Onkyo TX-NR929 – רסיבר 9.2 בבדיקה

ה- TX-NR929 הוא רסיבר 9.2 בעל תמיכה ב- 11.2 אשר כולל מגוון עשיר של תכונות מתקדמות, Audyssey DSX, DTS Neo:X, כיול מתקדם ...

21:00
  /  
09.02.2014
  
מאת: EyalR

הקדמה

ה- Onkyo TX-NR929 הוא רסיבר 9.2 אשר ממוקם בכניסה לליין ההיי אנד של החברה. מעליו שלושה דגמים, ישנים יותר, כאשר הבא מעליו במחיר הוא ה- TX-NR1010. מכיוון שה- TX-NR929 אינו היורש הישיר שלו ומוצב תחתיו במחיר, ישנם מספר יתרונות ל- TX-NR1010 כגון הגברה מעט חזקה יותר ובעקבותיה תקן של THX Ultra2 Plus לחלל גדול יותר, DTS-HD Express ו- VLSC (מעגל D/A משופר). מנגד, ה- TX-NR929 כולל מספר תכונות בולטות אשר לא קיימות ב- TX-NR1010 ובראשן תשעה ערוצי הגברה ותמיכה ב- 11.2 (לעומת 7 ערוצים ותמיכה ב- 9.2), Wi-Fi ו-Bluetooth מובנים, סטרימר אודיו ו- 4K Passthrough.rn
בבואי לבחון את הרסיבר התמקדתי בעיקר בתכונות העיקריות שלדעתי, מבדילות אותו מדגמים אחרים של Onkyo ושל חברות אחרות – מערכת הכיול האוטומטי Audyssey XT32 והתמיכה בעד 11.2 ערוצים (11.1 בבדיקה).
Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

תכונות בולטות

    רסיבר 9.2 עם הגברה עבור 9 ערוצים ותמיכה ב-11.2 ע"י הוספת מגבר כח שני ערוצים.rn
    מערכת כיול אוטומטי Audyssey XT32 (ניתנת לשדרוג עם הוספת ערכת PRO) ו- Audyssey DSX.rn
    THX Select2 Plus certified – אישור של חברת THX שההגברה מתאימה לחדרים עד 57 מ"ק ומרחק צפייה של 3-3.7 מ' (כמובן שזה תלוי גם ברמקולים ובהרגלי ההאזנה).rn
    Wi-FI ו-Bluetooth מובנים (2 אנטנות מתקפלות בגב המכשיר).rn
    סטרימר אודיו עם אפשרות שליטה באמצעות אפליקציה.rn
    DTS Neo:X – תמיכה בסרטים הכוללים את פס הקול.rn
    9 כניסות HDMI (אחת קדמית תומכת MHL) ושתי יציאות.rn
    4K Passthrough & Upscalern
    רדיו אינטרנט הכולל מספר שירותים שונים.rn
    Phase Matching Bass Enhancement – אופטימיזציה של התדרים הנמוכים ושמירה על מיד ריינג' ברור.
לעיון ברשימת הפיצ'רים המלאה מאתר היצרן.
 
אפליקציה ושליטה
ניתן להתקין אפליקציה של Onkyo, התומכת במרבית המכשירים, לצורך שליטה על כל פונקציות הרסיבר כולל שליטה מלאה על סטרימר אודיו מובנה. האפליקציה נוחה לשימוש ומלבד אפשרויות הניווט כמו בשלט הפיסי כוללת במסך הראשי, ע"י דפדוף ימינה, שליטה מהירה על Treble, Bass, Center, Subwoofer למי שנוהג לשנות את עוצמות הסאבוופר והסנטר בהתאם לתוכן. rn
לחיצה על ה-I עבור Information ויוצג בה כל המידע על האודיו/וידאו המנוגן, בתצורה של Input עבור המידע בקובץ המקור ו-Output עבור המצב בו אנו נמצאים ברסיבר (רזולוציה, מצב תמונה, מספר ערוצים בשימוש ומצב שמיעה). נוח להתמצאות למי שהרסיבר שלו מוסתר ו/או מעדיף שלא להציג את המידע על המסך (או שבכלל מעוניין לשלוט מחלל אחר).rn

