ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע

זהו אחד מחדרי הקולנוע הביתי היקרים ביותר למ"ר מרובע בארץ.

18:00
  /  
15.01.2021
  

ערב אחד, לפני כמה שבועות, קיבלתי טלפון מדן נגר, אחד הבעלים של Cinemart ,שיש חדר שהם סיימו לספק ללקוח (יאיר) ואני חייב לבוא לשמוע. אז שאני לא אבוא?

מי זה cinemart?

Cinemart - סינמארט - דף הבית | פייסבוק

חברת Cinemart הינה חברת בוטיק המתמחה ביבוא, תכנון ,פיקוח, מכירה והתקנת מערכות אודיו-וידאו, חדרי קולנוע פרטיים, שליטה ובקרה, חשמל חכם ורשתות תקשורת. החברה אינה מגבילה את עצמה למותגים או טווח מחיר ספציפי, וזאת למרות שהיא הנציגה הבלעדית של מספר מותגים בישראל, כגון: Storm audio, Alcons Audio ואחרים.

החברה משתפת פעולה עם מיטב היבואנים בארץ ובונה את הפתרונות לפי הצרכים והתקציב של הלקוח, החל מהתקנת מסך ומערכת שמע בסיסית ועד לפרוייקטים, כמו זה שתראו בכתבה ואף יותר מזה.

החברה הוקמה על ידי דן נגר ורונן חלד, המביאים איתם שנים של ניסיון כמנהלי פרוייקטים בחברות הגדולות בתחום.

החדר

מדובר על פנטהאוז מהמם באזור השרון שלא מזמן נכנס אליו יאיר, חובב קולנוע ביתי (גאדג'טים ואפילו קפה, כפי שהתגלה אח"כ) שהשקיע כל מה שנדרש על מנת להפוך חדר בגודל לא גדול, מה זה לא גדול? פצפון אפילו (3X5.5 מטרים בלבד) לחדר קולנוע ביתי אולטימטיבי.

לפני שניכנס לחדר הקולנוע הביתי, קיבלתי הדגמה בפינת הטלוויזיה בסלון, שכולל ציוד מוסתר לגמרי, רמקולים שקועים ברמה של 0 עם התקרה, שנשמע מעולה.

מרפסת הפנטהאוז, בגודל של 250 מ"ר כוללים שורה מטורפת של רמקולי חוץ, במרווחים, שנראים במבט ראשון, מוגזם לחלוטין (בקירבה שלהם), אבל כששומעים אותם מנגנים, תוך כדי טיול במרפסת לכל אורכה ובכל פינה, פשוט שומעים מעולה, גם בווליום נמוך. אגב, גם סאבים מותאמים לחוץ יש שם.

אבל, כמובן שהיהלום שבכתר הזה, הוא חדר הקולנוע הביתי. על החדר הזה צריך להתחיל לדבר, כבר משלב התכנון של הדירה, עוד בשלב שהתחילו לבנות אותה.
מכיוון שמדובר בדירה בביניין משותף, עם שכנים שנמצאים ישירות מתחת לחדר הזה, היה צורך לבודד את החדר הזה בצורה טוטאלית מהסביבה, גם מהדיירים האחרים בדירה ובעיקר מהשכנים ולכן, כל החדר הזה נבנה בצורה של חדר "צף" שאותו תכנן היועץ האקוסטי, עומר קרני.

התשתית האקוסטית של החדר בנויה על בולמים וקפיצים אקוסטיים. הסאב וופרים הקידמיים (עוד עליהם אח"כ) נבנו בתוך קיר שקוע, כבד ביותר, מעץ, מבודדים עם גומי אקוסטי והסאב-וופרים האחוריים נבנו בתוך ארון ציוד ייעודי.

גם הקיר הקידמי, הקירות הצדיים והתקרה נבנו עם ספוגים צפופים ודיפיוזרים מ-MDF.

