פינת הסטארט-אפ הישראלי: Woojer מרעידה לכם את החיים

ה- Woojer Vest זה מסוג הדברים שלא ידעתם שאתם צריכים עד שלא תתנסו בו. בואו נרעד יחד...

16:00
  /  
09.10.2021
  

Woojer

פינת הסטארט-אפ הישראלי היא טור טכנולוגי בו נסקור סטארט-אפים ישראלים בהתפתחות. בכל פעם, נבחר חברת סטארט-אפ מתחום שונה, נסקור את החברה ונביא חוות דעת מקיפה למוצריה.

בפינת הסטארט-אם הישראלי נסקור חברות אשר מציגות מוצר (B2C) חדשני ופורץ דרך שיש בו מרכיב טכנולוגי, זאת במגוון תחומים רחבים. הרצון הוא להגדיל את חשיפת החברה לקהל הישראלי ובמקביל להציג כאן חידושים טכנולוגים מכל עולמות התוכן. 

המטרה העיקרית היא לתמוך בקהילת הסטארט-אפים הישראלית ולכן הכתבות וביקורת המוצר שנציג בפינה אינן ממומנות והדעות הכתובות יהיו דעות נקיות וממוקדות כפי שנהגנו עד היום.

 

והפעם בפינה חברת Woojer

ווג’רWoojer היא חברה חלוצה בתחום הטכנולוגיה ההפטית (טכנולוגית התחושה) עם תיק פטנטים עשיר ומוצרים המספקים תחושת מישוש באיכות גבוהה המשחזרים את הרגש העשיר של הסאונד. הצוות של החברה מורכב מאנשי חזון שחיים ונושמים את הקשר השזור בין סאונד, תמונה, רגש ותחושה. לצוות של ווג’ר יש שנים של נסיון בהשקת מוצרים איכותים לשוק ומגובים על ידי משקיעים מהשורה הראשונה.

Woojer

אז מהי טכנולוגיה הפטית? Haptics הוא מונח רחב המתאר טכנולוגיות שהמשתמש חווה באמצעות חוש המגע. יישומים נפוצים כוללים רטט טלפונים ובקרי משחקים, אך ניתן ליצור משוב מישוש גם בשיטות חלופיות כמו גלי קול ורוח.

הטכנולוגיה של Woojer לוקחת אותי 30 שנה אחרונה. אני בדיסניוורלד יושב בסרט על כמה דבורים , מסך ענקקקק ופתאום משום מקום נשבה עלי רוח ברגליים. אני זוכר את התחושה, כאילו הייתי חלק מהסרט. רוח הדבורים הקפיצה אותי ונקרעתי מצחוק. הצחוק הזה הביע את ההפתעה מהתחושה שהייתה בסנכרון מושלם עם התמונה.

בדיוק כך הגיב הבן שלי ברגע שלבש את ה- Woojer והחל לחוש בכמה מוקדים בגוף את שרואה בתמונה. הוא היה מופתע, פרץ בצחוק והתמכר.

Woojer Vest Edge
Woojer Vest Edge

 

בניגוד מוחלט למפעילים האפטיים מכניים קיימים – Woojer יצרה טכנולוגיה פוליפונית מהפכנית המתנהגת כמו כלי נגינה. רכיב הפטנט מספק חוויה מהירה עם יתרונות יוצאי דופן למגוון רחב של יישומים חושיים.

בשיחה שלי עם מור אפרתי, ה-CTO של החברה שהחל את דרכו המקצועית לפני 25 שנה כאיש סאונד של כמה מלהקות הרוק הכי מוכרות בנוף הישראלי, הוא מספר כי במשך השנים תמיד הרגיש שמשהו חסר לו בין החוויה של תחושת הסאונד בכל הגוף על הבמה בקונצרט רוק גדול, לבין התחושה בשמיעת מוזיקה באוזניות בלבד. "האנדרנלין בכל הגוף פשוט לא זרם כשהייתי שומע מוזיקה באוזניות בדרך הביתה" הוא אומר.

