חברת ASUS מציגה את הגרסה שלה ל- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti

רף הכניסה על מנת להנות מ- Ray Tracing נהיה נמוך עוד יותר.

16:40
  /  
01.12.2020
  
Ziv Rozenfeld

הקדמה

ה- 2 לדצמבר מהווה יום ההשקה הרישמי ל-  RTX 3060 Ti ברחבי העולם ו- ASUS היא אחת הראשונות להציג את הגרסה שלה לכרטיס, עם מעטפת קירור של 3 מאווררים ועיצוב די דומה לשאר הכרטיסים שלה בסדרת TUF Gaming.

הידיעה שכרטיס תקציבי יותר היתה די ידועה לכולם כי NVIDIA חייבת להציג דגם תקציבי בסלוט המחיר של $400 ומטה והיום זה היום. תאריך האמברגו לכרטיס הוסר ומבחני הביצועים לכרטיס ה- 3060Ti נהיים זמינים.

ה- GeForce RTX 3080 | GeForce RTX 3070| GeForce RTX 3060 Ti – מצליחים לראות את ההבדלים?

 

קיים ל- 3060Ti גם דגם שהוא FE, אך עדיף ללכת לכיוון פתרונות צג שלישי. במקרה של Asus למשל, היא הציבה 3 מאווררים במקום 3 בגרסת ה- FE. מחבר המתח הוא 8 פינים ולא 12 כמו בגרסת ה- 12 ולכן תדרשו למתאם אם תלכו על האופציה האחרונה.

הכרטיס אמור להיות המחליף של ה- RTX 2080 SUPER (ולא רק של ה- 2060) שהוצג בשנה שעברה ולהיות לא רק טוב יותר בכל פרמטר, אלא גם זול יותר בצורה משמעותית. אם ה- RTX 2080 SUPER עלה $699 בהשקה, ה- RTX 3060 Ti מתומחר ב- $399, הפרש מדהים לכל הדעות שיצער מאוד את כל בעלי ה- RTX 2080 SUPER שירצו למכור אותו ביד 2.

כרטיס ה-  RTX 3060 Ti בעל עיצוב דומה מאוד ל- RTX 3070 ונושא למעשה את אותו פתרון קירור. מעבר לזה, הם גם חולקים נפח של 8GB זכרון מסוג GDDR6 SDRAM, תדר של 14Gbps ורוחב BUS של 256bit.

מחבר 8PIN PCI-Express בודד עבור אספקת חשמל

 

סדרת ה- GeForce RTX 30 מהווה הדור השני לארכיטקטורת RTX, כאשר ה- RTX 3060 Ti (זהירות, מספרים גדולים לפניכם) בעל 16.2Shader TFLOPs, 31.6RT TFLOPs, 129.6Tensor TFLOPs, דבר שעוזר להציג ביצועים טובים יותר אשר יאפשרו לכם להריץ Ray Tracing, DLSS, סטרימינג עם NVIDIA Broadcast וגם FPS גבוה יותר ממה שהיה ניתן עם כרטיסים מקבילים מדור קודם.

החוזק הגדול של NVIDIA עם סדרת ה- GeForce RTX 30 מגיע עם התמיכה ב- DLSS, שזמין כרגע ב- 26 כותרים (9 מהם שוחררו רק באוקטובר ונובמבר האחרונים). אחדים מהמשחקים האלו כוללים את Cyberpunk 2077, Watch Dogs: Legion, Call of Duty: Black Ops Cold War, בהחלט Heavy Hitters.

 

ארכיטקטורת Ampere

הארכיטקטורה החדשה מהווה קפיצת דרך גדולה בביצועים. ה- GA104  בו נעשה שימוש ב- RTX 3060 Ti ושקיים גם ב- RTX 3070, נוצר בתהליך 8nm מבית סמסונג ונושא 17.4B טרנזיסטורים. הארכיטקטורה נושאת גם Streaming Multiprocessor משופר (SM), דור שני של ליבות Ray Tracing עבור ביצועי Ray Tracing טובים יותר עם האצת חומרה, דור שלישי של Tansor Cores עבור AI משופר ושיפורי DLSS.

 

ה- Streaming Multiprocessor מהווה אבני הבניין של ה- GPU והוא מורכב ממספר ליבות שונות יחד עם זכרון עבודה מתאים. אחד השינויים הגדולים ב- NVIDIA Ampere architecture SM זה התפוקה ב- 32b נקודה צפה, כיום היא מוכפלת. על מנת להשיג את זה, תוכנן מעבר חדש של נתונים עבור פעולות מסוג FP32 & INT32, אשר יוצר 4 מחיצות אשר עובדות יחדיו על מנת להשיג 128 FP32 פעולות עבור כל בלוק.

כמובן שזה עוזר לגיימינג, מכיוון שיצירת גרפיקה ופעולות חישוב, נשענות על ביצועי FP32, כנ"ל עבודת Shaders. גם Ray Tracing מרוויח משיפורי FP32.

ה- RTX 3060 Ti מכיל 3 מעבדים בסיסים, ה- Shader שהוצג לראשונה לפני 15 שנה, ליבת ה- RT על מנת להאיץ Ray-Triangle and Ray-Bounding-Box Intersections ואחרון ליבת ה- Tensor שמשמש עבור עיבוד AI.