מי שעדיין מעוניין להשתמש בשלט המצורף, ימצא אותו נוח לשימוש ללא כמות גדולה ומבלבלת של כפתורים. ניתן לתכנת בשלט Activities לצורך הדלקה או כיבוי של מספר מכשירים ע"י כפתור אחד. החיסרון היחיד שהוא לא כולל תאורה אחורית מלאה אלא רק עבור המצב בו נמצא השלט (כניסה, רסיבר או TV).rn
התפריטים של הרסיבר על המסך נוחים וברורים וכוללים שליטה על פרמטרים רבים. שני דברים שמצאו חן בעיני במיוחד הם: rn
אפשרות קביעת עוצמת ערוץ LFE שונה לכל פורמט. נוח למי שמרגיש שבפורמטים מסוימים הסאבוופר פחות מורגש מאחרים ולהפך.rn
עריכה ושמירה של תכניות סאונד שונות עבור מוסיקה וסרטים המאפשרות הגדרת שימוש בסאבוופר, Audyssey, אקולייזר ידני, Dynamic EQ וכו'.

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

אפליקציה

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

קביעת עוצמת ערוץ LFE לכל פורמט

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

תכניות סאונד

סטרימר

ה- TX-NR929 כולל, כאמור, סטרימר אודיו ע"י חיבור לרשת קווית, אלחוטית או התקן USB. מגדירים במחשב את התיקייה לשיתוף או משתמשים בחומרה תומכת DLNA כגון הארד דיסק רשת. מנווטים אליה באמצעות השלט או לחיצה על התו בפינה השמאלית תחתונה של האפליקציה וניתן לשלוט ולהאזין למרבית הפורמטים כגון FLAC, WAV,WMA, DSD, MP3, AAC, Ogg Vorbis, LPCM ועוד.rn
העובדה כי אפליקציה אחת שולטת בכל מה שאנחנו צריכים לניגון – ניווט, ווליום, מצבי סאונד, אזורים וכו' הופכת את השימוש בסטרימר למאוד נוח ופשוט. המידע של השירים מוצג במלואו ומהירות התגובה מהירה גם בחיבור אלחוטי.
Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

חלל ההאזנה

סלון ברוחב 5 מ', גובה 3 מ'. נקודת ההאזנה הראשית מוקמה כ- 3.4 מ' מהקדמיים. החלק האחורי של הסלון פתוח מצדו האחד למטבח והאחר לכניסה ומגיע לכ-7.5 מ'. בשני הקירות הצדדיים חלונות ברוחב 2 מ' ואורך 2.60 מ' ללא וילונות.rn
אין בחלל טיפול אקוסטי מלבד מלכודת בס בבניה עצמית בדמות מנורה מאיקאה מלאה בחומר סופג (פוליפיל). מכיוון שהבית חדש יחסית והקירות עוד עירומים הוספתי במהלך הבדיקה ספיגה על החלונות, שטיח ואלמנטים נוספים של בליעה ופיזור ע"י ספוגים וגלילים בקוטר 45 ס"מ שהיו לי עבור פרויקט סאבוופר. ההוספה הייתה על מנת לבחון בתנאים רחוקים מאידיאלים, כמו שהסלון במצבו הרגיל ותנאים מעט טובים יותר. אציין שההוספה שיפרה אך לא שינתה את ההתרשמות הכללית.

המערכת

קדמיים – Jmlab Electra 926 rn
סנטר – Jmlab Electra CC900rn
סראונד – Morel Mt2 באופן קבוע, הוחלף עם Acoustic Energy לצורך בדיקה.rn
סראונד אחורי – Morel Mt2rn
Triangle Titus ES – Front widern
Acoustic energy Aegis – Front Highrn
סאבוופר – Morel PSW10e (לצורך הבדיקה התאמצתי לסיים פרוייקט DIY של 15" אך ללא הצלחה).rn
רסיבר – Pioneer LX70rn

הסט הקדמי מלווה אותי כבר 7-8 שנים. עד לשנה האחרונה הוא מוקם בחדר ייעודי מטופל אקוסטית. הרמקולים האחוריים היו JMLAB Cobalt 806S, רסיבר זהה (קדם לו דנון עם Audyssey XT) וסאבוופר 12" DIY בתיבה Ported.

