מחסני חשמל מציגים: חנות אפל בתוך חנות

מחסני חשמל מציגים: חנויות אפל בתוך הסניפים שלה. וגם קצת סדר - מה זה משווק רשמי של אפל?

11:14
  /  
30.12.2020
  

אפל נכנסת לקמעונאות החשמל בישראל

רשת מחסני חשמל מודיעה היום כי היא קמעונאית החשמל הראשונה לקבל הרשאה מטעם Apple להציג לראווה בסניפיה את מגוון מוצרי המותג בישראל (וזאת בנוסף לדיוטי פרי שקיבל הרשאה זה מכבר).

בימים האחרונים נפתחו חמש עמדות ( Apple shop in shop) בסניפי מחסני חשמל בקריית אתא, בראשון לציון, בירושלים, בנצרת עילית ובבאר שבע .עמדה נוספת תיפתח באילת במהלך השבועות הקרובים.

בחנויות אפל ברשת מחסני חשמל יוצגו לראווה כלל מוצרי המותג: אייפונים, MacBook, Apple TV, iPod, Apple Watch Airpods ומוצרים משלימים ובסמוך אליה עמדות תצוגה של מותגים אחרים, כך שהלקוח יוכל להתנסות במקום אחד מכלל המכשירים הקיימים בכל קטגוריה.

לצורך הקמת העמדות הגיעו לסניפים נציגי אפל, שבחרו את המיקומים של עמדות התצוגה בחנויות, ניהלו את ההקמה והמיתוג של העמדות והכשירו את עובדי הסניף שינהלו את נקודות המכירה בחנות. כמו כן, רשת מחסני חשמל תקבל עדיפות בהקצאות מכשירים ותוכל לערוך קמפיינים לשיווק המוצרים באופן עצמאי תוך שמירה על "הרוח של אפל". בכל הנוגע לתיקונים של המכשירים ולהחלפת רכיבים תקולים במחשבים ובמכשירים של אפל, הדבר יתבצע דרך אחד מנציגי השירות הרשמיים של אפל הקיימים כיום בישראל – Icon Group (חברת האם של רשת איידיגיטל) או Dcs.

אז מה שונה ומה זה משווק רשמי של אפל? קצת סדר בעניינים:

לאיידיגיטל חשוב להדגיש כי מחסני חשמל נכנסים בקטיגוריית "משווק רשמי כללי", אליו נכנסים הדיוטי פרי וכעת גם מחסני חשמל. בישראל פועלים שלושה סוגים של משווקים רשמיים:

משווק רשמי כללי – גורם קמעונאי שקיבל אישור מאפל לרכוש בהנחה מהמפיץ והוא מחוייב לפעול לפי מדיניות אפל. בארץ – רשת באג, רשת מחסני חשמל , רשת אייבורי וכו'. בחלק מהמשווקים הרשמיים, מאשרת אפל הקמת עמדות הדגמה ממותגות כמו למשל בדיוטי פרי ובמחסני חשמל.

משווק רשמי Mono Brand משווק קמעונאי שמוכר רק מוצרי אפל ללא הכנסת מוצרי מתחרים. מחוייב לעמוד בהגדרות עיצוב שנקבעות ע"י אפל. בארץ – 4 החנויות של רשת iStore

משווק פרימיום Apple Premium ResellerAPR מודל זכייני של אפל ליצירת חנות בפורמט של Apple Store. במודל זה , הבעלות על החנות היא של הגורם המקומי, אך כל ההתנהלות של החנות נקבעת ע"י אפל ומפוקחת על ידה באמצעות בקרות חיצוניות.

מודל ה APR מחייב עמידה בסטנדרטים גבוהים במיוחד של נראות החנויות (עיצוב נעשה ע"י אפל וריהוט שמוטס מחו"ל), רמה מקצועית של הצוות בסניפים ומיקומי פריים. בארץ – 18 החנויות של רשת iDigital שהיא רשת ה- APR היחידה בישראל.

לדברי לירון כץ, מנהל הפיתוח העסקי של רשת מחסני חשמל, " כחלק מהרצון להפוך את הרשת לתחנה הראשונה לכל חובבי הסלולר והטכנולוגיה בישראל הצבנו לעצמנו למטרה להיות קמעונאית החשמל הראשונה שתפתח עמדות תצוגה רשמיות של אפל בסניפים. לאחר תהליך שנמשך כשלוש שנים קיבלנו את האישור המיוחל וכבר בשבוע האחרון פתחנו נקודות מכירה רשמיות של אפל בחנויות נבחרות ברחבי הארץ עם נציג מכירות וקופה ייעודיים, אליהן יצטרפו ב-2021 נקודות נוספות, מה שיאפשר לנו להגדיל את היקף המכירות של המותג ברשת בעשרות אחוזים".

 


11:14
  /  
30.12.2020
  

1