בקיצור נראה שזה מתאים רק לכיול של אודסי.
לי יש ימהה.
וממה שאני מצליח להבין ממך.לכייל מחדש
כיול עוצמה ל75db
Re: כיול עוצמה ל75db
מצטרף לשאלה - מדוע דווקא 75? מה מיוחד בנתון הזה?13/06/2021 9:48big007 כתב: ↑ אמיר
אשמח אם תבהיר את הנקודה של כיול לפי 75db.
איך זה אמור להתבצע?
במידה ומה שהבחור מציג בוידאו זאת טעות?!!...
ראיתי את הסרטון אגב וראיתי שהוא אומר ש-75 יאפשר לרמקול להגיע לפיק של 105. מעל 105 זה כבר הרס לרמקול?
ןהבנתי שאם אם כבר עושים באמצעות הטלפון אז עדיף עם אייפון כי המיקרופון שם רגיש יותר. אבל אני מסכים עם אמיר.
אולי מישהו יארגן פה קניה קבוצתית של מד SPL...?
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
נתחיל מהתחלה...14/06/2021 16:06Dannino כתב: ↑ מצטרף לשאלה - מדוע דווקא 75? מה מיוחד בנתון הזה?
ראיתי את הסרטון אגב וראיתי שהוא אומר ש-75 יאפשר לרמקול להגיע לפיק של 105. מעל 105 זה כבר הרס לרמקול?
ןהבנתי שאם אם כבר עושים באמצעות הטלפון אז עדיף עם אייפון כי המיקרופון שם רגיש יותר. אבל אני מסכים עם אמיר.
אולי מישהו יארגן פה קניה קבוצתית של מד SPL...?...
תעשיית הקולנוע קבעה, היסטורית, שהעוצמה המירבית שתושמע באולם קולנוע היא 105dB.
זה נקרא - (0dB) Full Scale.
בתעשיית הקולנוע, כל תהליך יצירת פס קול לסרטים מבוסס על מספר זה, והוא נקבע כבסיס, שיחסית אליו כל בעלי התפקידים בייצור פס הקול לסרט קובעים את הווליום של כל אלמנט בפס הקול.
מקובל בתעשיית הקולנוע, שממוצע הווליום של הדיאלוגים בסרט יהיה נמוך ב- 20dB מאותו גבול עליון מותר. (20dB- יחסית לאותו Full Scale)
אם מורידים 20dB מ- 105dB שהוא המקסימום המותר, מקבלים 85dB.
זה הווליום שמוכר בעולם כ- Reference Volume.
כאמור הוא מבטא את הווליום המרכזי בסרט, המאפשר עוד מרווח של 20dB נוספים עבור האפקטים.
עכשיו אפשר לענות לשאלה שלך - למה 75dB.
את הכיול עושים עם Pink Noise שכולם מכירים אם כיילו את הרסיבר שלהם.
בניגוד לאולם קולנוע, אם תנגן Pink Noise בחדר סטנדרטי, לא תוכל לשהות בחדר למשך זמן הכיול.
זה רעש חזק מידי.
אז בתעשיית הקולנוע הביתי, הוחלט שהווליום שבו הרסיבר ינגן את ה- Pink Noise ב- 75dB, במקום 85dB.
זה ווליום נסבל הרבה יותר.
- Alon_Solo
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4147
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: קרית אונו
- נתן תודות: 71 פעמים
- קיבל תודות: 443 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
אגב, אם זכור לי נכון, מד SPL נותן הרבה פילטרים למדידה ופילטר C בעצם מותאם לעקומת ההיענות של האוזן האנושית ולכן עבור האוזן האנושית מכיילים לפיו.
קראתי פעם שפילטר C זה לפי 85 ופילטר A זה לפי 75 אבל אולי זה לא היה מדויק
קראתי פעם שפילטר C זה לפי 85 ופילטר A זה לפי 75 אבל אולי זה לא היה מדויק
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
ברוב השימושים שבהם מודדים SPL, משתמשים ב- A-Weighted.14/06/2021 20:06Alon_Solo כתב: ↑ אגב, אם זכור לי נכון, מד SPL נותן הרבה פילטרים למדידה ופילטר C בעצם מותאם לעקומת ההיענות של האוזן האנושית ולכן עבור האוזן האנושית מכיילים לפיו.
