Toshiba World 2013: אירוע הפתיחה ה-Keynote

כמו בכל שנה, טושיבה מזרח אירופה והמזרח התיכון (מה שנקרא CSET Region, כלומר, מרכז, מזרח ודרום אירופה, וישראל בתוכה), עורכים ...

16:00
  /  
21.03.2013
  
מאת: מרטין סבג
האירוע נערך ב-Bimhuis ה-Venue הגדול בהולנד ונחשב לאחד המרשימים בעולם בתחום הג'אז הממוקם במרכז אמסטרדם.

את ה-Keynote המרכזי, פתח נשיא טושיבה אירופה, Mr. Alan Thompson.

מר. טומפסון נשא בעיקר דברי ברכה ודיבר על האתגרים העומדים בפני השוק בשנה הקרובה. טושיבה אירופה ובמיוחד אזור CSET, דווקא מראים גדילה יפה בשנת 2012, בתקופה בה השוק הכללי נמצא בסטגנציה או בגדילה שלילית, כלומר, מוכרים פחות משנה קודמת.rn

זה אומר שבשנת 2013 אין הרבה מקום לטעויות וזו הסיבה שהכנס Toshiba World 2013 קיבל את השם Spot On, כלומר, חייבים לפגוע בול במטרה ולעמוד בדיוק ביעדים, אחרת, אין זכות קיום.rn

את הבמה תפס לאחר מכן, Mr. Sandor van der Ham, מנכ"ל הטריטוריה CSET בטושיבה אירופה.

מר' ואן דר האם פתח את דברים כי בשנת 2013 החברה מתכננת להתרכז בשלושה דברים עיקריים:rn
1. צמיחה.rn
2. שותפות.rn
3. בידול וחדשנות.

צמיחה

שנת 2012 היתה שנה מצויינת לטושיבה אירופה ובמיוחד בטריטורית ה-CSET. החברה הגדילה את המכירות שלה ב-41% בתחום המסכים. דבר שהוא נדיר ביותר בתחום מסכי הטלוויזיה בשנים האחרונות. הדבר קרה בעיקר הודות לטריטוריות חדשות במזרח אירופה, בהן לטושיבה לא היתה נוכחות רבה וכן שותפים עיסקיים (מפיצים ודילרים) אשר לקחו את המותג והחדירו אותו חזק יותר באותן טריטוריות.rn
ישנן מדינות בהן נתח השוק של טושיבה הוא הרבה מעל הממוצע האירופאי שלהם ואחרות שעדיין לא חזקות מספיק לטעמם, ובהחלט הם מתכוונים לתת דגש לכך ב-2013 (עוד מידע על כך בהמשך).

בתחום המחשבים, החברה צמחה ב-9% בשוק שהיה אפילו קשה יותר משוק הטלוויזיות, זה בהחלט הישג מרשים.rn
משפחת ה-ultrabooks של טושיבה התקבל בשוק בצורה מדהימה. מדובר על מחשבים ניידים, סופר קלים (1.1 ק"ג) סופר חזקים (גם בביצועים אבל גם מבחינת בניה) וייועדו בעיקר לאנשי עסקים אשר נמצאים בדרכים ובמצגות רוב הזמן (כוללים את כל החיבורים הסטנדרטיים ללא צורך במתאמים).

תחום הטאבלטים (אנדרואיד) היה התחום המאכזב של טושיבה ב-2012, בו לא עמדו בציפיות של עצמם, בעיקר בגלל שלא הצליחו ליצור מכשיר יוקרתי מספיק (נראות) שהתאים למחיר ולביצועים שלו. השנה, החברה מתכננת לתת לזה ניסיון נוסף, כי לטענתם הפעם הצליחו לגרום לטאבלטים להיות בתמחור הנכון יחד עם ביצועים ואיכות בנייה שתתאים למיצוב אותו הם מנסים להשיג.rn

