CarPlay2Air להתחבר למערכת ברכב באופן אלחוטי

אם אתם בעלי אייפון ועם רכב שיש בו Carplay, קבלו את החיים האלחוטיים החדשים שלכם

9:00
  /  
27.01.2021
  

אם אתם אוהדי אפל ויש לכם אייפון, ורכשתם רכב חדש בכמה השנים האחרונות אתם כנראה משתמשים ב-CarPlay. עד לפני כמה שנים הפיצ'ר הזה היה איזוטרי למדי ודי נחות ביחס לחיבור פשוט עם Bluetooth לרכב. מדוע? כי הייתם נעולים על ניווט של Apple Maps, וכל מעבר בין אפליקציות היה משבש את התצוגה ברכב.

אפל השקיעה לא מעט בשדרוג המערכת ובגרסא הנוכחית שהיא חלק מ-iOS 14, ניתן לנווט במספר אפליקציות (כן, Waze ומפות גוגל נתמכות) והמסך של האייפון יכול להיות מסך "משני" (ב-Waze הוא מציג לכם רשימת פניות הבאות) או פשוט להריץ אפליקציה אחרת לחלוטין כמו מוזיקה.

היופי הוא כמובן שהאייפון מוצג בעצם על המסך הגדול של הרכב שלכם, כאשר הממשק מותאם לחלוטין לרכב. החסרון העיקרי הוא שלמעט מספר מכוניות יוקרה (אאודי, BMW, פורשה) וכמה רכבים מיוחדים (MX5 במקומות מסויימים) אתם עדיין תקועים עם חיבור כבל למכשיר. אם עברתם לאייפון 12 ואתם כבר חיים את החיים האלחוטיים המושלמים, זה באמת יכול להציק.

לשם כך יש מספר מתאמים שהופכים Carplay רגיל לאלחוטי. הם כמובן משתמשים בהאקים בכדי לגרום לכל היופי הזה לקרות שכן אפל לא באמת תומכת בפרוטוקול באופן פומבי. עם זאת, נראה שהיצרניות של הדונגלים הללו מצליחים להתאים את עצמם לא רק לרכבים נוספים אלא גם להתאמות של אפל שנראה שכבר כמה שנים הן יציבות לחלוטין.

בגדול יש שני סוגים של מתאמים כאלה. מתאמים שמכוונים ל-Android. הם בעצם עושים סימולציה של אנדרואיד Auto (פרוטוקול פשוט למדי ופתוח) ומצד שני הם מתאמים את עצמם לאייפון כאילו הם Wireless carplay.

איך Carplay בכלל עובד?

נתחיל טיפה בטכני. האייפון מקבל עוד ועוד יכולות הודות למעבדים המתקדמים שאפל מכניסה לו. בין היתר הוא מסוגל לקודד ולשדר את המסך שלו ל-AppleTV (או למסך מתאים) עם Airplay 2. הפרוטוקול של Carplay דומה מאוד לכך. בעצם האייפון עושה את כל העבודה השחורה, הוא מקודד מסך נוסף וירטואלי (שגודלו והרזולוציה שלו נקבעים על ידי יצרן הרכב) וכך לאפליקציות שתומכות בכך יש פשוט מסך נוסף שהן צריכות לרנדר. את הוידאו שנוצר מהמסך הוירטואלי הזה הם שולחים לכבל – זה מאוד דומה למה שנשלח למסך בחיבור HDMI. הצד של הרכב הוא טיפש למדי ודורש מעט מאוד כח חישוב – הוא רק מציג את הוידאו ואם מישהו נוגע במסך או באחד הכפתורים הרלוונטים הוא מעביר את האות בחזרה לאייפון.



היתרון הגדול של השיטה הזו היא שגם רכב ישן מאוד יכול להמשיך ולקבל אין ספור שדרוגים לממשק כי הממשק חי בכלל באייפון שאתם כנראה משדרגים כל שנה-שנתיים.

Wireless carplay משתמש בטכניקה דומה. האייפון מתחבר ב-BT לרכב, שמזדהה גם כתומך Carplay. הדבר גורם להקמת רשת Wifi מקומית בין הרכב לאייפון וכל התקשורת בין השניים מתבצע שם. מבחינת התקשורת עצמה, היא זהה לחלוטין אם זה חוטי או אלחוטי, כך שאין איבוד מידע או איכות וגם מהירות התגובה זהה.

יש יתרון נוסף והוא שאיכות הסאונד גבוהה ממה שתקבלו ב-BT רגיל, שכן התקשורת מתבצעת ב-Wifi.