קראתי פעם שפילטר C זה לפי 85 ופילטר A זה לפי 75 אבל אולי זה לא היה מדויק...
דווקא פילטר A מתאים יותר לעקומת השמע של האוזן האנושית.
לכן פילטר A ממש לא מתאים למדידת מערכת שמע, כי הוא לא מתאים לשימוש מתחת ל- 500 הרץ.
C-weighted הוא יותר ליניארי
פילטר A ו- C לא קשור כלל ל- 85dB או 75dB.
הם לא נוצרו דווקא למדידת מערכות שמע.
בגלל צורת עקומת ההיענות, מה שנמדד 85dB ב- C-Weighted, יימדד בערך 75dB ב- A-Weighted. כי טווח תדרים רחב מונחת משמעותית.
https://www.noisemeters.com/help/faq/fr ... weighting/
- Alon_Solo
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4147
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: קרית אונו
- נתן תודות: 71 פעמים
- קיבל תודות: 443 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
אתה קצת מנסה להוציא דברים מהקשרם. אין מתאים יותר או פחות. יש מתאים לנסיבות. לפי התקן A יותר מתאים למדידות של 40dB ו-C למדידות של קרוב ל100 וכמובן אף אחד מהם הוא לא יעודי לקל״ב.14/06/2021 20:30Amir64 כתב: ↑ברוב השימושים שבהם מודדים SPL, משתמשים ב- A-Weighted.14/06/2021 20:06Alon_Solo כתב: ↑ אגב, אם זכור לי נכון, מד SPL נותן הרבה פילטרים למדידה ופילטר C בעצם מותאם לעקומת ההיענות של האוזן האנושית ולכן עבור האוזן האנושית מכיילים לפיו.
קראתי פעם שפילטר C זה לפי 85 ופילטר A זה לפי 75 אבל אולי זה לא היה מדויק...
דווקא פילטר A מתאים יותר לעקומת השמע של האוזן האנושית.
לכן פילטר A ממש לא מתאים למדידת מערכת שמע, כי הוא לא מתאים לשימוש מתחת ל- 500 הרץ.
C-weighted הוא יותר ליניארי
פילטר A ו- C לא קשור כלל ל- 85dB או 75dB.
הם לא נוצרו דווקא למדידת מערכות שמע.
בגלל צורת עקומת ההיענות, מה שנמדד 85dB ב- C-Weighted, יימדד בערך 75dB ב- A-Weighted. כי טווח תדרים רחב מונחת משמעותית.
https://www.noisemeters.com/help/faq/fr ... weighting/...
זה שאנחנו רוצים פילטר שתואם לאוזן זה כי הכיול נעשה לטובת האוזן.
לא אמרתי גם שהם קשורים באופן ישיר ל85 או ל75. פשוט כתבת קצת דברים מעורבבים שאם מכיילים לפי 85 אז אי אפשר להיות בחדר (אגב זה אחלה - לא אמורים להיות בחדר) אבל מה זה לפי 85? זה חסר משמעות בלי לדעת 85 באיזה פילטר וזה לא ציינת. זה כמו לכתוב 20 מעלות בלי צלזיוס או פרנהייט. אז חידדתי לאיזה פילטר צריך 85 ולאיזה 75.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
לא הבנתי מה הוצאתי מאיזה הקשר.
חפש את ההסברים באנגלית, לדוגמה, איך הגיעו לעוצמות המקובלות בפס קול בסרטי קולנוע.
גם שם כשמסבירים את הנושא, לא כותבים בדיוק איך נמדד ה- SPL.
את זה צריכים לדעת אנשי המקצוע.
אין שום סיבה למדוד עם פילטר לא מתאים למשימה, רק כי הוא נותן תוצאה של מספר שאתה מכיר.
