למה דווקא אינטל יכולה להצליח איפה ש-Google TV ו-Apple TV נכשלו?

שמועות על כך שאינטל נכנסת לעולם הטלוויזיה המקוונת (OTT), רצות כבר ממרץ 2012, אז למה שאינטל, שמעולם לא התעסקה ממש ...

7:00
  /  
06.01.2013
  
מאת: מרטין סבג

אינטל, יצרנית השבבים והמעבדים, החליטה לתקוף את תחום הטלוויזיה, ואת זה אנחנו כבר יודעים ממרץ האחרון. אמרתי את זה כמה פעמים ואגיד את זה שוב, אנחנו נמצאים בתקופה המעניינת ביותר של הטלוויזיה (לא רק המכשיר עצמו אלא כל השירות עצמו) מאז שהתחילה להימכר בצורה מסחרית ב-1923. 

השוני הוא לא באיזו טכנולוגיה ייחודית שלא היתה קיימת קודם, אלא ובעיקר בזמינות של מספר טכנולוגיות ונפיצותן בעולם ובתג מחיר שהופך את מחסום הכניסה לעולם ה-Pay TV, כמעט ולא רלוונטי להמון שחקנים חדשים.

לראשונה אנחנו יכולים לדבר על שירותי ענן אמיתיים וזולים כמו Network PVR, איחסון לתוכן הפרטי, Catch Up TV וכו', אנחנו יכולים לדבר על אינטראקטיביות אמיתית – בזכות ממשקי משתמש חדשים, שברור שהם עדיין בחיתולים, אבל בהחלט מראים על כיוונים חדשים ומעניינים, כמו מחוות ידיים, פקודות קוליות, שלטי מגע ועוד מאפשרים לחוויה הטלוויזיונית להיות דו-כיוונית ואינטראקטיבית אמיתית.

הזנב הארוך של התוכן, לעומת זאת, גורם לכך שיש הרבה יותר מה לראות ומציאת התוכן הופכת לאתגר לא קטן, אולם כאן נכנסים המון חברות וטכנולוגיות של פרסונליזציה, המלצות ורשתות חברתיות.

בקיצור, תקופה מעניינת, אמרתי?

אז מה בעצם לאינטל בסיפור הזה? דבר ראשון, היא יצרנית שבבים. מטרתה העיקרית היא למכור טכנולוגיה, אולם בעוד ה-Google TV וה-Apple TV לא ממש צלחו עד עכשיו והיא הבינה שהיא לא יכולה לבנות על ההזמנות משני החברה' הללו, היא החליטה להיכנס לשוק הזה עם אחד השותפים הגדולים שלה – מיקרוסופט.

מיקרוסופט כבר נמצאת בתחום הטלוויזיה המקוונת (OTT) כבר הרבה שנים עם הפלטפורמה שלה – MediaPlay. אינטל למעשה תפתח את הצ'יפ לממיר עצמו וביכולת שלה להכניס טכנולוגיות של דחיסה, עיבוד תמונה, תקשורת, DRM וכו', היא לא רק שתהיה אטרקטיבית מאוד במחיר, אלא ובעיקר בביצועים.

התוכנית מדברת על שירות עם הקלטה בענן (Network PVR), ערוצים לינאריים וכמובן VOD. כולל יכולת לעשות Catch UP לכל תוכנית ששודרה בחודש האחרון ושהלקוח מנוי על הערוץ שבה היא שודרהץ 

אז איפה הקאטצ'? כפי שכתבתי, חסם הכניסה כיום להקמת שירות OTT מלא, הוא לא גבוה. מדובר על כמה מיליוני דולרים בודדים, כולל מימון של חומרות לסיבסוד ללקוחות, אבל ישנה עלות אחת שעליה, עדיין לא ניתן לדלג, לא משנה כמה גדול או קטן אתה ולעיתים, אפילו עומדת ביחס הפוך לגודל  – התוכן.

אנחנו חובבי טכנולוגיה גדולים, אבל בסופו של דבר, הקלישאה Content is the King מנצחת. לא משנה כמה פיצ'רים וכמה "מגניב" יהיה המנשק משתמש, אם לא יהיה מה לראות, זה לא יחזיק מים.

כאן לאינטל יש יתרון אחד קטן…..הרבה, הרבה כסף בבנק.

אינטל מסוגלת לסגור חוזי תוכן ענקיים ולפי הדיווחים היא כבר במגעים עם הוליווד וספקי תוכן לינאריים אחרים. אך נראה כי בכל זאת, לענקית השבבים, אין תוכניות לכבוש את העולם ביום אחד אלא מתכננת להשיר את שירות הטלוויזיה שלה בארה"ב וגם שם בצורה מאוד לוקאלית, עיר אחר עיר.

לפי השמועות, גירסא ראשונית של הממיר צפוי להיות מוכן עד אמצע החודש ויציאה לבטא באזור מרץ ותחילת שירות עד סוף השנה.

מעניין כבר אמרנו?

לדיון בנושא: למה דווקא אינטל יכולה להצליח איפה ש-Google TV ו-Apple TV נכשלו?


7:00
  /  
6.1.2013
  
מאת: מרטין סבג

1