Returnal: המשחק שנולד לפלייסטיישן 5

Returnal הוא משחק עם עלילה מותחת ומעניינת וגרפיקה מדהימה. אבל הוא גם יכול לתסכל

19:04
  /  
29.04.2021
  

בכמה מילים

עד שיגיע המשחק הבא לפלייסטיישן 5, ריטורנל (Returnal)  מבית Housemarque הוא משחק אקסקלוסיבי לקונסולה החדשה של סוני שתרצו להציג לחברים שלכם כדי להראות להם מה הPS5 מסוגלת לעשות – הגרפיקה המדהימה, השליטה דרך הבקר החדש והתמיכה ברעידות והלחצנים בשלט יגרמו לכם להגיד וואוו. מצד שני, המשחקיות כאן RogueLike קצת מתסכלת לפעמים.

העלילה

עלילת המשחק מעולה ולא תבייש סרט הוליוודי מדע בדיוני טוב ומותח. אתם משחקים את סלין, טייסת חלל (וכל הכבוד בבחירה הנשית כגיבורה המוחלטת של כל הסיפור הזה) שמתרסקת עם החללית שלה על כוכב אטרופוס. המטרה שלה היתה לזהות ולחקור שדר שהגיע מהכוכב הזה, אלא שסלין מתרסקת על הכוכב, יוצאת מהחללית ומתחילה את המסע שלה לחקר השדר המוזר.

וכאן העניינים הופכים למותחים ומעניינים יותר – סלין מוצאת גופה של טייסת חלל אחרת ואוי איזו הפתעה? הגופה היא שלה עצמה! כשהיא מאזינה ללוג שלה, היא מגלה שמדובר בקול שלה. משהו מוזר קורה כאן משום שסלין מעולם לא הקליטה את אותם שדרים. אתם ממשיכים עוד קצת לטייל בכוכב אבל אז סלין שלכם נהרגת על ידי מפלצת. הסצינה הבאה היא שלכם, שוב, באותה החללית, מתרסקים שוב על הכוכב. מוזר. לפני כמה רגעים עשינו את זה.

זאת אני!

כן, כמו הרבה סרטים מוכרים, אנחנו מקבלים כאן נרטיב של חזרה אחורה. משהו בכוכב הזה גורם לסלין לחזור להתחלה בכל פעם שמשהו הורג אותה והכל כדי שתוכל להתחיל את הכל מההתחלה ולנסות לסיים את המעגל האינסופי והמעצבן הזה.

מתסכל לעתים

אני חייב לומר שהמעגל הזה, מותח ככל שיהיה, מתאים יותר לסרטים כמו Edge of tomorrow. במשחק זה יכול לתסכל כי בכל פעם שאתם מתים, אתם חוזרים להתחלה. או כמעט להתחלה משום שבכל פעם כמעט נקודת ההתחלה תשתנה ובנוסף כל הנשקים שאספתם והמפלצות שהרגתם, יתאפסו. תחשבו שאתם מסיירים בכוכב, אוספים נשקים, הגנות וכלים שיעזרו לכם ושהופכים את הגוף שלכם למשודרג יותר, וברגע שמשהו הורג אתכם, אתם חוזרים בחזרה לחללית, ללא הדברים שאספתם. מאתגר, אבל גם קשה ומתסכל.

מחזור מוות. המשחק מזהיר אתכם מזה

התסכול לא נגמר רק כאן. ברגע שמתתם וחזרתם לחללית, תגלו שאתם מתחילים מנקודת התחלה שונה בכל פעם. הכוכב במשחק בנוי ממעין מבוך ואיזורים שאתם עוברים אותם מהאחד לשני באמצעות דלתות. הכוכב עצמו די חשוך וכך לאורך כל המשחק כשאתם משחקים באיזורים חשוכים, המבוך לא תמיד מובן ולמרות שיש לכם אפשרות להציג אותו במפה, לא תמיד תבינו לאן אתם צריכים ללכת. אבל כל זה לא משנה כי כאמור, ברגע שתמותו, כל המבוך ישתנה ותצטרכו להבין אותו מההתחלה. אם תשחקו מספיק פעמים ומספיק מחזורי מוות, תבינו בסוף בדיוק לאן ללכת.