הציוד

ציוד הוידיאו:

ציוד האודיו

כל הרמקולים הם של חברת Alcons Audio, חברה הולנדית שנוסדה ב-2002. החברה מייצרת רמקולים ואלקטרוניקה (הגברה ופרוססורים) לבתי קולנוע, אולפנים ואפילו להופעות. כל התכנון והייצור נעשה באירופה.

הטכנולוגיה שלהם מאפשרת פיזור הסאונד בזווית מאד רחבה של  של 90-120 מעלות עד 20KHz (בהתאם ליישום – לדוגמא 120 מעלות כאשר יש תקרה נמוכה יחסית-מרתפים) מה שמייצר במה ענקית וסאונד עוטף בכל מקום ישיבה בחלל.

לטכנולוגיה 3 ייחודים מרכזיים:
– ה-Pro-Ribbon – טכנולגית הפרו-ריבון שלהם, בעיקר בשימוש בטוויטרים של החברה, תוכנן על ידי פיליפ דה האן, מהנדס עם מעל ל-20 שנות ניסיון בפיתוח ריבונים.

ה-Pro Ribbon מייצר תדרים גבוהים מאד מפורטים ומהירים אך ללא הבהירות יתר שמאפיינת טוויטרים אלו בדרך כלל.

אלמנט ה Pro Ribbon  מאפשר לראשונה,יחס RMS TO PEAK  של 1:15 (W70/W1500) לעומת אלמנטים סטנדרטים עם יחס של 1:2(W70/W140).כך למעשה מתאפשר ניצול מלא של כל הטווח הדינמי שיש להקלטות החדשות להציע.

Line Arrays – למרות שלא מדובר על טכנולוגיה חדשה, זו טכנולוגיה שנהיתה מאוד פופולארית בשנים האחרונות ואכן, עם תכנון ושימוש נכון יכול לתת יתרונות מאוד גדולים בשליטה ובהפצה של הסאונד.
Cinema Sound – לקיחת כל האספקטים של סאונד של קולנוע ולהביא אותו הביתה וההיפך, הבנת הצרכים של בתי קולנוע (סאונד, תפעול, תכנון ומסחרי) והבאה של איכות ה-High-End לרמות שבתי קולנוע משתמשים בו.

בשנים האחרונות החברה נכנסה גם לשוק הביתי עם השקת סדרה בשם CRMS – Cinema Reference Monitor System.

  • רמקולים קידמיים + סנטר: CRMSCompact – Cinema Reference Monitor System – מדובר על רמקול הכולל טוויטר פרו-ריבון של "2, מיד-ריינג' של "6.5 ווופר של "12.
    כפי שניתן להבין, מדובר על רמקול 3way, "לא קטן". הוא מתנסה לגובה של 115.1 ס"מ, רוחב של 43.1 ס"מ, אבל עומק של 21.7 ס"מ בלבד.
    הרמקולים הם רמקולים עם עכבה נומינלית של 4 אוהם, אבל עם נצילות יחסית גבוהה (94db עד 200 הרץ ו-99db לשאר הטווח). החיבור הוא בחיבור בי-אמפינג עם קרוס אובר אקטיבי שנעשה בדומיין הדיגיטלי כבר בפרוססור עם preset שונה לכל רמקול (על נושא המדידות, מאוחר יותר).

  • רמקולים צדדיים – 4 יחידות מדגם CRMSC-SRHV90 הכוללים טוויטר פרו-ריבון "2 ומיד-וופר של "6.5.
  • רמקולי תקרה – 4 יחידות מדגם CRMSC-SRHV90 הכוללים טוויטר פרו-ריבון "2 ומיד-וופר של "6.5.

  • סאב וופרים – 4  יחידות (2 קדימה ו-2 מאחור) מדגם – CRMS-LFE18 – large-format reference subwoofer, כן, מדובר על סאבים אימתניים עם וופר של "18 בתיבה אטומה המסוגלים לרדת מתחת ל-10 הרץ (נמדד בחדר עצמו!)