לקח לו עוד כ 15 שנה עד שהבין שמה שחסר זה בעצם התחושה שהתדרים הנמוכים מייצרים לנו בגוף. "אפילו חרש מרגיש סאונד בגוף כשהוא נמצא בהופעה חיה או עומד ליד מערכת סאונד גדולה". אלו התדרים הנמוכים, שחלק גדול מהם נמצאים מתחת לסף השמע, אבל הם מורגשים היטב בגוף" הוא מוסיף.

כך בעצם, התחיל להתפתח הרעיון שהוביל להמצאת הטכנולוגיה של החברה, עליה, ועל השימושים השונים שלה, היא רשמה מספר רב של פטנטים.

שימושים שונים? אכן.

מסתבר שלטכנולוגיה של ווג'ר ישנם שימושים רבים שהם מעבר לתחושת הסאונד בגוף. אז להרגיש את הסאונד במוזיקה, משחקים וסרטים, זו חוויה מדהימה, אבל ישנם לא מעט אפליקציות גם בתחום האוטומוטיב, הספורט ואפילו בתחום הרפואי שטכנולוגיה מסוג זה יכולה להגשים.

דוגמא טובה היא מוצר קונספט של החברה שזכה לאחרונה במקום הראשון בתחרות היוקרתית של אריה הזהב (Cannes Lion), האוסקר של עולם הפרסום, שנקרא Sickbeats. ווסט שבאמצעות תדרים נמוכים (40 הרץ, אם להיות מדויק), מנקה את הריאות מליחה, ובכך הופך את הטיפול בילדים עם סיסטיק פיברוסיס, מחוויה יומיומית קשה לחוויה שהילדים נהנים ממנה ומקבלים את הטיפול תוך כדי שמיעת מוזיקה.

בשנים הקרובות, החברה מתכננת להשיק מוצרים נוספים הן לעולמות האינטרטיימנט והן לוורטיקלים נוספים באמצעות הסכמי שיתוף פעולה עם חברות בתחומים הרלוונטיים.

קצת מאחורי הטכנולוגיה:

בתוך ה- Woojer Vest שולבו מתמרים פוליפוניים, רכיבי המרת צלילים לתנודות. רוב המוצרים העושים שימוש בטכנולוגיה ההפטית (טכנולוגית התחושה) מייצרים לרוב כתוצר "לוואי" רעש. הדוגמא שכולנו מכירים היא הרטט בטלפון. בדרך כלל מדובר במשקולת זעירה המורכבת על מנוע קטן אשר בזמן סיבוב מייצר רטט, או על רכיב אלקטרוני המייצר תהודות מהירות אשר נותנות תחושה של תזוזה קלה מה שלרוב מייצר רעש שקשה להתעלם ממנו. לפעמים מה שמעיר אותי משינה הוא רעש הרטט של הטלפון ולא הרטט עצמו.

במקרה של Woojer התנודה מיוצרת בשיטה מעט שונה (ומוגנת בפטנט). הרכיב/הטכנולוגיה ששמו השיווקי הוא Osci (קיצור של Oscillating) בנוי מסגרות מתנודדות אשר מספקות תחושת רטט הניתנת לשליטה גם בעוצמה וגם בסוג של תחושת משקל שונה מרטט לרטט. באופן אישי אציין זו הטכנולוגיה האפטטית המדויקת והריאליסטית ביותר שנתקלתי בה.

האלמנט Osci המשולב ה-Woojer

האלמנט Osci, גאוני בפשטותו, עשוי מסגרת מתכתית אשר ממוקמת בלולאה סגורה היוצרת עומס של מגנטים קבועים מתנדנדים. התנועה ללא חיכוך מבטיחה רבייה הרמונית מדויקת ומפחיתה עיוותים. כדי לכוון עוד יותר את התחושה ההפטית, תגובת התדר מותאמת על ידי שינויים בחתך המסגרת.

