לימון במיקרוגל ל-10 שניות.. הורס את הויטמין C???

הודעות מערכת, והודעות שאינן קשורות לאף פורום אחר.
JamesStone
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1113
הצטרף: יולי 2015
נתן תודות: 366 פעמים
קיבל תודות: 115 פעמים

לימון במיקרוגל ל-10 שניות.. הורס את הויטמין C???

הודעה שלא נקראה #1 

דיון שהיה לי היום עם אשתי.
יש לנו עץ לימון "קיץ" - נותן לימונים כל הקיץ (יש גם גירסת חורף)
אבל הלימונים שלו בד"כ גסים, עגולים עם קליפה די עבה ומחוספסת.

לעיתים, כשצריך להוציא "הרבה" מיץ מהלימון, טריק אחד הוא ללחוץ ולגלגל אותו על השיש עם כף יד פתוחה.
טריק אחר, הוא להכניס אותו למיקרו ל-10 שניות.

אשתי טוענת ש-10 השניות במיקרו פוגמים בויטמין C שקיים בכל פרי הדר.

אשמח לדעתכם (אם אפשר, המנומקת)



ג'יימס
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 70540
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 511 פעמים
קיבל תודות: 3945 פעמים

הודעה שלא נקראה #2 

אני לא מומחה גדול, אבל להבנתי בבישול ויטמין סי מתפוגג. לא מאמין שחימום קל במיקרו יפגע מהותית בויטמין סי.

כדאי לשים לב שבפרי הדר יש לא מעט ויטמין סי ביחס לפירות אחרים (מחריג פירות כמו אננס וקיווי שהם גם עשירים בזה) אבל מבחינת ההשפעה על הגוף, צריך כמות גדולה הרבה יותר של ויטמין סי בשביל לסייע נגד צינון (מן הסתם כמובן שלא כולל קורונה או וירוסים אחרים), שקשה מאוד לצרוך באופן טבעי ובאופן שנספג כראוי. יש כמוסות של ויטמין סי (לא חומצי!) שיחסית עובד לא רע, את השאריות של הויטמין הגוף יכול להפריש דרך שתן כך שאין חשש של צריכת יתר. אני אישית לוקח כדור של 500 מ"ג פעם ביום (או יותר אם אני מרגיש פחות להיט), זה לא הרבה מבחינת היכולת של הגוף לספוג את זה. זה המון אם מנסים להגיע למספרים כאלה דרך פירות הדר בלבד.

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4524
הצטרף: אוקטובר 2013
מיקום: נוף הגליל
נתן תודות: 817 פעמים
קיבל תודות: 374 פעמים
יצירת קשר:

הודעה שלא נקראה #3 

https://www.wikirefua.org.il/w/index.ph ... c_acid_-_C
ויטמין C רגיש ביותר לחמצון באוויר, במים או בטמפרטורות גבוהות. הבחלה (בישול ראשון) של ירקות לדקות ספורות מביאה לאיבוד רבע מהוויטמין, ואחוז דומה של ויטמין C יאבד בהקפאה והפשרה של פירות וירקות. בישול פירות וירקות למשל 10-20 דקות יביא לאיבוד למעלה ממחצית תכולת הוויטמין, ושימור וחימום מחדש של פירות וירקות יביא לאיבוד כשני שליש מתכולת הוויטמין. לכן, אכילת פירות וירקות טריים היא הדרך הטובה להפיק את מרב הוויטמין בפריטי מזון אלה. אידוי מאכלים עשירים בוויטמין C או חימום במיקרוגל גורם לאובדן קטן בהרבה שלו. בישול ירקות ופירות בכלי נחושת אף מגביר את פירוק הוויטמין. כיוון שויטמין C מסיס במים, בזמן בישול רוב הירקות הוא מחלחל למי הבישול. הוויטמין אינו נהרס בהכרח, כל הוא עדיין קיים במי הבישול, לכן חשוב לשמרם בתבשיל. ברוקולי הוא ירק המונע יחסית לירקות אחרים את חלחול ויטמין C למי הבישול.
...

שלח תגובה

חזור אל “כללי”