האלקטרוניקה:

פרוססור:

הפרוססור הוא של חברת Storm Audio, חברה צרפתית המייצרת מגברים ופרוססורים לשוק ההי-אנד. גם הייצור הוא כולו בצרפת. חלק מהמוצרים שלה נמכרים לחברות אחרות, כמוצרים OEM, שאותן אתם מכירים כגון Focal ו-Bryston.

בתחילת דרכם, המקימים של החברה, עבדו כחלק מ- Auro 3D, ולאחר מכן כיחידה עצמאית שפיתחה במשך כ-5 שנים, פלטפורמה יחודית לשימוש בתי. המטרה היתה לספק מוצר באכיות בניה וסאונד הטובים ביותר עבור סטריאו ו-Immersive Audio (תחום שלדעתי האישית הוא ההתפתחות של מה שאנחנו מכירים כ"סראונד", אבל על זה אולי בפעם אחרת).

המוצרים של החברה הם לא למי שמחפש "Plug & Play", יש למוצרים אפשרויות כיוון וכיול מתקדמות יותר. החל מכיול באס, ברמה הכי מתקדמת וכלה ביכולות ייבוא קבצי EQ מתוכנת REW, תוכנה חינמית לניתוח האקוסטיקה של החדר, הגדרות קרוס אובר אקטיביים.
מערכת הכיול מסתמכת על DIRAC Live בתצורה המתקדמת וברזולוציה הגבוהה ביותר, שקשה למצוא במוצרים אחרים ברמה הזו. Storm Audio  היו הראשונים להציע ללקוחותיהם, ללא עלות, את ה-DIRAC Live Bass Management החדש, המאפשרת לראשונה, כיול של כל המערכת כמכלול אחד ולא כל רמקול כיחידה עצמאית.

למרות העושר בפונקציות והאפשרויות, ממשק המוצר מאוד פשוט ונוח לתפעול.

המוצרים של Storm Audio בנויים בצורה מודולרית לתמיכה בשידרוגים עתידיים והגירסה הנוכחית, MK2, הושקה בתחילת 2020.

קצת מהמאפיינים הטכניים:

  • מעבר לשימוש בממירים המייצרים טווח דינאמי של 118db, שני מעבדי DSP נפרדים ל-DIRAC  (תוצרת SHARC), מה שמאפשר : עיבוד של 32 ערוצים – כל ערוץ מקבל 3048 Points of Adjustment – פי שלושה ממוצרים מקבילים שמשתמשים ב-DIRAC , דבר שמעלה את רמת הדיוק.
  • THD של 0.001
  • תמיכה ב-DIRAC Bass Module – עד גרסא זו ,התוכנה (בדומה ל-RC אחרים)- לא התייחסה כלל לאינטגרציה בין הרמקולים (נניח קידמי ימני ושמאלי) ובטח שלא בין סאב/סאבים לרמקולים באזור ה-CROSS. במודול הנוכחי ישנה התייחסות לכל המערכת כיחידה אחת -לאינטגרציה בין כל רמקול לרמקול וגם בין כל סאב לסאבים נוספים ולרמקולים האחרים -התזמון והפאזה הנכונה בין כל הרכיבים מייצרים חוויה נכונה וטובה יותר.
  • hybrid mechanism volume control  –  שינוי בווליום של 1db מתבצעים באופן אנאלוגי וצעדים של 0.1db   מתבצעים באופן דיגטלי – דבר שנותן יחס אות לרעש גבוה יותר ומונע רעשי רקע (חמישית ממה שהיה ב-MK1).

ISP MK2

 

מדובר על פרוססור שהוא ספינת הדגל של החברה. הפרוססור יודע לפענח פורמטים של עד 24 ערוצים (כמו גם upmixing). לדוגמא: Dolby Atmos, DTX:X Pro, Auro-3D ו-IMAX Enhance. תומך בעיבוד של עד 32 ערוצים, כולל גירסת ה-DIRAC Live Bass Control Module האחרון לשימוש במספר סאב-וופרים בו זמנית.

