KickScooter max G30: קורקינט חשמלי מבית סגווי. בדקתי

NineBot KickScooter max G30 הוא שם ארוך לקורקינט החשמלי של סגווי שהיה לי ממש כיף לבדוק

9:52
  /  
27.06.2021
  

קורקינט חשמלי הוא אחד המוצרים שמגשים שני דברים חשובים שלא תמיד מתקיימים האחד עם השני – מצד אחד הוא עונה על איזשהו צורך, כלי תחברות שיביא אתכם ממקום למקום, אבל מהצד השני או צעצוע כיפי שהייתם רוצים אותו גם אם אין לכם באמת לאן לנסוע.

סרטון סקירה. מה חשבתי על ה NineBot KickScooter max G30:

ה Ninebot kickscooter MAX G30 (שם ארוך לכלי לא קטן) הוא קורקינט חשמלי מבית סגווי שכידוע די המציאה את קטיגוריית הכלים הממונעים. קורקינטים חשמליים הם כבר מזמן לא נוף חריג בישראל ובמיוחד בתל אביב, אותם תוכלו למצוא כמעט בכל מקום ולמעשה הם פתרו איזו בעיה שהיתה קיימת בערים הגדולות – הגעה מהירה ממקום למקום, במינימום זמן, בלי פקקים, בלי הצורך ברישיון מיוחד ובלי הצורך לחפש חניה. נשמע אידאלי.

ה MAX G30 לא קטן בכלל וגם ממש לא קל ועד כמה שכיף לרכב עליו, הוא לא צעצוע מהרבה בחינות. נתחיל במשקל שלו – עם משקל שנושק כמעט ל 20 קילוגרם, זה לא משהו שתוכלו להרים בקלות וללכת איתו כברת דרך או לעלות במדרגות כמה קומות. הוא כבד. הכובד הזה לא נורא אם רק תצטרכו להעלות אותו מדרגה או שתיים מידי פעם והוא מצביע על יתרונות אחרים שלו – סוללה גדולה, גלגלים גדולים, יציבות טובה ומספיק מקום אפילו לשני רוכבים (לא שאני ממליץ).

משטח העמידה רחב וארוך והוא היה לי ממש נוח לעמידה ורכיבה עליו ואם אני, אדם לא קטן עם מידת נעליים של 45-46, מצאתי אותו נוח, אז בוודאי קטנים ממני.

משטח העמידה. רחב וארוך

בצידו השמאלי של הסקוטר נמצאת הרגלית שנשלפת החוצה כשאתם רוצים לעמוד עם הסקוטר. הרגלית מעמידה את הסקוטר בצורה בטוחה ויציבה. מתחת למשטח העמידה תמצאו את פתח הטעינה שמוסתר על ידי חלונית עם קפיץ שצריך להרים אותה כדי למצוא את פתח הטעינה. שיטת הטעינה כאן מעולה. השנאי נמצא בתוך הכלי עצמו ככה שבניוגד לחלק מהסקוטרים האחרים שם תצטרכו להסתובב עם כבל טעינה ושנאי חיצוני, כאן מדובר רק בכבל, שאפילו לא מאוד מיוחד, שאותו פשוט תכניסו לשקע ותטעינו.

מדובר ביתרון לא קטן שצריך לקחת אותו בחשבון כשאתם מסתובבים עם הכלי הזה בכמה מקומות ולא מטעינים רק בבית.

הרגלית
חלונית הטעינה. נאטמת להגנה מהשפרצות
פתח הטעינה. אין צורך בשנאי

הגלגלים שלו בגודל של 10 אינץ וזה די גדול. הם רחבים ומסיביים ומשפיעים הרבה על היציבות והנסיעה החלקה גם בדרך קצת משובשת שם ואיתו הרגשתי פחות את הרעידות והבמפרים בכביש.

גלגלי 10 אינטשים

הכלי הזה נראה יפה. הכל בנוי כמעט במקשה אחת, בעיצוב שחור מט בלי יותר מידי קשקושים מיותרים ובמראה אחיד וחדשני. הכבלים שלו עוברים דרך מוט ההיגוי ומבצבים החוצה רק בקצוות. המוט גבוה דיו והוא אמנם לא ניתן לכוונון הגובה ונשאר ככה תמיד, אבל המיקום שלו מאוד נוח. למרות שהוא מיועד לבני 16 פלוס, גם הילדים שלי בני ה 14 מצאו אותו נוח לשימוש.