עניתי שזה בדיוק הפוך, פילטר A מותאם יותר לאוזן האנושית.14/06/2021 20:06Alon_Solo כתב: ↑ אגב, אם זכור לי נכון, מד SPL נותן הרבה פילטרים למדידה ופילטר C בעצם מותאם לעקומת ההיענות של האוזן האנושית ולכן עבור האוזן האנושית מכיילים לפיו....
משפט מעניין. מתאים לנסיבות זה בדיוק מתאים פחות או יותר לנסיבה אחת ספיציפית....
זה לא נכון....
ובכל זאת משתמשים ב- C בכיול, למרות שהוא נראה לך פחות מתאים מ- A....
מה שכתבתי זה לא מדריך למשתמש, ולא חייבים להתחיל להסביר את כל התכונות של מד SPL כדי לענות על השאלה איך הגיעו ל- 75dB.14/06/2021 22:24Alon_Solo כתב: ↑ אבל מה זה לפי 85? זה חסר משמעות בלי לדעת 85 באיזה פילטר וזה לא ציינת. זה כמו לכתוב 20 מעלות בלי צלזיוס או פרנהייט. אז חידדתי לאיזה פילטר צריך 85 ולאיזה 75....
חפש את ההסברים באנגלית, לדוגמה, איך הגיעו לעוצמות המקובלות בפס קול בסרטי קולנוע.
גם שם כשמסבירים את הנושא, לא כותבים בדיוק איך נמדד ה- SPL.
את זה צריכים לדעת אנשי המקצוע.
זו טעות....
אין שום סיבה למדוד עם פילטר לא מתאים למשימה, רק כי הוא נותן תוצאה של מספר שאתה מכיר.
- Alon_Solo
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4147
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: קרית אונו
- נתן תודות: 71 פעמים
- קיבל תודות: 443 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
מציע לך לקרוא את התקן ולא פרשנויות ואולי תבין מאיפה הבלבול שלי (או שלך).14/06/2021 22:49Amir64 כתב: ↑ לא הבנתי מה הוצאתי מאיזה הקשר.עניתי שזה בדיוק הפוך, פילטר A מותאם יותר לאוזן האנושית.14/06/2021 20:06Alon_Solo כתב: ↑ אגב, אם זכור לי נכון, מד SPL נותן הרבה פילטרים למדידה ופילטר C בעצם מותאם לעקומת ההיענות של האוזן האנושית ולכן עבור האוזן האנושית מכיילים לפיו....
משפט מעניין. מתאים לנסיבות זה בדיוק מתאים פחות או יותר לנסיבה אחת ספיציפית....
זה לא נכון....
ובכל זאת משתמשים ב- C בכיול, למרות שהוא נראה לך פחות מתאים מ- A....
מה שכתבתי זה לא מדריך למשתמש, ולא חייבים להתחיל להסביר את כל התכונות של מד SPL כדי לענות על השאלה איך הגיעו ל- 75dB.14/06/2021 22:24Alon_Solo כתב: ↑ אבל מה זה לפי 85? זה חסר משמעות בלי לדעת 85 באיזה פילטר וזה לא ציינת. זה כמו לכתוב 20 מעלות בלי צלזיוס או פרנהייט. אז חידדתי לאיזה פילטר צריך 85 ולאיזה 75....
חפש את ההסברים באנגלית, לדוגמה, איך הגיעו לעוצמות המקובלות בפס קול בסרטי קולנוע.
גם שם כשמסבירים את הנושא, לא כותבים בדיוק איך נמדד ה- SPL.
את זה צריכים לדעת אנשי המקצוע.
זו טעות....
אין שום סיבה למדוד עם פילטר לא מתאים למשימה, רק כי הוא נותן תוצאה של מספר שאתה מכיר....
היה לך איזה דחף לא נשלט לתקן אותי, אז לפחות תדייק. לכתוב לא נכון על ציטוט של התקן (שטרחתי לקרוא כי טרחת לנסות לתקן אותי) זה לא נקרא לדייק.
