כנס intv לחדשנות בטלויזיה – יום שני

דיווח חי של היום השני של כנס החדשנות מבית זכיינית ערוץ 2, קשת. 

13:10
  /  
12.11.2012
  
מאת: עפר לאור

      13:10:56עפר לאור oferlaor

אם פעם חברה ניסתה למכור מוצר דרך פרסומות, היום צריך לספר סיפור ולהגיע ללקוחות. הראשונים שעשו זאת ברצינות היו אפל עם פרסומת המקינטוש ״1984״ המקורית שלה. 

עכשיו מראים את הצניחה של red bull שכוסתה בחדשות בטירוף ובכל העולם. רד בול מייצרים תוכן – פעילויות שונות כמו תחרויות ספורטאים או פלוגטאג (שנערך בתל אביב כל שנה) שמכוסות בדרכים חדשות ואמצעי התקשורת ממש נלחמים בשביל לכסות את האירועים ואת התוכן שלהם – למרות שהוא סוג חדש לחלוטין של פרסומות.

הלקוחות של קאלטורה, חברות מסחריות לחלוטין, הופכות ליצרניות תוכן בכלל, ווידאו בפרט. הן הבינו שהן לא יכולות אך ורק למכור ארגזים אלא שהן צריכות לייצר סיפור וקשר רגשי עם הלקוחות.  

      13:02:25עפר לאור oferlaor

ד״ר שי דויד ממייסדי חברת kaltura הישראלית (סביבת open source לוידאו אינטרנטי). 

 לדבריו ברור מאליו שאנחנו באמצע מהפכת הוידאו האינטרנטית ושהגישה החדשה יותר social. אפילו מתחיל להיות ברור שאנשים גם מוכנים לשלם על תוכן טוב באיכות וידאו טובה. 

לדבריו, חברות שבעבר לא היו חברות מדיה הופכות לכאלה. להיות מדיה זה כבר לא יצירת תוכן אלא להגיע לקהל מוגדר.  חברת מדיה צריכה גם לארוז ולהוציא את התוכן ולספר סיפור ברור. 

      12:55:05עפר לאור oferlaor

אייל שני מסביר משהו. אין לי מושג מה הוא אומר. מדי פעם הוא מזכיר את המילים טוויטר, פייסבוק ואינסטגראם. לא הבנתי חוץ מזה כלום. 

      12:49:50עפר לאור oferlaor

הממשק עם הצופים דרך טוויטר והיכולת שלהם להשפיע על תוכניות, כגון בחירה מי ישתתף בתוכנית ריאליטי (שמראש לוהקה רק חלקית). הטוויטים על הסדרה עומדים על מקסימום 13,000 טוויטים לדקה. כך היא מודדת מעורבות של הקהל והם מתכווננים לתוכניות כאלה שמייצרות אינטראקציה כזו. 

עכשיו תוכנית בשם lemon la vida loca. זה קומדיה דמויית ריאליטי. חזק.  

      12:40:06עפר לאור oferlaor

אנג׳לה ג׳יין, האחראית על הערוצים הדיגיטליים ב itv. כל ערוץ ממוקד בקהל יעד שונה (למשל גברים וספורט, ערוץ יותר משפחתי, ערוץ יותר לנשים וכו׳). 

טוב, קטע וידאו שמראה את מבחר התוכניות שלהם. הישג מעניין – 100% מהתוכניות זה דברים שלא אסכים לצפות גם תחת איומים… אלוהים ישמור – זה כל כך נמוך…

      12:31:00עפר לאור oferlaor

מדהים, אפילו הצבעות סמס לכוכב שאנשים בוחרים היו בשנות השבעים – שלחו את ההודעות בגלויות משבוע לשבוע. זה רק מראה כמה שאין באמת חידושים – הכל ממוחזר, גם מה שהאמנו שהוא חדשני ומקורי. ההמצאה מחדש של התוכן היא חלקית והרכב השופטים למשל יכול להיות חדשני מספיק בפני עצמו. 

השאלה האם יש עתיד לתוכן לינארי וטלוויזיה ״מסורתית״?

לטענתה, חידוש והדגשה של דברים שהמהות שלהם לינארית וזמן אמת היא העתיד של טלויזיה. הראיות שלה זה דוגמאות כגון העימותים הטלוויזיוניים בין אובמה לרומני, תוכניות כמו x-factor ו-לרקוד עם כוכבים משמר את המומנטום. כך שהיא חושבת שיש הרבה מקום ללינאריות. התוכניות הפופולריות ביותר היו משחקי האולימפיאדה, כדורגל וריאליטי שהם משמעותיים רק בזמן אמת. 

תוכניות איכותיות כמו קבוצת סלבריטאים (כולל חברת פרלמנט בריטית) שנשלחים לג׳ונגל האוסטרלי, והקהל הצביע שחברת הפרלמנט הזו תאכל אשכי קנגורו. זה גרם לה להתעלף בשידור חי. 

      12:16:33עפר לאור oferlaor

Elaine Bedell, דירקטורית של קומדיה ובידור מראה עד כמה תוכניות לינאריות משנות שבעים דומות למה שיש כיום (תוכנית מ-74 של ריקודים הופכת לתוכנית הריקוד עם כוכבים). גם תוכניות זמר היו באותן שנים!

