CES 2013: כל החידושים של פנסוניק בתערוכה

סיכום של ההכרזות של פנסוניק בתערוכה וסיור מעמיק בדוכן של החברה.

2:00
  /  
09.01.2013
  
מאת: עפר לאור

הקדמה

אנחנו בדרך כלל רגילים שבתערוכה גדולה כמו CES, מרבית המידע משוחרר במסיבות עתונאים, ואז אפשר פשוט להגיע לביתן ולראות את החידושים. במסיבת העיתונאים של פנסוניק היה ברור שאת הדברים הבאמת מעניינים הם משאירים בחוץ. הסיבה לכך? מנכ"ל החברה לראשונה עורך את ה-keynote הראשי של התערוכה.

אנחנו רגילים שמנכ"ל מיקרוסופט הוא זה שעורך את ה-keynote הזה. היה ברור שיש לפנסוניק הכרזה גדולה בשביל להצדיק את זה שהיא זו שפותחת את האירוע הפעם.

 

ה-keynote נפתח על ידי גארי שאפירו, נשיא ה-CEA שמפעילים את תערוכת ה-CES, אשר גילה שסטיב באלמר הפתיע בקינוט המוקדם של קוולקום. חוץ מזה הוא התמקד בכל הדברים הנפלאים ש-CEA עשה השנה, והגודל הענק ש-CES הגיע אליו. זו התערוכה הגדולה ביותר מאז ומעבר. לדבריו זה מצביע על מצב כלכלי מבטיח.

גארי שפירו נוקף (בין היתר) לזכותו את הורדת חקיקת ה-PIPA, שמאיימת על חופש האינטרנט.

הכרזה ראשונה, של ארגון ultraviolet מאפשר לראות תכנים שרכשתם מבלוריי ולראות אותם על כל נגן ללא קשר מי היצרן שלו או מאיפה התוכן נרכש או באיזו מדיה!  הארגון קיים מזה כמעט שנתיים, אך רק עכשיו הצטרפו אליו כל האולפנים הגדולים, וכן יצרניות האלקטרוניקה הצרכנית הגדולות: פנסוניק, LG, סמסונג, סוני, פיליפס וטושיבה. הם מצפים ל-10 מיליון מנויי ultraviolet עם אלפי תכנים תואמי ultraviolet. את התכנים יהיה ניתן גם לרכוש דרך VUDU ושירותים דומים ללא מדיה פיזית.

פנסוניק

כאמור, השנה, בפעם הראשונה, ה-KEYNOTE הראשי שפותח את התערוכה נעשה על ידי פנסוניק. בעבר חברת מיקרוסופט עשתה את הקינוט הזה בעקביות שנה אחר שנה.

נשיא החברה, קזוהירו טסוגה, עדיין רואה את עצמו כמהנדס (יש לו יותר מ-100 פטנטים לשמו). כבר כ-100 שנה, פנסוניק שהוקמה על ידי מר. מצושיטה (זה גם היה השם המקורי של החברה עד לפני מספר שנים) מייצרת מוצרים רבים ומגוונים והם רואים את עצמם כחברה הנדסית ולא רק יצרן של מסכים בלבד. לדבריו, היעוד של החברה היא להקשיב ללקוחות ולצרכים שלהם, ומצד שני לספק להם את הפתרונות שלהם הם זקוקים. לכן, פנסוניק מתמקדת לא רק בסלון אלא בכל המקומות שבהם החברה יכולה לתת פתרונות משמעותיים, עם התמקדות באנשים ובצרכים שלהם והם רוצים לתת ערך נוסף לחיי הלקוחות שלהם.

פנסוניק מעוניינת לעבוד במודל B2B חדש, כולל בתחומי תעופה, רכב, ומכירות. לדבריו, ללא מיקוד בלקוח הסופי זה לא יעבוד: B2B2C של פנסוניק מתמקדת בפתרונות לעסקים עם התמקדות בלקוחות הקצה.

התחום הראשון? הטלויזיה

פנסוניק מתמקדים כעת לא רק במסך איכותי, אלא בפתרונות משולבים עם התאמה אישית – customization וכן בצרכים של הלקוחות המודרנים שצורכים את התוכן שלהם מהאינטרנט ממקורות רבים ומגוונים. לדברי צסוגה, לקוחות כיום צריכים חופש בחירה, גמישות והתאמה אישית.

כעת מוצג הממשק המותאם אישית. הקראת my home page כוללת זיהוי קולי ומציג ממשק מותאם אישית, שכולל לדוגמא אלבום תמונות אישי, סטרים טוויטר, רקע ייחודי ומזג אוויר במקביל לשידורי הטלויזיה הרגילים.