כלומר:
- לא יודע למה החלטת שזה הפוך או לא נכון? תחושת בטן? פילטר A מותאם לעוצמה של 40dB. כשאנחנו מדברים על עוצמות של קל״ב אז זה יותר לכיוון C. או שאתה טוען שמכיילים לא לפי אוזן אנושית? עזוב פילטר, הגיונית נראה לך שמנסים לייצר עקומה שטוחה על סמך אוזן לא אנושית?
- אני גם לא הבנתי למה כתבת שלי C נראה לא נכון? הרי אני כתבתי שC זה מה שמקובל ומתאים לאוזן ואתה מנסה לשכנע אותי שזה A. זה בדיוק להוציא מהקשרו.
- מתמטית אם שיטה אחת נותנת 75 ושיטה אחרת נותנת 85 אז אתה אמור להיות אדיש באיזו מהן למדוד רעש לבן. אתה רק צריך לדעת מה המספר הנכון לשיטה שבחרת.
- מדידות רעש מקובל לעשות היסטורית בתקן A ולכן סביר להניח שכל התקינה לאולמות קולנוע היא לפי זה (או 75 לפי C) ולכן זה לא קשור לרעש (ששוב אתה ממילא לא אמור להיות שם במהלך כיול ולהקשיב לו)
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
קשה להתווכח עם מי שלא מבין על מה הוא מדבר.
תקרא קצת על רעש לבן ורעש ורוד - זה שמשתמשים בו בכיול.
לא משתמשים בכיול ברעש לבן.
אולי אז תבין למה משתמשים ב- C-Weighted ולא ב- A-Weighted.
התקינה לאולמות קולנוע אומרת לכייל ל- 85dB, ב- C-Weighted וב- Slow.
בוודאי שאתה אמור להיות בחדר.
איך תוכל לכוון עוצמה לכל רמקול, כך שתקבל את הערך הרצוי במקום הישיבה, באמצעות מד SPL, אם לא תהיה בחדר?
תקרא קצת על רעש לבן ורעש ורוד - זה שמשתמשים בו בכיול.
לא משתמשים בכיול ברעש לבן.
אולי אז תבין למה משתמשים ב- C-Weighted ולא ב- A-Weighted.
התקינה לאולמות קולנוע אומרת לכייל ל- 85dB, ב- C-Weighted וב- Slow.
בוודאי שאתה אמור להיות בחדר.
איך תוכל לכוון עוצמה לכל רמקול, כך שתקבל את הערך הרצוי במקום הישיבה, באמצעות מד SPL, אם לא תהיה בחדר?
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
מצרף עבורך שוב את הקישור:15/06/2021 0:31Alon_Solo כתב: ↑ - אני גם לא הבנתי למה כתבת שלי C נראה לא נכון? הרי אני כתבתי שC זה מה שמקובל ומתאים לאוזן ואתה מנסה לשכנע אותי שזה A. זה בדיוק להוציא מהקשרו....
https://www.noisemeters.com/help/faq/fr ... weighting/
תקרא, ותגיד לי אתה.
מה יותר מתאים לאוזן האנושית, A-Weighted או C-Weighted?
ואחרי שתקרא למה משתמשים ב- Pink Noise ולא ב- White Noise, אולי תבין למה משתמשים ב- C-Weighted למרות שלכאורה הוא פחות מתאים.
- Alon_Solo
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4147
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: קרית אונו
- נתן תודות: 71 פעמים
- קיבל תודות: 443 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
את הקישור אני מכיר מהערה בסרטון השוואה בין מד שנחשב טוב לבין אייפון ואפליקציה (שזה בדיוק מה שאני נעזר בו) ככה שזה לא מחדש לי - https://youtu.be/QJMAeIF5yfM.15/06/2021 1:14Amir64 כתב: ↑מצרף עבורך שוב את הקישור:15/06/2021 0:31Alon_Solo כתב: ↑ - אני גם לא הבנתי למה כתבת שלי C נראה לא נכון? הרי אני כתבתי שC זה מה שמקובל ומתאים לאוזן ואתה מנסה לשכנע אותי שזה A. זה בדיוק להוציא מהקשרו....
https://www.noisemeters.com/help/faq/fr ... weighting/
תקרא, ותגיד לי אתה.
