Ghost of Tsushima Director's Cut – ביקורת משחק

בדרך לטסושימה עוצרים באי איקי. יצאנו למסע מרתק, מרהיב ועקוב מדם בעקבות "הנשר" - כהנת מונגולית רבת עוצמה שזוממת לסיים ...

15:00
  /  
19.08.2021
  

שוחק על: PS5 + LG B6
עותק מוקדם: באדיבות פלייסטיישן ישראל
חשש מספויילרים: בצמוד להנחיות המגבילות מטעם סוני העולמית, ישנם דברים מאוד מצומצמים שהורשתי לכתוב עליהם. מבטיח להשאיר לדמיון שלכם מספיק מקום להשתולל בכיף שלו.

הקדמה

כמה מילים לפני שנתחיל. גרסאת ה-Director's Cut היא למעשה המשחק המקורי Ghost of Tsushima יחד עם תוכן מוסף בשם Iki Island כאשר הכול עטוף במקבץ שיפורים טכניים וגרפים עבור ה-PS5. ביקורת זו תעסוק אך ורק בתוכן המוסף ובשיפורים ב-PS5. אם טרם יצא לכם לשחק במשחק המקורי אתם מוזמנים לקרוא את הביקורת הקודמת שלנו ולשחק במשחק הקודם עד תומו לפני שאתם מדרימים לאי איקי. אומנם התוכן המוסף נפתח כבר אחרי "המערכה השניה", אך הייתי ממליץ בחום אפילו לסיים את כול "האגדות המיסתיות" ולמקסם את הנשקים ככל שניתן. האי הזה יוציא מכם את המיטב ואתם תזדקקו לכול מה שלמדתם בטסושימה על מנת לשרוד אותו.

איפה שהכול המשיך

מסענו מתחיל (מחדש) לאחר היודע ששבט מונגולי מסתורי השתלט על האי איקי. מנהיגת השבט היא כוהנת נערצת בשם אנחסר חוטון או כפי שעוקביה הרבים מכנים אותה "הנשר". לנשר השפעה רבת עוצמה על הלוחמים שלה שנחשבים לבלתי מנוצחים ומסמנת את היעד הבא – האי טסושימה. גיבורנו ומורנו ג'ין סקאי – צבא של איש אחד חצי סמוראי חצי נינג'ה, מלטף שועלים ביום ועורף ראשים בליל – מבין את מימדי האסון הממשמש ובא ועולה על הסירה הראשונה לאי איקי.
האי איקי הוא סוג של המערב הפרוע במאה ה-14. אין דין ואין דיין, מצולק ממלחמות, פרעות ודם. הסמוראים לא שלטו בו מזה כמה עשורים והוא כעת מוכה פשע, רצח וביזה. למעשה, הסמוראים די שנואים שם ועל אחת כמה וכמה שבט סקאי המפואר והמכובד שלו היסטוריה ארוכה עם המקום. ג'ין יהיה חייב להסתיר את זהותו על מנת לרכוש את אמונם של המקומיים לצאת נגד הנשר והצבא המונגולי האכזר. וכמובן הוא יצטרך ללמוד עוד טריק אחד או שתיים בכדי להראות לכולם מאיפה משתין הדג.

במשחק הראשי הספור היה רצוף אירועים מכוננים וכאלה שהם מלאי משמעות עבור הגיבור המרכזי והסובבים אותו. כאן לא מפסיקים להגיד לנו שמשהו אפל ונורא קרה לשושלת סקאי ואז מגיע לו הרגע ואתה כזה…אוקיי, סבבה. הספור פשוט לא מושך אותך בשום צורה. כן, אנחנו יודעים שהבן אדם קצת קוקו אבל את זה עוד הבנו ב-30 השעות של הקמפיין מקודם. יותר מזה, הנשר, כן? מקסימום יונה פצועה בלי רגל ובלי עין. שום ספור רקע, שום כלום. שחקני המשנה שחוברים לג'ין בדמות אחד המקומיים והמנהיגה שלהם הם פרווה לחלוטין הן מבחינת כושר משחק והן מבחינת ספור הרקע שלהן. אני לא יודע איך הם עברו שם בסאקרפאנץ' מסך אחרי סנסיי אישיקאווה ויונה. אבל היי, תתעודדו כי זה הכי הרבה רע שאני הולך להגיד על ההרחבה הזו.

הסוס הוא ידידו הטוב ביותר של הסמוראי

המון דגש נעשה על היחסים בין ג'ין לסוס שלו מטסושימה ועד לאיקי. אם זה לבחור לו את הצבע, לתת לו שם, להאכיל אותו, לראות איך הוא בורח לך כי ברוב חכמתך לחצת על רבוע במקום R2 והרבצת לו, לטפח אותו, להגיד לו דברים כמו שלא היית מחליף אותו בעד שום דבר בעולם ועד לאירוע המטלטל ההוא באמצע המשחק, זה קל לעורר אמפתיה באנשים באמצעות חיות גם אם הן מפוקסלות וסאקרפאנץ' עושה זו בקלות גם בהרחבה. אוסיף ואומר שראיתי מס' ראיונות עם כתבים שמחד שיבחו אותם על הסוסים ומנגד ממש יצאו עליהם. מהר מאוד תהפכו לא רק לחברים הכי טובים, אלא לחברים לנשק. היו לי שני רגעי "FUCK YEAH!" במשחק. אחד מהם קרה כשגיליתי שאפשר לדרוס את המונגולים עם הסוס ודהרתי דרכם כמו כדור באולינג דרך ערימה של פינים בסטרייק מושלם. זה אדיר, זה עובד, זה עושה חשק לעוד וזה פשוט לא נמאס.

