אוזניות AKG K619 – גם אתם יכולים להיות DJ!

הגיע לידינו דגם האוזניות הממשיך ל-K518 המוצלח והמפורסם של AKG. יצאנו לבדוק אם הדגם החדש והיורש לכתר ה-K619 באמת שווה ...

12:00
  /  
09.04.2013
  
מאת: יוגב טמיר

הקדמה

לא מזמן יצא לי לכתוב ביקורת אוהדת עבור אוזניות ה-AKG K518, אך עם כל זאת לא נמנע כי גם לאוזניה הנ"ל יש גם מספר חסרונות שהפריעו לי ולעוד מספר מאזינים ברחביי הגלובוס. בין החסרונות המרכזיים שהפריעו לי היה נושא הלחץ העז על האוזניים, הבאס המוגדש והכבל הקצרצר. הדגם החדש, ה-K619 עונה לבעיות הללו והוא למעשה מהווה פתרון לסוגיות אלו ומראה לנו כי ישבו פרק זמן ארוך במטה החברה של AKG וניסו לפתור בדיוק את הבעיות הללו (ועוד) שהלקוחות התלוננו לגביהם.rn

בביקורתי אעבור במסלול "תלאות" זהה לזה שה-K518 עברו בכדי לבדוק האם ה-K619, הדגם היורש לכתר באמת שווה את השדרוג והתוספת במחיר. יצאנו לדרך! 

האריזה

האריזה הינה אריזת קרטון, מרובעת ויחסית שטוחה. האריזה מכילה חלון פלסטיק גדול ורחב שמעניק לצופה מהצד תחושה כי מדובר ביצירה שנמצאת בתוך תמונה ומחכה רק לצאת אל העולם כמו ציור של ואן-גוך שממתין רק להתעורר לחיים.rn
האריזה מאוד סולידית ופשוטה, אך מנגד משדרת יוקרה מסוימת לאור מראה הויטרינה שנוצר לאוזניה שיוצר תחשה אצל הקונה שהוא חייב את זה בידיים שלו (או ליתר דיוק, על הראש) ומיד.rn
בכדי לפתוח את האריזה נאלצתי למצוא את הגורם הסורר שמנע זאת ממני ולשלוף מהמגירה את הלדרמן שלי בשביל לחתוך את הסרט הדבקה הצהוב והדקורטיבי שמנע את פתיחת האריזהrn
גם כאן בדגם הזה בדומה לדגם הקודם האוזניות יושבות היטב במקום, אזוקות למקומן בתייל ומונקות תזוזה בקופסה.rn
בתוך האריזה תמצאו בדומה ל-K518: נרתיק נשיאה, ניירת שגרתית, מתאם מ"1/8 ל-"1/4 ששמיש במגבריי אוזניות והחידוש למען טיפול בבעית הכבל הקצר- יחי הכבל המאריך!

מבט על צד האריזה

"יש להסיר את סרט ההדבקה לפני פתיחה"- למה אף אחד לא ציין לי את זה כשנאבקתי בפתיחת הקופסה?

הנרתיק נשיאה, המתאם, הניירת והמאריך

האוזניות

כמו שציינתי קודם לכן, ה-K619 זהו למעשה דגם שדרוג/מתקדם ל-K518 המפורסמות והמוצלחות.rnה-K619 הינן אוזניות קשת ניידות סגורות מסוג "on-ear", אשר מפעילות לחץ ישיר על התנור ולא מקיפות אותו כפי שנהוג באוזניות קשת פול-סייז. האוזניות מאופיינות כאוזניות DJ ומכילות את כל הפיתולים האפשריים ומשחקיי הכיוון שתרצו לבצע בהם. בדומה ל-K518, גם כאן אנו זוכים לשלל צבעים נהדר שיתן לכל אחד ואחת ממכם את חופש הבחירה הרצוי.rn

ב-K619 בוצעו שלל שידרוגים ושיפצורים כפי שצוין קודם לכן, שאותם ניתן למנות בין: הוספת ריפוד לקשת, שיפור ועיבוי הפאדים, מעבר מכבל בתצורת Y לכבל בודד שמשתלשל מצד שמאל ושיפורו לכבל גיד בודד במקום 2 גידים, שינוי הקונקטור והוספת מיקרופון ושלט על הכבל.rn

