סמנכ''ל אסוס: עשינו טעויות בישראל אבל אנחנו בהליכי שיפור

נפגשנו לראיון עם אריק צ'ן, סמנכ"ל בחברת אסוס שבשיחה כנה הודה שהיו בעבר בעיות בשירות אסוס בישראל, חושב שיש מה ...

15:00
  /  
02.06.2016
  
מאת: אלי חבוש, טיוואן

לא היינו מרוצים מתפקוד אסוס בישראל. כך אמר סגן נשיא החברה ברגע של כנות כששאלתי אותו מה דעתו על השוק הישראלי והאם המכירות עומדות בציפיות החברה. צ'ן אף התייחס לעניין בכנות וגילוי לב אך באותה הנשימה הודיע שהחברה עשתה ועושה מהלכים רבים על מנת לשפר את השירות, תחום שלדעתו היה טעון שיפור בשנים האחרונות וכי רק בתקופה האחרונה ניתן לראות שיפור מסויים.

אז מה הם אותם מהלכים? שאלתי. החלפת הנציגות העולמית שמטפלת בישראל ענה צ'ן. העברנו את ישראל לתחום אירופה למשל. מלבד זאת אנו יודעים כי נעשו עוד כמה פעולות וחילופי גברא שאמורים להביא לשיפור בשירות. כך למשל בוצעו חילופי מנכ"ל הסניף הישראלי כשכבר לפני למעלה משנה מונה רע קורנבליט להוביל את אסוס ישראל.

אסוס הציגה השבוע במסגרת תערוכת קומפיוטקס 2016 שלושה מכשירי סמארטפון חדשים במשפחת ה ZENFONE בדגם 3. אסוס הציגה את הזנפון 3, הדה-לוקס והאולטרא הגדול. שלושת המכשירים אינם מביאים בשורה או מהפיכה מיוחדת לשוק אבל בינינו, מי כן היום?. באסוס עם זאת מאוד מדגישים את העובדה שהמכשיר מעוצב באופן שלא ניתן לראות את האנטנות המשולבות בו בניגוד למכשירי סמארטפון אחרים. זה למעשה הדבר הראשון וכמעט היחיד שמודגש כאן, גם בסיור שנערך לנו במטה החברה וגם על ידי צ'ן כשנשאל – אז מה מבדל את המכשירים של אסוס ממכשירים של חברות מתחרות אחרות.

אבל לא רק אלה טעונים שיפור. אריק צ'ן אמנם מאמין שמכשירי הזנפון 3 מביאים איתם בשורה הן מבחינת מחיר נמוך והן מבחינת מפרט ואכן מכשיר הדה-לוקס הוא מכשיר שמגיע עם מפרט טוב למדי במחיר נמוך, אך גם הוא סבור שיש עוד מה לשפר. בתחום המצלמה למשל אסוס אינה בטופ, יודע צ'ן, וזה תחום שאנחנו חייבים לשפר ונשפר.

אסוס אוהבת את המכשירים ההיברידיים והיא הוציאה בעבר את מכשירי הפון פאד או הפאד פון, אלה שהופכים מסמארטפון לטאבלט כשמכניסים אותם לתוך מסך גדול וכך נהנים מכל העולמות. השבוע הציגה אסוס מחשבים היברידיים נוספים, טאבלט שהופך ללפטופ, תחום שחם כרגע בעולם המחשוב. את הפון פאד לא ראינו כבר זמן רב ותהינו מה עלה בגורלו והאם נראה כזה בהמשך. כן! הפתיע אותנו צ'ן, החברה תוציא בקרוב סמארטפון היברידי בדומה לפון פאד. אנחנו יודעים שהקהל אוהב ורוצה את זה.