מה יותר מתאים לאוזן האנושית, A-Weighted או C-Weighted?
ואחרי שתקרא למה משתמשים ב- Pink Noise ולא ב- White Noise, אולי תבין למה משתמשים ב- C-Weighted למרות שלכאורה הוא פחות מתאים....
אז כמו שכתבתי - שניהם מתאימים - השאלה באיזה עוצמות. בגלל שעושים כיול לפיקים (כתבת 105) אז משתמשים ב-C שמתאים לאוזן האנושית בעוצמות האלה. כלומר לפי הקישור שלך עצמך לפיקים חזקים C מתאים ולא A.
לשלוח אותי לקרוא על ההבדל בין רעש לבן לורוד (צר לי אבל אני אמשיך לקרוא לזה לבן) ומזה להבין למה משתמשים בC זה בזבוז של הזמן שלי כי אין שום קשר. השימוש ברעש לבן זה שאנחנו נשמע עוצמות זהות לכל אוקטבה (רעש לבן נשמע חזר יותר בגבוהים)
אגב הסתכלתי על התקן של THX. מסתבר שהכל הפוך. הרפרנס הוא 105. בעולמות קולנוע משמעים רעש לבן על מינוס 20 ולכן בשביל שהרמקול יהיה על הרפרנס הוא צריך להימדד על 85.
לקולנוע הביתי הרעש הוא מינוס 30 ולכן אנחנו בבית מכוונים ל75 (והסאב מינוס 40 כי הרפרנס שלו 115 אבל רוצים שהכל יהיה על 75 במדידה).
כלומר זה ההסבר - בהתאם לעוצמת הרעש הלבן נרצה למדוד 85 או 75.
סביר שהשימוש בC כי הרפרנס הוא 105 אבל הם לא נכנסו לזה בTHX. רק אמרו C.
Re: כיול עוצמה ל75db
תודה רבה! תמיד כיף להחכים ממך14/06/2021 19:35Amir64 כתב: ↑נתחיל מהתחלה...14/06/2021 16:06Dannino כתב: ↑ מצטרף לשאלה - מדוע דווקא 75? מה מיוחד בנתון הזה?
ראיתי את הסרטון אגב וראיתי שהוא אומר ש-75 יאפשר לרמקול להגיע לפיק של 105. מעל 105 זה כבר הרס לרמקול?
ןהבנתי שאם אם כבר עושים באמצעות הטלפון אז עדיף עם אייפון כי המיקרופון שם רגיש יותר. אבל אני מסכים עם אמיר.
אולי מישהו יארגן פה קניה קבוצתית של מד SPL...?...
תעשיית הקולנוע קבעה, היסטורית, שהעוצמה המירבית שתושמע באולם קולנוע היא 105dB.
זה נקרא - (0dB) Full Scale.
בתעשיית הקולנוע, כל תהליך יצירת פס קול לסרטים מבוסס על מספר זה, והוא נקבע כבסיס, שיחסית אליו כל בעלי התפקידים בייצור פס הקול לסרט קובעים את הווליום של כל אלמנט בפס הקול.
מקובל בתעשיית הקולנוע, שממוצע הווליום של הדיאלוגים בסרט יהיה נמוך ב- 20dB מאותו גבול עליון מותר. (20dB- יחסית לאותו Full Scale)
אם מורידים 20dB מ- 105dB שהוא המקסימום המותר, מקבלים 85dB.
זה הווליום שמוכר בעולם כ- Reference Volume.
כאמור הוא מבטא את הווליום המרכזי בסרט, המאפשר עוד מרווח של 20dB נוספים עבור האפקטים.
עכשיו אפשר לענות לשאלה שלך - למה 75dB.
