Anything's possible – IFA 2013 GPC: תפיסת העולם עפ'י Loewe

חברת Loewe ידועה בזכות ההקפדה האינסופית על הפרטים הקטנים, ההופכים את המערכת לאלמנט עיצובי בבית. קו המוצרים לשנת 2013 לא ...

7:00
  /  
27.04.2013
  
מאת: אורי לרנר

הקדמה

חברת Loewe (מבוטאת לוֹוֳה) אינה חברת אלקטרוניקה טיפוסית – במקביל לחידושים הטכנולוגיים, היא שמה דגב רב על נושא העיצוב והאסתטיקה, ויותר מכך – על התאמת מוצרי האלקטרוניקה לקו העיצובי של הבית כולו. לתפיסתם, הטלוויזיות שלהם יכולות אפילו להוות אביזר עיצובי – בגלריה לאומנות בניו יורק משתמשים במסכים שלהם לצורך הצגת וידאו-ארט של אומנים שונים!

החברה קמה ב- 1923 וזוקפת לזכותה כמה מהחידושים הטכנולוגיים בעולם הבידור הביתי, ביניהם הצגת הטלויזיה הראשונה, פיתוח המסכים האישיים והניידים וב-2008 ההצגה של המסכים המחוברים (הערה: במהלך ההרצאה היו קריאות מהקהל הזוקפות את ההמצאות הנ"ל לחברות אמריקאיות, יפניות ועוד. לטענת אנשי לווה – ההוכחות לטענתן נמצאות כולן במוזיאון החברה בגרמניה… וכולנו מוזמנים לבקר).

 

ב- 2012 הם הוציאו את סדרת הרפרנס, סדרת העילית המיוצרת בגרמניה. 

בדומה לתערוכות עבר והשקות בישראל (על חלקן ניתן לקרוא בדיווחים שלנו, בקישור הבא), גם במסגרת תערוכת IFA 2013 מציגה החברה מוצרים הנופלים תחת התפיסה ש"מה שהלקוח מבקש – אנחנו יכולים לספק".

Loewe בשנת 2013 

Matthias Harsch התמנה למנכ"ל החברה בתחילת השנה, ובמסגרת מסיבת העיתונאים המקדימה לתערוכת IFA, הוא הציג בפנינו את תפיסת העולם וכמה מהמוצרים החדשים שיוצגו בתערוכה. 

 

כולנו יודעים כי מסכים הם שילוב של חומרה (גודל המסך, איכות הפנל, רמקולים וכו') ותוכנה (ממשק, תכונות נוספות). בשנים האחרונות, צד התוכנה הולך ותופס נתח משמעותי מהחשיבות  בעיני הצרכן. טלוויזיה היא הרבה יותר מ"סתם מכשיר חשמלי" – מה השתנה בשוק?
לתפיסתם של אנשי הפיתוח של loewe, בסיס השינוי טמון באיחוד (Merging) של מכשיריםrnשונים (מצלמות, תקשורת, משחקים, צריכת תוכן וכו') לתחום אחד, בעל השקות רבות ביןrnהצרכים והמטרות השונות. למעשה, הצרכים של הלקוחות שונים זה מזהrnאבל המכשירים צריכים לשרת את כל המגוון תחת מפרט ייצור אחיד.

 

rnrn

לכן, לווה נעים עם השינוי, עםrnהדיגיטיזציה של השוק, כאשר יצירת תוכן וצריכתו הופכים להיות מכנה משותף. הסוד הואrnבשליטה על ניהול התוכן (Content Management), המיוצר ע"י מקורות שוניםrn(חדשות, מידע תנועה, תמונות, תחזית מזג אויר, רשתות חברתיות וכו'). 

המסכים החדשים (והציוד הנלווה להם) מסוגלים לשמש גם את הצרכן שמחפש "רק לצפות בטלויזיה", אבל גם את זה שירצה להקליט תכנים או לצרוך מידע ממקורות אחרים. הטלויזיות שלהם משמשות כ-DVR, בעל אפשרות הקלטה של התוכן המשודר וצפייה חיה, כדי להקל על הצרכן ולהפוך את החיים לפשוטים יותר (אפשר לעשות הפסקה, ללכת לשתות משהו, לחזור ולהמשיך מאותה הנקודה).
טלוויזיה מחוברת (אשר היום תופסת 40% משוק המכירות שלהם) תלך ותתפוס נתח משמעותי יותר מהשוק, העברה צולבת בין מכשירים בבית הופכת לקלה (בין טלויזיות, NAS או בין מכשירים ניידים לבין נייחים). המסך גם ישמש לשליטה (על מכשירי חשמל אחרים, יישומי בית חכם ועוד), והבסיס הוא לאפשר לצרכן להשתמש בכל התכונות האלו, באותה הקלות של צפיה בטלוויזיה.

 

rnrn

סדרת ה- Reference ID (סדרת העילית של החברה) מביאה איכות תמונהrnואודיו מצוינות, ובמקביל מאפשרת גיוון מקסימלי (individuality), להתאמה מושלמת לסביבת הסלון / החדרrnשל כל צרכן. גיוון זה מתבטא בחומרי המסגרת, בצבעים, בסוג המעמד או המתלה ועוד.

 

מסך ה- Reference ID והרמקולים התואמים

 
מסך ה- Reference ID והרמקול – מבט צד

 

rnrn

 בנוגע לתחום האודיו, החברה מציגה כמה תוספות לקו המוצרים שלה (אשר כולל כבר רמקולים דקים ומעוצבים במס' קטגוריות). לרוב, מערכות אסטתיות הן דקות , ולא מאפשרות להנות מאיכות צליל מיטבית. לכן, לווה מציגה את ה 3DrnOrchestra – מערכת המפוזרת בחלל החדר כך שבכל נקודה בחלל החדר הצליל יהיה במיטבו,rnללא Sweet spot מודגשת, אלא (כהגדרתם) "Sweet Space". המערכת אלחוטית, משדרת סיגנל לא דחוס, ומאפשרת מגווןrnפריסות, מ 2.0 ועד 7.1, ומבוססת על רמקולים גליליים, קטנים יחסית, שאינם מושכים כל תשומת לב שלילית.

בתחום האודיו הנייד, הם מציגים את ה- "Speaker 2go", בעל חיבורrnאלחוטי וסוללה נטענת.
לצערי, את שתי המערכות הללו לא ניתן היה לצלם במסגרת מסיבת העיתונאים.

rnrn

 

קו המוצרים של החברה מתבסס על הרעיון כי הצרכנים מחפשים התאמה לצרכיםrnהמדויקים שלהם, עיצוב בהתאם לחלל ולרוח האישית, ובמקביל – שמירה על פשטות מקסימלית בהפעלהrnע"י כל משתמש. קו המוצרים מכוון לכך שבכל קטגוריה של מוצר, יהיה לחברה מה להציע (בתחום השימוש הביתי)

rnrn

כתגובה לשאלה מהקהל, ענה המציג כי בנוגע לתחרות מול התקנים ניידיםrn(טאבלטים), והאם החברה מתכוונת להיכנס גם לשוק זה, כי לווה לא מאמינים שטאבלט הוא מסך ראשון. זה כלי לצריכת תוכןrn"קטן" – חיפוש בגוגל, מפות וכו', או השלמת תוכן לצפייה מהמסך. מבחינתם, זהו לא מסך ראשון לצפייה נינוחה, laid back. מכאן, אין למעשהrnתחרות.

 

לדיון בנושא: Anything's possible – IFA 2013 GPC: תפיסת העולם עפ'י Loewe


7:00
  /  
27.4.2013
  
מאת: אורי לרנר

1