איש העכביש: מיילס מוראלס – ביקורת משחק על הפלייסטיישן 5

לגלוש על קורים ברחבי העיר מעולם לא היה כיף יותר. בדקנו את איש העכביש החדש על הפלייסטיישן 5


המשחק הקודם של ספיידרמן החזיר אותי 20 שנה אחורה בזמן. אין דמות קומיקס יותר אהובה מספיידרמן ואין גבר בן 36 שלא התמוגג כמו ילד קטן מהשנייה הראשונה שהוא התחיל להתנדנד בין הבניינים. לכן, למיילס מוראלס יש נעליים מאוד גדולות למלא והוא רק ילד בן 17. האם הוא יצליח לעמוד בסטנדרטים שהציב פיטר פרקר, יתעלה עליהם או שמה יתרסק ויישרף? כל הפרטים בפנים.

היה היה

סיפורנו מתחיל כשנה לאחר מאורעות המשחק הקודם. אביו של מיילס – השוטר ג'פרסון דייויס – נהרג בפיצוץ. פיטר לוקח את מיילס תחת חסותו כאשר השניים מגלים זה לזה שיש להם כוחות-על של איש העכביש. בינתיים, בהיעדרו של פיסק וכנופיית "השדים" על העיר ניו יורק רבים שני ארגונים מיליטנטים בשם Roxxon, שמייצר אנרגיה נקיה בשם Nuform וארגון מחתרתי בשם The Underground שיש לו אג'נדה נגד Roxxon. מי שצריך להפריד בין הניצים הוא ילד אמריקאי אפרו-היספני צנום בן 17 בשם מיילס מוראלס. מיילס לא רק צריך ללמוד איך להיות ספיידרמן-מן, הוא גם צריך לעשות זאת לגמרי לבדו. פרקר נסע לאירופה עם מרי-ג'יין והשאיר אותו בתור ציטוט "הספיידרמן היחיד של ניו-יורק". נשאיר את זה בזה.

פרקר מעביר למורלס את השרביט. לבינתיים.

שום דבר לא בולט בעלילה של המשחק. הדמויות הן די שבלוניות ורדודות שלא מצליחות לעורר משהו אצל השחקן. בטח בהשוואה למשחק המקודם. הנבלים למעט אחד, שהוא נבל משני, לא מצליחים להחזיק מסך. נבל צריך להיות איש רע עד הסוף, לא מעלים מס שגונב את העיתון לשכנים שלו בבוקר. במינימום שבמינימום היו יכולים לעשות אותם קשים בקרב, שיוציאו ממני קצת אמוציות, אך המשחק לא ממש מאתגר גם ברמה הכי קשה שלו וממרום גילי סביר להניח שאני לא בכושר כמו פעם.
מיילס עצמו הוא ממש ילד טוב ירושלים, שבהתחלה הייתי קצת מעקם את הפרצוף מלהקשיב לו. הייתי מצפה שטינאייג'ר עמוס הורמונים שזה עתה קיבל את הכוחות של ספיידרמן בכבודו ובעצמו, יהיה לכל הפחות יהיר ומתנשא, יעלוב באוייבים שלו, וקצת פחות ייצג את כוחות הטוב לפי הספר בצורה בנאלית ומשמימה. אומנם חווים שינוי קל בדמות שלו שהופך אותה לקצת יותר שחצנית וצינית לקראת סוף המשחק, אך זה מעט מדי ומאוחר מדי לטעמי.

הנבל הראשי – The Tinkerer. לא מזיק לא מועיל.

מערכת הקרב

איפה שהמשחק מפספס בסיפור הוא קולע היטב במערכת הקרב והדרך שבה מיילס מתנדנד (מתנייד?) ברחבי העיר. נתחיל במערכת הקרב. מדובר בבסיס בקופי-פייסט של המערכת מהמשחק הקודם עם סט אנימציות שונות. מיילס עדיין נער ופחות בנוי מפיטר ולכן רוב התנועות שלו מתרכזות בבעיטות. כך למשל ה-Uppercut של פיטר מתורגם אצלו לסוג של "בעיטת אופניים". יתר התנועות כמו בעיטת הנדנדה, משיכה, חטיפת נשק וכו' עדיין שם, אך מה שהשתנה משמעותית הוא הגאדג'טים והיכולות המיוחדות. "גלגל הגאדג'טים" של פיטר הצטמצם מ-8 ל-4 ובנוסף על כך היכולות המיוחדות של החליפות נעלמו כלא היו. לכאורה מדובר בשינויים דרסטיים, אך השאירו לו את כל מה שהוא צריך על מנת "לשלוט בקהל" ביד רמה ומעבר לכך.

ארבעה גאדג'טים זה כל מה שתקבלו. וזה מספיק.

כחלק מיכולות-העל של מיילס הוא עושה שימוש בבלתי-נראות וחשמל-ביולוגי שנקרא במשחק בשם Venom (אין קשר לדמות הסימביוטית). קל מאוד במהלך הקרבות למצוא את עצמך עומד יחיד מול רבים. אומנם אפשר בקלות להימלט ממנה ולנסות להוריד את האוייבים אחד אחרי השני אבל מה הכיף בזה? הדרך היחידה להטות את כף המאזניים לטובתו היא באמצעות חשמול היריבים. אפשר ורצוי לתת מכת חשמל שתהמם כמה מהם במקביל, תשגר אותם למעלה או סתם תעיף אותם לכל הרוחות. וזה פשוט לא נמאס. גם אחרי שסיימתי במשחק את מה שנקרא "בסיסים" בהם עברתי קרבות אינטנסיביים בני רבע שעה, מצאתי את עצמי חוזר ואף מסיים את מטרות הבונוס בכיף גדול.

