עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

גרסת ניווט iGo חדשה מושקת היום. לרגל ההשקה הוזמנו למטה החברה בהונגריה ושמענו מדוע מייסד החברה שאנן בנושא הזה ומה בדיוק השתפר ...

7:00
  /  
19.06.2016
  
מאת: אלי חבוש

מטה החברה שטובל בירוק של בודפשט, מכוניות מרשימות, 1000 עובדים וגרסת תוכנת ניווט חדשה אחת אותה משיקה היום (19.09.16) חברת NNG. אך לפני שנשקע בהגיגים על מזרח אירופה, חשוב לזכור שכל זה התחיל די מזמן וכי שיוק הניווט בישראל בפרט ובעולם בכלל עבר תהפוכות בשנים האחרונות.

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

הנוף ממטה החברה בהונגריה

כמה מקוראינו נמצאים בסצינת המובייל והניווט למעלה מ-10 שנים? מי שכן בוודאי זוכר את השם iGo ומי שבאמת הארד קור, יזכור אפילו את השם NNG. אבל לא נגזים, החברה לא ממש נעלמה ולמעשה עשתה חיל בתחום אחר, הרכב, תוך שויתרה מעט (או הרבה) על תחום המובייל.

חברת NNG נוסדה בסוף שנת 2004 ובבעלותה עומדים דודי ורניק וקובי הלפרין שליוו את החברה מראשיתה. תקופת המובייל לפני שנים רבות היתה תקופה ורודה לכל חברות הניווט ובין השאר זכו ממנה חברות כמו דסטינטור, NNG וחברת מפה שהיתה בעלת הזכויות הבלעדיות למפות הרחובות בישראל והתמחור היה בהתאם.

עם הימים, נעלמה דסטינטור, נותרה NNG עם גרסת iGo ולאחר שהחברה גם יצרה מפות משלה, לא היתה תלויה עוד בחברת מפה וכך שלטה כמעט NNG בשוק הניווט בישראל. אבל לא על כלום. NNG עשתה חיל בתחום והציגה בזמנו את מפות אירופה בפחות ב-1 גיגה, דבר שלא נעשה עד כה וכאמור יצרה את המפות שלה ובכך יכולה היתה לתמחר את המפות אחרת ולתת עדכונים בהתאם.

אבל נקודת הבסיס של NNG היא החשובה. בעוד שעד כה הדגש היה על חישוב המסלולים והטכנולוגיה מתחת לממשק, הגיעה NNG מכיוון אחר שהיה זר באותה התקופה, מכיוון הממשק וחווית המשתמש. NNG רכשה אז חברת משחקים קטנה בשם PDA Mill שורניק עוד זוכר את הספה המכוערת עליה אילצו אותו לשבת לסגירת העסקה, והיא זו שפיתחה את ממשק המשתמש שהיה נוח יותר וידידותי יותר (בוודאי יפה יותר) ממה שהיה קיים עד כה. זה בסופו של דבר שבה את לב המשתמשים שהסכימו לקבל גם חבלי לידה בניווט בהתחלה.

בשלב מסויים הגיעה Waze. אפליקצייה שנולדה מתוך הקהילה וחולקה בחינם לכל מי שרצה להוריד אותה. האפליקציה הקטנה לא היוות בעייה בתחילת הפעילות שלה וסברו כאלה שהיא אף תיעלם בשלב מסוים בלי חברה רצינית שעומדת מאחור, עדכונים ותמיכה. אבל כידוע, קרה בדיוק ההיפך ו NNG נאלצה לסגת מתחום המובייל שנשלט בצורה אבסולוטית על ידי אחרות ופנתה לתחום הרכב במתן פתרונות ליצרניות הרכב לשילוב מערכת הניווט של iGo ברכבים שלהן.

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

מסדרונות החברה. מעוגלים כדי שלא יראו את הסוף

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

מתכנתים הונגרים. עובדים בחושך

עד כאן הרקע ההיסטורי. היום, NNG משיקה גרסת ניווט חדשה בשם iGo NextGen ולצורך ההשקה אף אירחה כתבים (ובהם גם אותנו) במטה החברה בהונגריה על מנת להכיר את המנוע מאחורי החברה ולהכיר את האפליקציה החדשה. ואנחנו זכינו לנסות ולהבין איזה מקום יש ל NNG בתחום שיש בו אפליקציות חינמיות.

