Logitech G920 – חווית המרוצים האולטימטיבית?

במשך שנים שיחקתי משחקי מרוצים עם קונטרולרים או עם המקלדת, וטרם הייתי מאחורי הגה אמיתי, אז לקחתי את הG920 לסיבוב. ...

9:00
  /  
18.07.2016
  
מאת: עמית לגו

הקדמה

תמיד אהבתי משחקי מירוצים, בין אם זה Need For Speed או GTA או The Crew או אפילו Project Cars. כמו כן, ניסיתי כבר כמה פעמים הגאים שונים, בדרך כלל רק בהדגמות כמו לדוגמה בתערוכה של האתר לפני כמה שנים, אך אף פעם לא הייתי מספיק זמן כדי לדעת בדיוק אם זה באמת שווה את ההשקעה כמו שזה נראה. הנה מה שחשבתי על ההגה החדש לוג'יטק:

ביקורת וידיאו

פתיחת הקופסה

ההגה מגיע בקופסה די גדולה שעליה תמונה של ההגה וכמה לוגואים של אקסבוקס (משום שהוא מיועד לXbox One ולPC). בקופסה אנו נקבל את ההגה, הפדלים וכבל חשמל. בשונה מהדגמים הקודמים, אנו לא מקבלים את מוט ההילוכים בקופסה, אלא ניתן לרכוש אותו בנפרד. אלו שכבר היה להם את הדגמים הקודמים של Logitech כמו הG27 לדוגמה, יוכלו להשתמש במוט ההילוכים שלהם עם ההגה הזה, אך הכפתורים שעליו כבר לא יעבדו.

Logitech G920 - חווית המרוצים האולטימטיבית?

איכות הבנייה

איכות הבנייה של ההגה והעיצוב שלו הן אחת מהמעלות הטובות שלו. כל ההגה עטוף בעור אמיתי עם מתכת בצבע שחור. תודות לכך ההגה מרגיש יוקרתי וחזק מאוד. מלבד ההגה עצמו, בשונה מהדגמים הקודמים, החברה החליטה להוסיף כפתורים ממש כמו קונטרולר להגה עצמו, כך שנקבל את כל כפתורי הXbox שאנו מכירים לשליטה וניווט במשחקים. דבר נוסף שהחסירו מהדגם שהושק קודם הוא מחוון הRPM עם האורות שהיה בG27, אך הוא עדיין קיים בגרסת הפלייסטיישן של ההגה החדש, הG29.

Logitech G920 - ביקורת

ההגה כולל גם מחליפי הילוכים על ההגה עצמו. הם עשוים גם הם ממתכת, הפעם בצבע כסף, ובכך מרגישים יוקרתיים. אפילו כשלוחצים עליהם יש ממש קליק שתורם לתחושת היוקרתיות. כמו כן, יש גם מנגנון סידור חוטים בתחתית הגה, כך שלא צריך לדאוג לחוטים שיפריעו במהלך ההתקנה.

ההגה ננעל על השולחן שלנו באמצעות מנגנון שכולל שני תופסנים עם הברגה. כך נוכל לחבר ולחזק את ההגה לשולחן ללא שום בעיה בקלות ובמהירות. המנגנון עצמו לא מושלם, ובפעמים רבות בתאונות היה ממש קשה להשאיר אותו במקום. הדבר לא קרה רק לי אלא גם לאחרים שניסו את ההגה אצלי. כמה משיכות בהגה והוא פשוט נשלף החוצה כאילו לא היה מחוזק לשולחן שלי, וגם ההברגה, שאמורה להיות לחוצה כלפי פנימה כשאנו מסיימים איתה, יצאה כמה פעמים. כאשר ההברגה יוצאת יש קול די חזק, וזה הבהיל אותי לא פעם אחת.

Logitech G920 - ביקורת

באשר לפדלים, הם גם שונים מהדגם הקודם בכך שהפעם הם יותר מכוונים למציאות. הגז כהרגלו יותר משוחרר, הקלאץ' מעט קשה והברקס הוא הרבה יותר קשה ללחיצה. אמנם זה יותר קרוב למציאות אך בלחיצה על הברקס הפדלים נוטים לזוז אחורה הרבה, כך שהייתי ממליץ לשים אותם ליד מעצור או קיר מסוים. יש לכם שטיח? לוג'יטק חשבו על זה גם, ולפדלים יש מנגנון מיוחד לשטיחים.

Logitech G920 - ביקורת

Logitech G920 - ביקורת

התקנה ראשונית

לחבר את ההגה לשולחן זה תהליך פשוט מאוד.כל מה שצריך לעשות זה להחליק את ההגה פנימה ולסובב את ההברגה כך שזוג התופסנים בתחתית ההגה יצמדו לשולחן וינעלו אותו במקום.

Logitech G920 - ביקורת

לאחר מכן נחבר את הUSB למחשב/אקסבוקס ונתקין את התוכנה של Logitech. אין צורך להוריד גם את העדכון משום שתוכנת הדרייבר תעשה זאת לבד. אני משתמש במחשב עם Windows 10, ומשום מה לא הצלחתי לגרום לתוכנה לזהות את ההגה שלי. הפתרון לא היה פשוט לכל משתמש רגיל. הייתי צריך להסיר את התוכנה ללכת להגדרות של המחשב ולבטל אופציה שנקראת "Disable driver signature enforcement". מי שרוצה מדריך לכיצד לבטל את הפונקציה הזו, ניתן למצוא זאת כאן. לאחר ביטול הפונקציה התקנתי את התוכנה מחדש, ואכן המחשב זיהה לי את ההגה כרגיל.

