כלמוביל משיקה את ה-EQS החשמלית בישראל

טווח נסיעה של עד 770 ק"מ (מת"א לאילת ובחזרה) ופלטפורמה חשמלית חדשה וגמישה

9:35
  /  
16.11.2021
  

כדי להשיק את המרצדס החדשה והמחושמלת, העמיסה חברת האם את המכונית בגרמניה ושלחה אותה במטוס לישראל. אנחנו פגשנו אותה לראשונה בהשקה נוצצת כשהיא הגיחה מאחורי הפרגוד בנסיעה איטית אך בטוחה על ריצפת מוזיאון תלאביב לאומנות  בשדרות שאול המלך. עד לרגע פתיחת הפרגוד, הוסתרה המכונית  בביטחה עם שומר ראש כדי שאף אחד לא ישזוף אותה בטעות.

מרצדס EQS מאחורי פרגוד עם שומר ראש (צילום: דניאל מטלון)

ההשקה

באירוע לעיתונאים השיקה השבוע (14.11.2021) חברת כלמוביל, יבואנית מכוניות מרצדס לישראל את החשמלית החדשה המכונה בקיצור EQS. בתחילת האירוע ואחרי צפייה בסרטון מקדים, הגיחה המכונית להפתעת המוזמנים מאחורי פרגוד בנסיעה איטית וקצרה שלאחריה ניתנה מצגת בה פורטו שלל התכונות שלה כולל מחירים. על פי מרצדס,  ה-EQS עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם מבחינת יוקרה ובטיחות. היא תספק ביצועים ברמה הגבוהה ביותר המקובלת בסגמנט מכוניות היוקרה ותאפשר ללקוחות ליהנות מכל היתרונות של ההנעה החשמלית ובהם: טווח נסיעה מירבי של 770 ק"מ (על פי תקן WLTP) המאפשר נסיעה ללא הפסקה ממינכן לברלין או מהאולם בהרצליה לאילת ובחזרה, הספק של עד 385 קילוואט (523 כ"ס) ושיא חדש ביעילות אווירודינמית – מקדם גרר החל ב-0.20Cd. כל דגמי EQS מצוידים במנוע חשמלי על הציר האחורי. לדגמי 4MATIC מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים הקדמיים ויוצר הנעה כפולה.

פלטפורמה גמישה

שלושה דגמים

  • EQS 450
  • EQS 580 4MATIC
  • EQS 53 AMG (בקרוב)

הדור החדש של מכוניות היוקרה החשמליות של מרצדס נבנה על בסיס פלטפורמה גמישה, המאפשרת שינוי בכל האספקטים בהתאם לדגם המיועד לדוגמת בסיס הגלגלים, מפשק הסרנים ומיקום הרכיבים השונים ברכב, ובפרט מיקום וצורת מכלול יחידת  הסוללות.  ה-EQS מגיעה עם הספקים שבין 245 ל-385 קילוואט. בהמשך יצטרפו גרסאות נוספות. ה-EQS מתאפיינת גם באחזור אנרגיה מיטבי.  בתהליך הייצור ניתן דגש על הפחתת רעשים ורעידות, המושג הודות לסידור מגנטים חכם בתוך הרוטורים וסלילים בעלי הטיה. המנוע עטוף בקצף מבודד ומעליו כיסוי של שלוש שכבות מחומרים שונים. שלדת ה-EQS בנויה באופן ייחודי עם מסגרות תומכות לסרנים, רצפה כפולה למכלול הסוללות ושילוב של קצף אקוסטי.

ה-EQS מוצעת עם דור חדש של סוללות, שפותחו באופן בלעדי על ידי מרצדס במפעל הסוללות המתקדם שהקימה החברה בשטוטגרט. הסוללות החדשות בעלות קיבולת וצפיפות אנרגיה גבוהה משמעותית מהמקובל. ה-EQS מציעה סוללות בשני גדלים, הגדולה בהן היא בעלת קיבולת של 107.8 קילוואט/שעה. הסוללה החדשה מציגה פריצת דרך בהרכב התאים עם צמצום שיעור הקובלט ל-10% בלבד.

