פיאסקו של השקה: שירות הסטרימינג דיסני+ עלה, עם מבחר עשיר ואין ספור בעיות

שירות הסטרימינג המצופה הגיע, אך איתו גם אין ספור בעיות ומגבלות שימוש

16:47
  /  
15.06.2022
  

שירות הסטרימינג שחיכינו לו הגיע סוף סוף לארץ. דיסני+ כולל את כל התכנים שלו בחו"ל, כולל תכני מארוול, סטארוורס (סדרות וסרטים) וכן תכנים מ-FOX, HULU ודיסקאברי.

זוזו הצידה שירותי הסטרימינג, המלך החדש הגיע

החבילה הכוללת מרשימה מאוד גם במספר ואיכות הסרטים והסדרות שזמינות בו.

הרישום מבוסס מספר טלפון, אחרי אימות שלו, ניתן כבר להכנס ולהציץ בתכנים. רק לאחר אקטיבציה של כרטיס אשראי ניתן גם לצפות בתכנים עצמם, כאשר השירות תומך ב-4K, אטמוס ו-HDR במכשירים המתאימים. השירות פעיל במחשב, באנדרואיד, מכשירי אפל (כולל אפלTV), וכן מסכי סמסונג ו-LG.


אם התלוננתם בשנה האחרונה על המבחר שנחלש מאוד בנטפליקס, עכשיו נהיה ברור לאן הוא נעלם… התכנים מתורגמים והתכנים לילדים גם מדובבים.

אז מי "חייב" להשתמש בשירות, פחות או יותר כל מי שיש לו ילדים ירצה לנסות את השירות… 

תהליך הרישום המקדים הסתיים אך מנויי יס/יס+/סטינג אמורים לקבל לינק לרישום שיאפשר להם להוסיף את דיסני בחינם לחצי שנה לחשבון שלהם. החיוב נעשה דרך יס, אך לא לגמרי ברור כיצד ניתן להתנתק מהשירות בתום חצי שנת הנסיון.

הבעיות

עכשיו שאנחנו כ-24 שעות לאחר ההשקה, אפשר כבר לסמן לא מעט בעיות עם ההשקה הזו שלא ראינו בהשקות עולמיות של שירותים מקבילים (אפל, אמזון, נטפליקס). בכדי לפתוח את הממשק בעברית, ומנגנון הזיהוי המבוסס מספר טלפון, קיבלנו גרסאות מקומיות של האפליקציות ולא אפליקציה גלובלית. לפי הבנתנו מדובר בגרסא שונה לחלוטין מהגרסא האמריקאית המוכרת והאהובה של האפליקציה והיא מבוססת על הגרסא ההודית של האפליקציה.

משמעות הדבר היא שדיסני תצטרך לשדרג ולעדכן את הגרסא הישראלית בנפרד ובקצב שונה מהאפליקציות הרגילות ושאם תנסו להתקין את האפליקציות מהחנויות האמריקאיות לא תצליחו להתחבר ולאמת את החשבון. בחנויות הישראליות כבר ניתן להוריד את הגרסאות של appleTV, LG, סמסונג ואנדרואיד.

בניסויים שערכנו במהלך היממה האחרונה נתקלנו בתופעות מעניניות למדי:

  1. במצב 4K גם אם הרשת שלכם תקינה לחלוטין, יש לא מעט תקיעות. עדיין לא ברור אם מדובר בבעיה באפליקציה (כבר ראינו ביממה האחרונה לפחות עדכון אחד של האפליקציות בנסיון לפתור את הבעיות). נראה שאין לדיסני CDN בישראל, ולכן בדומה לאמזון היא מושכת מחו"ל את התכנים שלה, מה שעלול להעמיס מאוד על ספקיות האינטרנט ולגרום לבעיות. בניגוד לאמזון, יש בישראל ביקוש רב לדיסני ויתכן מאוד שמקור הבעיה הוא אותם עומסים.
  2. האפליקציה מדווחת באופן שגוי על מצב החיבור כאשר לא פעם ראינו דיווחים שאנחנו מנותקים מהרשת בעוד שאנחנו מחוברים ואפילו צופים בתוכן באפליקציה.
  3. במסך LG הצלחנו לראות את Obi-Wan-Kanobi ב-Dolby Vision ועם DD (אך לא עם אטמוס ככל הנראה בכלל לא 5.1), עם לא מעט תקיעות. ניתן היה להפוך את זה לשמיש יותר אם מורידים את הקצב המקסימלי ל-1080P
  4. לעומת זאת, AppleTV אצלנו לא הצליח לצפות בדולבי Vision אך כן עם Atmos…
  5. עדיין לא ברור אם ניתן יהיה להוריד למכשירים ניידים תוכן בדומה למה שיוטיוב, אמזון ונטפליקס מאפשרים.
  6. נראה שהחברה איננה תומכת כלל ב-HDR (אך כן ב-DV), משמעות הדבר שגם סמסונג בבעיה עם נושא זה. משתמשי האתר דווחו לנו שבמסכי סמסונג כרגע גם אין תמיכה ב-4K מסיבה שאיננה ברורה…

לשאלתנו את LG לגבי נושאי התקיעות, מתברר שהחברה העבירה לדיסני את הדיווחים ונראה שהאפליקציה עדיין נחשבת "בהרצה". בינתיים נראה שההשקה הזו לא הולכת חלק בכלל.

גם אתם חווים בעיות? דווחו בשרשור.

לשרשור תגובות לחץ כאן


16:47
  /  
15.06.2022