מטה החברה נמצא בהונגריה מתחילת דרכו. מדובר בשלושה מבנים הטובלים בירוק של בודפשט שניכר שהושקעה מחשבה רבה בעיצוב שלהם, החל ממסדרונות עגולים למתן תחושה חמימה יותר ועד לכסא עליו יושב המתכנת ההונגרי. כן, אין ממש ישראלים בחברה וזה מוזר. לורניק זה לא מוזר, עם כל הציונות שיש בו, לדעתו, המנטליות הישראלית בעייתית בעבודה עם האירופאים. כבר ניסינו את זה אומר ורניק והניסיון לא צלח טוב. אבל לפחות ההונגרים חוסכים בחשמל. מתברר שאלה עובדים בחושך (כן, ההונגרים, לא הפולנים).

הסיור השאיר אותנו מבולבלים – מהצד האחד NNG עושה מאמצים על מנת להישאר בתודעה בתחום המובייל, הנה היא משקיעה כספים ליצירת גרסה חדשה, משקיעה מאמצים וכספים בשיווק הגרסה, בהכרת המטה בהונגריה לכתבים, דברים אלמנטריים לכל הדיעות אך מהצד השני אם תשאלו את ורניק מה הציפיות שלו בתחום המובייל ומדוע הוא פשוט לא מחלק את התוכנה בחינם על מנת להוות תחרות למתחרות, תקבלו תשובה ש NNG לא נמצאת ממש בתחום המובייל וכי התחום המניב הרבה יותר נמצא בתחום הרכב.

הנה רק היום NNG מדווחת על שתי עסקאות חדשות שנחתמו עם שתי יצרניות רכב מובילות לאחר תערוכת הרכב "טלמטיקס דטרויט" לאספקת תוכנות IGO לרכב בתקופה כוללת של 5 שנים בהיקף כולל של כ-200 מיליון דולר.

אז מדוע משקיעה החברה כספים רבים בתוכנה למובייל ובכלל מדוע בישראל, מדינה קטנה וזניחה במימדי סכומים של NNG בעולם? התשובה מבחינת ורניק פשוטה – הוא מצביע על הלב ואומר – כי כאן נמצא הלב.

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

דודי ורניק, נשיא NNG מחזיק בגאווה את אחד הפרסים שקיבלה החברה במהלך השנים

ורניק מוסיף ואומר כי "באירופה, בצפון אמריקה ובמזרח הרחוק רכבים חדשים נמכרים לצרכן עם מערכות מדיה לרכב מובנות ללא עלות נוספת ללקוח הסופי. בישראל המצב אחר, אך נמצא בהליכי שינוי, בארץ נמכרים כ-200 אלף רכבים חדשים כש-20% מתוכם מגיעים עם מערכות iGO מובנות. יש בישראל מגמה הולכת וגדלה של יבואני הרכב להכניס מערכות מדיה לרכב".

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

משקיעים יותר במערכות משולבות ברכב

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

 

נסיעה עם גרסת iGo ברחובותיה היפים של בודפשט

 

ובכל זאת, מבינים ב NNG שיהיה קשה לשווק מוצר בתשלום כשמנגד קיים מוצר בחינם שכבר משתמשים בו רוב האוכלוסיה ולמרות כוונותיה הראשוניות של החברה להשיק את התוכנה בסכום של 69 דולר, הופתענו לגלות כי בסופו של דבר, נמכרת התוכנה בארץ במחיר של 99 שקלים.

יותר מכך, רוצים לקבל את האפליקציה בחינם? תוכלו פשוט להוריד אותה בין התאריכים 29.06 ועד 02.07.

אבל לא רק בתחום המובייל. כפי שאנחנו רואים, חברות הענק אפל וגוגל גם הן רוצות נתח מתחום הרכב והכריזו כבר (ואף הוציאו) מערכות שלהן לרכב. אז איך NNG רואה את עצמה בתחרות עם אלה? לדעתו של ורניק אין ממה לחשוש. אפל וגוגל לעולם לא ייכנסו ליצרניות הרכב שאינן מעוניינות להטמיע באופן רשמי מערכות ניווט של אלה אלא מעדיפות מערכות נקיות, קוסטום מייד שיכולות לשים את הלוגו שלהם עליו ואת זה NNG יודעת לעשות היטב.