עם זאת, יש לא מעט ניואנסים כאן, בעיקר בין רכבים שונים. הדונגל שאני רכשתי למשל רק קיבל תמיכה ברכבי סוברו לאחרונה. כאשר ניסיתי לחברו לרכב לא ראיתי ממשק כלשהו על המסך של הרכב, עדות לכך שהרכב לא נתמך. בעוד שכשהמכשיר כבר מחובר ניתן לשדרג די בקלות את התוכנה של הדונגל (גלישה מהמכשיר שלכם לכתובת http://192.168.50.2) , אם לא תצליחו כלל להתחבר, המצב קשה יותר. החברה הואילה לשלוח לי גרסא חדשה של תוכנה שאותה פשוט שמים על דיסק-און-קי, מחברים אותה למחבר ה-USB הנקבה של הדונגל ומחברים אותו לחשמל (לא לחשמל של הרכב או למחשב, שניהם עלולים לנסות וליצור קשר עם הדונגל ולהרוס את השדרוג).

לאחר כמה הבהבובים הדונגל נשאר דלוק עם אור אדום ואפשר לשלוף את הדיסק-און-קי ולרדת לרכב ולנסות.

תהליך ה-pairing פשוט למדי. עם הדלקת הרכב כשהדונגל בחיבור ה-USB של הרכב שתומך ב-Carplay, אתם תראו ממשק. הממשק אצלי התחיל בסינית, אך לאחר נגיעה בכפתור השפה על המסך של הרכב, הממשק עבר לאנגלית. בשלב הבא מתנתקים מחיבור ה-USB של הרכב ועושים סריקה באייפון ל-BT, אצלי המכשיר עלה כ-Auto BOX. עם החיבור תתבקשו לאשר שאתם מסכימים שהוא יתחבר למכשיר ב-Carplay. אחרי האישור תקבלו את הממשק של Carplay על הרכב.

אם זה לא עובד, זה כבר סיפור מורכב יותר. צריך כמובן לוודא לפני כן שהרכב שלכם הוא אחד שנתמך וצריך להתכונן שאם העסק לא עובד, תצטרכו להחזיר את הדונגל (יש עלות משלוח והחזר) או למכור אותו למישהו בעל רכב תואם. חלק מהדונגלים נמכרים באליאקספרס, שימו לב לתאימות וכמובן לאיזה סוג דונגל זה (כזה שדורש Android ברכב או כזה שלא).

כשהכל עובד כראוי, כניסה לרכב והדלקתו מדליקה את הדונגל, הוא יוזם חיבור BT עם המכשיר האחרון שהוא התממשק אליו (כן, אפשר לחבר כמה מכשירים) ותוך כשתיים שלוש שניות יש לכם חיבור Carplay תקין. זה זמן די דומה למה שקורה כשהמכשיר מתחבר פיזית.

עוד טריק שניתן לבצע הוא שלמערכת ה-Shortcuts של אפל יש אפשרות לייצר אוטומציה כשאתם מבצעים דברים מסויימים, כגון להתחבר ל-BT ברכב, או במקרה שלי להתחבר ל-Carplay. ההגדרה הזו מאפשרת לפתוח את אפליקציית Waze אוטומטית מיד כשאני נכנס לרכב (לפני כן זה פעל רק כשחיברתי את הכבל). אם אתם מתוחכמים יותר אפשר גם לעשות דברים משעשעים יותר כגון ניגון של מוזיקה, זיהוי של השעה והיום ולפיהם לנווט ועוד.

איכות יציבות

מבחינת איכות, האיכות זהה למה שראיתי עם חיבור Carplay חוטי. המהירות זהה, האיכות זהה, הכל פשוט עובד. חשוב לציין שהאיכות סאונד גבוהה יותר ממה שאני מקבל ברכב עם BT, גם בשיחות וגם בהאזנה למוזיקה ופודקסטים.

המכשיר חדש אצלי ולכן את הבדיקה של האמינות אני מצפה לעדכן רק בעוד כמה שבועות. עם זאת, מקריאה ברשת הדונגלים האלה מחזיקים כמה שנים אם הם לא נמצאים בשמש. עוד נקודה חשובה לציון, היא שאפל עצמם לא הכי יציבים עם הפרוטוקול הזה וגם עם חיבורים קוויים יש לא מעט גליצ'ים ותקלות.

מה שכנראה ממש מסייע לעניין (תודות לגל נדיבי על הטיפ) הוא שכשהעסק לא עובד לעשות ריסטארט לטלפון. מכיוון שכל המח נמצא עמוק בתוך האייפון, מרבית הבאגים קורים גם הם שם. קל גם לכבות את ה-WiFi ובכך לנתק את החיבור וחיבור מחדש יפעילו שוב. במקרה שלי, כבר קרה לי עם החיבור החוטי שהרכב סירב לדבר עם האייפון למשך נסיעה שלמה ורק אחרי שהוא היה כבוי כשעה התקשורת חזרה לעצמה. תתכוננו לחיים מעט פחות יציבים, אבל כך תמיד נראים החיים האלחוטיים של אלה מאיתנו שאוהבים לחיות על הקצה…

לשרשור תגובות לחץ כאן


9:00
  /  
27.1.2021
  

1