חברת Specific media הגרמנית (specificmedia.de) עבדו ביחד עם פנסוניק ליצור ממשק משתמש חדש שמזהה מה כרגע משודר, מאפשר רכישה של תוכן ממקורות שונים, מציג מידע נוסף על התוכן שרואים כרגע והכל עם ממשק משתמש חדשני.

לוח שידורים חדשני ממויין לפי מה שהחברים שלך רואים, או תכנים דומים למה שאני צופה כרגע (או אוהב). ניתן לראות מה מומלץ לצפיה לפי רייטינג או לפי מה החברים שלך רואים. המערכת מובנת במסך ולכן יכולה לזהות במה כולם צופים. המערכת מאפשרת ממש לראות מה "חם" כרגע בשביל למנוע פספוס של אירועים או תכנים. בנוסף, במערכת יש מנגנוני VOD ממקורות שונים, כך שניתן בעצם לראות איזה תוכן שרוצים (גם ללא מנוי לכבלים או לויין) הכל בממשק משתמש חדשני במיוחד. כל זה מובנה בתוך המסך, ואפילו מאפשר פרסום יעודי שמזהה מה שמעניין את הצופה ונותן לו פרסום רלוונטי ומעניין יותר. ממשק מרשים ביותר שמשלב גם את זיהוי הצופה וזיהוי קולי לפתרון באמת מרענן.

OLED ו-UHD

ג'ו טיילור, נשיא פנסוניק ארה"ב מסביר את היתרונות של שתי הטכנולוגיות הללו. OLED היא טכנולוגיה יעילה יותר ויפה יותר. UHD נותן רזולוציה וחדות חדשה. לדברי טיילור, הם לא רצו להתפשר ולכן הכריזו על את מסך ה-OLED 4K הראשון בגודל 56". המסך דקיק – עובי של חצי אינץ' (מספר מילימטרים בלבד).

כל זה עם משקל קליל – כאשר הפאנל של OLED בעצם "מודפס" ולא "מיוצר".

התמונה, כפי שנראית על הבמה ובביתן, מרשימה ביותר.

הענן

פסוניק עובדת עם IBM בכדי לחבר כמעט כל דבר אפשרי לענן. בכדי לאפשר לשלוט בהם מרחוק, ולנהל את צריכת החשמל שלהם.

רכב וניהול חשמל

כעת הם מציגים בית שתוכנן מאפס בכדי להוריד את צריכת האנרגיה, עם 60 פאנלים סולריים שמוריד את עלות החשמל של הבית לכמעט אפס. לדברי החברה, פנסוניק מספר 6 בעולם בין החברות הירוקות בכל רחבי העולם והם ממשיכים להשתפר.
תחום חדש ומעניין הוא אגירת אנרגיה, בכדי לאפשר שימוש בחשמל שנאגר במהלך היום בערב או כשיורד גשם בכדי להוריד את צריכת החשמל העולמית והביתית. כל זה מנוהל על ידי מערכת SEG שדואגת כל הזמן שצריכת החשמל במהלך היום איננה בזבזנית. סוג של פתרון בית חכם אך עם מיקוד בחסכון בצריכת אנרגיה.

הם גם עושים את זה בעסקים, כגון התמקדות בחנות בשם Lawson's עם חנויות שכוללות ניהול צריכת חשמל, ופאנלים סולריים. הם עובדים עם רשתות נוספות, כגון McDonalds אשר משתמשים בפתרונות שונים של פנסוניק בכדי לפתור את הבעיות (מאזניות, דרך צריכת חשמל, גביית כסף מהלקוחות ותקשורת פנים ארגונית). נראה שגם בתחום התאורה, יש להם גם פתרונות LED כולל הארה של בניינים (הם הציגו מגדל ענק שמואר רק על ידי תאורת LED). הם גם לקוחות של עצמם – הם מקימים בניין חדש בניוארק בניו ג'רסי שישמש כמרכז הפעילות שלהם בארה"ב ואשר ישתמש בפתרונות שלהם בכדי לחתוך משמעותית בצריכת האנרגיה של הבניין.

טסוגה מציג את הרכב שהוא נהג בו ב-1984 כאשר למד בארה"ב לתואר שני בהנדסה באוניברסיטת סנטה ברברה בקליפורניה. שם הוא התאהב בתחום הרכב.