בראש מוט ההיגוי תמצאו את כפתור ההאצה בצד ימין שלחיצה עליו תתן לכלי גז ותסיע אותו. הרבה תוהים מדוע בכלי כזה לא שמו את הגז בידית ממש כמו אופנוע שכשמסובבים אז הכלי נוסע ולכך התשובה היא ברורה – בטיחות. מאוד קל לסובב את הידית גם כשאתה לא על הכלי או סיימת לרכב ואז הכלי יוצא משליטה. הצורה הזאת שבו הגז נמצא בכפתור היא הרבה יותר בטיחותית.

ידית ההאצה מימין לצד תופסן הקיפול

בכל מקרה, אם אתם ממש רוצים להרגיש את סיבוב היד בידית, אז בצד שמאל של הסקוטר נמצא הפעמון שיצלצל כשתעשו את תנועת הסיבוב עם היד. את זה לא ממש הבנתי מדוע מיושם בצורה הזאת אבל ניחא.

הפעמון

כל הסקוטר הזה יכול להתקפל לצורה נוחה יותר. טוב לא ממש ממש להתקפל אבל מוט ההיגוי יכול להתקפל על גבי הגוף וכך להפוך אותו לקטן יותר. המוט ינעל על גבי החלק האחורי ותוכלו לשאת את הסקוטר בצורה נוחה יותר.

מנגנון הקיפול
מצב מקופל

במרכז מוט ההיגוי נמצא את מסך LED שבו יש כפתור אחד ויחיד שעושה כמעט הכל. לחיצה על הכפתור תדליק את הסקוטר ושם נראה במסך את המהירות שלנו והמצב בו הסקוטר נמצא (יש שלושה מצבי נסיעה כאלה). לחיצה יחידה על הכפתור תדליק את הפנס הקדמי. הפנס הקדמי די חזק ובהיר וממוקם בזוית מתאימה בדיוק כדי להאיר לנו את הדרך.

הכפתור שעושה הכל

שתי לחיצות רציפות על הכפתור יעבירו בין מצבי הנסיעה – מצבי Eco, Drive, Sport שהם בעצם שולטים על מהירות הנסיעה ולא יותר מזה. במצב ECO תוכלו לנסוע כ 5 קמ"ש, במצב Drive תוכלו לנסוע עד 15 קמ"ש ובמצב ספורט תנצלו כבר את מלוא הפוטנציאל של הכלי ותסעו במהירות של 25 קמ"ש. מצב ECO יחסוך לכם כמובן יותר בסוללה אבל גם יביא אתכם ליעד בצורה איטית יותר.

יש מצב נוסף, רביעי שאותו תוכלו לאפשר דרך האפליקציה וזה מצב הליכה. המטרה של מצב הליכה היא במקרים בהם אתם לא רוצים לרכב על הסקוטר אלא להוליך אותו לצידכם ואז מצב הליכה פשוט מסייע לסקוטר לנסוע באיטיות לידכם במקום שתדחפו אותו.

אז אם כבר נגענו באפליקציה, בואו נדבר עליה. האפליקציה של Ninebot מתאימה לאנדרויד ו IOS ומה שהיא תעשה בעצם זה לתת לכם סטטוס על הסקוטר שלכם שאתם לא יכולים לקבל במסך הלד בכלי עצמו ותאפשר שליטה על מצבי הנסיעה דרך האפליקציה עצמה.

האפליקציה מתחברת אל הסקוטר באמצעות BT וזה לא הדבר הכי ידידותי שתמצאו. אמנם אחרי חיבור ראשוני לא תצטרכו לעשות צימוד מחדש אבל בכל פעם שתרצו לפתוח את האפליקציה, תצטרכו באופן ידני לחפש את הכלי, לבחור אותו ורק אז הוא מתחבר. לא מובן העניין המסורבל הזה במקום שהאפליקציה פשוט תיכנס ותתחבר אוטומטית לסקוטר שלנו.

אחרי שנכנסנו לאפליקציה שהתחברה לסקוטר (ואי אפשר להיכנס מבלי שיש לכם סקוטר מחובר אליה), נוכל לשלוט בקורקינט בשלושת מצבי הנסיעה שלו, להעביר למצב הליכה ואפילו לראות את המפה שלנו והיכן נסענו איתו. כמובן שזה מצריך את הטלפון איתכם כי רק ככה יהיה מעקב GPS אתם יודעים. מה שאומר שאתם לא באמת יכולים לעקוב אחרי הסקוטר שלכם אם הטלפון שלכם לא נמצא צמוד לסקוטר.