מבחינת האויבים, כאן לא נתקלתי בקשיים מיוחדים ולטובת המשחק אגיד שהיריות שלכם באויבים לא חייבות להיות ממש מדוייקות ואם תירו לכיוון המשוער של האויב, היריה תפגע בו. לרוב, לפחות בכל שלבי ההתחלה, האויבים נהרגים די בקלות. המפלצות הסטנדרטיות נראות כמו היצורים מסרטי המטריקס או מ Edge of tomorrow – תמנוניים כאלה, עם ראש גדול שמשתלשל ממנו הרבה זרועות כשהם יכולים לשוט במרחב לכל הכיוונים. את אלה הכי קל להרוג.

לא מסוכנים כמו שהם נראים

אבל המפלצות האלה יכולות להשיב אש בחזרה. היריות של המפלצות קצת הורידו את האימרסיביות של המשחק ולעתים היה נדמה שמדובר במשחקי פלטפורמה בו האויב יורה מניפה שלמה של כמה כדורים וכל מה שאני צריך לעשות הוא לקפוץ מעל המניפה הזאת ולהשיב בחזרה אש. לא מרגיש חכם במיוחד.

מולטי יריות

בדרך ניתן לאסוף שדרוגים, נשקים ואפודי מגן שרק ישפרו את היכולות שלכם והכח. אם נפגעתם במהלך הדרך, חפשו קריסטלים ירוקים שיחזירו לכם חלק מהכח בחזרה. את הנשקים תוכלו לשדרג במהלך הדרך וכך להפוך את היכולות שלכם לטובות יותר. קחו בחשבון שהנשקים שתאספו בדרך והשדרוגים שלהם יתפוגגו לאוויר ברגע שתמותו ותחזרו להתחלה עם אקדח הכיס שהתחתלם איתו. גם כשתמצאו נשקים לקחת איתכם, תגלו שתוכלו להצטייד רק באחד ולא ניתן לקחת יותר ולעבור ביניהם בהתאם לצורך. זה מצריך מכם סוג של אסטרטגיה, גם לגבי היכולות האחרות שדי מוגבלות במקום שלהן.

יש כאוס מסויים במשחק ולוקח זמן לא קצר כדי להבין מה בדיוק כל כח נותן, מה זה האפוד הזה, האם הוא נשאר אחרי שאני מת, מה כל קריסטל עושה ולמה אני לא יכול להיכנס לאזורים מסויימים או להצטייד בקריסטל מסויים. מסכי השליטה והמפה לא מאוד ברורים בהתחלה והכל בנוי בסוג של סיפור שאתם חייבים להבין וחייבים לשחק במשחק זמן רב כדי לקלוט סופסוף מה כל דבר עושה. מצד אחד זה אחלה ויכול להשאיר אתכם מעוניינים במשחק לאורך זמן אבל מהצד השני דורש סבלנות.

אם יש לכם את הסבלנות אתם יכולים בסופו של דבר למצוא את המשחק כמספק ביותר תוך שאתם חוקרים מקומות נסתרים שקשה להגיע אליהם ללא החליפה המתאימה ולאסוף שדרוגים שיהפכו אתכם לחזקים הרבה יותר.

מרכז השליטה והמפה. כאן תראו את כל השדרוגים שלכם

השלט של הפלייסטישן 5 פשוט מהנה כאן

היריות מבוצעות כאן בצורה הרגילה באמצעות כפתור R2 בשלט כשכפתור L2 הוא כפתור הכיוון. וכאן נכנס היתרון של בקר ה DualSense החדש של הפלייסטיישן 5. ההרגשה והשליטה כאן פשוט מעולים ולא יכולתי לבצע את זה טוב יותר. זה מתחיל בשליטה בשחקנית שלכם שהתנועה שלה באמצעות השלט פשוט מושלמת, לא נתקעת או רובוטית ונותנת הרגשה של הליכה או ריצה אמיתיים. שימוש בג'ויסטיק יזיז את השחקנית בצורה מושלמת ולחיצה על הגויסטיק תגרום לה לרוץ. קשה לתאר את הנוחות הזאת כשבהשוואה למשחקים אחרים אני כן יכול לזהות תנועה לא הגיונית או חלקה של השחקן.

