גלגלים עם רגליים רובוטיות יאפשרו למשתמשים לנהוג, ללכת או אפילו לטפס על השטח הקשה ביותר. השוק הראשון, שהחברה מייעדת את הרכב, הוא עבור כוחות הצלה באזורי מוכי אסון.
הרכב, העונה לשם Elevate שייך לקטגורית רכבי Ultimate Mobility Vehicle – UMV.
72 השעות הראשונות אחרי אסון (רעידת אדמה, שריפת ענק, שיטפון או הוריקן) הן השעות הקריטיות ביותר להצלת חיים של ניצולים, אולם לרוב, בגלל טבעם של אסונות מסוג זה, לרוב הנגישות לניצולים על מנת לחלצם או לספק עזרה ואספקה מוגבלת ביותר ופינוי דרכי גישה או זמינות של אספקה וחילוץ אוירי לא אפשרי.
הצורך הזה הביא את חברת יונדאי לפתח את הרכב המשלב יכולות של רכב עם רובוט על מנת לספק נגישות ועבירות במקומות שלא אפשריים רק עם רכב או רק עם רובוט.
ראו את סרטון ההדגמה:
בנוסף, יונדאי חושפת רכב קונספט עם טעינה חשמלית חדשנית בצורה אלחוטית ויכולת חניה עצמאית
בזמן פקודה לרכב להטען באמצעות הטלפון החכם, הרכב ייסע באופן אוטומטי לתחנת טעינה אלחוטית ריקה. כאשר המכונית טעונה במלואה, היא תעבור למקום חניה ריק נוסף באמצעות מערכת החניה האוטומטית (AVPS), המאפשרת לכלי רכב אחרים לטעון במקום. כאשר הנהג קורא חזרה לרכב, הוא יחזור למיקום של הנהג בצורה אוטונומית.
יונדאי שוקלת למסחר את הטכנולוגיה עם השקתו של רכב אוטונומי ברמה 4 בסביבות שנת 2025. יונדאי מתכננת גם למסחר כלי רכב אוטונומיים בערים חכמות שונות החל משנת 2021 במטרה להשיק כלי רכב אוטונומיים מלאים עד שנת 2030.
לדיון בנושא: CES2019 – חברת היונדאי משיקה רכב שיכול ללכת