הרכיב אשר מעוצב ללא מהוד (ללא הֶתְקֵן הַיּוֹצֵר הֵד אוֹ הַמַּגְבִּיר אֶת הַתְּהוּדָה בִּכְלֵי נְגִינָה (Resonator)). מייצר תחושה האפטית תוך שמירה על רעש חיצוני מינימלי. הצבת המסגרות המתנודדות על מוקדי גוף האדם במקומות שונים משכנעים את המוח, באמצעות עקרון ההסקה התפיסתית (השלמה אוטומטית), כי הגוף כולו חשוף לאנרגיה האקוסטית הגבוהה.

מניעי ה- Osci מספקים תנודות פוליפוניות עשירות המשחזרות ומנגנות תדירות של עד 200 הרץ כולל תדרים תת-קוליים הנמצאים מתחת לסף האוזן האנושית (1-20 הרץ).

האלמנט Osci המשולב ה-Woojer

המתמרים ששולבו בווסט הם  OSCI TRX52 עם תגובת תדר של 1Hz -200Hz. הם האחראים על העברת הרעידות לגוף בזמן ההפעלה.  רכיב הבלוטוט ששולב הוא 8675 Bluetooth v5.0 של Qualcomm והוא תואם ל- aptX, aptX Low Latency,  MP3, AAC ו- SBC codecs – 192kHz DAC stereo. רכיב לא פחות חשוב שעושה עבודה מדהימה הוא מגבר אוזניות אנלוגי מובנה של Texas Instruments המספק  פלט של 105mW ל -16 אוהם. שילוב מגבר שמע שכזה מאפשר חיבור מגוון רחב של אוזניות, גם כאלו הדורשות הגברה חיצונית בכדי להנות מאיכות שמע בסטנדרט גבוה.

לווסט סט פקדים חיצוניים המאפשרים שליטה בעוצמת הרעידות, עוצמת השמע וכמובן כיבוי והדלקה של הווסט. חבילת סוללות ליתיום נטענות מספקות 3350mAh (14.5v) מה שמאפשר במקרה הזה עד 8 שעות על שעתיים טעינה באמצעות המטען המצורף לערכה.

ווסט מפורק – 6 מתמרים, בקר וסוללה

ה- Woojer Vest Edge תואם במלואו את תקנות UL (60065), CE (60065) ו- FCC והשדה המגנטי EMF אותו הוא מפיק הוא 5% מהנחיות הבטיחות של ICNIRP.

עיצוב  ונוחות שימוש:

אין מה לומר, המוצר מרשים. זה מתחיל כבר עם קבלת האריזה ופתיחתה. אני מודה, יש לי פטיש לאריזות יפות וחלק מההנאה ממוצר חדש היא פתיחת האריזה. גם במקרה הזה הצליחו ב- Woojer לעשות עבודה טובה מאוד ולספק את ההנאה גם מפתיחת האריזה.

אריזה מקורית של Woojer Vest

איכות הבנייה והמוצר ימשיך להיות גבוהה גם לאחר פתיחת האריזה. הווסט עשוי מחומרים איכותיים, התפירה שלו ורצועות ההידוק חזקות ומעוצבות יפה. הווסט כולל 5 רצועות מתיחה – 2 רצועת מתיחה לאזור הבטן, 2 לכתפיים ואחת לאזור החזה, זאת כמובן כדי למקסם את שטח המגע לגוף.

רצועות מתיחה לאזור הבטן וקליפס החיבור

מצאתי שמיקום הווסט על הגוף הוא קריטי, תחילה חשבתי שלהדק אותו חזק היא הדרך להנות ממנו באופן מיטבי. מצד שני ולאורך זמן חשוב שיהיה נוח, ולכן לאחר כמה דקות של שימוש נאלצתי לשחרר מעט את רצועות המתיחה. כיוון הרצועות אומנם נוח אבל מאוד אישי. לכן, כשמעבירים את הווסט מאדם לאדם נדרשת התאמה מחדש. מה שיכול להיות מעט מסורבל אם משתמשים בו מספר רב של אנשים, לדוגמא במשחק תורות.