אתם צריכים להבין, מספרי הגדילה הללו מרשימים בכל קנה מידה. רוב השוק ספג ירידה קשה במכירות (טושיבה העולמית בסה"כ ירדה) אבל הטריטוריה שלנו, ראתה בסה"כ, גדילה יפה והצפי הוא כי ישראל תגדל ב-2013 גם כן.rn

טושיבה CSET מתכננת להמשיך ולגדול ב-2013 ב-30% במסכים וב-15% בתחום המחשבים!rn

את הגדילה היא מתכננת להשיג בזכות 4 מרכיבים:rn

– מוצרים חדשים.rn
– הרחבת ערוצי ההפצה.rn
– הרחבת המעורבות, המאמצים והפוקוס בטריטוריות השונות.rn
– הגדלת צוות המכירות והנציגויות.

תחום נוסף בו התגאתה טושיבה, בתחום הגדילה הוא המעורבות שלהם בסביבה. עובדי טושיבה מעורבים בייעור מחדש של כדור-הארץ ולכן גדילה מבחינתם, אומר גם גידול עצים ושתילת עצים חדשים למען הסביבה.

בתחום הייחודיות והחדשנות, טושיבה, קח מסתבר, נותנת בהרבה מדינות אחריות תחת הסלוגן "NO Matter What Guarantee". זוהי אחריות מורחבת הכוללת למעשה החלפה של המחשב "לא משנה מה".

תראו את הסרטון הזה, אשר מראה אילו מקרים החברה מכסה באחריות הזו. מדובר בלקוחה אמיתית אשר נשבר לה המחשב והמחשב הוחלף במסגרת האחריות. חפשו עוד סרטונים בגוגלים ותראו סרטונים מלקוחות אחרים נוספים. rn
גם אם אתם סקפטיים וחושבים שזה מפוברק, עדיין, זה רק מראה משהו רשמי שטושיבה רוצה לקדם ואני לגמרי בעד.rn

חשוב לציין כאן שלצערי, לא אוכל לחשוף יותר מידי מידע בתחום המחשבים החדשים, האולטראבוקים ומחשבי המגע של טושיבה בגלל איסור פירסום שקיבלנו עד להשקה (לקראת יוני-יולי השנה) ולכן בכתבה זו, ובאלו שיתגענה לאחריה, אתרכז בתחום המסכים.rn
 
ייחודיות נוספת תהיה השנה בתחום העיצוב. כל המוצרים השנה של טושיבה, יכללו מספר אלמנטים (על כך בהמשך) אשר ייגרמו ללקוח לזהות מוצר של טושיבה מרחוק. טושיבה רוצה, בעזרת העיצוב הייחודי הזה, שיעבור לאורך כל מוצרי החברה ליצור סוג של Brand Recognition אבל גם רצון אצל הלקוח לקנות משפחה שלמה של מוצרים מאותה החברה, דברים שאנחנו רואים מחברות אחרות כמו, Apple.
 
3 המרכיבים העיצוביים לשנת 2013:
– עיצוב U, כך שהפינות העליונות של המכשיר הן חדות יותר מהפינות התחתונות שהן עגולות עם רדיוס גדול יותר.
– הלוגו של טושיבה יהיה תמיד בחלק התחתון השמאלי של המוצר.
– כפתור ההדלקה יהיה עם טבעת מוארת בצבע ירוק.
 
 

 
את החידושים בתחום המסכים הציג Mr. Ivan Doubell, מנהל השיווק האזורי.

תחום הוידיאו השנה (מסכי טלוויזיה ונגני בלוריי) מקבל כמה סדרות חדשות וכמובן מודלים חדשים שלא היו קודם, בינהם: L1/W1D1 וה-L2/W2 בסדרות הנמוכות והנגישות, ללא יכולות Smart TV. rn
הסדרות הגבוהות יותר כמו L4, L6, L7 וכמובן, סידרת הדגל ב-UHD – סידרת ה-L9.