ארכיטקטורת ה- Turing, הניחה את הבסיס העתידי עבור Ray Tracing בזמן אמת והיוותה את הצעד הראשון למעבר מ- Rasterization, טכנולוגיה שהוצגה לראשונה בשנת 1974. כל מי שנחשף ל- Ray Tracing, ראה כיצד היכולת מביאה עימה רמה חדשה של ריאליסטיות, אך עם המחיר הכבד של זמן ארוך לרינדור. על מנת לתמוך בדור הבא של Ray Tracing, כל 3 התהליכים היו צריכים לעבור חשיבה מחדש. התמונות למטה מציגות את השיפורים וכיצד זה מגיע לידי ביטוי.

 

דור ה- Turing הראשון ל- RTX

 

 

דור ה- Ampere השני ל- RTX

 

 

ה- Programmable Shader

עלה ל- 2 חישובי ה- Shader עבור כל בלוק לעומת 1 ב- Turing, זה מתרגם לכדי 16.2TFLOPS לעומת 7.2TFLOPS.

דור שני לליבת RT
תעבורת Ray Tracing הוכפלה, כל שכל ליבה מעבירה 31.6RT-TFLOPS לעומת 21.7 ב- Turing.

דור שלישי לליבת ה- Tensor

הליבה החדשה מזהה אוטומטית משקלי DNN פחות חשובים ומסיר אותם, דבר שמוביל לכדי 129.6Tensor-TFLOPS לעומת 57.4 ב- Turing.

על מנת להסביר בקצרה מה עושה ליבת ה- Tensor, תחשבו שזה כמו מוח מבוסס AI של הכרטיס הגרפי. תפקידו להאיץ חישובי מתמטיים לינארים שמשמשים עבור Deep Neural Network Prrocessing, זהו הבסיס לכל AI מודרני והיתרונות של זה מגיעים במיוחד לידי ביטוי ב- DLSS וגם ב- NVIDIA Broadcast למשל.

בתמונה ניתן לראות כיצד שילוב ליבת ה- Tensor יחד עם ליבה יעודית ל- RT, מוביל לשיפורי Ray Tracing

 

מחברי ה- RTX 3060 Ti כוללים 2 מחברי HDMI 2.1, עם תמיכה ב- [email protected], בעל אפשרות לתעבורת נתונים בנפח מלא של 48Gbps יחד עם תמיכה ב- HDR. אם אתם זקוקים ל- DP, תמצאו 3 מחברים כאלו מסוג 1.4
בולט בהעדרו מחבר USB-C ששמיש בעיקר עבור VR/AR.

מילה מהירה על Overclocking

חברת NVIDIA הפכה את כל התהליך של Overclocking למאוד פשוט בזכות האפשרות להמהיר את הכרטיס על ידי לחיצה אחת על כפתור אחד ב- GeForce Experience, אשר מכוון לבד את עקומת המתח והתדר.

האפשרות הנוחה הזאת הגיעה דרך העדכון של ספטמבר האחרון וכל מה שצריך לעשות על מנת להפעיל את זה, זה להדליק את Enable experimental features ב- Settings ולאחר מכן, לכוון ל- Performance את הפרופיל יחד עם שינוי צריכת החשמל ל- Power Maximum והדלקת Enable Automatic Tuning.

הדבר יאפשר להם לעשות המהרה בצורה מצויינת מבלי לעבור את התהליך המייגע של הרצת בנצ'ים ושינוי הערכים בצורה ידנית.

 

על ספסל המבחן

  • המעבד: AMD Ryzen 9 5900X Desktop
  • לוח האם: Gigabyte X570 AORUS MASTER
  • זכרון: 4x8GB XPG Spectrix D60G 3200MHz
  • אחסון: Gigabyte Aorus 2TB NVMe 4.0

 

תבנית המבחן בנויה ממספר משחקים מובילים ומבחני פרודוקטיביות. כל המשחקים נבחנו עם ההגדרות הגרפיות הכי גבוהות. הכרטיסים לא עברו המהרה. ברשותכם, ויתרתי על בחינת רזולוציה 1080p והתמקדתי רק ברזולוציות הנפוצות של 3840×2160 ו- 2560×1440.

 

 

סיכום

דגם ה- GeForce RTX 3060 Ti מצליח להציג רף תקציבי חדש לכל מי שרוצה להנות מ- Ray Tracing מבלי לשבור את הבנק. זהו הדגם הרביעי שמבוסס על Ampere כאשר מצד AMD יש לנו כרגע רק 3 דגמים של RDNA 2. הדבר מאפשר ל- NVIDIA להציג יתרון בדמות כרטיסים בטווח רחב יותר של מחירים, החל מ- $399 עבור דגם ה- RTX 3060 Ti ועד $1499 עבור ה- RTX 3090 המפלצתי. כיום ל- AMD אין דגם שיכול לאייש את תג המחיר של $400, דבר שהופך את ה- RTX 3060 Ti לבחירה היחידה כרגע לכל הגיימרים התקציבים.

חברת NVIDIA הצליחה להביא לשולחן את מה שציפו ממנה, אנחנו מקבלים Ray Tracing תקציבי יחד עם DLSS בדורו השני. יש שיגידו שאין יותר מידי משחקים כרגע והאימפקט על הביצועים הוא דרמתי לשלילה, מצד שני, החוויה של Ray Tracing היא משגעת עם ויזואליות ממכרת, במיוחד במשחקי RPG בהם ה- FPS איננו הפרמטר החשוב ביותר.

אם אתם גיימרים תקציבים, אל תרגישו רע עם דגם הכניסה של Ampere, ה- RTX 3060 Ti יצליח להעביר חוויה גיימינג משובחת עימה כרגע, AMD לא יכולה להתמודד.


16:40
  /  
1.12.2020
  
Ziv Rozenfeld

1