חיבורי אודיו:

ל- Woojer Vest Edge ניתן להתחבר באמצעות חיבור USB-C ,Bluetooth או שקע 3.5 מ"מ. כמובן שהעדפה היא באמצעות Bluetooth בכדי לחסוך סרבול עם כבלים מיותרים, במיוחד כאשר מדובר בשילוב עם VR headset, אז עיינין הכבלים הופך להיות קריטי יותר לאור התזוזות והתנועה שמבצע המשתמש.

מקור התנודות ב- Woojer Vest Edge הוא השמע. כדי שהווסט ייצר תנודות נדרש "להעביר דרכו את הסאונד". בפועל יש לחבר את מקור השמע ליחידת הבקרה של הווסט (בין אם קווי ובין אם אלחוטי) ובהמשך את האוזניות. למי מאתנו שיש העדפות ספציפיות ומדויקות לגבי הסאונד שהוא שומע יכול למצוא בזה חיסרון שכן איכות הסאונד תלויה באיכות רכיבי ההגברה של הווסט. באופן אישי מצאתי את מגבר השמע המשולב ב-Woojer Vest Edge כאיכותי מאוד, ההגברה לא יצרה עיוותים ובמקרים מסוימים אף הצלחתי להגיע לעוצמות שמע גבוהות ואיכותיות יותר מאשר חיבור האוזניות למקור.

יחידת חיבורים ובקרה

כפי שצויין רכיב הבלוטוט ששולב הוא 8675 Bluetooth v5.0 של Qualcomm ומגבר האוזניות האנלוגי המובנה הוא של Texas Instruments המספק  פלט של 105mW ל -16 אוהם – 0.1% THD.

מה תקבלו בקופסא?

  • One-size-fits-all Woojer Vest Edge
  • Fast charger
  • USB-C cable
  • 3.5mm audio cable

כל מה שבקופסא

התנסות וביקורות אישית

את השימוש ב- Woojer Vest Edge בחנו ב-4 השימושים הנפוצים ביותר. שילוב עם מערכות VR headset, מערכות שמע להאזנה ויצירת מוזיקה, שילוב עם קונסולות משחקים ולבסוף שילוב ה-Woojer Vest Edge תוך צפייה בסרטים.

המסקנה שלנו ברורה, בכל אחד מהשימושים הוסיף הווסט מיימד חוויתי לפעולה. בין אם תוך כדי משחק, צפייה בסרט או האזנה למוסיקה. קחו לדוגמא את ההרגשה שחשתי כאשר שחקתי ב-Call of Duty על קונסולת XBOX. היה אפשר להרגיש את הפיצוצים, את היריות ואת הרעש שמסביב, זה היה די מגניב. ואז? עברתי למשחקי מרוצי מכוניות מסדרת Need for Speed, הרגשתי כאילו אני משחק במשחק הזה בפעם הראשונה, ההרגשה היא כאילו אני יושב ברכב, הרעידות, הסאונד של המנוע שעובר לכל הגוף וכמובן כל פגיעה ברכב, מורגשת באופן מדויק, סוחף ומרגש.

החוויה הסוחפת והמשמעותית ביותר הייתה השילוב עם מערכות VR headset כגון HP Reverb G2. לאחר התנסות בכמה בכמה משחקים זה מרגיש שזהו הפריט המשלים האולטימטיבי. הוא מעביר את תחושות הרעד לגוף ומאפשר למוח תחושות פיזיות שחסרות בזמן שימוש ב- VR.

הביקורות והדירוגים בוצעו לאחר כמה ימים של שימוש בכל אחד מהשילובים.

מדורג ראשון – שילוב ה- Woojer Vest Edge עם מערכות VR headset : 

עד כאן  ה- Woojer הוכיח את עצמו עם כל ה- PROS&CONS שהוזכרו, אבל מה קורה בעולם ה VR ?
כאן המצב נעשה קצת יותר מורכב.

חלק זה נכתב בעזרתם של גיא ועמית, מומחי VR וסימולאטורים. 

