תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

חלק ב' של סיקור התערוכה יתמקד הפעם בשאר החדרים והתצוגות שהרשימו אותי, או שלא...

10:10
  /  
24.05.2018
  
מאת: איתי חזום

הקדמה 

במאמר הקודם ציינתי שהשנה הופתעתי לטובה מכמות החדרים שנשמעו טוב בסה"כ. כמה טוב? חלק הצליחו להתברג לרשימת החדרים הכי אהובים וחלק לא. האם זה אומר שהם לא טובים? ממש לא, אבל זה כן אומר, חלק מהפעמים בכל אופן, שהביקור שלי באותו הזמן פשוט לא הרשים אותי מספיק. מעבר לזה, הנה עוד חדרים שראיתי, כאשר חלק הרשימו אותי, חלק פחות וחלק בכלל לא. הרשימה פה אמנם יחסית ארוכה יותר, אבל עדיין מדובר על רק חלק ממה שהלך בתערוכה. 

החדרים והתצוגות 

Ayon 

חדר באמת נחמד, נשמע טוב, חמים כזה, אבל אהבתי אותו יותר בתערוכה של 2016.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Taylor Acoustic 

אחד החדרים הבודדים שהשמיעו רמקולים מדפיים. סאונד מצויין, חמים ויחסית גדול בשביל רמקולים שכאלה.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב' 

Lumin 

חדר מינימליסטי עם רמקולים של Vivid Audio. נשמע טוב, נקי ומאוזן אבל לא ניצלו את הרמקולים כראוי לדעתי.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב' 

Grandinote 

אחד החדרים הבודדים בתערוכה עם רמקולים מסוג Line Array. המצגת היתה ענקית, קשה להסביר את זה, זה היה מהרצפה לתקרה, אבל לא כל אחד יאהב.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Kii Audio 

השנה החברה הציגה את המדפיים המיוחדים שלהם יחד עם מודול בס רצפתי שמיועד לתפקד גם כסטנד. לצערי שום דבר בהדגמה לא הזיז לרמקולים האלה וחבל.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Selena 

רמקולים שופריים נאים אשר נשמעו מאכזב ומעט "קופסאתיים" ולא מאוזנים.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב' 

Apurna 

החברה הציגה את המגברים שלה בחדר עם רמקולים של Focal. הסאונד היה מוצלח ויחסית מאוזן, אבל הכוכב של החדר היה השלט רחוק של המערכת. מחוץ לביתן היתה תצוגה רק בשביל השלט, הכבד למדי, ואיזה גרסאות אפשר לעשות לו…

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

SVS 

אחד מהחדרים הבודדים בכל התערוכה שמתמקד בקולנוע ביתי. כל הרמקולים, וכמובן הסאבוופרים, הם של SVS. הסאונד היה מצויין (הדגימו את Baby Driver) ונעשה שימוש בסאב סגור ולאו דווקא באחד מדגמי ה- Ported.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Monitor Audio 

לפני שנתיים החדר שלהם כלל את הרצפתיים הכי גדולים שלהם, אבל השנה הסתפקנו בזוג מדפיים מאותה הסדרה. הסאונד היה טוב, אבל לא נפלתי מהכיסא.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

YG Acoustics 

החדר הזה יותר מצא חן בעיני בהשוואה לחדר אחד ששמעתי עם הרמקולים שלהם. ההגברה היתה של Nagra והסאונד היה ממש טוב ומאוזן, אבל לא מספיק כדי להתברג לחדרים שהכי אהבתי.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Ecobox 

תצוגה נאה של רמקולים Open Baffle תחת השם “A Priori” יחד עם מה שהם מכנים תחיית Revox שזה השם לפרוייקט שיפוץ טייפ סלילים של Revox שכלל בניית סטנד תואם נאה. הכל נראה יפה מאד ודי מעניין, רק חבל שהתצוגה היתה בחלל פתוח לגמרי של התערוכה ופשוט אי אפשר היה להתרשם.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב' 

המשך 

King Audio 

החברה מוכרת תודות לרמקולים אלקטרוסטטיים וזה אכן מה שהיה בתצוגה. רציתי לשמוע את הגדולים, אבל השמיעו את הקטנים. לא נפלתי.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Acoustic Signature 

אפשר היה לשמוע את הפטיפונים של החברה בחדרים שונים בתערוכה, אבל התצוגה הסטטית זה מה שהרשים אותי. מגוון רחב של פטיפונים, כולל ה- Invictus האימתני, יחד עם מגוון נאה של ציוד נלווה. 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Adam Audio

החברה הדגימה מוניטורים גדולים, אבל התאכזבתי למדי. הסאונד היה מעט קופסאתי ולא ממש מאוזן.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Totaldac 

