידע לטובת דחיסה מאסיבית כגון MP3, JPEG וכו'. לפעמים יש שימוש ברגישויות של החושים האנושיים (פסיכופיסיקה) על מנת שההבדלים לא יורגשו ע"י בן אנוש.
- LOSSLESS - בהם אין איבוד מידע והליך הדחיסה הינו הפוך, כגון FLAC, ZIP. כל מה שעושים זה מסדרים מחדש את המידע כך שהוא יתפוס פחות נפח אחסון. לדוגמא run length coding וקוד הופמן.
אין שום שום סיבה לא להשתמש בFLAC מבחינת האודיו, למעט אם יש מגבלות על כח העיבוד, שיוצרות השהיות או קפיצות בזמן פענוח אונליין.
- LOSSY - בהם יש איבוד מידע לטובת דחיסה מאסיבית כגון MP3, JPEG וכו'. לפעמים יש שימוש ברגישויות של החושים האנושיים (פסיכופיסיקה) על מנת שההבדלים לא יורגשו ע"י בן אנוש.
- LOSSLESS - בהם אין איבוד מידע והליך הדחיסה הינו הפוך, כגון FLAC, ZIP. כל מה שעושים זה מסדרים מחדש את המידע כך שהוא יתפוס פחות נפח אחסון. לדוגמא run length coding וקוד הופמן.
אין שום שום סיבה לא להשתמש בFLAC מבחינת האודיו, למעט אם יש מגבלות על כח העיבוד, שיוצרות השהיות או קפיצות בזמן פענוח אונליין.