הצבה וכיול

רוב הרסיברים כיום כוללים מערכת כיול אוטומטי שנועדה להתמודד עם הבעיות האקוסטיות שנוצרות בחלל ההאזנה שלנו. מערכות אלו נועדו בין היתר לתקן הפרשי עוצמות בין הרמקולים, הפרשי מרחקים ואקוליזציה לתדרים בעייתיים.rn
ה- TX-NR929 כאמור, כולל את המערכת המתקדמת ביותר מבית Audyssey. השוני בין ה-XT32 לבין הXT מתבטא ברזולוציה גבוהה יותר של תדרים.rn
הכיול מתבצע ע"י מדידה של 3-8 נקודות כאשר מומלץ לבצע את כל ה- 8. הנקודה הראשונה צריכה להיות נקודת ההאזנה המרכזית ורצוי שתהיה ממוקמת בדיוק בין הרמקולים הקדמיים ובגובה האוזניים בישיבה (שאר המדידות יבוצעו באותו הגובה). לאחר הכיול מומלץ לבדוק אם מערכת הכיול הגדירה את שני הרמקולים הקדמיים במרחק זהה. במידה ולא, יש לבדוק שוב את מיקום הרמקולים (חשוב שגם הזווית תהיה זהה) והמיקרופון ולבצע מדידה חוזרת.rn

המערכת שלי כוללת 7.1 רמקולים אך לצורך הבדיקה הוספתי זוג Front Wide וזוג Front High למערך של 11.1. מיקמתי את הרמקולים ע"פ המלצות Audyssey/DTS. ההמלצות זהות מלבד מיקום ה- Front High אשר ע"פ DTS צריכים להיות בדיוק מעל לקדמיים ובזווית זהה של 30 מעלות כלפי המאזין וע"פ Audyssey, בפינות החדר ובזווית של 45 מעלות כלפי המאזין. rn
תחילה חיברתי רק את ה- Front Wide על מנת למצוא עבורם את המיקום האופטימלי. למרות שמערכת הכיול אמורה לטפל בבעיות של מרחקים שונים, כדאי למקם את הרמקולים בזווית המומלצת והמיקום האופטימלי בחלל, על מנת להפיק את המרב.rn
הזווית המומלצת ל- Front Wide היא 60 מעלות, המרחק בינם לבין הסנטר צריך להיות בערך כפול מהמרחק בין הסנטר לקדמיים. בשל הרצון להיצמד כמה שיותר להמלצות, צומצם המרחק בין הרמקולים הקדמיים.rn

הזדקקתי למספר לא קטן של מיקומים שונים ומדידות חוזרות על מנת להביא את ה- Front Wide והקדמיים למצב שבו הם נשמעו מאוזנים. רק במדידה שבה הכל נשמע מאוזן, המרחק של כל זוג רמקולים נמדד כשווה (נקודת המדידה הראשונה לא שונתה). במיקומים קודמים, גם לאחר כיול, ה- Front Wide השתלטו על האחוריים וגרמו להם להעלם ובהצבה קרובה יותר למאזין, בלטו מדי. היה צורך בהגברת האחוריים בכ- 1-2.5dB ובמדידה האחרונה לא היה צורך. מיקום קרוב לצדדי החדר, אשר מרחיק אותם מהמאזין, היה מוצלח יותר. מכיוון שהאחוריים שלי קטנים וממוקמים בתקרה בדקתי גם כאשר ה AE היו בתור אחוריים וכ-80 ס"מ מעל לגובה האוזניים על מנת לוודא שהצליל לא נפגע מכך.