חלקה החיצוני הויזואלי של כוס האוזניה מלווה בטבעת אלומניום דקוטיבית (במקרה שלי הדגם בצבע אדום) שבעלת חריטה מעגלית ויפה שמזכירה לי את ה-SHL9700 של פיליפס שעברו תחתי כאן וניתן לקרוא עליה כאן- http://www.htmag.co.il/article04395rn
מהתקרבות לפני השטח ניכר כי הציפוי התבצע בשיטת אנודייז (אנודיזציה) שעמידה מאוד בפני שריטות ופגעים. בהחלט נקודה מעניינת ששווה לדעת!rn

אוסיף כי לאלו מבינכם שאינן זקוקים לשלט והמיק' לסמארטפון ישנו גם דגם מעט זול יותר שלא כולל את השלט והמיק' והוא נושא את תו הדגם- K618.

גם כאן האוזניה מגיעה בשלל צבעי הקשת

מפרט טכני

טווח תדרים: 16Hz – 24KHzrn

עכבה: 32Ohmsrn

רגישות: 115dB SPL/Vrn

אורך כבל: 1.2 מטרrn

מחבר: 3.5 מ"מ מוזהבrn

משקל: 215 גרם

נוחות, ניידות והנדסת אנוש

הנדסת אנוש

בדומה ל-K518, גם כאן מדובר באוזניה שבנויה לתלפיות. האוזניה מתפתלת בשלל כיוונים כיאה מאוזניית DJ והודות למנגנון ה-3D AXIS של AKG.rn
באוזניה הזו ביצעו שיפצור מבנה האוזניה הכולל בהשוואה ל-K518 הקודמות וזה פשוט עושה שיפור משמעותי. והשינויים להלן:rn
*הוסיפו שלושה רפידות בקודקוד הקשת במקום כלום.rn
*הפכו את הקשת למסיבית יותר ועגולה בהתאם לצורת הראש.rn
*שיפרו את מנגנון הגדלת והקטנת הקשת שינוע במדרגות קבועות וחלקות יותר בלי להתקע.rn
*חיזקו את כל שאר המכלול הצירי של האוזניה עם 2 ברגיי אלן איימתניים.rn
*שינו את הצירי סיבוב של האוזניה למתכתיים ועבים יותר, כך שלא יווצר כשל ושבר בנק' הזו.rn
*הגדילו טיפונת את גודל כוס האוזניה.rn
*שיפור הפאדים לפאדים עבים יותר ורכים יותר.rn
*מעבר לשימוש בכבל בעל גיד בודד שמשתלשלת רק מצד אחד ולא בתצורת Y כפי שהיה ב-K518.rn
*הארכת הכבל ממטר ל-1.2 מטר, שזהו האורך האידיאלי לדרכים (לטענת מספר חברות בתחום).rn
*שינוי הקונקטור למאסיבי יותר ועמיד מאוד.rn
*הוספת R/L בענק כך שלעולם לא תתבלבלו (ראה תמונה).rn
*הוספת שלט ומיקרופון (נמצא ב-K519 וזהו ההבדל בדגם ובמחיר לעומת ה-K518 שמחוסר מיק'.).

hello ellen! – ציר האוזניה מורכב מברגיי אלן

מהיום חדל בילבול בין ימין לשמאל!

תקריב על ציר כוס האוזניה המשופר וטקסטורת החריטה על גביה.

הקונקטור

אחד מהנושאים ששופרו ב-K619 הוא הקונקטור. הקונקטור הפך מאסיבי, עבה ושנותן תחושה שלא יהרס גם אם ייעבור עליו טנק. לצערי הרב AKG לא השכילו בשימוש בקונקטור קטן ואלגנטי ובחרו ללכת על קונקטור שמן שמאוד לא מתאים לטעמי לנגנים ניידים ופלאפון, אך זה לא קריטי וזניח.rn
מקום שבו הקונקטור הנ"ל יכול להוות חיסרון קל הוא אייפונים בעליי כיסויים שלא מאפשרים חיבור של מחבריי אוזניות שמנים. במקרה כזה ניתן לבצע מודינג מתאים לכיסוי ובעזרת מחורר בודד להגדיל את החור (אין האחריות עליי במקרה שכזה).rn
הקונקטור החדש מלווה ב-3 פסים ע"ג, שמהווים למעשה 4 מגעים (ערוץ ימין, ערוץ שמאל, שלט ואדמה) מפני שבדגם הזה בשונה מאוזניה פשוטה אנו משתמשים גם בשלט והמיק' עליהם אדבר בהמשך.

