Toshiba World 2013: החידושים בתחום המסכים

לאחר אירוע ה-Keynote, נכנסנו לסשן מרוכז בתחום החידושים בתחום המסכים לשנת 2013 עם מנהל השיווק האיזורי, Mr. Ivan Doubell.rnבמשפט אחד: ...

10:00
  /  
22.03.2013
  
מאת: מרטין סבג
בתחום המסכים, 3 תחומים עיקריים ייחדו את הטלוויזיות של טושיבה לשנת 2013:rn
– העיצוב המאוחד (עליו כתבתי גם בסיכום ה-Keynote)rn
– ה-Cloud TV (השם של טושיבה ל-Smart TV)rn
– וכמובן, Ultra HD.

Unified Design

כשאנחנו רואים את המכוניות שבתמונה, אפילו מרחוק, לא רק שאנחנו מזהים את המותג, אלא בעיקר את מה שהוא משדר (עבור כל אחד זה משדר דברים אחרים), בתחומים כמו יוקרה, איכות בניה, גימור, ביצועים ועוד.rn

את אותו "זיהוי מותגי" מנסה טושיבה להשיג בזכות עיצוב אחיד שיעבור לאורך כל מוצרי החברה. החל מטלוויזיות הדגל שלה וכלה בנגני הבלוריי, מחשבים, טאבלטים ואפילו אביזרים למחשב כמו כונן חיצוני.

העיצוב האחיד כולל 3 אלמנטים מרכזיים:rn
– עיצוב U הכולל פינות חדות יותר בחלק העליון של הטלויזיה ופינות עגולות יותר בחלקה התחתון.rn
– לוגו המותג בחלק השמאלי התחתון של המסך.rn
– כפתור הדלקה/כיבוי עגול עם טבעת מוארת בצבע ירוק.

העיצוב האחיד הזה, לראשונה יחול על כל סדרות המסכים.

ה-Cloud TV

גירסת ה-Smart TV הקודמת של טושיבה נקראה Toshiba Places. הפלטפורמה היתה, כמו אצל הרבה מאוד יצרנים, ייחודית להם. הם למדו מהמהלך הזה הרבה מאוד דברים, למשל:rn
– המשמעות של אינטרנט על הטלוויזיה שונה לגמרי ממה שהוא על מחשב, טאבלט או סמארטפון.rn
– החוויה היא חווית Lean Back, כלומר, חוויה פאסיבית. אנשים רוצים לצרוך תוכן מבלי הצורך "לעבוד" בשבילו.rn
– מרבית הצרכנים הולכים לאיבוד בהיצע האינסופי של תוכן באינטרנט הפתוח.rn
– שידורי טלוויזיה רגילים חייבים להיות משולבים גם כם בפלטפורמה (הכוונה היא בעיקר ל-Free To Air).rn
– ממשק אחוד עבור כל שירותי ה-Smart TV הוא הכרחי.rn
– אנשים רוצים דפדפן פתוח עם יכולות מלאות כמו במחשב (קצת סותר את ההנחה של Lean Back, לא?)rn

כל זה הוביל לעיצוב של ממשק משתמש חדש (הפלטפורמה כעת מבוססת על ה-Smart TV Alliance):

הממשק שאתם רואים בתמונה מעלה, מדגים איך ייראה הממשק במדינה בה Rovi (המנוע מאחורי המלצות התוכן, ה-Meta Data וכו') פעילה. כרגע באזור שלנו, היא פעילה במעט מאוד מדינות ולישראל הצפי הוא שהיא לא תגיע בזמן הקרוב, לצערנו.rn

העיצוב מרכז תוכן מהשידור החי (DVB-T), המלצות תוכן פרסונאליות, פידים חברתיים, מזג אויר ועוד.rn
המערכת אמורה להוסיף גם את המייל האישי לתוך המערכת (לא מאמין שהייתי שם מייל אישי שלי בטלוויזיה שהיא "ציבורית" בבית). הכוונה היא למייל שהוא לא "מערכת הודעות פרטית של טושיבה" אלא היכולת להגדיר את המייל שלכם.rn
כמו שכתבתי מעלה, לא הייתי שם את המייל האישי שלי, אבל אולי הייתי יוצר מייל משפחתי, משהו כמו: [email protected] על מנת לקבל לשם מיילים שחשובים לכולם (חשבונות, קופונים וכו'), בדיוק כמו שהייתי עושה עם חשבון הסקייפ על הטלוויזיה.