כל מערכות ה VR מגיעות כיום עם מערכת שמע מובנת המשולבת בתוך הערכה. על מנת שנוכל להגדיר יציאת שמע שתעבוד במקביל לערכת ה-Woojer יש "לשחק" קצת עם הגדרות המיקסר במחשב ולמצוא את הקונפיגורציה שתתאים לכך. מהבחינה הזאת ה-Woojer הוא אינו P&P ותאלצו לעשות קצת טוויצ'ינג בהגדרות המחשב או שתדרשו בתוכנת צד שלישי שאינה מסופקת עם ה- Woojer כדי שכל הסיפור הזה "ינגן" יחד.

לאחר שהתגברנו על ההגדרות והצלחנו לגרום להכול לעבוד יחד התחלנו בתהליך הבדיקה. בגדול ניתן לחלק את עולם הVR בתחום המשחקים (ואני מניח שזה מה שמעניין את רוב הקוראים..) לשניים – האחד הם משחקי "הפעלה" המתבצעים ברובם במצב עמידה כולל משחקי קרבות ב FP וההוסג השני הוא משחקי סימולטורים המתבצעים בישיבה. מערכות ה VR השונות אף יבקשו ממכם להגדיר באיזה מצב אתם נמצאים בזמן המשחק – ישיבה ליד שולחן או עמידה בחדר, זאת לצד הגדרת גבולות המשחק. כאן יש לשים לב מראש להבדל המהותי בין שני סוגי הסיטואציות הללו – במשחקי ירי לסוגיהם עוצמת הרעש מושפעת ביחס ישר מהמרחק של השחקן ממקור הרעש ומשום שכבר צוין שה Woojer מופעל ע"פ שינויי האמפליטודה, במקרה זה הוא מגיב מצוין וחווית המשחק מועצמת (מאד..), דבר נוסף שצריך לזכור הוא ששדות קרב הם דבר רועש מאד ולכן עוצמת הפעולה של הווסט תלויה בכמה, אתה השחקן, מוכן להרים את הווליום באזנים. ככל שעוצמת הסאונד תהיה חזקה יותר , כך תחוו תחושות קרובות יותר למציאות והווסט יתנהג בהתאם. ניתן כמובן לאזן בין הסאונד לרעד ע"י שליטה בכל אחד מהם בנפרד. זאת אומרת שהווסט יקבל את ה-audio input בעוצמה גבוהה ביותר, ומתוך הווסט תוכלו לנתב את עוצמת הווליום בעוד שהרטט יכול להיות על המקסימום. באופן אישי מצאתי כי במקרים האלו השמע יכול להידחס, תלוי כמובן באיכות מקור השמע, והסאונד יכול להיפגם מעט. לוקח קצת זמן לאזן ולכוון את הווסט אבל כשזה קורה זה עובד מעולה.

במשחקי סימולטורים (ויש להודות שחלקם כבר לא ממש "משחקים") הרעיון הוא לדמות את המציאות ככל שניתן – ולכן עוצמות הרעש הן בהתאם למציאות. קחו לדוגמא סימולאטור מכוניות איכותי, המכונית עצמה מייצרת רעש של מנוע בזמן הנהיגה אך גם כשתאיצו הבדלי הרעש אינם משמעותיים והאמפליטודה עולה באופן לינארי. גם כאשר מתקיימות התנגשויות הם עדיין אינם ירי של תותח ועוצמת הסאונד אינה משתנה באופן אשר מעביר את שינויי התחושה ב- Woojer. דוגמא נוספת הם סימולטורים של טיסה הנפוצים מאוד כיום. פעולות הטיסה מתבצעות בשקט יחסי, תא הטייס שקט ובהתאם לכך גם התחושות על ה- Woojer  מינימליות. גם אם ננסה להעלות את עוצמות הסאונד למקסימום הרטט יישאר מונוטוני ופחות סוחף.

מצד אחד, במשחקים מהסוג הראשון, יש כאן חוויה סוחפת שמכניסה אתכם למשחק באופן ראליסטי מאוד. הרטט בשילוב הסאונד וחווית ה- VR קרובה למושלם. במשחקים מהסוג השני, הרגועים יותר, בהם הסאונד לא משתנה באופן קיצוני מודגש החוסר באפליקציה שתנהל את העסק על כל מרכיביו וכך אולי תעצים את החוויה.