הקונקטור השמנמן

הכבל והכבל המאריך

בדגם זה אנו זוכים לכבל בודד ואחיד (חד גידי) שהרבה יותר נוח ונעים למשתמש מאשר סירבול של כבל בקופיגירציית Y הפופלארית. הכבל משתלשל מצד שמאל וחוסך הרבה זמן של סירבוליי כבל ומשחקים.rn

הכבל המאריך מגיע באורך של מטר ומהווה תוספת נהדרת ומצוינת שמתאימה לאלו ממכם שמחברים את האוזניות לשימוש במחשב שנמצא רחוק ממכם. לצערי ב-AKG לא השכילו עד הסוף והשתמשו בכבל מאריך בעל 3 מגעים, כזה שלא מאפשר לכם להשתמש עם האוזניה והמיקרופון שלו (מהווה את המגע הרביעי) בעת שימוש עם המאריך. זה דיי חבל לאור העובדה שיתכן וחלקכם ירצו להשתמש באוזניה למטרות סקייפ או גיימינג והכבל המאריך לא תואם למטרות אלו. אומנם זה זניח, אבל יתכן ולחלקכם זה מהותי.

שימו לב למספר המגעים- 3 בהשוואה ל-4 על קונקטור האוזניה

השלט והמיקרופון

השלט מאפשר פעולה של הגברה והורדת הווליום לצד עצירת השיר והמשכתו. לצערי הפיצ'ר הזה לא עובד אצלי ברובוט הירוק (אנדרואיד) ואלו ממכן בעלי התפוח הנגוס (אפל) יהנו יותר ממהפונקציה הנהדרת הזו.rn
לעומת זאת, המיק' (שאותו כן יצא לי לבדוק) מתנהג נהדר, נשמע ברור ונקי לטענת האנשים מהצד השני של הקו והתנהג מצוין כדיבורית בעת שיחות ארוכות שביצעתי.rn
אני חייב לציין שאין לי מושג מה AKG עשו בשלט הזה ואיפה הם דחפו את המיק' בתוכו, אבל הוא לא נראה לעין ולא רואים כלל את החריר שלו. תעלומה.

ניידות

בדומה ל-K518, גם כאן ה-K619 חולקות מכנה משותף והם מסוגלות להתקפל בשלל כיוונים הודות למנגנון ה-3D AXIS הנהדר של AKG. בצורה זו שהאוזניה מתקפלת למיימדים של בערך פיתה ניתן לנייד את האוזניה בתוך הנרתיק נשיאה המשופר והמרופד בלי לחשוש שיקרה דבר לאוזניה. בעקבות כך שהגדילו מעט את גודל קוטר כוס האוזניה יש קושי קל לקפלם, אך למרות זאת זה אפשרי ופועל מצוין!rn
אלו ממכם אשר DJים, או אוהבים להתנייד עם אוזניות הקשת בדרכים, מדובר בפיתרון נהדר.

מבט על מנגנון הצירים היפה והמצוין של AKG

נוחות

האוזניות הן מסוג "on ear" והן מפעילות לחץ ישיר על התנוך. בשונה מה-K518 שנפלו בסעיף הזה בענק, כאן ה-K619 נותנות מענה מצוין לבעיה בעזרת פאדים עבים ורכים שעם הגידול הקל בקוטר בכוס האוזניה מפעילים לחץ בצורה מפורסת יותר , אשר מתבטאת בלחץ קטן יותר על התנוך (אלו ממכם שלמדו מעט הידראוליקה ודאי מכירים את הנוסחה שקושרת בין לחץ, כוח ושטח).rn

מלבד השיפור בפאדים הוסיפו ריפוד בקשת בשלושה נקודות, שבעזרתו הלחץ יורד משמעותית מהפדחת ויותר סימפטי למאזין.rn

כמו ב-K518, גם כאן יש אפשרות לכיוונון מידות האוזניה במדרגות קבועות, אך כאן הם מחליקות יותר בנוחות ודיוק ולא מצריכות מאמץ רב.rn

ללא ספק ה-K619 מוכיחות עצמן כהצלחה בתחום זה. השיפורים של AKG מוכיחים עצמם וניתן לשהות עם האוזניה הרבה זמן בהשוואה לקודמתה שהיוותה מועקה כעבור זמן.