ממשק המשתמש הוא פשוט וידידותי דרך כל מחשב או מכשיר נייד ברשת בעזרת ממשק וובי.

הגברה לקידמיים, סנטר, סראונד ואטמוס:

Sentinel3

שני הרמקולים הקידמיים מוגברים על ידיד יחידה של Sentinel3. המגבר כח הזה, הכולל 4 כניסות ו4 יציאות או כל קונפיגורציה שלהם, נשלט על ידי מעבד די מתוחכם, מה שמאפשר כניסות אנלוגיות או כניסות דיגיטליות בפורמט AES/AES3 עד 192KHz, כלומר, ניתן להזין לו מידע דיגיטלי ישירות מהפרוססור (במיוחד כשהקרוסאובר נעשה בדומיין הדיגיטלי).

למגבר כח הזה הספק של 3000W, במקרה של הסטאפ הזה, מדובר על 4 ערוצים שכל אחד מספק 750W בבי-אמפינג לרמקולים הקידמיים.

גם הסנטר, שהוא רמקול בדיוק כמו הקידמיים, מוגבר על ידיד Sentinel 3 אחד, ופשוט מנצל רק שני ערוצים בו, שוב, בבי-אמפינג.

רמקולי הסראונד והאטמוס, גם הם מוגברים עם מגברי Sentinel 3, במקרה הזה בסינגל אמפינג, כלומר, כל ערוץ לרמקול נפרד, סה"כ 4 רמקולי סראונד עם יחידת Sentinel 3 ועוד 4 רמקולי אטמוס עם יחידת Sentinel 3.

הגברה לסאב וופרים:

Sentinel 10

הסאבים, כאמור, סאבים פאסייביים, דורשים הגברה די מאסיבית. לטובת 4 הסאב וופרים בחדר, נעשה שימוש במגבר כח Sentinel 10 הכולל 4 ערוצים של 2,500W לערוץ!

תחשבו על זה, מגבר בגובה של 2U עם הספק של 10,000W!!!

סה"כ יש לנו מגבר Sentinel10 אחד ו-4 מגברי Sentinel 3.

כבילה:

כבלי הרמקולים (וכמו שהבנתם, יש פה לא מעט, גם בכלל הכמות של הערוצים אבל גם בגלל ה-Bi Amping) הוא של חברת Sommer Cable עם ראשים של Neutrik.

חיבורי הערוצים הדיגיטליים נעשה עם מתאם RJ45 ל-XLR AES של חברת AMPTEC (גם פה המחברים הם של Neutrik).

SNE43PMAL0M54 AMPTEC Ethercon to 4x XLR M 3pin Black, 50cm, 30cm Breakout

וכך ארון האלקטרוניקה נראה כשהוא פתוח:

הכיול

כמו שכבר הבנתם, ללא כיול ו-Room Correction, לא ניתן היה להגיע לתוצאה הזו, או אפילו קרובה לזה ובטח בחדר כזה.

אחד האתגרים הכי גדולים ומהותיים בחדרים קטנים (כל חדר ביתי, גם מרתף ממוצע נחשב לקטן) – הוא באס אחיד ומדויק במקום הישיבה המרכזי וכמובן גם במקומות המשניים. סטיה טובה בין כל המושבים תחשב ל פלוס-מינוס 7.5db. בפועל, ברוב החדרים "הסטנדרטיים " הסטיות הם 20db ויותר, מה שמוביל לכך שכל אחד שומע משהו אחר – אפילו על אותה ספה. אחד יקבל המון באס והשני יגיד שחסר- תופעה שחוזרת על עצמה ,כמעט בכל חדר .

בחדר של יאיר היה מאד חשוב ,לבצע את הבדיקות עוד לפני התקנת האלמנטים הסופיים על מנת להחליט על מיקום סאבים סופי, מיקום וכמות מלכודות באס וכו'.