עוד נושא שנכון בעיקר לשילוב ה- Woojer במערכות VR הוא "עמידה ותנועה". במערכות VR יש גם ככה לא מעט כבלים שמתנוססים להם בזמן המשחק.  ככל שמוסיפים עוד כבלים למשתמש העסק נעשה מסורבל ולכן תדרשו להגדרת יציאת שמע נוספת דרך הבלוטוט , אחרת תראו באמת כמו אנדרואידים וגם תרגישו כך.

שילוב Woojer עם מערכת VR וסימולטור נהיגה

עניין אחרון – משחקי ה VR התנועתיים יותר דורשים התאמה טובה יותר של ה -Woojer למידות קטנות. ה- Woojer Vest כולל גומיות לאיסוף שיירי הרצועות. הן עושות עבודה מספקת אך הייתי שוקל להוסיף כיסים נוספים להעלמת אותן שיירי רצועות, אולי לאורך רצועות המתיחה או בקרבה למותניים. בעיקר כי מקדימה נמצאות רוב תנועות הידיים. יש לפעמים ,לאותן רצועות, נטייה קבועה להסתבך בכבלים שסביבך, במקרה הטוב זה יגרום לכם לשבור את הוואזה שקיבלת מסבתא ליום הולדת 10 ובמקרה הרע זה יכול לגרום לכם לתלוש כבל שיכול לעלות עשרות דולרים.

לסיכום השילוב של ה- Woojer עם מערכות VR  – מדובר במוצר מצוין אשר מגביר באופן משמעותי את תחושת הריאלסטיות במשחקים. מי שערכת ה VR שלו עובדת שעות נוספות בעיקר בסימולטורים ופחות במשחקי FP השילוב של ה- Woojer יהיה פחות מורגש ומרגש. אך מי שמשחק משחקי פעולה, יריות או פנטזיה ימצא את הווסט הזה כמוצר המשלים האולטימטיבי.  צריך לזכור שנושא מערכות ה VR הן בראשית דרכן, הן אומנם התפתחו מאוד בשנים האחרונות אך הן מספקות חוויה ריאליסטית עד נקודה מסוימת. בשל צמיחת הטכנולוגיות המרכיבות מערכות VR בקצב מסחרר, בשנים הקרובות נראה לדעתי שגם שילוב ה- Woojer בהן יקבל אפשרויות נוספות.

מדורג שני: שילוב ה- Woojer Vest Edge עם מערכות להאזנה וליצירת מוזיקה: 

כמי שעוסק בעריכת מוזיקה כתחביב כבר לא מעט שנים, אני יכול לציין שהתוספות הזו פשוט רגשה אותי, היא הכניסה למוזיקה נופח פיזי שהרגשתי רק במועדונים (עוד בימים שהייתי רוקד על רמקולים). התחושה היא שכל הגוף שומע את המוזיקה. המרת הצלילים לרעידות מתבצעת באופן די מושלם, יכולתי להרגיש ולהבדיל בתחושות הרעד השונות המופקות בהתאם לסוג הצליל. כמובן שאת הבס והצלילים הנמוכים מרגישים באופן הכי מאסיבי אבל לא רק.

שילוב Woojer עם קונטרולר לייצירת מיקסים

הסט-אפ איתו בדקתי את הווסט היה קונטרולר של חברת Traktor מדגם S4 MK3 ואוזניות של SONY מדגם WH-1000XM3 . השילוב הזה בין ערכית מוזיקה ל- Woojer Vest תפס אותי, נגשתי אליו ללא ציפיות והופתעתי. אני לא רואה את עצמי עובד עם הווסט מחוץ לאולפן או הבית אך בשלבי ההפקה השונים הוא בהחלט מוסיף נופח שונה ומחדש. קל יותר להרגיש את המוזיקה, לשלב בין שירים ולעשות מיקסים חלקים יותר. זאת כמובן לצד הנאה מוגברת שהוא מייצר מהאזנה למוזיקה עצמה.

