האם הפתרון של פורד מבשר את סיום דוחות המהירות?

הטכנולוגיה הגיעה מזמן לענף כלי הרכב, אך החברות ממשיכות לפתח פתרונות חדשניים לשם לרכוש הובלה בשוק. פיתרון שגם חוסך לא ...

8:00
  /  
14.04.2015
  
מאת: צבי וורובל

חברת פורד אירופה מתכוונת להשיק בקרוב מערכת חדשה ויותר חכמה להגבלת מהירות לרכבים מסדרת S-Max.
מערכת זאת מזכירה באופן פעולתה את מערכת בקרת השיוט (קרוז) הוותיקה, אבל להבדיל מזו העוסקת בשמירה על מהירות קבועה אליה הגענו מראש, המערכת הנוכחית אחראית על שליטה במהירות של הרכב אופן אוטומטי, תוך כדי התאמה עצמית למהירות המרבית המותרת.

האם הפתרון של פורד מבשר את סיום דוחות המהירות?

איך פועל הפתרון ?

הבחירה בשימוש במערכת הגבלת המהירות היא של הנהג. ההפעלה הינה באמצעות לחיצה על כפתור מתאים (חבל שלא חשבו על שימוש בפקודה קולית) .
בסך הכול, התחברה פורד למערכות בקרת המהירות הקיימות ברכב והמערכת נעזרת במצלמות שהוצבו על השמשה הקדמית.

האם הפתרון של פורד מבשר את סיום דוחות המהירות?

תפקיד מצלמות אלה הוא לזהות את השלטים שבצידי הדרך, לקרוא את תוכנם ולשלוח הודעה מתאימה למערכת הבקרה, אשר אמורה להתאים את מהירות הנסיעה למהירות החדשה המותרת, כפי שמסומן בקטע זה של כביש, באופן הדרגתי ולא תוך כדי שינוי מהירות הנסיעה בפתאומיות.

אם הנהג מבחין כי יש צורך להאיץ, אז בדומה לרכב עם בקרת שיוט, ברגע שלוחצים על דוושת הגז מבוטלת הבקרה האוטומטית.

בכדי לא להסתמך אך ורק על דיווחי המצלמות, הקוראות את השלטים, משתמשת פורד גם בנתוני זיהוי מה- GPS ומבסיס הנתונים של המהירות המרבית בכל קטע כביש.

לסיכום, מערכת זו מיועדת בעיקר עבור נסיעה על כבישים מהירים וכבישים בהם יש אזורים עם שינויים תכופים של הגבלת מהירות. בתוך הערים עדיף להתנתק מהמערכת כי הרי באזורים עירוניים צפופים קשה אפילו להגיע למהירות המרבית המותרת.
השאלה היא עד כמה אמינה מערכת זיהוי המידע של השלט/התמרור. מה קורה, למשל, אם פורע חוק מקשקש על התמרור ומשנה אחד או יותר ממספריה למספר אחד או מה קורה אם השלט מתלכלך ? מה יקרה, למשל, אם המערכת תזהה בטעות את מספר הכביש כגובה המהירות המותרת?

מקור לידיעה, בלוג של פורד

 

לדיון בנושא: האם הפתרון של פורד מבשר את סיום דוחות המהירות?


8:00
  /  
14.4.2015
  
מאת: צבי וורובל

1