מבחינת שאר התדרים -הבינונים והגבוהים – הפיזור של הרמקולים עד 20KHz הוא, די אחיד אשר מתקבל בעזרת מנחה תדר ופטנט מיוחד שמאפשר לקבל 90 מעלות פיזור עד 20KHz ומכאן, יכלו להניח בודאות די גבוהה, ששם לא תהיה בעיה.

הפיזיקה אומרת, שסאונד שהוא Off-Axis, כלומר, שהוא לא בדיוק בקו היוצא בניצב לחזית הרמקול, שהוא קרוב או זהה לסאונד על הציר – יאפשר לקבל תגובה טובה לכל מאזין ואכן זה מה שקורה בחדר, ללא יותר מדי ספיגה, אבל עם המון דפיוזרים על מנת לשבור החזרים חזקים ולאפשר זמני הדהוד נכונים. ספיגה עודפת הייתה גורמת לחדר להישמע קטן עוד יותר ממה שהוא -ופה cinemart חיפשו בדיוק ההיפך.

בחזרה לבאס – כל אחד מארבעת הסאבים נמדד בצורה עצמאית עוד בשלבי בניית הגבס (שבנוי מספר שכבות וחומרים בשילוב מרווחי אוויר) – רק לאחר שהתקבלה תוצאה משביעת רצון, המשיכו הלאה, ניתן לראות את החלקים העיקריים בתהלכים בעזרת הגרפים הבאים:

בגרף השחור ניתן לראות את ההיענות של 4 הסאבים לפני תיקון תזמון ולפני DIRAC. בגרף האדום ניתן לראות את ההיענות של 4 הסאבים לאחר תיקון תזמון ו-DIRAC. חיתוך – 24db לאוקטבה ב-120Hz. הגרף מציג בצורה מאוד מחמירה במרווחים של 5db בלבד ועם עקומה מוטה כלפי מטה בגרף המטרה שהוזן ב-DIRAC.

בגרף האדום ניתן לראות את ההיענות של הרמקולים הקידמיים, חתוכים ב-80Hz. בגרף הירוק ניתן לראות את ההיענות של הסאבים, חתוכים ב-80Hz (מלמעלה) ובגרף השחור, ניתן לראות את הסיכום של שניהם יחד ומבט על אינטגרציה מושלמת ותזמון נכון לכל טווח התדרים.

 

הגרפים פה מתארים 9 (!!!) מיקומים שונים (sweet spots) לכל רוחב הספה ובקוטר של 80 ס"מ. חיתוך ב-120Hz. ישנה סטייה של 1.75db± בלבד, מה שאומר שכל מאזין יקבל בדיוק אותה חווית באס ללא קשר למיקום שלו.

בגרף ה-Waterfall הזה ניתן לראות את ההידהוד בתדרים השונים, תופעה, כשלא מטופלת, גורמת ל"מריחה" ואיבוד פרטים. בחדר הזה, התוצאות מדהימות, בכל קנה מידה.

איך זה נשמע?

כשאני בוחן מערכות, אני נותן בתחילה למי שמדגים לבחור את הקטעים שלדעתו מוציאים את המקסימום או מדגימים את המערכת בצורה המיטבית.

התחלנו עם כמה קטעי סרטים, בכל זאת מדובר על קולנוע ביתי, לא?

בקטע הדיאלוג מחוץ למלון, בסרט Lucy, הקולות נשמעים כל אמיתיים וכל כך בחדר, אבל לא בצורה מוגזמת.

Why Taipei is suddenly in movies like Lucy: novelty and subsidy | South China Morning Post

בהרבה מערכות, במיוחד של קולנוע ביתי, יכול להיווצר מן, דיסוננס, בין גודל התמונה לגודל הסאונד. מה שהופך את החוויה, לאולי, מרשימה, אבל לגמרי לא אוטנטית. הכל נשמע בדיוק כמו שצריך ובהתאמה מושלמת לתמונה.