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

השוואה בין מערכות Audyssey

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

מיקום רמקולים ע"פ DTS

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

מיקום רמקולים ע"פ Audyssey

תוצאות הכיול והתרשמות ברב-ערוצי

לאחר כל כיול ביצעתי השוואה ישירה בין רב ערוצי עם Audyssey (ללא תוספת ערוצים או .Dynamic EQ/Vol) לבין מצב בו כל ההגדרות זהות אך ה- Audyssey כבוי (עוצמות, מרחקים וקרוסים זהים). מי שכבר התנסה עם מערכות כיול מוצלחות לא יופתע מרשמי. הכיול האוטומטי שיפר את הצליל בהאזנה לסרטים בכל אספקט. אם ללא כיול נשמעת הפרדה ברורה בין הקדמיים לאחוריים, לאחר הכיול הרמקולים נשמעים יותר כמקשה אחת ופחות כבודדים כאשר הצליל עוטף ומקיף את המאזין. הדיאלוגים ברורים ומפוקסים יותר ופרטי סאונד קטנים נשמעים בברור. למרות השימוש בסאב קטן יחסית, ללא כיול הוא נשמע נפוח ומרוח וקל יותר לאתר את מיקומו ולאחר הכיול הבאס נשמע הדוק, משתלב עם הקדמיים ולא ניתן לאיתור.rn

סצנה לדוגמא בהם ההבדלים נשמעים בבירור, מתוך הסרט Monsters University הכולל פס קול Dolby True-HD 7.1, מתחילה בדקה 21:30.rn
במשך כל הסצנה ישנה מוסיקה של תזמורת מצעדים וברקע צלילים שקטים של המתרחש בה. ללא Audyssey הצלילים בקושי נשמעים ועם, נשמעים בברור. כאשר מייק, המפלצת הקטנה והירוקה, מסמן איקס אדום בלוח השנה שומעים בברור את משיכות הטוש על גבי הלוח. כאשר הוא עושה פרצופים מול המראה ומוציא את הגשר, שומעים זאת בברור ובטבעיות וללא Audyssey קשה להבחין בכך. כמה שניות מאוחר יותר ביציע של מגרש הפוטבול נזרק פופקורן באוויר ונוחת על הטריבונה. ללא Audyssey ניתן להבחין בצליל כשהוא נוחת אך עם ניתן לשמוע את הנחיתה של כל אחד ואחד מהם. עם Audyssey כלי הנשיפה מרגישים יותר "in your face" וריאליסטים ושומעים יותר בברור את כלי ההקשה.rn

ה- Audyssey XT32 הוכיחה את עצמה בחלל ובסטאפ שלי. בעזרתה ניתן לשמוע כל פרט בהקלטה, דבר המוסיף לחוויה ומערב יותר את הצופה בנעשה על המרקע. היא מצליחה להתמודד בכבוד גם עם חלל לא טוב מבחינה אקוסטית אך ככל שהחלל יותר מאוזן והרמקולים מוצבים טוב יותר, כך גם התוצאות ישתפרו.rn

אציין שחשוב לחפש את המיקום האופטימלי של הסאבוופר לפני הכיול. אומנם ה- Audyssey XT32 כוללת רזולוציה גבוהה בתחום התחתון אך כשהזזתי את הסאבוופר כמטר ימינה לכיוון מרכז החדר (כשעמד על שליש מהרוחב) מערכת הכיול לא הועילה והוא לא נשמע הרבה יותר טוב לאחר הכיול. על אף שבסופו של דבר לא הצלחתי לבחון את הרסיבר עם סאבוופר רציני יותר, גם הסאבוופר הקטן של מורל נשמע נפוח ומוגזם ללא הכיול (בחדר שינה, מקומו הטבעי זה לא כך).

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

תוצאות – מרחקים

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

תוצאות – נקודות חיתוך

DTS Neo:X ו- Audyssey DSX

לאחר שעמדתי על ההבדלים בצליל לאחר הכיול, התמקדתי בפיצ'ר המרכזי הבא – 9.1 / 11.1. ה- TX-NR929 כולל כאמור הגברה של 9 ערוצים עבור 9.2 ותמיכה ב- 11.2 ע"י הוספת מגבר כח שני ערוצים עבור ה- Front Wide (וכמובן שני סאבוופרים).rn
ה- Neo:X היא שיטת קידוד שעל פי DTS, ע"י הוספת סמנים בפס קול DTS-HD Master 7.1 ניתן להפיק באמצעות רסיבר תומך, סאונד 9.1 או 11.1 ברמה של ערוצים מופרדים. rn
http://www.dts.com/~/media/eff9b713e9db4e02b615026dbed50e30/DTS_Home_Theater_NeoX_infosheet.pdfrn