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

יניב בלו, מנהל תמיכה ופיתוח טכני מסביר על יתרונות הגרסה החדשה

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

 

"גרסה חדשה לחלוטין"

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

 

העתיד? מבט על קונספט עתידי לשילוב ניווט עם AR

אז מה תוכלו למצוא בגרסה החדשה?

  • תצוגת מפה עשירה בפרטים ביניהם תלת מימד, מידע נתיבים, שלטי חוצות, תצוגת צומת ומנהרה, תמרורים ועוד.
  • התוכנה עובדת ללא חיבור אינטרנט פעיל (בכל מקום בארץ ממטולה ועד אילת).
  • תמיכה בכל סוגי המסכים, הרזולוציות ומכשירי המובייל למיניהם.
  • ממשק חדש ומרענן (הכולל זרימה נעימה יותר וקלה לתפעול בין המסכים השונים).
  • דיווחי תנועה בזמן אמת הכוללים דיווחים מקצועיים אודות עומסי תנועה, תאונות וכבישים חסומים (מצריך תקשורת אינטרנט במערכת ios, android או wince)
  • מצלמות מהירות (כולל מצלמות רמזור ומצלמות דמה).
  • מזג אוויר מתוך התוכנה, ביעד ההגעה ולאורך המסלול הכולל תחזית יומית ושבועית (מצריך תקשורת אינטרנט במערכת ios, android או wince)
  • מפות שטח הכוללות סימון שבילי ישראל של החברה להגנת הטבע.
  • מנוע TTS מתקדם המקריא לנהג את שמות הרחובות והכבישים בעברית
  • מנוע VR-מנוע זיהוי קולי המאפשר חיפוש כתובות ונקודות עניין על ידי אמירתם (מצריך תקשורת אינטרנט. זמין כעת במערכת android בלבד, בהמשך יהיה זמין באייפון)
  • מנוע IGO BIZ שהוא מנוע חיפוש עסקים אינטרנטי מתקדם הכולל מידע על למעלה ל-300 אלף עסקים (מצריך תקשורת אינטרנט במערכת ios , android)

אחד הדברים העיקריים שנוספו בגרסה האחרונה היא האפשרות לקבל עדכוני תנועה בזמן אמת. הדבר לא מתבצע על ידי דיווחי נהגים אלא על ידי איכון הטלפון הסלולרי שלנו ביחד עם קבוצה של משתמשי סלולר אחרים הנמצאים בקרבת מקום. בהיבט הפרטיות נענינו כי המידע המתקבל אינו של מכשיר ספציפי אלא של קבוצת מכשירים מבלי שיוך מסויים.

אין ספק ש NNG עשתה עבודה מרשימה בגרסה החדשה והפיצ'רים שנוספו הם כאלה שהמשתמשים חיכו להם, וחלקם אף כאלה שלא קיימים בתוכנות המתחרות. אך לא הכל מכוסה בינתיים, הדיווחים אינם קהילתיים לטוב ולרע וחשוב לזכור שהתוכנה עדיין בתשלום, למרות חלון הזמן המאפשר לכם להוריד אותה פשוט בחינם. אז פשוט נצלו זאת והחליטו מה טוב עבורכם.

להורדת האפליקציה (שימו לב שהלינקים כרגע מתייחסים לגרסה הקודמת של iGo Primo והלינקים יעודכנו בגרסה החדשה והחינמית ביום 29.06 בלבד):

 להורדת האפליקציה למכשירי אנדרויד:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nng.igoprimoisr2013march24.javaclient

להורדה למכשירי אייפון:

https://itunes.apple.com/us/app/israel-igo-primo-lite/id434826091?l=iw&ls=1&mt=8

 

מי שלא יכול להמתין ומעוניין כבר כעת בגרסה החדשה בתשלום, יוכל להוריד אותה מהלינקים הבאים:

הורדת עבור אנדרואיד :

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nng.igoprimoisr.javaclient

 

הורדה עבור אייפון :

https://itunes.apple.com/us/app/israel-igo-primo-nextgen/id344102034?l=iw&ls=1&mt=8

 

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת NNG בבודפשט

לדיון בנושא: עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

 

צילומי מסך של אפליקציית הניווט החדשה iGo NextGen:

 

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo

עדיין בועטת: גרסת ניווט חדשה של iGo


7:00
  /  
19.6.2016
  
מאת: אלי חבוש

1