אז מה עוד כולל ה-Cloud TV?rn

– מנוע המלצות חזק (לא יהיה רלוונטי בישראל):rn
1. המלצה לפי נושא.rn
2. המלצה לפי השידור החי (מה קשור לאותה תוכנית בה אני כרגע צופה).rn
3. המלצות מרשתות חברתיות, כמו מה "חם" כרגע בטוויטר.rn

– חיפוש אוניברסאלי:rn
1. במדריך התוכניות.rn
2. באפליקציות VOD.rn
3. בתכנים הנמצאים ברשת הביתית (DLNA).rn
4. התקני זיכרון חיצוניים המחוברים לטלוויזיה (SD, USB).rn
5. אינטרנט.rn

– חיבוריות WiDi של אינטל וסקייפ ישירות מתוך הפורטל.rn

– צריכים לחפש משהו במנואל של המכשיר? אין צורך לשמור אותו או אפילו לזכור איפה איכסנתם אותו. מעתה, יש גישה ישירה למדריך למשתשמש של הטלוויזיה ישירות מהפורטאל (איך לא חשבו על זה קודם?)rn

– יכולת ה-Cloud TV קיים עכשיו בכל נגני הבלוריי של טושיבה, לי שיש טלוויזיה ישנה ולא רוצה לשדרג עדיין.rn

הממשק החדש (עם מנוע ההמלצות של Rovi):

החיפוש הגלובאלי:

הממשק במדינות שלא יהיה בהן השירות של Rovi:

ל-Cloud TV תיצטרף אפליקציה לסמארטפונים ולטאבלטים אשר תהווה הרחבה של הפורטאל על הטלוויזיה ותשמש כ-Second Screen.rn
זה ייתן אפשרות של שלט לטלוויזיה כמו גם מידע מורחב על מה שמשודר. בעזרת טכנולוגית MHL ניתן יהיה לשכפל את המסך של המכשיר הנייד לטלוויזיה בדגמים התומכים בכך.rn

האפליקציה צפוייה לצאת ב-Q3 השנה.

גם תפריטי ההגדרות הוכיול עברו שידרוג ועכשיו הם פשוטים וברורים יותר וכוללים "עזרה" בנושאים, שהרבה מוצאים כ"מורכבים" מידי.

Ultra HD – מנוע הצמיחה של טושיבה

טושיבה מאמינה מאוד ב-UHD שהוא העתיד במסכי טלוויזיה. השידרוג באיכות התמונה הוא משמעותי ביותר (כמו שתראו בהמשך) ולראשונה מאפשר את אפקט ה"חלון" אותו, אנחנו כל כך חושקים בסלון.

ראשית, חייבים להדגיש כי המונח 4K מתייחס בעיקר לקולנוע דיגיטלי. בתחום הטלוויזיות, השם הוא Ultra HD ובאותיות במקוצר – UHD.rn
הסיבה לכך היא כי הרזולוציה בבית, ביחד 16:9 היא קצת שונה ממה שקורה בקולנוע, שם יש אגב, מספר רזולוציות שונות.

אז למה טושיבה חושבת ש-UHD הוא הדבר הבא בתחום מסכי הטלוויזיה?rn

– איכות תמונה:rn
1. יותר חדות.rn
2. יותר פרטים.rn
3. יותר עומק (הכוונה היא לתמונה שנראית ב-2D יותר כמו 3D).rn

– מסכים גדולים:rn
מאפשר לגדול למסכים גדולים יותר מאותו מרחק, מבלי לאבד איכות תמונה או להגיע למצב בו רואים את מבנה הפיקסלים של המסך.rn

– מוכנות לעתיד:rn
מסתבר שלהרבה אנשים לקנות מסך יקר ושיהיה "חסין" מהשידרוגים וההתפתחויות הטכנולויות לזמן רב ככל שניתן, הוא שיקול מרכזי.

שימו לב לפרמטרים שזכו בציונים הגבוהים ביותר בסקר צרכנים שערכה חברת מחקר בנוגע לשיקולים של הצרכנים בבואם לקנות טלוויזיה:

המכירות של מסכים בגדלים 50" ומעלה הכפילו את עצמן בשנה אחת בלבד (!). המגמה היא ברורה, אנשים רוצים טלוויזיות גדולות יותר, וכאן יש הזדמנות עיסקית שטושיבה רוצה לתפוס.

אם מסתכלים על האבולוציה של הטלוויזיה בעשור האחרון, מנקודת המבט של מה חיפש הצרכן ניתן לראות איזושהי מחזוריות:rn
– אחרי ה-CRT, אנשים חיפשו מסכים גדולים. כאן היתה הפריחה של טלוויזיות ההקרנה האחורית, אשר נתנו מסכים גדולים.rn
– אבל אז אנשים הבינו שהם נתקעו עם דברים מאוד גדולים בבית והתחילו לחפש עיצוב. כאן התחילו להגיע המסכים הדקים.rn
– אז עכשיו יש לנו טלוויזיה גדולה ומעוצבת בבית, אז אפשר לחזור למקורות – איכות התמונה. כאן התחיל העידן של ה-Full HD.rn
– לאחר שיש לנו מסך גדול ודק ובאיכות טובה, התחילו להתווסף פיצ'רים כמו תלת-מימד ו-Smart TVrn

והטענה של טושיבה, ששוב, יש חזרה למקורות, כלומר, עכשיו שיש לנו מסכים גדולים ובאיכות טובה ועם ים פיצ'רים, מה שאנחנו חוזרים אליו או מונעים ממנה היא איכות התמונה וכאן יש ל-UHD הרבה מה להציע.