שימו לב למידת השקיעה של הפאדים

ריפוד בשלושה נקודות

מדרגות שינוי המידה

מדרגות שינוי המידה מהצד החיצוני

אטימה

כפי שציינתי בביקורתי הקודמת של ה-K518, בשביל להשיג אטימה טובה על האוזניה ליצור לחץ על תנוך האוזן במקרה ומדובר באוזניה מסוג-"on ear". זהו יחס ישר (בדר"כ) וככל שנרצה אטימה טובה, האוזניה צריכה להפעיל יותר לחץ. rn
האטימה בK619 מעט טובה יותר מה-K518 הודות לפאדים העבים שחוסמים את הטווח הנמוך משמעותית. דיבורים וצלילים גבוהים גם הם נעלמים קליל ולמעשה ברמת הווליום הנמוכה יחסית שבה אני מאזין האטימה מכובדת וטובה.

האוזניה מכסה את כל האוזן ויוצרת אטימה נהדרת!

מבחן האזנה

לצורך בדיקת האוזניות השתמשתי בעיקר בלפטופ מדגם NV57H13u של חברת Gateway בעל כרטיס קול און-בורד של רילטק מכיוון ורוב השימוש התבצע בבית בהאזנה למוזיקה וסרטים. rn

בשימוש קל באוזניות עם ה- cowon I7 ניכר כי המגבר שיושב בחובו של הנגן מבצע עבודת הגברה נחמדה וסוחט מעט יותר מהאוזניות. rn

הקבצים המנוגנים מקודדים ב-FLAC וחלקם הקטן ב-MP3 320KBPS.rn

לאורך מבחן ההאזנה אבצע השוואה ישירה לדגם הקודם ה-K518. ההשוואה תכלול את אותם האלבומים ותתבצע בצורה הוגנת ושווה כפי שבוצעה בעבר.rn
בצורה זו אנסה להתמקד בפניכם בנקודות חוזק והחולשה של הדגם החדש (K619) אל מול הדגם הישן (K518).

דוגמן הבית

Coldplay – Viva La Vida

טרבל- באלבום הנ"ל יש שיפור בטרבל. הוא מרגיש קצת יותר קריספי ונוכח בהשוואה ל-K518, אך מעט אנמי ובהיר לטעמי והייתי שמח לעוד נגיעה קלה ממנו.rn

מיד- בשיר 42 ניכר כי המידריינג' עבר מקצה שיפור וקיבל רוחב במה גדול יותר לעומת הבאס הדומיננטי שהיה בעבר. הוא נעים ומרגיש במקום עם קולו של כרטיס מרטין.rn

באס- לאורך האלבום מורגשת הירידה במידת הבאס בהשוואה ל-K518. אם נסתכל על כך שבעבר זכינו לבאס שמן ורחב. כאן מדובר בבאס נקודתי, מאופק ועדין יחסית שמגיע ברגעים המתאימים לאורך האלבום. אם נאזין לשיר הנושא של האלבום Viva La Vida נשים לב כי הבאס שבעבר כיסה את שלל התופים והיווה את מקצב השיר, כעת אנחנו מתמקדים במיד- והגבוהים. עם זאת, הבאס אומנם אדיש מעט, אך בזכות האיפוק שלו הוא מוכיח את עצמו ב Straberry Swing כאשר הוא לא פולש על במת הצליל ויושב במקומו הראוי.rn

במה- מיקום הבמה באלבום זה מעורפל עם ה-K619. נפח המימד חסר והתחושה היא של הופעה פרטית בפאב או בבימה קטנה.