ב- EQS החדשה הוטמעו אלמנטים עיצוביים רבים התורמים ליעילות האווירודינמית וכוללים את קו העיצוב "קשת אחת" (One Bow) עם צללית גג נמוכה בסגנון קופה, ספוילר קדמי מחודד בצורת חץ, ידיות הדלתות נשלפות ונבלעות בדופן הדלת בזמן נסיעה, תכנון רצפה שטוח לזרימת אוויר חלקה מתחת לרכב ועוד. בנוסף מוצעים ב-EQS חישוקי גלגלים בעיצוב מפחית התנגדות לאוויר.

ה-EQS מגיעה עם מערכת ה-MBUX Hyperscreen – מסך הזכוכית מסוג גורילה, שנמתח מול היושבים לאורך כל הדשבורד, כשבפועל מאחורי הזכוכית שלושה מסכים. ה-MBUX Hyperscreen מהווה את המוח ומערכת העצבים של המכונית, הודות לכך שהוא מחובר לכל מרכיבי הרכב ומתקשר איתם. המערכת לומדת להכיר את הנוהג  טוב יותר ובדרך זו מספקת יכולות חוויית נהיגה ובידור חכמות המותאמות אישית.

זכוכית ענקית ושלושה מסכים (צילום: מרצדס)

סדרת מכוניות ה-EQS כוללת אופציות איבזור וקונפיגורציות שונות שחלקן יגיעו ויוטמעו בהמשך לקראת שנה הבאה, וזה כולל גם כאופציה במסנן האוויר HEPA (High Efficiency Particulate Air) שמסנן בצורה מיטבית את האוויר החיצוני הנכנס מבחוץ. האוויר מסונן על ידי מסנן האוויר הפנימי של מערכת בקרת האקלים האוטומטית. תחמוצות גופרית דו חמצנית ותחמוצות חנקן כמו גם ריחות שונים מופחתים הודות לציפוי הפחם הפעיל על מסנן HEPA ומסנן האוויר הפנימי. המסנן נושא את הסמכת "OFI CERT ZG 250-1" בתחום הווירוסים והחיידקים.

מערכת סינון אוויר משוכללת

מרצדס EQS כוללת מערכת מצלמות וחיישנים היקפים כחלק מחבילת הסיוע לנהיגה שמרצדס רואה כהכרחיים לנהיגה אוטונומית בטוחה. החבילה כוללת חיישן LiDAR, מצלמה בשמשה האחורית ומיקרופונים, שהם שימושיים במיוחד לזיהוי האורות הכחולים המהבהבים ושאר אותות מיוחדים של רכבי חירום.

תרשים המצלמות והסנסורים על ה- EQS (צילום: דניאל מטלון)

מעבר לחשמלי בלבד

 

ה-EQS ממשיכה ליישם את התוכנית של מרצדס ששמה לה למטרה להפוך את כל צי הרכבים לנקי מפליטת מזהמים עד סוף העשור הזה. החברה מדווחת כי כבר בשנת 2025 למעלה ממחצית מהמכוניות יהיו בעלות הנעה חשמלית מלאה או הנעה היברידית נטענת. שיקולי  איכות הסביבה בתוכניות החברה נשענות על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים עד לפרטים הקטנים ביותר הכוללים בין השאר את וו הבד המשמש את שטיחי הרכב. ה-EQS מיישמת את החזון הזה כבר עתה, עם צמצום משמעותי של רכיבים וחומרי גלם, שימוש בחומרים ממוחזרים, כמו צינורות, כבלים מפלסטיק ממוחזר, חיפויי רצפה העשויים ECONYL והאלומיניום המשמש את מכסה המנוע.

מחירים

 

לשרשור תגובות לחץ כאן


9:35
  /  
16.11.2021
  

1