IFA 2013 GPC: בין TP Vision ל- Philips Lifestyle, איכות זה שם המשחק

פיליפס ו TP vision מציגות יחד במסיבת העיתונאים לקראת תערוכת IFA 2013 את הטוב בשני העולמות - מסך הדגל עם ...

21:00
  /  
30.04.2013
  
מאת: אורי לרנר
TPVision / PHILIPS consumer Electronics

rnrn

הקדמה

rnrn

לפני שנה, במסיבת העיתונאים שקדמה לתערוכת IFA 2012, הצגנו בפניכם את הרקע והסיבה להקמת TPVision, ישירות מפי המנכ"ל. למי שצריך תזכורת, ראו פה.

rnrn

כיום, מוצרי התאגיד נמכרים ב-93 מדינות, והוא אחד המשווקיםrnהגדולים בצרפת, גרמניה, ומדינות אירופאיות רבות נוספות.  TP vision מכסים מוצרים בכל טווח הרמות, החל ממסכים זולים יותר (העונים על ההגדרה הכללית – value for money, גם לאלו שאינם חובבי טכנולוגיה), ועד מוצרי פרימיום.

 

rnrn

בחרת TP vision, טוענים כי המגמות העיקריות בשוק הן חיבוריות,rnעיצוב וגודל (יש חברות הפועלות גם הן לפי הערכה זו, בעוד שלטענת חברות אחרות – דווקא הממשק או הפשטות הם החשובים יותר לצרכן):

rnrn

 

  • הערכה עדכנית שנעשתה ע"י חברה המתמחה בסקר שווקים, גורסת כי עד 2015, 50% מהמסכיםrnבאירופה המערבית יהיו מסכים מחוברים, מתוך 350 מיליון מסכים שצפויים להימכר (בכלrnהעולם).
  • בנוגע לעיצוב, לקוחות מחפשים תחכום ויוקרה. כמובן – גודל המסכים הממוצע הולך ועולה (במקרה זה – גם גודל משדר יוקרה), לתחום ה- XXL, כאשר הנפח העיקרי שנמכר בשוק האירופי הינו מסכיםrnבתחום של 46 עד 48 אינץ' (מגמה זו החלה בתקופה האחרונה, בשנת 2013 בעיקר).
  • מבחינת חידושים, פיליפס מתקדמיםrnבאיכות התמונה (איכות הפנלים, UHD ועוד) בהרחבת היריעה (באמצעות Ambilight) ובהרחבתrnחווית הצפייה (מעבר למסך עצמו). יותר מ- 80% מהמסכים המשווקיםrnע"י פיליפס ב- 2013 הם מסכים חכמים. 
    השימושים העיקריים של הלקוחות הם צפייהrnמשלימה בתכנים (בעיקר תכונת catch up, המאפשרת "להשיג" את התוכן המשודר במידה ומתנתקים לכמה דקות מהמרקע), השכרתrnסרטים (בממוצע, סרט נתון מושכר יותר מפעם אחת לדקה, כל דקה), שימושי תקשורת דוגמתrnסקייפ וקבלת מידע נוסף לגבי תכנים.

 

rnrn

חידושים ל- 2013 

  1. קישוריות – Wi Fi miracast (אפליקציהrnלמכשירי אנדרואיד) מאפשרת תקשורת בין המסך לטבלט / סמארטפון (דחיפת ומשיכת תכנים). התקשורת הינה דו-כיוונית – מחד מתאפשרת הזרמת תכנים מהנייד למסך (תמונות, סרטים, מוזיקה וכו'), ומאידך ניתן להזרים תכנים מהמסך (המשודרים ממקור אחר,rnלמשל הממיר) אל הנייד, לכל מקום שהוא. בצורה זו, הנייד הופך למסך שני (גם דרך הרשת). תכונה זו למעשה הופכת את המסך למעין SlingBox (למכירים).
  2. Multiroom viewing – תכונה זו מאפשרת להעביר תכנים בין מסך למסךrnבין חדרים שונים, ללא שימוש במזרימדיה לסוגיו.