שליטה בהמון באמצעות ה-Venom
חשמל מחשמל הכי יפה בשעות הלילה המאוחרות

כיף להיות מיילס מוראלס

כשנה לאחר שנעקץ על ידי עכביש רדיואקטיבי, מיילס הוא עדיין ספיידרמן צעיר וטרי וזה ניכר היטב בתנועות שלו כשהוא מתנדנד בין הבניינים. בעוד התנועה של פיטר מאוד חיננית וזורמת, מיילס הרבה יותר מגושם וגס. כך למשל הוא מסוגל להתרסק על הרצפה וכשהוא כן נוחת בבטחה הוא תמיד נוגע עם שתי הידיים ברצפה בזמן שפיטר נוחת על שתי רגליו בקלילות. הוא הרבה פעמים עם הפנים נגד כיוון התנועה ואף מבצע נפילות חופשיות באופן דומה. מגושם או לא זה חלק מהסטייל המאוד ייחודי שלו ונעשה דגש על ביצוע "טריקים" מופרעים תוך כדי ריחוף באויר כמו לשים רגל על רגל וידיים מאחורי הגב על מנת להרוויח נקודות בונוס. בכללי כל נושא ההתנדנדות מבניין לבניין כאמצעי תחבורה הוא סופר-מהנה כשם שהיה במשחק הקודם. אפילו שישנן לא מעט נקודות "Fast Travel" ברחבי המשחק שלוקחות אותך מקצה אחד לשני במהירות משמיטה לסתות על הפליסטיישן5, העדפתי את הדרך הספיידרמנית.

להיות בן 17 ועם כוחות של ספיידרמן, מה עוד צריך בחיים?
ישיבה מזרחית תוך כדי נפילה חופשית אחורנית.

ברוכים הבאים לניו-יורק הדור הבא 

העיר ניו-יורק מעולם לא נראתה טוב יותר ועלתה מהר יותר במשחק וידאו. 11 שניות בטעינה מ-0 מהמסך הראשי אל התפריטים ופחות משניה וחצי(!) היישר אל תוך השמירה שלכם. בפנים לא תמצאו מסכי טעינה בכלל. אפילו "הבסיסים" – מעוזי בריונים שהיה צריך לטהר בקרבות ארוכים וממושכים – שהיה לוקח כחצי דקה לטעון בדור הקודם, כעת משתלבים כחלק מהמשחק ללא השהייה ולו לשנייה אחת. נקודות המעבר המהיר שהזכרתי קודם לכן כעת מקבלות משמעות חדשה ביחס למה שהיינו רגילים עד כה. יש בקושי זמן להסתכל בטלפון ולראות מה השעה בזמן שהמשחק מעביר אותך מנקודה A לנקודה B. עידן ה-NextGen כבר כאן והוא מרשים מאוד.

איך זה נראה על הפלייסטיישן 5?

בפן הגרפי למשחק יש 3 מצבים:

  • גרפי – 4K 30FPS עם ריי טרייסינג.
  • ביצועים – Dynamic 4K 60FPS.
  • ביצועים + ריי טרייסינג – נעול על 60FPS יחד עם ריי טרייסינג ברזולוציה משתנה.

אני שיחקתי רוב הזמן על מצב "הביצועים", מכיוון שהמצב שכולל ריי טרייסינג יצא רק אחרי שסיימתי את המשחק. המשחק רץ כמו חלום ב-60FPS ולדעתי אין שום סיבה לחזור אחורנית ל-30 כשהמשחקיות כל כך זורמת וחלקה. לא משנה כמה הולכי רגל ומכוניות נוסיף לרחוב וכמה השתקפויות בחלונות/מכוניות/שלוליות יהיו, קצב פריימים תמיד מנצח. על אחת כמה וכמה כשמדובר במשחק שצורך זמן תגובה מהיר. יחד עם זאת, זה בהחלט מרשים ומוסיף לראות בניינים משתקפים בבניינים אחרים תוך כדי התנדנדות.

נראה לא פחות משגעון.
ריי טרייסינג בפעולה

שמעתי על הרים וגבעות שהמשחק עושה עם שלט ה-DualSense. בפועל, לא ממש התרשמתי. יש מתח קל מאוד על ההדקים ברגע שמתנדנדים על הקורים והרטט בשלט מגיב בעוצמות משתנות לפי פיצוצים ומכות שמיילס חוטף. אומרים שהוא רוטט בכיוון שממנו מגיעה המכה ממש כמו Spidey-Sense. אבל אחרי 30-20 ניסיונות לא הרגשתי שום דבר. זהו דבר שהוא Nice to have אבל לא מעבר.

כמה מילים לסיכום

לקח לי כ-9 שעות לסיים את המשחק ועוד כ-15 לעשות בו פלאטינום. מהנה מאוד ולא בכדי. מי שהתחבר למשחק הקודם ירגיש מיד בבית. אפשר בקלות לסלוח על הסיפור הצולע עם גיימפליי חלק ומשומן היטב. לא משנה מאיזה יקום מקבילי או בן כמה הוא, ספיידרמן זה ספיידרמן והוא תמיד ישאר אדיר.


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

7:42
  /  
20.12.2020
  
גיל פלקוביץ

1