את הכיול עושים עם Pink Noise שכולם מכירים אם כיילו את הרסיבר שלהם.
בניגוד לאולם קולנוע, אם תנגן Pink Noise בחדר סטנדרטי, לא תוכל לשהות בחדר למשך זמן הכיול.
זה רעש חזק מידי.
אז בתעשיית הקולנוע הביתי, הוחלט שהווליום שבו הרסיבר ינגן את ה- Pink Noise ב- 75dB, במקום 85dB.
זה ווליום נסבל הרבה יותר....
עוד שאלה ברשותך - האם זה קריטי לעשות את הכיוון הזה אחרי כיול מערכת?
אומר פה משהו קצת לא מתקבל על הדעת אבל בפעמים שיצא לי לעשות כיול (יש לי אונקיו 696) לא זכור לי ששמעתי הבדל מטורף מלפני ואחרי. הבנתי גם שהמערכת של אונקיו לא הכי הכי שיש בתעשייה כיום.
אממה, כן יש מקרים לא מעטים כשאני רואה סרט ואני צריך לתת עוד 2db לערוץ הנסטר כי מרגיש לי לפעמים שהוא לא חזק מספיק. האם זה קשור לנושא?
Re: כיול עוצמה ל75db
הכיול האוטומטי, במידה והוא תקין ונעשה בצורה נכונה, כבר צריך לתת לך את העוצמות הנכונות. תיקון ידני מתאים רק אם אתה חושב שהוא טעה ולא נותן את העוצמות הנכונות... לרוב במצב כזה עדיף פשוט להריץ מחדש את הכיול ולהקפיד יותר על מיקום המיקרופון, מיקום הרמקולים, שקט בחדר, וכל דבר אחר שעלול להשפיע. וגם לפעמים פשוט כשמריצים שוב יוצא משהו אחר בגלל שבסוף יש גם רעשים אקראיים...
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10042
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
Re: כיול עוצמה ל75db
כמו שגל כבר ענה, כשמריצים כיול אוטומאטי הדבר הראשון שמבוצע זה קביעת מרחקי הרמקולים וכיול העוצמות שלהם.16/06/2021 17:24Dannino כתב: ↑ תודה רבה! תמיד כיף להחכים ממך
עוד שאלה ברשותך - האם זה קריטי לעשות את הכיוון הזה אחרי כיול מערכת?
אומר פה משהו קצת לא מתקבל על הדעת אבל בפעמים שיצא לי לעשות כיול (יש לי אונקיו 696) לא זכור לי ששמעתי הבדל מטורף מלפני ואחרי. הבנתי גם שהמערכת של אונקיו לא הכי הכי שיש בתעשייה כיום.
אממה, כן יש מקרים לא מעטים כשאני רואה סרט ואני צריך לתת עוד 2db לערוץ הנסטר כי מרגיש לי לפעמים שהוא לא חזק מספיק. האם זה קשור לנושא?...
(זה מבוצע רק בתחילת הכיול של המיקום הראשון שאתה ממקם בו את המיקרופון)
לא תמיד יש "הבדל מטורף" בין בלי ועם כיול.
אם החדר בעייתי מבחינה אקוסטית, כיול לא יפתור את הבעיות.
הוא משפר במקומות שהוא יכול.
הכיול של האונקיו זה לא משהו להתגאות בו. (ואחת הסיבות לנפילה במכירות של אונקיו)
ה- accuEQ זה מערכת שהיא גירסה מנוונת של MCACC של פיוניר.
אין שום בעיה לתקן עוצמות כרצונך, לאחר הכיול, אם אתה חש שזה משפר אצלך את התוצאה.
הרבה מגבירים את הסנטר, הסאב, ולפעמים רמקולים נוספים, יחסית לקדמיים.
ועושים תיקונים כאלו עם כל מערכות הכיול, גם הטובות ביותר.
הכיול האוטומאטי הוא רק בסיס לשינויים, וככל שמערכת הכיול יותר מתקדמת היא מאפשרת יותר שינויים.