אוי יש לנו שגיאה – מה תקלת פרטנר TV מסמלת לגבי העתיד של סטרימינג?

מה תקלת "הענק" של פרטנר TV צופה לגבי העתיד של סטרימינג בישראל ובכלל?

10:15
  /  
13.01.2021
  

תקלת "הענק" בפרטנר TV הסתמנה בתור הדבר הכי צפוי בסטרימינג – זה הרבה פחות אמין ממה שהתרגלנו לחשוב לגבי שירותי טלויזיה.

התקלה החלה ככל הנראה כבר לפני שבוע, כאשר לא מעט אנשים התחילו להתלונן על הפרעות בשידורים של פרטנר TV, וספציפית בשידורים החיים. הקושי הגדול בסטרימינג הוא לזהות שהתקלה אינה פרטית שלכם. הרי שירות הטלויזיה הזה תלוי בחיבור הרשת שלכם, כלומר בראוטר בביתכם, בתשתית הרשת (הוט, בזק, שירותי הפייבר, אבל לעיתים גם בשירותי השוק הסיטונאי), בספקית האינטרנט שלכם, ובספקית הטלויזיה וכל התקלות האפשריות שלהם.

דווקא מכיוון שיש כל כך הרבה מקומות אפשריים לתקלה, האינסטינקט הראשון הוא להאשים את האינטרנט שלנו בבית. אנחנו כבר רגילים כל כך לניתוקים, הפרעות ובעיות שכאשר משהו לא פועל כשורה אנחנו כבר יודעים לעשות ריסט לראוטר, למודם ולעיתים אף להתקשר לספקית האינטרנט ולהתלונן ולקבל או רשימת המתנה ארוכה מדי או הסבר שהבעיה נקודתית אצלנו או שבכלל אין בעיה ואולי זה הדמיון שלנו.

לכן, כשיש תקלת תשתית אמיתית היא צריכה להיות תקלת ענק כמו במקרה של פרטנר TV בשביל שהיא תעלה על הרדאר של כולנו.

האמת היא עצובה, תשתיות האינטרנט בישראל עתיקות ולא תואמות את הצרכים של הישראלים נכון ל-2021. צריך תקלת ענק בשביל להזכיר לנו כמה נקודות חשובות:

  1. בשידורי סטרימינג אין באמת למי להתלונן כי יש המון מקורות אפשריים לתקלה.
  2. שידורי סטרימינג לעולם לא יהיו יציבים כמו שידורים של הוט ויס – יש להם יותר נקודות כשל ויותר מדי גורמים שמעורבים בהם בכדי שהם יהיו יציבים.
  3. לא סתם שידורי סטרימינג זולים יותר – הם באמת זולים יותר לחברות לנהל כי הן לא צריכות לדאוג לתשתית. הבעיה שהתרגלנו לסכום הנמוך ופחות לתשלום שאנחנו צריכים לשלם.
  4. מכיוון שטלויזיה היא החיים, במיוחד בתקופת קורונה, כדאי לדאוג לגיבוי. יתכן שזה שירות טלויזיה בגיבוי, או מקלט עידן+ או חיבור סלולרי שלפחות יהיה מה לעשות עד שיתקנו לנו את התקלה.

Partner TV

היופי בשידורי סטרימינג הוא גם כמה קל ונוח לעבור בין הספקיות. אם התמזל מזלכם ואתם משתמשים בשירות שיש לו אפליקציה בטלויזיה החכמה ויש לכם טלויזיה עדכנית שמסוגלת לכך – אתם לא באמת צריכים ממיר ואתם פשוט יכולים לדלג בין הספקיות. כיום יש מספר לא קטן של ספקיות עם שירותים כאלה: StingTV של יס (שירות YES+ היוקרתי יותר דורש ממיר או לפחות אפלTV), הוט רגיל והוט נקסט (השרות הזול של הוט), פרטנרTV וסלקוםTV כולם נותנים שירות שידורי טלויזיה חיה ואפשר להצטרף אליהם מעכשיו לעכשיו וגם להתנתק מהם מעכשיו לעכשיו.

כמובן שלכל אלה מתווספים שירותי ה-VOD כמו Netflix ואמזון שנותנים לכם כיום לא מעט תוכן במידה ואתם תקועים. שירות עידן+ אינו משדר את ערוצים רשת וקשת ב-HD, אך הוא לפחות חינם ויכול לשמש כגיבוי בעת צרה, וכל הטלויזיות מהשנים האחרונות תומכות בכך.

"למרבית המזל" התקלה לא היתה באינטרנט, שכן אם האינטרנט הישראלי היה נופל, וצריך לזכור שגם הוא מבוזר ומורכב מספקיות תשתית, ספקיות אינטרנט והחיבור הרופף שבינהן וחיבוריהם לחו"ל. נפילה כזו היתה מנטרלת הרבה יותר ויש רק לשמוח על כך שבארץ מתחילה לקום תשתית פייבר בריאה (למעט בזק שמתעכבים עם הנושא בשל ויכוחים עם הרגולטור) ובתקווה שגם תשתית 5G שיכולים להוות גיבוי טוב במידת הצורך.

התקלה בפרטנר צריכה לשמש לנו כשעון מעורר. אנחנו עוברים לאינטרנט בתור תשתית קריטית שמשמשת אותנו לכל דבר בחיים – הזמנת מזון, חדשות, תקשורת עם המשפחה וכמובן בידור. אבל התשתית הזו רעועה ולא אמינה, ונראה ששר התקשורת היחיד בשנים האחרונות שהתייחס לעניין פוטר לפני זמן מה, מה שמחזיר את משרד התקשורת שוב למצב "אוי יש לנו תקלה" משל עצמו.

אין להניח שתקלה כזו באמת תעיר מישהו מהתרדמת, אבל כלקוחות אנחנו בהחלט צריכים להתעורר ולהבין שזה הסיטואציה ולהתכונן ליום הדין שבו הטלויזיה והאינטרנט לא יתפקדו, ומה אז?

לשרשור תגובות לחץ כאן


10:15
  /  
13.1.2021
  

1