נכון לרגע כתיבת הביקורת מצאתי רק שלושה כותרים שכוללים פס קול שכזה – The Expendables 2, Dredd ו- Step Up 4. לצורך הבחינה בחרתי בשני הראשונים כאשר על האחרון בחרתי לוותר.rn

ה- Audyssey DSX היא שיטה של חברת Audyssey אשר ע"פ האלגוריתם שלה וללא שימוש בסמנים, מושכת מידע מהערוצים הקיימים ומוסיפה אותו לתמיכה ב- 9.1 ומעלה. rn

בחרתי כאמור בשני סרטים הכוללים פס קול DTS Neo:X תוך כדי התמקדות בשלושה מצבים – Neo:X, Audyssey DSX ו- DTS-HD Master 7.1 (כולם עם כיול).rn
תחילה צפיתי בסרטים במלואם כאשר כל 10 דקות ומעלה עברתי בין המצבים ולאחר מכן התמקדתי בקטעים ספציפיים של 30-60 שניות תוך כדי התמקדות באספקטים שונים של הצליל.rn

התרשמות ממספר קטעים:rn

The Expendables 2rn
15:00 מוסיקת רקע. DTS-HD, מגיעה מאחור ויותר ממוקדת. ב- Neo:X ו- DSX נשמעת מלפנים ופחות ממוקדת. rn
18:00 קול של זמר חד ומפוקס יותר ב- DTS-HD. ב- Neo:X ו- DSX לא ממוקד ומגיע יותר מלפנים. rn
21:10 תוף, אימפקט ונפח גדול ב- DTS-HD לעומת Neo:X .DSX דומה ל- DTS-HD.rn
24:55 יותר אימפקט בתופים ב- DTS-HD. rn
33:20 פחות אימפקט ב- Neo:X.rn

Dreddrn
31:00 חשמליות, דיסטורשן עדין ב- Neo:X ו- DSX לעומת DTS-HD שבו הוא יותר אגרסיבי ונשמע טוב.rn
45:30 בס. Neo:X חלש, ב- DTS-HD ו- DSX מלא ודומה. rn
51:00 צליל גבוה שנע סביבך. ללא הבדל משמעותי.rn
53:00 רשרוש שנע סביב הראש. ללא הבדל משמעותי.rn

כפי שכבר ניתן להבין, המצב בו העדפתי לשמוע הוא המצב המקורי של DTS-HD Master 7.1. ב- Neo:X ו- Audyssey DSX 9.1 ו- 11.1 הסאונד מהאחוריים לא ממוקד ופחות ברור. למי שמכיר את בדיקת הקוטביות של הרמקולים ע"י השמעת קטע שבו מוקלט הקריין כאשר קולו מוקלט בפאזה נכונה ואז הפוכה, הצליל מהרמקולים האחוריים במצבים אלו נשמע כמו קולו בפאזה הפוכה. rn
במצב Neo:X הסאונד איבד מהאימפקט שלו בקטעי אקשן הכוללים פיצוצים, יריות וכל מה שמערב את התחום התחתון של השמע.rn
במצב DSX האימפקט נשמר ברוב המקרים. rn

בסיכומו של דבר לא הרגשתי בתוספת חיובית ע"י המעבר ל- 11.1. אני מעריך כי זה נובע מכך שהרמקולים הקדמיים שלי הנם ריצפתיים אשר ממלאים את החלל בצורה טובה. יתכן שעם רמקולים קטנים או בחלל גדול יותר תוספת הרמקולים תועיל אך אם אתם לא מרגישים שהרמקולים שלכם "קטנים" על החלל, מסקנתי מהבדיקה הנ"ל היא שהתוספת לא תהיה משמעותית, אם בכלל.rn