באפליקציה נמצא את כפתור הנעילה וזה אחד השימושים שהיו לי יותר מוזרים פה. הנחתי, שאוכל לנעול את הסקוטר ואז לא ניתן יהיה לרכב עליו מבלי שאפתח את הנעילה שוב. זה ההיגיון בקורקינט חשמלי, לא? זה אמנם עושה את זה אבל ברגע שנעלתי את הסקוטר, גם לא יכלתי לכבות אותו. מה שיצר מצב שבו כדי שהסקוטר יהיה נעול לשימוש, הוא חייב להיות…דלוק? ממש מוזר ולא ממש יעיל. רציתי למשל שהילדים שלי לא יסעו על הסקוטר מבלי שאהיה שם, אבל לא באמת יכלתי לעשות את זה מבלי להשאיר את הסקוטר דלוק.

האפליקציה בסופו של דבר חביבה אבל עם הרבה בחירות תמוהות ולא יעילות. מה שכן, תוכלו לדעת כמה קילומטרים רכבתם בין טעינה לטעינה ומה ניצול הסוללה שלכם. החברה טוענת שאתם יכולים להגיע ל 65 קילומטרים בין טעינה לטעינה שזה ממש הרבה אבל הכוונה היא כנראה בשימוש במצבי המהירות הנמוכים. בבדיקה שלי הטענתי את הכלי ל 100% ואז נסענו איתו בפעמים שונות ומבלי להטעין אותו כלל עד שהסוללה שלו תיגמר.

התחלנו כשמד הקילומטרים שלו הראה 38.9 ק"מ וסיימנו עם 4% בסוללה כשמד הקילומטרים שלו הראה 75.3. מה שאומר שעשינו כ-37 ק"מ בלבד. בואו, לא מדובר בנתון נמוך וגם 40 קילומטרים בסוללה מלאה זה די מכובד וכפי הנראה שלא תעשו את זה ביום אחד וסביר להניח שבמצב שאינו מצב ספורט תוכלו לסחוט את הסוללה יותר.

אחרי הנסיעה
תחילת הבדיקה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מלבד מצב הנסיעה, יש עוד גורמים שמשפיעים על הסוללה כשאתם נוסעים בקורקינט חשמלי – משקל האדם שרוכב עליו, תנאי הדרך (עליות למשל), האם יש שימוש קבוע בפנס האחורי או לא ואשער שגם שימוש לא רציף בגז (בוסטים של גז או הפסקות והתחלות תכופות) יכולים לגרום לירידה בסוללה.

מבחינת האצה, MAX G30 מאיץ במהירות ובבדיקות שלי הגיע לכ-23/25 קמ"ש בתוך 5-6 שניות. וכשתרצו לבלום אותו, אז תשמחו לגלות שיש כאן מערכת בלימה כפולה כשבחלק הקדמי נמצא בלם תוך ובאחורי בלם חשמלי ושניהם יגרמו לכלי הזה לעצור כמעט מידיית.

השורה התחתונה

ה G30 הוא קורקינט חשמלי כיפי לשימוש, מעוצב היטב וממש ממש נוח לנסיעה גם מבחינת יציבות ורעידות בדרך וגם מבחינת העמידה שלכם עליו. הסוללה אמנם לא הגיעה לטווח בדיקות המעבדה של החברה אבל היא מספיקה לשימוש רב והטעינה שלה מאוד נוחה וזמינה. המהירות וההאצה שלו טובים מאוד והוא מרגיש ממש יציב ובטוח בזמן הנסיעה.

האפליקציה קצת צריכה שיפור והמשקל שלו לא יתאים למי שגר בבית קומות ללא מעלית אבל בשורה התחתונה אני ממש נהניתי לרכב עליו.

ה G30 יעלה לכם 3,200 ש"ח והוא אולי לא כלי זול אבל גם לא הכי יקר בקטיגוריית הקורקינטים הממונעים.

לאתר המוצר אצל היבואן

וגם סידרנו לכם הנחה קטנה אם תזינו את קוד הקופון: HTMAG

לשרשור תגובות לחץ כאן


9:52
  /  
27.6.2021
  

1