התמונה של המקרן הזה מעולה. הצבעים מעולים אבל לא מוגזמים כמו בכמה מסכי LED שאני מכיר. ה-SkinTone ריאליסטי.

בסרט Gravity אותו יאיר, התעקש שנראה בתלת-מימד (כבר כמעט שכחתי שיש כזה….), החוויה היתה מדהימה.

Movie Review - 'Gravity' - The Inexorable Pull Of Cuaron's Spectacular Spacewalk : NPR

רמת השחורים מעולים, צריך לזכור שלא רק המקרן אחראי לעומק השחורים אלא גם איכות המסך וההחזרים מהקירות בחדר על המסך. גם מבחינת קונטראסט וגם מבחינת פרטים, לא הרגשתי שחסר לי משהו. אל תשוו לאיזה OLED או QLED, אבל לבטח יותר טוב מכל בית קולנוע שהייתי בו בארץ.

בקטע בו מתחיל גשם החלקיקים שמתחיל לפרק את תחנת החלל, התחושה היא שאתה מרחף ממש יחד עם קלוני ובולוק ונשבע לכם שפיתחתי קוצר נשימה מהסצינה הזו….

והסאבים? אחחח….הסאבים האלה, תדמיינו רגע, ארבעה סאבים אימתניים של 18" בחדר של 16.5 מ"ר בלבד, בועטים לך בבטן ומרעידים את עמוד השדרה ויחד עם זאת נשמעים הדוקים ומדוייקים וללא שום הידהוד או בלאגן, זה דבר נדיר מאוד.

בסרט רפסודיה בוהמית המוסיקה מדהימה, התמונה נהדרת, מעבירה את שנות ה-70-80 בצורה אותנטית.

Bohemian Rhapsody Featurette: Becoming Queen – /Film

בסצינה של Live Aid, הרמקולים של הסראונד והאטמוס ממש נכנסים לפעולה ונותנים לסצינה את הסאונד שהוא צריך – לפתע, קירות החדר נעלמים והתחושה של האצטדיון, גם בגודל אבל גם בעוצמה ובאנרגיות, כשכל הקהל מצטרף, פשוט מעולה.

את קטע הוידיאו סיימנו בקטע מתוך Journey of Man של Cirque Du Soleil, בתלת מימד.

Watch Cirque Du Soleil: Journey Of Man | Prime Video

מעבר לזה שזו הופעה מדהימה, המוסיקה והתמונה נהדרים. כיאה להפקות של קרקס השמש.

אח"כ עברנו למוסיקה, כאן שמענו מגוון סגנונות. יאיר הדגים לי מוסיקה ב-Atmos דרך Tidal ב-HiRes. אני חייב להגיד שאני קצת Old School ואני לא מצליח להתחבר למוסיקה ברב ערוצי (אלא אם זו הופעה חיה שאמורה לתת לי את ה-Ambiance), ולכן כל ה-Immersive Music, לי אישית לא מאוד עושה את זה, אבל זה לגמרי מרשים.

בקטעי סטריאו המערכת מרשימה ביותר. Full Range אמיתית והשילוב של 4 סאבים של 18" יחד עם הרמקולים הקידמיים הללו, הוא seamless לחלוטין. מי שניסה לשלב סאב וופר במוסיקה מכיר את זה, בד"כ על מנת לקבל טווח תדרים נמוכים יותר בעזרת סאב, מתפשרים על השילוב של זה, בין אם זה בחפיפה שבין הסאב לחלק התחתון של הרמקולים או במימד הזמן, פה לא יכולתי להבחין בזה, אני מניח שזה הודות לקרוס האקטיבי והכיול המושלם שמתקן הן במימד העוצמה והן במימד התדר/זמן.

למרות היות החדר צר יחסית, הבמה רחבה וה-Sweet Spot, קיים בכל מושב. רק כיול לגרום לזה שבכל מושב הוא יהיה מושלם (דבר שלא ממש ניתן לעשות ללא פרוססור ו-Room Correction).

