שירות הסטרימינג – נטפליקס מפרסם נתונים חדשים לשנת 2020

לקראת סוף השנה, מסכמת נטפליקס את הסדרות והסרטים בהם צפו מנויי נטפליקס בישראל

17:56
  /  
10.12.2020
  

שנת 2020 הייתה ללא ספק יוצאת דופן עבור הישראלים, ששהו בבתיהם זמן ממושך יותר מאי פעם. זה היה זמן נהדר לאזן מחדש את משוואת ה"בית-עבודה-לימודים", לייצר אינטראקציה עם הילדים, ללמוד לאפות חלות או להחליף את ההליכון בחדר  הכושר בקורסי פילאטיס מקוונים, ולרבים זה פשוט היה זמן מעולה לצפייה בסדרות וסרטים.  הנה כמה נקודות מפתח:

  • הז'אנרים פופולריים ביותר בישראל ב-2020: דרמה, קומדיה וסטנדאפ. לאחר מכן, אקשן, מתח ותכנים לילדים.
  • בשנת 2020, 90% מסך הצפיות בסדרות הישראליות "שטיסל" (עונות 1-2), "פאודה" (עונות 1-3) "ובשבילה גיבורים עפים" – נרשמו מחוץ לישראל.
  • 20 המדינות בהן נצפו הכי הרבה תכנים ישראלים: ארצות הברית, גרמניה, הולנד, צרפת, פולין, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, צ'ילה, קולומביה, הודו, איטליה, ספרד, שבדיה, ובריטניה.

אז במה צפו הישראלים בשנת 2020

באופן טבעי, בגלל המצב שנוצר, נראה שהישראלים חיפשו תוכן שמכיל רגש, כך על פי דו"ח נתוני הטרנדים שהוכן על ידי נטפליקס אשר מציב את הדרמה במקום הראשון. מייד לאחר מכן ניכר שהישראלים חיפשו בעיקר אחר קומדיות וסטדנאפ – אלו גם ז'אנרים הפופולריים שדורגו גבוה ב-2020 בישראל, מה שמעיד על כך שהישראלים חיפשו לצחוק ותכנים לשיפור מצב הרוח. הז'אנרים הבאים המועדפים על ידי הישראלים אחרי אלו היו אקשן, מתח ותכנים לילדים, כשהאחרון, באופן לא מפתיע, כשבישראל ממוצע ילדים למשפחה הוא מעל 3 ילדים.

UNORTHODOX- שירה האס ועמית רהב במורדת

ישראלים נחשפו לתכנים חדשים בין מרץ ליולי 2020:

הזמן הרב בו שהינו בבית השנה הביא לחיפוש אחר סוגים חדשים של תכנים – בשל כך ההעדפות של הישראלים השתנו מעט  בתקופה שבין מרץ ליולי 2020 לעומת התקופה שבין ינואר לפברואר 2020, לפני שבילינו זמן כה רב בבית. הבחירות מצביעות על כך שהישראלים חיפשו מצד אחד תכנים שמתאימים לתחביבים שלהם, כמו תכני ספורט מבוססי אירועים אמיתיים, ריאליטי ומוזיקה מבוססי אירועים אמיתיים, ומצד שני, תכנים שמעידים על אסקפיזם כמו פנטזיה, אנימה ומדע בדיוני, שצברו מומנטום בתקופה הזאת.

מייקל ג'ורדן במשחק NBA בדטרויט בשנת 1989 Copyright 1989 NBAE (Photo by Andrew D. Bernstein/NBAE via Getty Images צילום באדיבות נטפליקס

תכנים ישראליים בעולם

שפע של הפקות ישראליות הוצעו על ידי שירותי נטפליקס לקהל ב-190 מדינות ברחבי העולם, ובעוד הם יושבים בבתיהם, הסדרות והכוכבים הישראליים האהובים צברו מעריצים רבים גם מעבר לים. על פי נתוני נטפליקס – 90% מסך הצופים בסדרות שטיסל (עונות 1-2), פאודה (עונות 1-3) ובשבילה גיבורים עפים – הגיעו מחוץ לישראל, כאשר 20 המדינות בהן נצפו הכי הרבה תכנים ישראליים הן: ארצות הברית, גרמניה, הולנד, צרפת, פולין, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, צ'ילה, קולומביה, הודו, איטליה, ספרד, שבדיה, ובריטניה.

מתוך פאודה – צילום באדיבות נטפליקס

עוד נתונים על הרגלי הצפייה של ישראל בנטפליקס בשנת 2020

ב – 2020 נטפליקס הגדילה את הצפייה שלה בתכני דרמה ביותר מ- 50% וביותר מ-40% בקומדיה וסטנד-אפ. המורדת, אמילי בפריז, בית הנייר, גמביט המלכה, 365 מככבים בראש הרשימה.

הנה טבלאות נתוני הצפייה לפי נושאים ראשיים:

THE QUEEN'S GAMBIT – השחקנית אנייה טיילור ג'וי   Cr. PHIL BRAY/NETFLIX © 2020

17:56
  /  
10.12.2020
  

1