אסוס מאמינה במחיר נמוך, אומר צ'ן, המחיר שלנו אמור להיות שווה לכל כיס ובכל זאת אנחנו נותנים מכשירים טובים עם מפרט מרשים. האם המחיר הנמוך לא יפגע בתדמית החברה? ניסיתי להקשות, הרי ראה לדוגמא את וואווי שהתחילה עם מכשירים זולים אבל כעת שינתה גישה ומוציאה מכשירי פרימיום במחירים של 700 דולר ומעלה. את צ'ן זה לא מבלבל, גם לנו יש מכשירים עם מחירים גבוהים יותר, ראה למשל את דגם הדה לוקס שלנו שנושק ל-500 דולר ומגיע עם מפרט מעולה.

השוק הגיע לרוויה מסויימת, הן בתחום הסמארטפונים והן בתחום הלביש. אין ממש מה לשפר או לשנות ובכל זאת עניין אותנו האם אסוס מתכוונת לצאת עם סופר פיצ'ר במכשיר הבא שלהם. אם היה כזה, צ'ן בהחלט לא התכוון לגלות. אנחנו מתרכזים כרגע בזנפון 3 שלנו וזה מכשיר טוב. אבל רגע, שאלתי, מה לגבי חבילת אקו סיסטם של מוצרים משלימים כמו שהמתחרות שלכם עושות? זה משהו שמעניין את אסוס? צ'ן לא ממש ענה באופן ישיר לשאלה הזאת ונראה שאין לאסוס באופק מוצר משלים מיוחד. גם בתחום המכשירים הלבישים, אין ממש מה לחדש, לא רק אצל אסוס, התחום הזה די מדשדש וגם אסוס מתכוונת להוציא שעונים משודרגים אבל לא מהפכניים בעתיד הקרוב.

אז נכון שמידי פעם אנחנו רואים גימיקים פה ושם ואולי אף ה ZENBO, הרובוט הסייען שלה נולד מסיבה זו אך ASUS היא חברה רצינית שאינה משחקת, מלבד כשהיא מתעסקת בתחום הגיימינג שלה כמובן.  הדבר ניכר בהתייחסות הרצינית שלה לשווקים העולמיים וללקוחות שלה. תחום המחשבים הניידים לגיימרים למשל קיבל משקל רב הן מבחינה שיווקית והן מבחינת מפרט עם מחשבים בעלי חומרה מטורפת, אמצעי קירור נוזלי אימתניים ומוצרים משלימים. אסוס מקשיבה ללקוחות הגיימרים שלה ואף הביאה אותם לאירוע הגיימינג המרשים, ROG – "רפובליקת הגיימרים", שנערך בטיוואן.

אסוס משחקת כבר שנים בתחום החומרה והמחשוב והיא רוצה לשחק במגרש של הגדולים גם בתחום המובייל, אולם היא חייבת להביא בשורה לצרכנים ולהפסיק להשתלב בנתיב האמצעי. חברות סיניות קטנות עם מחירים ברצפה כבר יש המון. אסוס חייבת לבדל את עצמה ולהוציא משהו קצת שונה שיתן לצרכן את הדרייב לרכוש את המוצר. אסוס היא לא חברה קטנה, אלא חברה גדולה שהוכיחה את עצמה כבר במשך שנים רבות והיא כאן כדי להישאר ויש לה בהחלט את כל האמצעים לעשות זאת ולפרוץ קדימה בתחום המובייל. העובדה שהחברה מודעת גם לבעיות, מלבד לחוזקות שלה ואינה מתביישת להודות ולתקן כשצריך, מציגות בשלות מסויימת שחשובה ללקוח הסופי. מבחינת צ'ן ישראל היא שוק חשוב ועל כן אסוס מניחה משקל רב יותר כבר למעלה משנה על תחום השירות בישראל.

 

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת אסוס בתערוכת קומפיוטקס, טייפה

לדיון בנושא: סמנכ''ל אסוס: עשינו טעויות בישראל אבל אנחנו בהליכי שיפור


15:00
  /  
2.6.2016
  
מאת: אלי חבוש, טיוואן

1