לראשונה פנסוניק לוקחת את הידע שלהם בבתים חכמים ובשיפור היעילות צריכת החשמל לתחום הרכב ההיברידי. דוגמא אחת היא הבטריות של ה-Prius (הרכב ההיברידי הפופולרי) שמסופקות על ידי פנסוניק. המערכת החשמלית מוצגת ברכב Chevy של חברת GM וכוללת לא רק ניהול חשמלי אלא גם מערכת ניהול מדיה – שניתן לשדרג אותה עם אפליקציות שונות (כגון רדיו, הורדה מהאינטרנט של מוזיקה, ניווט ובעצם כל דבר שרוצים) ואשר משתלבת גם עם אייפון ואנדרויד.

טאבלט ענק של 20" ב-UHD…

פנסוניק מציגה טאבלט ענק בגודל 20" וברזולוציית 4K אשר מריץ Windows 8, וכולל סטיילוס ומסך מגע מולטי טאץ' חכם עם גב אלומיניום. עכשיו אני מבין למה משמש מסך ה-4K לדוגמא שראינו לפני מספר שנים בתערוכות. כל זה נייד ובעובי של חצי אינץ'. זה נראה יותר כמו מסך טלויזיה מאשר טאבלט. למי מיועד כזה "טאבלט" למהנדסים, ולצרכנים מתקדמים (הם מדגימים איך צלם מקצועי עורך עם פוטושופ תמונה בזמן אמת בשטח).

פתרונות לתעופה

פנסוניק מספקת מספר רב של פתרונות, החל ממסכים ומערכות משולבות של תוכן שרבים מאיתנו משתמשים בטיסות (275 חברות תעופה שונות משתמשות במערכות המדיה הללו). יש יותר מ- 5000 מטוסים משתמשים במערכות הללו. United היא הלקוחה הגדולה ביותר למערכות הללו, כולל תמיכה בהזרמת תוכן מהרשת (כולל מדיה!), social, אינטרנט על הטיסה ועוד.

עלה לבמה מנכ"ל air new-zealand שמציג את הדרכים שבהן החברה נעזרת בפתרונות של פנסוניק (כרטוס, תקשורת, ומערכות מדיה במטוסים כולל גם במטוסים הישנים יותר), במיוחד שמדובר בעיקר בחברה שמריצה טיסות ארוכות של 12 שעות או יותר.

ביקור בביתן

זהו, ממשיכים לביתן לנסות ולראות את כל זה בפועל…

בדרך אני מוצא את קאלי לואיס המדהימה מתראיינת או אולי מרואיינת… 

זה המסך… גם OLED, גם UHD…  שחורים מטורפים.

ממשק "עמוד הבית שלי"

אפליקציה חמודה למסך – בוחרים ספר וזה מקריא לך Read along (כלומר, זה מראה לך את המילים שהוא מקריא) בכדי לעזור לילדים שמתקשים עדיין בקריאה.

העברת וידאו יוטיוב מהטאבלט למסך מעולם לא היה פשוטה יותר.

זה עובד גם באייפד.

מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום מצייר על המסך בעברית.

העט הזו מתחברת למסך דרך בלוטוט' ונטענת ב-USB. אפשר להתאים אותה גם לסדרות ישנות יותר של המסכים. היא פועלת באפליקציות שהותאמו עבורה.

סדרת המסכים החדשה דקיקה מתמיד.

בתחום הפלזמה, קיבלנו סדרה חדשה בשם ZT עם פאנל חדש דקיק יותר, חסכוני יותר ושחור הרבה יותר.

בסדרת ה-VT יש 55", 60" ו-65"

המצלמה עולה בדיוק כשצריך אותה. כשסקייפ לא פועל, היא חסומה ולכן אפשר להרגע – לא יכולים לצלם אתכם על ידי פריצה לטלויזיה…

מצלמת ה-GH3 החדשה של פנסוניק.

מצלמת live action שאפשר ללבוש ולצלם כל דבר באיכות גבוהה, ועם מיקרופון יעודי.

מצלמת 4K של פנסוניק. בקרוב ניתן יהיה לרכוש כאלה! תדמיינו מה יוצרי קולנוע צעירים יוכלו לעשות עם זה!

הטאבלט 20" UHD של פנסוניק – פחות מחצי אינץ' בעובי. איכות המסך מדהימה.

הסטיילוס של המסך בפעולה.

הפתעה ביציאה מהביתן, יצאתי מהביתן וראיתי את הבחורות הנחמדות האלה.

גילוי נאות: הכתב הינו אורח של חברת יורוקום בתערוכה

לדיון בנושא: CES 2013: כל החידושים של פנסוניק בתערוכה


2:00
  /  
9.1.2013
  
מאת: עפר לאור

1