Epica – Design Your Universe

טרבל- ניכר כי באלבום הזה בשונה מבפעם הקודמת, כל הכלים הקטנים כדוגמת כליי ההקשה המתכתיים שהסתתרו בעבר מאחורי הבס מתגלים לאוזנו של המאזין. אנו חשים כי הrn

מיד- המיד כאן מגיע במידה המתאימה והנכונה. הוא מתבטא בעיקר בפסנתר העדין והנעים שמופיע בשיר Tides Of Time.rn

באס- בדומה לאלבום הקודם של קולדפליי גם כאן אנו חשים בבאס המאופק שנותר מאופק ומסרב להתפרס במרחב הצלילים. הדבר הזה גורם לתוצאה של צליל מאוזן יותר ונעים יותר לאלו ממכם שלא חובבי באס. הבאס תוקף נקודתית והוא פחות מרוח ושמן (נהפוך הוא הנכון- כאשר יש הפסקה במקצב התופים המהיר אנו נשארים עם שקט נטול מריחה של הבאס שהיה לנו ב-K518). עם זאת הקיק באס ומכות התופים מבוצעים ללא עוררין בדיוק רב ובביצוע נהדר בהשוואה ל-K518.rn

במה- באלבום זה, שבו הבאס תופס שטח במה רחב, התחושה המתקבלת מעט מצומצמת. הבאס לא מתפרס ע"ג הבמה והיא קצרה וקטנה יחסית מהנסיבות הללו.

Infected Mushroom – Army of Mushroom

טרבל- נוכחות הטרבל באלבום זה אומנם גבוה יותר בביצוע של ה-K619 לעומת ה-K518, אך הן עדיין לא מגיעות לדיוק רמת הצלילים האלקטרונים שבוקעים מהסינת'ה. rn

מיד- ישנו שיפור קל ומסוים באזור המיד והמיד התחתון. הם רגועים יותר ונאמנים למקור בהשוואה ל-K518. שירתו של דובדבני נשמעת יותר נעימה לאוזן ופחות חלודה.rn

באס- יכולת ביצועיי הבאס ב-K619 משפיעים רבות על הקטעים האלקטרונים משולבייי הדאב סטפ של אינפקטד בכך שהבאס ממוקד, נקי ופוגע בדיוק על הצלילים הנכונים. יכולת השיחזור למקור מבוצעת יוצא מהכלל ובצורה טובה.rn

במה- כפי שחווינו באלבומים הקודמים,מחסור הבאס הנפוח מקטין בפנינו את חווית הבמה שחווינו ב-K518. בצלילים האלקטרונים באלבום הזה, זה מורגש וחסר מעט. החיתוך בצלילים בטווח הנמוך משפיע לנו ישירות כאן באלמנט הבמה וניתן לראות בהשוואה ישירה אל ה-K518 מצב עם ובלי באס נפוח וכיצד זה משפיע על הבימה. עם כך זאת, ב-Wanted To שמכיל שירה אינסטרומנטלית של איזקוביץ' ודובדבני נחשפים "למאחורי הקלעים" של הבמה שמוסתר ביריעת בד עבה וכבדה.

Maya Isacowitz- Safe & Sound

טרבל- הפסנתר, ופריטות הגיטרה הקטנות והגבוהות פשוט עושות את זה בצורה נהדרת. בשונה מה-518, שם הבאס הסתיר בפנינו את נקישות המצילות הקטנות שיושבות ע"ג תוף המרים, כאן אנו נחשפים אליהם לאחרונה וזהו דבר נהדר. המפוחית בהמשך האלבום נשמעת יותר צלול וברור משזכינו לשמוע בעבר ב-K518.rn

מיד- פריטות הגיטרה צחוק ונקיות ומזכירות מאוד את הביצועים בדגם הקודם ה-518. rn

באס- בשיר Free Yourself שמשלב מפוחית, ווקאל, תופים וגיטרה, נוצר חנק של הבאס ע"ג שאר סקאלת הצלילים. בעוד הקיק האיטי של התופים מהדהר באיפוק רב לעומת ה-שלא מאפיין את ה-518. זה גורם לכך מתקבלת תחושת כיסוי קלה על הכלים העדינים כמו הפסנתר שמנגן ברקע.rn

במה- חווית האינטימיות של שירתה של איזקוביץ' גדלה במידה מסוימת. התחושה המתקבלת היא כאילו הוסיפו חלל נוסף של חדר אשר גרם לגידול בתחושת הבמה והחלל. זהו תאור ציורי שבא להמחיש את המעבר מה-518 ל-519.