 

rnrnrnrn

בתחום העיצוב, בחודש שעבר הושק קו עיצוביrnחדש, המשנה את החשיבה הקלאסית של החברה. המסך החדש (קו שנקרא DesignLine) הוא מסךrnדקיק, כמעט נטול מסגרת, נטול רגל, שאמור להרגיש כחלק מהקיר (בגדלים של 46 ו-55rnאינץ'). יחד עם ה Ambilight המאפיין של פיליפס, מתקבלת תחושה של מסך שמתמזג עםrnהקיר. מידע נוסף עליו ניתן לקרוא במאמר ההשקה שלו, וכמובן בסיכום אירוע ההצגה שלו בפני קוראי האתר, שהתקיים אך השבוע.

rnrn

תחום החידושים האחרון הוא האודיו – בתחום זה, TP vision משתפת פעולה (באופן מאוד הגיוני) עם חברת Philips עצמה, וליתר דיוק – קו המוצרים של Philips lifestylernentertainment, לקבלתrnאינטרגציה טובה יותר של צליל ותמונה בעיצוב שמשתלב בין המוצרים. 

rnrn

Philips lifestyle entertainment

 

הקדמה 

מנכ"ל Philips lifestyle entertainment הציג בפנינו את תחום האודיו ומרכיבים נוספים השייכים למותג זה,  הממשיך כמותג עצמאי, תחת חברת פיליפס. המותג מתמקד במוצרים לשוק גלובלי,rnבטווח רחב – אוזניות, אודיו ביתי, וידאו, מערכות ק"ב, הקלטות וכו'.

 

 

 

rnrn

פיליפס שומרת על המותג כמותגrnמתחדש, בשווקים רבים, בהם הם מהמובילים כמעט בכל תחום מוצרים המשווקים על ידם (ראו תמונה עם כמה דוגמאות, נכון למערב אירופה).

rnrn

 

rnrn

שיתופי פעולה – חוץ מ- TPVision בתחוםrnהטלויזיה, פיליפס שותפים ותיקים עם קבוצת Funai, לצרכי שיווק והפצה (למשל בארה"ב), שותפות שעתידה להימשך.

rnrn

החידושים השנה

rnrn

 

פיליפס הינה חברה המנסה לחדש ולהפתיע בכל שנה. בשנה שעברה הושקו דגמים חדשיםrnבסדרת פידליו, הממותגת כמוצר פרמיום בתחום האודיו (Obsession with sound). גם בנושא זה ניתן לקרוא בכתבת הסיקור שלנו מ IFA 2012 GPC, אליה קישרנו בתחילת הכתבה.

  

בשנת 2013, החברה מציגה את ה- SoundSphere, רמקולים המשתלבים בסדרת DesignLine, ומותאמים מבחינת העיצוב, המימדים והמראה הכללי למסך הדגל של החברה. לצערי לא הצלחתי להאזין לרמקולים במהלך האירוע (מעט מקום והרבה עיתונאים), אבל מבחינת העיצוב – לטעמי הם מדהימים (אני מתנצל על הצלם בצד – הוא עמד שם במשך 40 דק' והסריט את ה Ambilight בפעולה…)

 

 

rnrn

  

מוצר נוסף שהושק השנה הוא ה  Surround On Demand Soundbar. זהו מקרן קול פריק (ניתן לפירוק) – כשרוצים הוא קדמיrnבלבד, אולם כשמחפשים חוויה היקפית, שני צידי המקרן מתפרקים וניתן למקמם בעמדה מתאימה. היחידות המתפרקות נטענות (ע"י החיבור ליחידה הקדמית), מספקות 10 שעות האזנה לאחר טעינה, והתקשורת בינן לבין המקרן המרכזי הינה אלחוטית ומקודדת כך שלא תתנגש בהתקנים אלחוטיים אחרים. המקרן כולל כיול בין שלושת היחידות, לצורך השלמת החוויה.

  

סרטון מבית פיליפס המציג את המוצר: 

 

בתחום האוזניות, פיליפס מציעים ארבעה דגמים, לשימושים שונים ובמספר צבעים. קשה להאמין, אבל על פי ההרצאה קצב המכירות הינו יותרrnמאוזניה לשניה. לטענתם – הסיבה אינה רק איכות השמע אלא קו המוצרים הרחב, הכולל עיצובים מגווניםrnהמתאימים לקהל שונה (צעירים, מבוגרים, חובבי אופנה וכו').

rnrn

 

rnrn

תחום נוסף בו יוצגו מספר מוצרים חדשים במסגרת תערוכת IFA 2013 הוא תחום המוצרים המקושרים / נעזרי אפליקציה ייעודית. 
בתחום זה למשל יוצג קו ה- inRange, שהוא למעשה יישום לתגים אלקטרוניים, התקניםrnהמאפשרים מעקב אחר ציוד אישי קטן. בנוסף, יוצגו רמקולים אלחוטיים לשיחות ועידה, מוניטורים למצלמות ועוד. 

 

לדיון בנושא: IFA 2013 GPC: בין TP Vision ל- Philips Lifestyle, איכות זה שם המשחק


21:00
  /  
30.4.2013
  
מאת: אורי לרנר

1