אוייבים חדשים חרב ישנה

מה שמגדיר את הקרב במשחק היה ונשאר דם, בוץ ועוד קצת דם. דבר לא השתנה במכניקה עצמה. ארבעת מצבי העמידה שם יחד עם אותה חרב אומניפוטנטית, שזה לא בהכרח דבר רע כי מערכת הקרב במשחק עובדת ומספקת את הסחורה. יחד עם זאת האוייבים רק הלכו ונהיו קשים יותר. התחלתי את ההרחבה מיד לאחר שסיימתי את המשחק הראשי. שדרגתי את החרב וחלק מהשריונות עד האמצע, ועדיין נתנו לי פייט אפילו ברמת קושי "Medium". חלק מהאוייבים יצריכו מכם שימוש בלפחות 3 מתוך 4 מצבי העמידה על מנת לצאת עם היד על העליונה וחלק פשוט יהיו גדולים, מהירים ויסתערו עליכם באמוק. וזה לפני השאמנים הנודניקים עם החניתות שיהפכו את החברים שלהם לבלתי פגיעים. אז איך בכל זאת קצת השוו בין הכוחות? ובכן, הרגע השני של "FUCK YEAH!" שהיה לי במשחק היה כשעשיתי את אחת "האגדות המיסטיות" וקיבלתי יכולת שיכולה בקלות להטות את שדה הקרב. זה והיכולת ניגוח של הסוס זה כל מה שהייתי צריך כדי להרגיש רענן ומבסוט על עצמי בכל פעם שאיזה מונגולי החזיר את נשמתו לבורה בחתיכות. מבלי לספיילר מילה, זה מצב חצי-חצי של Risk-Reward כזה. מחד תהפוך למכונת הרג משומנת היטב ככל שתסתכן, מאידך אין ספק שגם כמות הפעמים שתמות תעלה פלאים. רק שזה לא כזה צריך להזיז לך כשהמשחק שובר שיאים בזמני טעינה קצרים, כן?

New Construction Options

אין ספק שהמעבר "לדור הבא" רק היטיב עם המשחק.
הנה כל מה שתקבלו אם תשחקו על קונסולת הפלייסטיישן 5:

  • זמני טעינה קצרצרים בצורה קיצונית. מתים, המסך מחשיך, המסך נדלק והופס חזרנו לקרב.
  • מצב 4K 30 פריימים ו-4K דינאמי עם 60 FPS. מיותר לציין שהמשחק רץ כמו חמאה ונראה שגעון כך או כך.
  • סנכרון שפתיים לשפה היפנית. ב-PS4 הסנכרון הוא אך ורק לשפה האנגלית. בכללי לשמוע את המשחק ביפנית לוקח אותו לעולם אחר לגמרי ומומלץ מאוד.
  • תמיכה באודיו תלת מימדי. אין ספק שזה מגניב לשרוק לסוס ואז לשמוע אותו מגיע מאחוריך. יעיל גם בקרבות כשהקשתים שאלוהים יקח אותם יורים עליך מאי שם.
  • אפשרות להעביר שמירות מה-PS4. אם סיימתם את המשחק ועשיתם בו פלאטינום, כול השריונות והנשקים המשודרגים ממשיכים ביחד אתכם בלחיצת כפתור.
  • תמיכה מלאה בשלט ה-DualSense. זה נחמד אבל כבר ראינו אימפלמנטציות טובות יותר.

פיצ'רים כללים שהתווספו למשחק:

  • אפשרות להנעל על המטרה.
  • לייאאוטים שונים לכפתורים.
  • לייאאוטים שונים לשריונות.
  • אפשרות להחביא את אשפת החצים בסצינות המעבר.
  • מצב משחק חדש במוד המולטיפלייר Legends.

תוכן מוסף או ערך מוסף

אם משחקים את הספור דוך מבלי לעשות משימות צד או אטרקציות, אפשר להניח את השלט לאחר כ-8 שעות. אך קשה לי להאמין שמישהו יזנח אותו לגמרי אחרי הזמן הזה. יש עוד כל כך הרבה דברים לעשות באי. נתחיל בזה שמשימות הצד לרוב מוצלחות ומעניינות יותר ממשימות הקמפיין. אחר כך יש את כל האטרקציות. אם נורא רציתם ללטף חתולים במשחק וידאו עכשיו אתם יכולים אבל לא רק(!). יש גם מקדשים חדשים לבקר בהם, אתגרי צליפה בחיץ וקשת וזירות אימון 1 על 1 שלהערכתי קשות יותר אפילו מקרבות הבוס. האם כל זה שווה את עלות השדרוג שמוערך בכ-120 שקלים? תלוי בכם. אם נהנתם מהמסע של ג'ין עד עכשיו, אני משוכנע שתהינו ממנו שוב. אני נהינתי.

לשרשור תגובות לחץ כאן


15:00
  /  
19.8.2021
  

1