כפתור L2 משתמש ביכולות השלט לשתי רמות של לחיצה. חצי לחיצה תכוון את הנשק אל האויב כדי שתוכלו לירות בו  (עם R2) ולחיצה מלאה תשתמש ביריה המשנית שיש לאותו סוג נשק שאספתם. הלחיצה תטען את הכוח שלכם כדי שתוכלו לירות פצצה/חשמל או כל דבר אחר שאספתם כדי לגרום ליותר נזק. יש CoolDown בין לחיצה ללחיצה אז תצטרכו לחשוב מתי אתם צריכים את הנשק המשני הזה. התחושה היא באמת כיפית והעבודה שסוני עשו כאן עם השלט היא עבודה מעולה.

אבל יכולות השלט לא מסתיימות בפעולות אקטיביות. אותו HAPTIC תמצאו גם בשיטוט פאסיבי בכוכב כשהשלט ירעיד לכם את היד בכל פגיעה שתיגרם לכם או שליחת אנרגיה ואפילו יגרום לרעידות קלות ועדינות כשיירד גשם בכוכב כדי לדמות את הטיפות שיורדות על השחקנית שלכם. מעולה.

איכות התמונה – הדובדבן שבקצפת

וואו. המשחק הזה נראה ממש טוב. המשחק תומך ב Ray Tracing והגרפיקה כאן באיכות של Dynamic 4K  ב 60 פריימים לשניה וזה מורגש. אין שום ספק שהמשחק הזה מנצל את היכולות שהפלייסטיישן 5 מאפשרת לו וזה מרהיב. אמנם הסצנות כולן חשוכות וזה פחות לטעמי אבל כאן דווקא ניתן לחוות את האיכות בצורה הכי טובה. למרות הסצנות החשוכות, השחור נראה כשחור, ללא ענני גרדיאנט, התמונה חדה מאוד והצבעים, כשיש כאלה בסצנות החשוכות, נראים מעולים.

בכל מוות שלכם כשתצטרכו לחזור לנקודת ההתחלה, המעבר הזה מתבצע בצורה מאוד מהירה וזה הודות למפרט של הפלייסטיישן 5 (והרבה הודות לכונן ה SSD המהיר שמשולב בה) שלא מצריך טעינה ארוכה או למעשה בכלל. אתם יכולים לצפות בקטע המעבר או פשוט ללחוץ על כפתור ה X כדי לפסוח על קטע הוידאו ומיד תהיו בנקודת ההתחלה.

הסאונד במשחק רק משלים את החוויה המעולה. למרות שהסאונד נשמע מעולה גם דרך הטלויזיה או מערכת הסאונד שלכם, המשחק ימליץ לכם לשים אוזניות. אל תפספסו את זה כי ההבדל הוא גדול. ברגע שתשימו על עצמכם אוזניות, תבינו את היתרון הגדול של הפלייסטיישן 5 3D spatial audio. אתם תשמעו כל רחש קטן. תוכלו לשמוע את המפלצות מרחוק כשהן רוחשות וזזות, את הדשא כשאתם הולכים עליו ואת טיפות הגשם שירעידו לכם גם את השלט. האימרסיביות תהיה כמעט מושלמת ובפעמים מסויימות היתה הרגשת אימה באוויר כשהמוסיקה הפכה להיות חזקה ודרמטית יותר כאילו משהו עומד להתרחש.

מפחיד

 

השורה התחתונה

הסיפור כאן מעולה והמתח נשמר לכל אורך המשחק כשאתם מגלים לוגים נוספים של סלין ומנסים לחבר את הנקודות ולהבין מה לעזאזל קורה מפה. המשחקיות לצערי קצת עוצרת את ההתלהבות. יצא לי לשחק בפעם אחת מבלי להיפסל במשך שעתיים וברגע שנפסלתי וחזרתי לנקודת ההתחלה, פשוט התייאשתי לאותו היום. המבוכים האפלים מידי והסיבוך של מה צריך לעשות ולאן ללכת בכל איזור לא באמת עוזרים. המשחק די חוזר על עצמו במשך זמן ארוך מידי עם תפאורה כמעט זהה בכל איזור ואותן מפלצות שצריך להרוג. הגרפיקה לעומת זאת פשוט נהדרת והשימוש שהמשחק עושה ביכולות של ה PS5 מדהימות.

שווה לרכוש אם יש לכם סבלנות למשחקים מהזאנר הזה בו אתם צריכים לחזור על פעולות רבות עד לפתרון הבעיה.

לשרשור תגובות לחץ כאן


19:04
  /  
29.4.2021
  

1