אם בכל זאת ברצונכם להוסיף זוג רמקולים עבור 9.1 לטעמי עדיף להוסיף Front Wide על פני Front High. למרות שתוספת ה- Wide לא שיפרה את התוצאה עבורי, היא נשמעה יותר בברור מהוספת ה- High שבקושי הייתה מורגשת. כמו כן מכיוון שבמצב Audyssey DSX הסאונד נשמע טוב יותר מ- Neo:X, כדאי לבדוק רסיבר הכולל זאת. לא הורגש הבדל משמעותי מבחינת חלוקת הסאונד לרמקולים הנוספים אך זה מאפשר למי שיש מערכת 9.1 ומעלה לנצל אותה בצורה לא פחות טובה גם בתכנים שאינם Neo:X ואפילו בם.

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

חיווי DTS Neo:X ברסיבר

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

Audyssey DSX

סטריאו – עם ובלי Audyssey

מכיוון שבחירה בין מגבר כזה או אחר יכולה לנבוע מהעדפה אישית וכמו כן תלויה בהתאמה לרמקול, בחרתי להתמקד בשמיעה בסטריאו במצב PURE DIRECT, ללא עיבוד של הצליל, לבין מצב סטריאו שכולל כיול של Audyssey (צריך לשנות את מצב ה- Audyssey מ- movie ל- music) וללא. ביטלתי את תוספת הסאבוופר במצב הסטריאו.rn

ניסיוני הקודם עם מערכות כיול אוטומטי שונות, בהאזנה לסטריאו, הסתיים לרוב באכזבה. בין אם זה היה בחלל המטופל שהיה לי, בחלל הנוכחי או במערכת שיש לי כיום בחדר שינה (שקועים מורל ו- מרנץ 5007 עם Audyssey XT ) להוציא ניסיון אחד במערכת האחרונה עם תבנית כיול שונה (על כך בהמשך). המאפיין העיקרי המשותף לכולן הוא אותה תכונה של הפרדת צלילים המוסיפה ברב ערוצי, גורעת לטעמי בסטריאו. זה גורם לכך שבמקום שנשמע כאילו כל הכלים מנגנים ביחד על אותה במה, כל כלי נשמע מוקלט בנפרד. דומה לדיסק Remastered לא מוצלח בו הדגש על שמיעת כל צליל בא על חשבון ההומוגניות בינם.rn

ה- Audyssey XT לא שינתה את דעתי בקשר ליעילות הכיול האוטומטי בסטריאו. בניגוד להאזנה בסרטים הבחינה במוסיקה בין שני המצבים הסתיימה במהירות יחסית. בשמיעה במצב סטריאו אשר כולל כיול, כל המאפיינים שציינתי התקיימו ואיתם גם נעלם התחום התחתון.rn
כיילתי מחדש אך הפעם ע"פ תבנית מיקום שונה וצמודה הרבה יותר שע"פ ניסיוני עם המערכת הפשוטה בחדר שינה, שיפרה את הסאונד לא רק בסרטים אלא גם במוסיקה. rn
ניתן לקרוא על התבנית בשרשור הבא.

 
לא נרשם שינוי לטובה. למעשה בניגוד לניסיוני עם תבנית זו לא הורגש שוני או שיפור בינה לבין התבנית המקורית, לא רק בסטריאו אלא גם ברב ערוצי.rn
יתכן שבחלל ו/או מערכת אחרים התוצאות יהיו שונות אך אם לא אהבתם את התוצאה לאחר הכיול ניתן כמובן להגדיר את האקולייזר בצורה ידנית. מיקרופון USB ותוכנת מדידה חינמית כגון REW – Room EQ Wizard יעזרו ובעלות נמוכה יחסית.