ומה לגבי OLED?rn
ובכן, לדברי Mr. Ivan Doubell, טושיבה לגמרי לא במשחק ה-OLED כרגע ולא בעתיד הנראה לעין. החברה לא מאמינה שה-OLED נותן את הפתרון שאנשים כרגע צריכים ובטח ובטח לא במחיר נגיש. גם סמסונג, שבתחילה שיחקה רק על ה-OLED, הולכת על הכרטיס של ה-UHD עכשיו. וה-UHD, לדבריו, כן נמצא בנקודת מחיר הגיונית (לפחות לחלק מהאנשים).

אז מי דוחף ל-UHD?rn

ובכן, כפי שניתן לראות בשקף למטה, לדברי טושיבה: כולם!rn
היצרנים עצמם כבר שם. מחפשים שוב, מוצר שניתן להרוויח עליו, אחרי שמחירי ה-FullHD נשחקו ואיתם הרווחים וכל היצרנים המובילים כבר בתוך המשחק הזה עם מוצרים שנמכרים ולא רק אבי טיפוס.rn

יצרני התוכן נמצאים שם גם כן, אם יימצא המודל הנכון לעשות מזה כסף. ספקי טלוויזיה בכבלים ולווין כבר החלו לעשות ניסויים בנושא (Sky גרמניה צילמה משחק כדורגל ב-UHD ושידרה אותו בקולנוע 4K) ע"מ לעשות ניסוי כלים בתחום הזה, שאגב, נמצא מאוד בחיתולים, מהרבה מאוד סיבות.rn
ספקי תוכן אינטרנטיים כבר עושים שידורים ב-UHD, למשל YouTube ו-Vimeo כבר משדרים ב-UHD, כמו כן, יש לא מעט משחקי מחשב התומכים ברזולוציה הזו, אם יש לכם מחשב שיודע להוציא את המידע הזה למסך מתאים.rn
rn
וכמובן נשאר הצרכן, שפה אתם תגידו אם יש דרישה או לא….

אז נכון שחשבתם עכשיו להגיד: אבל אין תוכן…..ובכן, הנה התשובה של טושיבה לטענה הזו.rn
התוכן מתחלק לשני מקורות עיקריים:rn
– תוכן מקצועי (אולפנים, שידור חי, משחקי מחשב וכו').
– תוכן המיוצר ע"י הצרכן.rn

ברור לטושיבה שללא תוכן לא יימכרו הטלוויזיות, אולם העתיד (הקרוב) נראה להם מאוד ורוד בתחום הזה.rn

דוגמאות לפוטנציאל השוק בתחומים השונים:

אז בכל זאת, מאיפה ניתן להשיג תוכן UHD כבר היום?rn

– Google Mapsrn
לאחרונה שידרגה גוגל את האפליקציה הזו לתמוך ברזולוציות גבוהות יותר עם מידע רב יותר. הדבר הזה תומך במסכי UHD וזה נראה נהדר.rn

– Super High Definition Art Workrn
ישנן ספריות של יצירות אומנות אשר צולמו ברזולוציה גבוהה והצפיה בהם על מסכי UHD היא כמעט כמו המקור.rn

– משחקי מחשבrn

– צילומי סטילס ביתיים ברזולוציות של 2MP ומעלה (למי אין מצלמה כזו היום?)rn

– אתרי Giga Pixel Images (טוב, לא באמת תקנו טלוויזיה כזו כדי לראות את ההשבעה של אובמה, נכון?)rn

– YouTube ו-Vimeorn

– ואולי החשוב ביותר: מנוע ה-CEVO4K החדש של טושיבה אשר עושה Upscaling של התוכן FullHD בצורה מרשימה למדי.

עוד מידע לגבי תוכן הנוצר מיוזרים:

ותוכן נוסף מה"מקצוענים":

אז למה טושיבה? ובכן, לטענתם הם היו הראשונים עם ה-ZL1 ויש להם הכי הרבה ניסיון (הם עכשיו בדור השני של ה-UHD) המחשבים שלהם ייתמכו ב-UHD, כלומר, יידעו לנגן תוכן כזה בחיבור למסכים שלהם והמעבד CEVO4K יודע לעשות Upscaling בצורה הטובה ביותר.

היצע מסכי ה-UDH של טושיבה לשנת 2013:

השוואה למתחרות העיקריות שלה:

קצת תמונות מהדגמת המוצרים:

לדיון בנושא: Toshiba World 2013: החידושים בתחום המסכים


10:00
  /  
22.3.2013
  
מאת: מרטין סבג

1