מדורג שלישי : שילוב ה- Woojer Vest Edge עם קולסולות משחק: 

את הווסט בדקתי בשילוב עם קונסולת המשחק XBOX Series X, חיבור השמע בוצע באמצעות קונקטור 3.5mm משלט הקונסולה ישירות לכניסה האנלוגית בווסט. את האוזניות חיברתי ליציאה האנגולית בווסט אחרי שקיבלו את ההגברה המובנית.

ראשית, גם כאן מדובר בחוויה משלימה מעולה. כמובן שהאפקט הגדול והמשמעותי ביותר היה כאשר שיחקתי במשחקי FSP. קחו לדוגמה את Battlefield, כל ירייה, הדף, או פיצוץ  מורגשת ומכניסה לאווירת המשחק באופן מעולה. מצאתי את עצמי יושב מהופנט למסך וממש מרגיש את המשחק על בגוף.

אפילו במשחק כמו FIFA יש לווסט ערך מוסף. לאחר כמה משחקים שמרגישים את בעיטות הכדור בלב כבר אי אפשר לחזור לשחק בלעדי זה. לאחר הורדת הווסט פתאום מרגישים שמשהו חסר בחוויה.

שילוב ה- Woojer Vest Edge עם צפיה בסרטים: 

נושא שילוב הווסט בצפייה בסרטים הוא מעט טריקי ולכן גם הכי פחות מועדף עלי. אני לא רואה את עצמי יושב בסלון עם אשתי יד ביד צופים בסרט בעוד אני רוטט לי על הספה. גם כאן כמו בשילובים הקודמים האפקט הוא משמעותי ותורם מאוד לחווית הצפייה אך נושא הנוחות והצורך להתפרס על הספה מעיב מעט על האווירה.

מי מאתנו שהוא פריק של סרטים וסאונד ורוצה לחוות את הסרט דרך עוד מיימד יוכל להנות מאוד משילוב של ה- Woojer Vest.

לאן עוד יש להשתפר?

הדבר הראשון והבולט ביותר שהיה לי מעט חסר היא אפליקציה. מיד עם פתיחת הקופסא חיפשתי איזה QR קוד לסרוק, לינק ל – Google Play  או ל- Apple story ואין כזה אחד. הווסט לא מתממשק באופן חכם לאף רכיב אחר ומקור הרעידות הוא מהשמע בלבד. זה מבוצע אומנם באופן מעולה והרעידות מגבירות את חווית המשחק/צפייה באופן משמעותי, אך היה נכון לשלב את יכולות שליטה חכמות יותר ע"י התממשקות לאפליקציה/תוכנת מחשב.

כיווניות – כשחשבתי על טכנולוגית התחושה , ובמיוחד על אפקטים במשחקי וידאו, רציתי משהו שיתן לי אולי יתרון במשחק,  כמו לדוגמא היכולת לדעת מאיזה כיוון הגיעה הירייה ע"י תחושה במקום ספציפי. כרגע האפוד מתבסס על הסאונד בכדי להפיק רעד ולכן יכולות כיווניות יהיו מוגבלות. מקווה שבעתיד הנושא יקבל שדרוג משמעותי.

רצועות מתיחה – אם אתם אנשים רזים או שהווסט מיועד לילדים הוא יכול להיות מעט מסורבל. רצועות המתיחה ארוכות מאוד, כנראה לטובת הגדולים והרחבים שבנינו אך לאדם הממוצע נשאר לא מעט "ספייר" של רצועות שמעט מסרבלות את התנועה והתזוזה. יש אומנן גומיות איסוף אך ישנן מקרים בהם "הספייר" משתחרר או שהוא מורגש במשקלו בעיקר בשימוש ב – VR ובמשחקים הכוללים תנועה רבה. היה נכון לייצר פטנט איסוף נוח יותר.