אם תסתכלו על נתוני המכירות בשנה האחרונה של מסכי טלוויזיה לפי גודל, אתם יכולים לראות בבירור כי הגדלים שמתחת ל-40" יורדים בהתמדה ואילו המסכים בגדלים 40" ומעלה גדלים כל הזמן. מבחינת טושיבה, זה אומר שההזדמנות העיסקית, כפי שהם רואים אותה, נמצאת במסכים הגדולים ובמיוחד בתמחורים הנמוכים. rn
טושיבה מתכננת להוציא השנה, מסך 50" בסדרות הנמוכות, אשר אמור לתת מענה לצורך הזה בקרב הקהל הרחב.

בתחום נגני הבלוריי, החברה מוציאה ליין שלם של נגנים בעלי יכולות שונות אולם כולם , החל מהדגם הבסיסי ביותר, כוללים את ה-Cloud TV, יכולת ה-Smart TV של טושיבה, אשר הצטרפו לאחרונה ל-Smart TV Alliance בו חברים פיליפס, LG, טושיבה ולאחרונה גם פנסוניק.

כאמור, בתחום ה-Smart TV, טושיבה חברה ל-Smart TV Alliance ובכך למעשה יכולה לקבל הרבה יותר תכנים ואפליקציות מפלטפורמה שהיא אחידה ורחבה יותר. rn
למרות האחידות בפלטפורמה, עדיין יש צורך בהתאמה מסויימת של אפליקציות לכל יצרן וזאת בגלל ממשקים ושוני בחומרות, אבל אין ספק, כי דבר זה מפשט ומאפשר פיתוח אפליקציות ליותר יצרנים, מהר יותר ובקלות רבה יותר.

למנוע ה-Cloud TV יש מספר יכולות, הרבה מהן תלויות בזמינות של התכנים ובשיתוף פעולה של בעלי התוכן בכל מדינה. מנוע ההמלצות וה-meta data על התכנים (מהאויר ומה-OTT) מגיעים מחברת Rovi ומכיון שזו לא פעילה בכל מדינה, הרי שקבלת יכולות ה-Smart המלאים תלויים בהתרחבות שלה.rn

בצילום מסך שלפניכם, אתם יכולים לראות המלצות אישיות, מה החברים שלי (פינה ימנית עליונה), אשר גם להם טלוויזיה עם Smart TV מאחד היצרנים ב-Alliance, הפיד של טוויטר וכו'.

ניתן לצפות בתוכן מסויים (מה-DVB-T) ולראות את כל הציוצים הרלוונטיים על אותה תוכנית. לא ממש שימושי בישראל….

לקינוח, איבן, הציג את המסכים החדשים של החברה ברזולוצית 4K, או כפי שבאמת צריך לקרוא לזה: Ulta HD.rn
החברה, אשר היתה הראשונה להשיק מסך טלוויזיה מסחרי ברזולוצית UHD, ה-ZL1 המפורסם וגם ה-ZL2, שאותו אף סקרנובאתר, הציגה השנה את הדור השני של המסך הזה, סידרת L9 ובשלושה גדלים חדשים (הקודמים היו 55") ועכשיו יש לנו: 58", 65" ו-84" (כמו ל-LG ולסוני).rn

תמחורים לא ניתנו בשלב זה, אבל הובטח לנו שהמחירים יהיו מאוד מפתיעים ותחרותיים. הצפי הוא כי מסכים אלו יושקו ביולי השנה ויגיעו לישראל כבר באוגוסט.

שימו לב כי המסכים הללו הם תלת-מימד עם משקפיים. החברה זנחה לגמרי את תחום התלת-מימד ללא משקפיים. הדגם ב-58" יהיה אקטיבי ואילו ה-65" וה-84" יהיו עם משקפיים פאסייביות.

 

לדיון בנושא: Toshiba World 2013: אירוע הפתיחה ה-Keynote


16:00
  /  
21.3.2013
  
מאת: מרטין סבג

1