טוויטר ה-Pro-Ribbon של Alcons מדהים. סופר מפורט, גם בעוצמות נמוכות ובניואנסים הכי קטנים, אבל אף פעם לא צורם או חד.

אחד הקטעים שאני אוהב לבחון איתו מערכות זה Bass & Drum Intro של Nils Lofgren באלבום Nils Lofgren Band Live

הקטע הזה "מפרק מערכות" והסיבה לכך היא שזו הקלטה סופר דינאמית, כוללת את כל הטווח, עם באס סופר נמוך, מצילות בתחום של הגבוהים שנוטים לצרום, אם הטוויטרים לא רחמנים והאובר טונים במיד. זה קטע שמפריד בין "הגברים לילדים" במערכות. המערכת, מן הסתם, צלחה את זה ללא שום בעיה. עם כל כך הרבה שרירים מאחורי הרמקולים, הם פשוט ניגנו את בקלילות.

בכלל, התחושה הכללית היא שהמערכת הזו לא "מתאמצת" בכלום. הכל מתנגן בקלילות, שום דבר לא מאולץ או מרגיש בקצה גבול היכולת.

גם כששמענו בווליום, יחסית גבוה, של מעל ל-100db, עוצמה שלאורך זמן, תגרום לנזק לשמיעה, זה לא הרגיש ככה. הכל במקום, שום דבר לא משתלט או הופך ל"קקפוניה" אלא פשוט ממשיך לנגן באותה רכות, קוהרנטיות, רק פשוט חזק!

המשכתי עם Pokarekare Ana של Hayley Westenra המממת, באלבום Pure שהוא האלבום הבינלאומי הראשון שלה, אותו הוציעה כשהיתה בת 14. האלבום הוא מיקס של סגנונות, מקלאסי, דרך פופ ואפילו שירים במאורית.

קול הסופרנו שלה, יכול לחרוך את עור התוף בקלות במערכות עם טוויטר לא סלחן. שמעתי את האלבום הזה אינספור פעמים, במגוון רחב של מערכות, כולל יקרות מאוד ולא תמיד אהבתי, אבל אין ספק שטוויטר הריבון פה, כאילו נוצר בשבילה. נעים מלטף.

שמעתי עוד ועוד, ופשוט לא רציתי לקום מהכורסא, התחיל להיות מאוחר ופשוט לא היה נעים להתנחל בבית של מישהו, למרות שיאיר מארח נפלא.

אם אני צריך לסכם, המערכת פשוט שלמה (Complete). לא רוצה להיסחף עם "מושלמת" כי אני לא חושב שיש דבר כזה, כי זה באמת סובייקטיבי, אבל אני חושב ש-Cinemart באמת הצליחו להוציא מהחדר הקטנטן הזה, את נס פח השמן של חנוכה. להצליח להכניס כל כך הרבה רמקולים וכל כך הרבה וואטים ולגרום לזה להישמע כל כך טוב, בכל דבר שניסינו, בלי מאמץ, זה באמת פלא.

Cinemart הם אנשי מדע. זה לא אומר שהם לא מבינים אודיופיליה או וידיאופיליה, אבל אין לי שום ספק שללא המדידות והכיול והפרוססור עם ה-Room Correction וה-Cross Over האקטיבי, אין סיכוי שאפשר היה להגיע לתוצאות כאלה. אבל מה זה חשוב אם אני אוהב או לא (ומאוד מאוד אהבתי), מה שחשוב הוא שיאיר, הבעלים, מרוצה עד הגג (Pun intended).

כמה עלה החדר הזה, אתם שואלים? אז קצת מעל ל- 800,000 ש"ח….

תגובות לכתבה: ביקרתי בחדר הקולנוע ביתי הכי פסיכי שיש למטר מרובע


18:00
  /  
15.1.2021
  

1