שירים לבקשת הקוראים

לאור פניה של מספר קוראים עם בקשות לדיקת שירים באוזניה מצאתי לנכון לבחור שירים שאני מכיר טוב ונראים לי שיתארו את אופי האוזניה בצורה הטובה ביותר.rn

Foo Fighters – The Pretender- תקיפת התופים והגיטרות חלולה בשיר זה. האוזניה מציגה את הבמה בצורה בהירה והווקאל שולט כאן בבמה ביד רמה.rn

Red Hot Chili Peppers – By The Way- המיד נשמע לא רע לצד ווקאל מכובד ונגיעות עדינות של טרבל במידה קלה.rn

Nirvana – Smells Like Teen Spirit- הבאס מתבצע בדיוק נהדר עם ווקאל של קוביין שמפלח את הטרבל בצרידות. הקיק באס שמלווה את המצב לא בולע את הכלים והשירה ומתבצע בצורה טובה ע"י האוזניה.rn

משינה – הכוכבים דולקים על אש קטנה- הפריטות הגבוהות, לצד הווקאל של יובל בנאי, והקיק באס הנמוך מבוצעים בצורה טובה. כל אחד זוכה לפירוט המתאים ומתקבלת בימת צליל שנעימה לאוזנו של המאזין.

סיכום

אחריי שכיסינו פרט-פרט והראנו את השיפורים העולים מהדגם החדש, ראינו כי ה-K619 מציע לקונה שלל של חידושים ושיפורים בנושא המבנה והנוחות. ב-AKG ענו בצורה טובה מאוד על בקשותיהם של המאזינים ומקצה השיפורים מוכיח עצמו לטובה.rn

כאשר אנו מגיעים למבחן האזנה ניכר כי הבאס עבר סירוס וכעת פחות שמן ודומיננטי. סקלת הצלילים חוגגת בצורה שווה בתוך כוס האוזניה ואנו זוכים למנה נאה של טרבל שאיבדנו ב-K518 ע"י כיסוי של הבאס.rn
בצורה הזו, כל חובבי המוזיקה השקטה והמלודית ודאי יבחר להתקדם ל-K619, אך מנגד כל מי שחובב מוזיקה קיצבית ואוהב באס דומננטי ודאי לא יתחבר לאוזניה הנ"ל.rn

כעת, כאשר נסתכל על התמונה הכוללת ונשאל עצמו אם שווה להתקדם ל-K619, התמונה היא חד משמעית-לא. הקפיצת מדרגה בסאונד יחסית זניחה לאור מודפיקציות קלות ב-K518 שכל אחד יכול לבצע בפשטות ויכולות להביא את הרמה הסונית שלהם לטובה הרבה יותר ולהרגיע את הבאס השורר בהן.rn
אם נבחן את הנוחות, דבר זה לא ניתן להשוואה בשל כך שבדגם החדש, ה-K619, מקצה השיפורים מוכיח עצמו ולא מזכיר באף צורה את הדגם הקודם שהותיר בו רושם צורם של אי נוחות בעוד ה-619 ניתנות להאזנה ארוכת טווח.rn
בסופו של יום, כאשר ה-518 בימים אלו עולות פחות מחצי מחיר (190 ש"ח) של ה-619, אינני רואה סיבה לשדרוג או קניה בחיפזון אלמלא יש לך מזומנים ספייר בכיס ואתם חוששים ממעט מודינג קל ב-K518.rn

יתרונות:rn
+נוחות גבוה יותר מב-K518 (מקצה ריפוד נהדר בחלקי האוזניה)rn
+עמידות מאודrn
+כבל בודדrn
+תוספת של כבל מאריךrn
+באס נעים ורגוע יותר מהקיים ב-K518rn

חסרונות:rn
-מחירrn
-מבנה מסיביrn
-קונקטור שמן (קוטר גדול יחסית)rn
– יחס עלות-תועלת לא משתלםrn

מחיר: 549 ש"חrn

לדיון בנושא: אוזניות AKG K619 – גם אתם יכולים להיות DJ!


12:00
  /  
9.4.2013
  
מאת: יוגב טמיר

1