מראים עכשיו את סיימון קאוול בשנות השבעים שיצר את כל התוכניות ריאליטי המודרניות.  

      12:09:09עפר לאור oferlaor

השגריר הבריטי לישראל סיפר עד כמה זה חשוב לעשות כנסים כאלה (למרות המצב הבטחוני של הימים האחרונים). 

      12:01:09עפר לאור oferlaor

הוא מתאר את מהפכת TiVo שלפניו אי אפשר היה לעשות pause…

לדעתו האייפד הוא לא סתם אייפון גדול – הוא בעצם הטלויזיה האישית הראשונה. מבחינת איכות – דחיסות המסך ממרחק הצפיה הופכת אותו למסך הכי טוב שיש לנו. 

הפרסונליזציה היא רק חלק מהעניין – ה ״דבר הבא״ זה תוכן אישי שאנחנו מחוברים אליו. כמו החיבור המיוחד שיש לנו עם ספרים. 50 גוונים של אפור הפך לפופולרי כי הוא אישי – יש בו אלמנטים פורנוגרפיים שאי אפשר לראות או לחוות בפומבי. האייפד יהפוך את הטלויזיה לאישית יותר – ומותאמת לנו יותר.  

      11:53:29עפר לאור oferlaor

פתרונות כמו google glass יצלמו את החיים ויזכירו לנו את מה שאנחנו לאו דווקא זוכרים (יזהה על מי אנחנו מסתכלים ויזכיר לנו את הפרטים שאנחנו יודעים עליהם). 

הוא מתאר את ההתקדמות של וידאו משידורים דיגיטליים ועד לחבילות ערוצים כמו שיש כיום.

כל דבר הופך למסך טלויזיה שמיש – אפילו הטלוויזיות הופכות חכמות יותר.  

צריכת הוידאו תגדל בטירוף – לאדם ממוצע יהיו 8 מכשירי רשת שאפשר יהיה להשתמש בהם לצפיית תוכן.  

      11:49:57עפר לאור oferlaor

חוק מור אומר שהעלות של מחשוב יורד בחצי כל שנה וחצי ובמקביל – מספר הטרנזיסטורים מוכפל. בגלל שאנחנו עברנו כל כך הרבה cycles בתחום הזה – אנחנו מגיעים לשלב שבקרוב אפשר יהיה לעשות סרטים ברמת ״שרק״ בבית. ההדגמה שלו היא שהכנסות מוכפלות כל שנה – ולכן ההכנסות עולות באופן אקספוננציאליות.

המהפכה הבאה היא אחסון. בקרוב העלות תרד והנפחים יעלו – מה שאומר שאפר יהיה לאחסן כל מסמך, כל סרט, כל דבר שצילמנו – כמעט חינם. השלב הבא הוא שאפשר יהיה לאחסן בעצם כל דבר שראינו כמעט בחינם.

המהפכה שאחריה? חיבור אינטרנט – הקצב לאינטרנט עולה כל שנה ובקרוב העלות של wifi בכל מקום יהיה חינם. מה זה אומר? שאפשר יהיה לקלוט hd בחינם מכל מקום – אבל גם אפשר שכל אחד ישדר וידאו ב hd של מה שהוא רואה.

ומה בהמשך? גם דחיסות הפיקסלים עולה בקצב הזה. באייפון 4, הדחיסות היא 326ppi והעלות 30 דולר ליחידה. באייפד 3 הדחיסות 264ppi ויש מספר פיקסלים רבה בהרבה והעלות רק 76 דולר. לכן בקרוב מסכי ענק עם אין ספור פיקסלים יעלו כמעט כלום. ואחי זה – מסכים שקופים וגמישים. אז השילוב של דחיסות וגמישות מובילה לעדשות מגע שאפשר יהיה לראות overlay של וידאו ומידע על העולם האמיתי.  

      11:41:42עפר לאור oferlaor

ג׳ים לאודרבק, מנכ״ל הערוץ האינטרנטי – revision3 מסביר על המהפכה הדיגיטלית. 

הטענה שהוא נאבק בה היא שבמהפכה הדיגיטלית, יצרני התוכן מחליפים analog dollars בשביל להרוויח digital dimes.

 

      10:51:07עפר לאור oferlaor

ועכשיו אחרי שיחת מוטיבציה מרגשת מגיעים לעניין – רעיונות יצירתיים שלא חוששים להתייחס לתחרות ולא מפחדים לשבור גבולות או מוסכמות. 

 אחראית הרכש של יס מראיינת את האחראי באחים וורנר על סדרות שהוא בחר – למשל Big Bang theory.  

 

וויל טראוויס מ Sid lee agency מספר על השיטה שלו לחזק את עצמו ולסלק את הפחד – ושיהיה לך את האומץ גם בגילאים מבוגרים, לעשות שינויים מפחידים.  

השיטה שלו – ללעזוב הכל ולצאת לאנטרטיקה. זה בנה לו את האמון שלו בעצמו. 

לדיון בנושא: כנס intv לחדשנות בטלויזיה – יום שני


13:10
  /  
12.11.2012
  
מאת: עפר לאור

1