Logitech G920 - ביקורת

באמצעות התוכנה ניתן לשנות ולתכנת מחדש את תפקידו של כל כפתור על ההגה וליצור פרופילים למשחקים שונים. בנוסף, כאשר נתקין את התוכנה של ההגה, היא תסרוק לנו את המחשב אחר משחקים, ותציע לנו פרופילים לכל משחק. מנסיון לא נראה שההבדלים בין הפרופילים הוא כזה גדול, ולכן אני חושב שפרופיל אחד מסודר יתאים לרוב המשחקים.

Logitech G920 - ביקורת

אז האם זו באמת חווית מרוצים אמיתית?

המשחק הראשון שניסיתי להפעיל עם ההגה הוא Project Cars לPC. בחרתי דווקא להתחיל בו משום שהוא תומך בהגה בצורה מובנית, ויש לו Force Feedback מעולה. מי שלא יודע Force Feedback זה הרטט של ההגה ובין היתר במקרים של פניות או תאונות, ההגה ינעל, יהפוך יותר קשה לסיבוב, ובעצם ידמה חווית מירוצים אמיתית. בהפעלה הראשונית הייתי חייב לסדר את הכפתורים ולכייל את ההגה בתוך המשחק. אמנם התוכנה של ההגה מגיעה עם פרופיל לProject Cars אך זה לא מנע מהמשחק לבלבל לי בין הדוושות, ולא למפה לי את הכפתורים כמו שצריך באופן אוטומטי. אחרי שעשיתי זאת בפעם הראשונה זה נשמר כמובן, והכיול של הפדלים וההגה נשמר גם הוא. בProject Cars הייתי ממליץ לכם לכוון מעט את הForce Feedback ולהנמיך אותו בהגדרות, משום שלמשתמשים רגילים ובמיוחד למשתמשים מתחילים יהיה מאוד קשה עם ההגה במיוחד במירוצים כאשר הForce Feedback הוא בהגדרות ברירת המחדל שלו.

Logitech G920 - ביקורת

המשחק השני שהפעלתי היה The Crew. הרבה יגידו שהמשחק רחוק מאוד מלהיות משחק מירוצים שבנוי כמו שצריך, ואני נוטה מעט להסכים עם זה. עם זאת, אני לא מכיר אף משחק כמו זה שיש לו מפה ענקית של כל ארה"ב, ונסיעה מצד אחד לשני יכולה לקחת כמעט שעה שלמה. עם המשחק הזה קצת יותר קשה לכוון את ההגה משום שהForce Feedback לא מנוהל בו טוב. אני לעומת אחרים לא ביטלתי במשחק את הForce Feedback לגמרי, אלא השארתי אותו במרחק קליק אחד מכיבוי הפונקציה. גם במשחק הזה נאלצתי לכוון את הכפתורים ידנית, אך בדומה לProject Cars זה נשמר לפעם הבאה. שיחקתי בThe Crew רוב הזמן כשההגה היה אצלי ונהנתי מכל רגע. ההגה עבד חלק, הוא לא השתגע יותר מדי והוא היה מדויק מאוד בלי הרבה לאג או שטח מת.

Logitech G920 - ביקורת

בXbox One שיחקתי בעיקר בForza 6 ובForza Horizon 2. ההגה התחבר לXbox בקלות ללא שום צורך בהגדרות מיוחדות, ולכן הוא היה מוכן לעבודה כבר מרגע ההתחברות. במשחקים הללו ההגה עבד בצורה מעולה, הוא היה מדויק מאוד והForce Feedback עבד הרבה יותר טוב ממה שציפיתי, בהחלט חוויה. להפתעתי, לא היה צריך לכוון או להגדיר דבר, כך שכל משתמש יוכל להתקין זאת בביתו ללא שום בעיה.

סיכום

לאחר כמה שבועות עם ההגה, ושעות על גבי שעות בהיותי שקוע במשחקי מירוצים, אני יכול להגיד בפה מלא שההגה הזה זאת חוויה מהנה. ההגה עובד בדיוק רב עם שלל של משחקים והForce Feedback עבד מעולה. הפדלים היו יותר מותאמים למציאות מדגמים קודמים, והעיצוב היה יוקרתי ומרגיש טוב. עם זאת היו עדיין כמה חסרונות ודברים שצריך לטפל בהם, כמו הפדלים שהמשיכו להחליק, והדרייברים שלא עבדו על Windows 10 ודרשו מעט יותר התעסקות, או אפילו ההברגה של ההגה שלא הייתה טובה במיוחד, משום שההגה יצא כמה פעמים לי ולאחרים בזמן המשחק. דבר נוסף שהיווה חיסרון די גדול הוא החוסר של מוט ההילוכים בקופסה, במיוחד עם המחיר הגבוה של ההגה, והG29 לפלייסטיישן ולמחשב, שתג מחירו זהה לזה של הG920 יש יותר כפתורים ותכונות (כמו מד הRPM בדומה לG27). לדעתי ההגה הוא ממש מהנה ברגע שמתרגלים אליו, אך עם כל החסרונות הנ"ל ותג המחיר הגבוה, אני לא כל כך בטוח שזאת ההשקעה הכי טובה בהגה מירוצים, ואני מקווה שבדגם הבא Logitech יתייחסו לכך.

מחיר מומלץ לצרכן: 1990 ש"ח

ציון: 7/10

Logitech G920 - ביקורת

Logitech G920 - ביקורת

לדיון בנושא: Logitech G920 – חווית המרוצים האולטימטיבית?


9:00
  /  
18.7.2016
  
מאת: עמית לגו

1