החדר היה מורכב מציוד ורמקולים של החברה. הרמקולים השופריים נאים למדי, אבל הסאונד היה ככה ככה ועם קצת "צבע" שופרי.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

ESD Acoustic 

אחת המערכות הכי יקרות בתערוכה וגם אחת המרשימות ויזואלית. מערכת שופרית 5way מלאה אשר מבוססת אך ורק על Compression Drivers. מה הבעיה אם ככה? קודם כל החברה הציגה בחדר קטן שבקושי הכיל את הרמקולים והציוד, ודבר שני, רמקולים שכאלה מיועדים להאזנה ממרחק רב על מנת לקבל פרזנטציה ראויה וזה פשוט לא מה שהיה שם. כאילו החברה נזכרה בדקה ה- 90 שהם רוצים להציג בתערוכה והחדר הזה הוא כל מה שהיה פנוי… הסאונד לא היה מרשים והמערכת בפירוש לא נוצלה כראוי. חבל.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

VREL Electroacoustics 

חברה חדשה אשר מתעסקת בעיקר עם רמקולים מסוג Open Baffle. רמקולים גדולים למדי שלצערי היו בתצוגה סטטית בלבד. שאר התצוגה כללה סוגים שונים של טייפ סלילים.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

StromTank 

מי שמעוניין להריץ את המערכת שלו באין מפריע בזמן הפסקת חשמל, זאת הקופסא לקנות. במילים הכי פשוטות, מדובר באל פסק מאד גדול ומרשים שיכול, לפי היצרן, להריץ מערכת High End במשך 8 שעות רצופות לפני שהוא מתחבר לחשמל בשביל להיטען.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Acoustical Systems 

מי שמחפש את הפטיפון הכי מאסיבי ויקר שאפשר לקנות, ה- Apolyt סביר להניח יענה לדרישות שלו. נתקלתי בדבר הזה במינכן 2016, אבל הפעם זה היה בתצוגה אקטיבית. פטיפון שכזה נראה לי כבר מוגזם לגמרי ונוסף על זה ההדגמה לא היתה מרשימה.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Stein Music 

החברה הציגה את הרמקולים הכי גדולים שלה, ה- Bob XL יחד עם סאבוופר תואם ואלקטרוניקה גם כן שלהם. המערכת כזאת גרנדיוזית שארבעת הרמקולים כוללים בסה"כ 52 וופרים פלוס 4 שופרים. הסאונד דווקא לא היה "שופרי", אבל בשום שלב שביקרתי בחדר לא הרגשתי שהמציגים מנצלים את הציוד שעומד לרשותם…

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Von Schweikert 

כבר הבנו שמינכן זאת תחרות של "למי יש הכי גדול" וגם Von Schweikert רצו להצטרף לחגיגה, הפעם עם רמקול הדגל שלהם, ה- Ultra 11 הענקי. הרמקול המרשים נשמע בהדגמה כמו ענק עדין, כזה שמסוגל ללטף בעדינות וגם מסוגל להרעיד את הבניין אם קיים הצורך.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

הרמקולים כוללים מערך דרייברים מרשים והמציג הנחמד דאג שאני אלך מאחורי הרמקולים כדי לראות מה הולך גם שם – שני סאבוופרים יחד עם מערך Ambient שלם עם שלושה טוויטרים. מביני דבר ישימו לב ששלושת הבוררים שרשום עליהם Fostex אינם קרוסאוברים, אלא מנחתים עבור אותו מערך Ambient אחורי.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב' 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Grimm Audio 

החברה הציגה את הרמקולים האקטיבים מבוססי DSP שלה. בעקבות זה התצוגה נראתה מאד מינימליסטית שכן הכל למעט המקור נמצא בתוך הרמקולים עצמם. הסאונד היה מאוזן ובעל פוטנציאל, אבל לא כזה שמומש בפעמים שביקרתי בחדר.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב' 

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Quad 

החדר כלל רמקולים אלקטרוסטטים של Quad יחד עם ציוד של Luxman. אמנם לא קיבלתי סאונד "שקוף" כמו שרציתי לשמוע, אבל המידריינג' היה אחד הטובים בתערוכה.

 תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

Arcadian Audio 

הרמקולים השופריים מדגם Pnoe הם לדעתי מהיפים בתערוכה, אבל הסאונד היה מאכזב. חסר בס, המידריינג' נשמע "צבוע" ובכלל העסק לא היה מאוזן. חבל.

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'

סיכום

כפי שבטח שמתם לב, ישנם הרבה חדרים לראות, אבל זה עוד לא נגמר. נתראה בפרק ג'.

לדיון בנושא: תערוכת מינכן High End 2018 – חלק ב'


10:10
  /  
24.5.2018
  
מאת: איתי חזום

1