סמסונג משיקה אלטרנטיבה לטלויזיה רב ערוצית בישראל – SmartVOD

במסיבת עיתונאים בתל אביב הבוקר, משיקה חברת סמסונג VOD בעל תוכן פרמיום בישראל.
11:00
  /  
06.09.2012
  
מאת: עפר לאור

סמסונג מציגה את ה- VOD הראשון בארץ בעל תוכן פרימיום משמעותי

חברת סמסונג מכריזה על שירות ה- VOD (שירות ה- VOD הראשון הושק לפני מספר שנים על ידי אורנג' ונקרא אורלנדו VOD והשירות נחל כשלון). יש כיום 13 אפליקציות מקומיות לשירותי VOD וסמסונג מובילה את התחום של טלויזיות חכמות בארץ ובעולם. החל מתחילת החגים יהיו תכנים בשירות ה- VOD המובנה של סמסונג, כאשר מדובר בשיתוף עם אולפני דיסני ורשת בישראל.

 

התכנים יהיו בתשלום כמובן וישודרו ב- 1080p.

 

השירות נקרא SmartVOD ופותח על ידי חברת וונטייז הישראלית שפיתחה כבר מספר אפליקציות כגון בייבי ובוליווד. החברה מפתחת כיום כ-10 אפליקציות ובקרוב תשיק עוד 10 שהיא פיתחה לאחרונה.

מדובר בשירות OTT מלא לישראל. התכנים תומכים ב- Resume כולל מחדר אחד לאחר. יש גם הופעות או יכולת להזמין ישירות מהטלוויזיה ללא מנוי על ידי הקלדת מספר כרטיס האשראי.

השליטה על המערכת ניתנת דרך שלט המסך או באפליקציה הסלולרית. מערכת הדירוג היא על בסיס ממוצע הדירוגים של המערכת עצמה (דרך השלט ורק פעם אחת לכל רוכש)

נראה שהיוזמה בעיקר נדחפת על ידי וונטייז, כאשר סמסונג היא הפלטפורמה שזה רץ עליה.

לדברי ברק פלאצ׳י, מנהל שיווק סמסונג ישראל, המטרה היא לסמן את סוף עידן הממירים ולצרף לשירות עוד ספקי תוכן מקומיים ואף עולמיים (כרגע יש רק שני ספקי תוכן כאמור – דיסני ורשת). המערכת מבוססת על פלטפורמת וונטייז שמאפשרת הכנסת תכנים לפלטפורמות מסכים חכמים. על מנת לספק שירות איכותי, הוקמה חוות שירותים יעודית לשירות בישראל.  


איכות התמונה לא רעה (במגבלת מה שאפשר לראות במסיבת עיתונאים) והתוכן צפוי להמשיך לגדול.

נועם יוסיפדס, מנכ"ל Vonetize מסר לנו שהשירות נבחן עם יותר מ-1000 concurrent streams והשירות פועל כשורה גם בתנאים כאלה. ככל שמספר הצרכנים יגדל, כך החברה תרחיב את השרתים הנדרשים לעדכן אותה ולשמור על הביצועים שלה. 

חשוב לציין שמסכי סמסונג אינם תומכים ב-adaptive bitrate ולכן יש צורך בתשתית חזקה יותר מאחורי הקלעים בכדי לבצע variable bitrate (משמע, קידוד של התוכן בזמן אמת בחוות השרתים).

מגוון תכנים

עם השקת השירות יש למעלה מ- 1,000 כותרים והמטרה להכפיל את ההיצע בתוך חודש או חודשיים. אחת המטרות היא להתמקד בתכני פרמיום ולא בסרטי B-Movies כפי שראינו בשירותים קודמים שניסו לעלות בישראל.

בין התכנים ניתן יהיה למצוא סרטים הוליוודים מובילים, סרטי טבע, הופעות מוזיקה, תכנים לילדים (כולל תכנים מדובבים לעברית), תוכן מקומי ועוד. הרבה מהתכנים יהיו זמינים בתלת מימד, כמובן כתלות בחלונות הזמנים של האולפנים.

תכנים למבוגרים עדיין לא קיימים במערכת.

מה צריך על מנת להנות מהשירות?

רוחב פס
ההמלצה היא להשתמש בפס רחב של 5 מגה לפחות לטלויזיה (לכל מסך שרואה במקביל) כלומר באופן מעשי 10 מגה. בתלת מימד רצוי להקדיש 8 מגה לפחות.

חומרה
סדרות D ו- E של מסכי סמסונג אשר נמכרו בשנתיים האחרונות. כמו כן, נגני בלוריי של סמסונג מהשנתיים האחרונות (גם סדרות D+E).

בעתיד הקרוב גם אפליקציות לאייפון\אייפד ואנדרואיד יהיו זמינות.

מחירים

  • סרט פרימיום בודד ל- 48 שעות: 17.99 ש"ח
  • סרט תלת מימד: 22.99 ש"ח
  • חבילה של 10 סרטים רגילים: 149.99 ש"ח
  • ניתן לקנות מנוי חופשי-חודשי תמורת 29.99 ש"ח.

שימו לב להפרדה בין סרט "רגיל" לסרט "פרימיום", כאשר האחרון נוגע לסרטים הוליוודים חדשים אשר משודרים כרגע בקולנוע או ממש זמן קצר לאחר שירדו ממנו. לאחר תקופה של זמן מה, הסרט ישנה את הסטטוס שלו לסרט "רגיל" ואז הוא יכנס והיה זמין לצפייה כסרט "רגיל".

התשלום יעשה ישירות דרך המסך באמצעות הכנסת מספר כרטיס האשראי.

לדברי יבואני סמסונג בארץ, לפי מדד GFK כ- 25% מהטלוויזיות בישראל הן של סמסונג ו-75% מתוך אלה היו מסכים חכמים בשנתיים האחרונות.

לדיון בנושא: סמסונג משיקה אלטרנטיבה טלויזיה רב ערוצית בישראל


11:00
  /  
6.9.2012
  
מאת: עפר לאור

1