הגברה

כידוע, ככל שמשתמשים במספר רב יותר של ערוצים ההספק פר ערוץ יורד. ה- TX-NR929 התמודד בכבוד בשימוש של כל 9 ערוצי ההגברה. בסטאפ ובחלל שלי הרסיבר לא התקשה (קדמיים בעליי עכבה נומינלית של 3.6Ohms) והיה די והותר Headroom.rn

בסטריאו ,כאשר רק שני ערוצי הגברה בשימוש ה- Headroom על אף היותו מספק, מרגיש מעט קטן לעומת ההאזנה בסראונד. מי שיש לו רמקולים קשים להנעה כדאי שיבחן אם זה מספק אותו ואם לא, לשקול הוספת מגבר כח עבור הקדמיים. אציין שאת אותה תחושה יש לי גם עם הרסיבר שלי מאז שעברתי לחלל החדש. הוספה של מגבר כח חזק בעלות זהה לרסיבר לא הועילה כך שיתכן שזו בעיה ספציפית אצלי (טרם סיימתי לבחון זאת).rn
בחלל הקודם הייתה תקרה אשר ריכזה את האנרגיה האקוסטית כלפיי המאזין וע"י כך נדרש רק רבע מההספק לצורך האזנה באותה עוצמה בחלל ללא תקרה שכזו, יתכן שזה הגורם.

שינויים לאחר כיול

מערכת הכיול מריצה תדרי בדיקה גם על מנת לקבוע את נקודת החיתוך התחתונה בקרוסאובר מסוג High Pass Filter המסנן תדרים נמוכים שכל זוג רמקולים בנפרד, לא מפיק בצורה טובה. אם אינכם משתמשים בסאבוופר הוא לא יחתוך תדרים מהקדמיים ויגדיר אותם כ- Full band.rn
אצלי הוא חתך את הקדמיים ב- 40Hz, סנטר 50Hz, קדמיים רחבים 80Hz, קדמיים גבוהים 70Hz (אע"פ שהם קטנים משמעותית מהרחבים) ואחוריים 150Hz.rn

כשמסתכלים על תדרי האקולייזר של כל הרמקולים לעומת הסאבוופר, ניתן לראות שבערוץ ה- LFE יש יותר נקודות בתחום התחתון. מסיבה זו גם אם יש לכם רמקולים שיכולים לרדת נמוך, כדאי לנסות ולהגדיר ידנית את החיתוך שלהם בנקודה גבוהה יותר של 70-90Hz. זאת על מנת לאפשר רק לסאב להפיק את התדרים האלו ולמערכת הכיול לטפל בהם בצורה טובה יותר. ההעדפה תלויה ברמקולים שברשותכם ובטעמכם האישי.rn

פעמים רבות לאחר כיול עולה הצורך להגביר את הערוצים האחוריים או הסאב. לפני שניגשים לעשות זאת כדאי לנסות מיקומים וזוויות שונות. זה יכול לעזור למנוע את המצב שבחלק מהתכנים רמקול מסויים נשמע חלש ובאחרים חזק ולשפר את התוצאה הסופית.

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

אקולייזר קדמיים …63Hz, 160Hz, 400Hz

Onkyo TX-NR929 - רסיבר 9.2 בבדיקה

אקולייזר סאב 25Hz, 40Hz, 63Hz, 100Hz, 160Hz

סיכום

כפי שצוין בתחילת הכתבה, ה- TX-NR929 כולל פיצ'רים רבים ומגוונים. מי שבוחר בו ישמח לדעת שהוא לא מוותר על תכונה משמעותית שקיימת בדגמים יקרים יותר. על אף שהמעבר ל- 9.1/11.1 לא הוכיח את עצמו כעדיף בסטאפ שלי, העובדה שה- TX-NR929 Onkyo כולל את ה- Audyssey DSX יכולה להוכיח את עצמה כמשמעותית למי שמעוניין ב-9.1 ומעלה. ה- DSX תפקדה בצורה לא פחות טובה מה- DTS Neo:X בסרטים הכוללים פס קול Neo:X ואף טובה יותר (ותומכת בכל פורמט).rn
נוסיף לכך את מערכת הכיול המתקדמת Audyssey XT32 שתורמת רבות, ההגברה הראויה לתשעה ערוצים וסטרימר האודיו ונקבל רסיבר שמספק חבילה נאה ושלמה.rn

מחיר מומלץ לצרכן: 9900 ש"ח.rn

לדיון בנושא: Onkyo TX-NR929 – רסיבר 9.2 בבדיקה


21:00
  /  
9.2.2014
  
מאת: EyalR

1