המחיר – תראו, כמו בכל כתבה בפינת הסטארט-אפ הישראלי בה אני מציין שהמחיר הוא לא פונקציה שניתן לבחון בשלביו הראשונים של סטראט-אפ ( ובמיוחד בכזה שהוא B2C ) גם כאן כמו בכתבות הקודמות אשאר באותה העמדה. בראש ובראשונה מבחן עלות תועלת הוא מאוד אינדיווידואלי אך לדעתי האישית בנקודת הזמן הנוכחית המחיר הוא מעט יקר ביחס למוצר והתועלת אותה הוא מפיק. אבל… ויש פה אבל גדול. כשאנחנו קונים מוצר מחברת סטארפ-אפ אנחנו משלמים לא רק על המוצר עצמו, אנחנו בעצם תומכים בחברה ובעוד סטארט-אפ ישראלי. אנחנו משלמים על הפיתוח, אנחנו משלמים על אינספור אבי-טיפוס שנדרשו בכדי להגיע למוצר שעושה תחושה שיודע את העבודה. אני בטוח שעם הזמן, התפתחות החברה והגדלת נתח השוק, גם המחירים ירדו במעט.

מפרט טכני מלא – Woojer vest :

Haptics

  • 6x patented, powerful, polyphonic & silent Osci™ haptic transducer.
  • Transducer frequency response: 1-200Hz
  • Stereo haptic transducers array – 2x sides, 2x back, 2x front

Audio

  • Texas Instruments built-in analog headphone amplifier
  • 105mW output into 16ohm headphones
  • 3.5mm stereo headphones out
  • Support TRRS (mic) headphones connector 0.1% THD+N headphone output

Connectivity

  • CSR aptX Low-latency Bluetooth 5.0 connectivity
  • 3.5mm stereo line-in, supporting TRRS input (mic)
  • USB-C audio-in
  • BLE for future firmware updates

Power & Battery

  • Built-in rechargeable Lithium-ion battery (3350mAh, 14.5V)
  • Charging time: approximately 3 hours
  • USB-C charging port
  • Up to 8 hours playtime, depending on usage and volume/sensation level.
  • Auto power off

Control

  • Built-in independent headphones & haptics volume control
  • 2x LED indicators

Weight & Size

  • 2kg / 4.5lbs
  • Adjustable straps – One size fit all

בשורה התחתונה:

ה- Woojer Vest זה מסוג הדברים שלא ידעתם שאתם צריכים עד שלא תתנסו בו. מדובר בסוג של רמקולים שרוטטים על הגוף, זאת תחושה מדהימה שמעצימה כמעט כל חוויה שמשולבת בה סאונד.

אין ספק שה- Woojer Vest משנה את הדרך בה חשים את הסאונד, חשים את המתרחש בסרט, במשחק או אפילו את הפליליסט שלכם בספוטיפיי. בשורה התחתונה הווסט עושה את העבודה, ועושה אותה מעולה. הוא נראה ומרגיש איכותי, הוא נוח למדי במיוחד לאחר התאמה נכונה. והכי חשוב, הוא מביא משהו חדש לשוק.

בניסיונות שבצענו עם הווסט בלט לחיוב השילוב שלו עם מערכות VR, הוא מוסיף נופח ותחושה שחסרה מאוד כאשר נכנסים לעולם המקביל של ה- VR. משחק ב- VR עם הווסט משפר משמעותית את החוויה. אתם ממש יכולים להרגיש את המשחק על גופכם והוא מאפשר לכם לשקוע בחוויה.

אז אם אתם בעלי מערכת VR כלשהיא ומשחקים לרוב במשחקי FP אני ממליץ בחום על ה- Woojer Vest. אותו כנ"ל אם אתם משחקים בקונסולות משחק ורוצים להתחבר למשחק במימד נוסף. אך אם אתה פשוט יושבים ורואים סרטי יוטיוב או מעוניינים בווסט כדי להגביר את ההנאה ממוזיקה, וותרו על תענוג הווסט ותשקלו את האופציה המוקטנת של החברה ה- Woojer Strap.

לינק לרכישה ולאתר החברה תוכלו למצוא כאן

 

 

 

לשרשור תגובות לחץ כאן


16:00
  /  
9.10.2021
  

1